Klepání motoru 2.2i 16V

Vše o benzínových motorech (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Klepání motoru 2.2i 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Zdravím,
začalo se mi ozývat poměrně hlasité kovové klepání z prostoru kolem výfukové vačkové hřídele někde kolem 3. válce (počítáno odpředu), které se zrychluje se stoupajícími otáčkami. Po přečtění všech možných příspěvků tady na fóru to tipuju na nefunkční hydroštel(y). Předpokládám, že bez sundání vačkové hřídele vyměnit nejdou, že? A když odejde jeden, je nutné měnit všechny?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

Ahoj,
když si takhle přesně zjistil, kterej hydroštel to dělá, tak stačí vyměnit jen ten konkrétní. Někdo zaseklý hydroštely i proplachuje benzínem aby obživly ale i když se to povede, tak je to většinou jenom krátkej odklad výměny. Jak sou dělaný rozvody na 2,2i nevím a tak ti ani nepovím, jestli je nějakej fígl na to, jak se dostat na hydroštel bez sundávání vačky. To musí nějakej benzínista.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Michal Havelka
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 16 pro 2010 09:21

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Michal Havelka »

ahoj,nevim,jak jsou delane na 2,2 ale kdyz jsem na moji 2,0 delal tesneni pod hlavou,tak jsem si s jednim hydrostelem omylem pri skladani hnul a byt to byla dost velka pakarna,podarilo se mi ho vyndat a pak i radne usadit.Sice to chtelo vicemene dalsi ruce,ale podarilo se.A postup?Co to jde,tak to tam uvolnit na sroubech a pootacet si vackou a trefovat se do skulinek a vuli.Ale bylo to na 1. valci,takze to slo.Zkus to,treba najdes dostatecnou vuli i tam vzadu
2.0 i Sport , r.v. 96 ,zvedla 6cm + bodylift 6 , ram,svet.rampa,Wrangler duratrac 245/75 r16
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

No jestli je 2,2i ve Fronteře B dělaná jako 2,2i ve Fronteře A, tak to vyndat bez sundání vačky nepůjde, protože podle Haynese sou tam hydroštely strčený v hluboký díře pod vačkou (Haynes je vytahuje přísavkou z dětský pistolky), která je na hlavě hodně nízko a dolní polovina jejích ložisek-domečků je součástí hlavy.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Slaavo, díky za Haynesův tip na přísavku z pistolky :) Když jsem v nákresu viděl, jak jsou tam ty hydroštely utopený, už jsem přemýšlel, jak je dostat ven. Přísavka mě nenapadla. O víkendu se do toho nejspíš pustím, tak uvidíme, jestli bude muset vačka dolů nebo to půjde i s ní.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

Ať se ti to zadaří!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Tak jsem se do toho konečně pustil a po celkem dlouhém laborování jsem došel k názoru, že hydroštely to asi nebudou. Navíc u tohodle motoru jsou hrníčkové, takže na nich není co rozebírat a čistit. Vysloveně zaseklý žádný nebyl, všechny jsem je ale preventivně vymáchal v tech. benzínu, koupil jsem 4 nové a zkusil je postupně na obou vačkách měnit za původní. Výsledek žádný, klepání je pořád stejné. Už z toho začínám být trošku na palici, tak tu závadu popíšu detailněji a třeba mi někdo poradí.

Začalo to klepat po řádění na zasněžené louce, kdy jsem motor zrovna nešetřil a otáčky se celkem pravidelně pohybovaly od 4-5 tis. Teplota občas vyběhla ke 100 st., ale ventilátory jí zase v pohodě stlačily na normální. Druhý den jsem si toho klepání všimnul asi v polovině cca 80 km dlouhé cesty, ale žádný pokles výkonu jsem nezaznamenal, motor běžel a běží pravidelně, nevibruje víc než normálně, jenom se z něj prostě ozývá pravidelné poměrně hlasité klepání jakoby kov na kov, které se zrychluje se stoupajícími otáčkami. Kolem cca 2500 ot. se tam navíc něco rozrezonuje a přidá se to k tomu klepání. Okdud to klepání vychází se mi pořád nepodařilo lokalizovat. Nejvíc je to slyšet u rozvodů, ale ten zvuk tam klidně může přivést hlava nebo blok. Vačky mazané jsou, olej tam je 5W-40 necelých 1000 km po výměně a je ho tam správné množství. Tlak oleje jsem ještě neměřil, ale kontrolka mazání zhasne hned po nastartování a nikdy nesvítila. Zvenku jsem taky nenanešel nic, co by bylo uvolněné a mohlo klepat třeba o blok. V jiném tématu o klepání tady na fóru byla zmínka o těsnění výfukových svodů, tak ho ještě zkontroluju, ale jinak už mě moc nenapadá, kde by mohl býti zakopán pes. Rozvody jsou řemenem a žádný řetěz, který by mohl být potencionálním zdrojem klepání tam taky není. Každopádně budu vděčný za každou radu, než to budu muset potupně dát do servisu.

Zvuk motoru jsem pro lepší popis závady nahrál, ke stažení je zde. Je to nahrávané z různých stran motoru, zvýšené otáčky jsou zhruba kolem 2500 ot.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

No jestli to bylo po nějaký divočině a připadá ti, že to dělá konkrétní válec, tak bych to viděl na hlavu-dolů s očekáváním něčeho ulomenýho. Tipuju to na nalomenej píst, něco takovýho tady nedávno vystavoval Nimrod: viewtopic.php?f=6&t=3585 a http://www.offroad-frontera.com/html/te ... x22se.html . Kdyby to byly nějak dokurvený ventily nebo sedla, tak by to asi bylo cejtit na výkonu ale pro sichr můžeš předtím nechat udělat kompresní a popř. i tlakovej test. Na to aby tam mlátil kus svíčky to má malej kompresní poměr ale za vyndání svíček nic nedáš a vyloučíš tím tu nejbanálnější variantu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od mirek101 »

Ahoj,nechci Tě strašit ale jed k nejbližšímu motorářovi kterýho znáš,takový zvuk jsem měl na 2,2i 16v těsne před tím než vyletěla ojnice blokem ven a byl jsem taky po výmeně oleje a po ježdění po Libavé asi týden,je to kov na kov tak se něco ulomilo,hodně štěstí.Píst,ojnice,kousek něčeho ulomenýho, :roll:hlavu dolu
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Janeš Petr »

Já to vidím uplně stejně. Tenhle zvuk je podle mě ojniční ložisko, takže myslím, že je už opravdu na čase, schánět novej motor, protože bude v háji klikovka a šály a navíc i komplet ojnice s pístním čepem a jestli je u frontery uloženej pístní čep v pístu letmo, je načatej i píst, na tom válci, kde to klepe. Na druhou stranu, vše špatné je k něčemu dobré, aspoň si budeš pamatovat, že ani benzíňák nemůžeš honit jako krávu na pastvu. .....5000ot/min :roll:
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

No, to jste mě pánové nepotěšili. Ale i tak děkuju za názory. Odvezu to ke známému do servisu a uvidíme, jestli ten motor půjde za nějaký rozumný peníz zachránit nebo se budu muset poohlídnout po jiném kousku. A člověk by řekl, že 5000 ot. pro ten motor nebude nic hroznýho a ejhle, člověk se spletl. A jako bonus jsem při rozebírání objevil folklór tohodle motoru, prasklinu na parohách. A jakou pěknou :)
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

Po čase pokračujeme v této diskuzi v Nimrodovo tématu s nalomeným pístem: viewtopic.php?f=6&t=3585
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v oblasti rozvodů - 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

A po dalším čase pokračujeme opět tady. Dodatečně díky Slavo za přesměrování. Motor už je teď rozebraný na prvočinitele (Haynes a servisní příručka jsou k nezaplacení) a příčina klepání odhalena. V podstatě pravdu měl se svojí diagnózou Petr Janeš, chyba je skutečně v ojničních šálách na třetím pístu. Nicméně skutečnou příčinou problému není poněkud nešetrné silvestrovké zacházení, ale fakt, že ten motor byl napaden prasetem kutilem. Ony zmíněné šály v tom motoru totiž vůbec nemají co dělat, protože oproti těm správným jsou tenčí, mají menší poloměr a původně byly pravděpodobně i delší. Což toho prasopsa, který je tam dal, evidentně netrápilo a ne zrovna čistým řezem je prostě zkrátil. Pro ilustraci přikládam fotky - originální a té zprasené.
orig_sala_f.jpg
spatna_sala_f.JPG
spatna_sala2_f.JPG
Jak je z poslední fotky vidět, zoubek držící šálu na místě je utržený a zůstal zakousnutý v ojničním oku. Nejspíš jsem ho dorazil právě při té silvestrovské divočině. Na druhé šále tenhle zoubek už asi nebyl dlouhou, protože jsem ho prostě nikde nenašel. Pak už se tam ty šály mlely, jak se jim zlíbilo, motor začal klepat a na ojničním čepu to vybrousilo krásnou ovalitu cca. 0,3 mm. Na pístu jsem naštěstí žádné praskliny nenašel a vůli čepu v pístu a ojničním oku musím ještě změřit. Někdy tenhle týden snad půjde klika a ojnice na přebroušení a pak se uvidí. Takže tak. Spoustu překvapení mi připravil ten expert, který se v tom motoru vrtal předemnou.
Ještě technická, dá se dodatečně přejmenovat název tématu? Ten stávající je vzhledem k vývoji v hledání závady zavádějící.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Janeš Petr »

já bych se do toho trošku vložil. ten motor vůbec nemusel byt žádným kutilem napaden. v okamžiku, kdy se to ložisko přidřelo, stáhlo se jak na průměru, tak na ,, rádiusu ,, . je to stejné, jako když třeba vyndaváš nalisovanej vnější kroužek jakéhokoliv ložiska. stačí, když v něm uděláš svár - zvedneš teplotu na vnitřním průměru - a celý průměr ložiska se stahne i o několik desetin. to samé se stalo u tebe. kdyby tam někdo, podle tvého podezření vložil menší šálu, vydrželo by to běžet maximálně pár minut chodu motoru. zámek pánve je pouze pojistka proti protočení a udává polohu při montáži ale hlavní sílu, která drží pánve proti protočení tvoří svěrné napětí po dotažení víka ojnice, kdy obě poloviny ložiska dolehnou na sebe už těsně před uplným dotažením ojničních šroubů. tím, že se ti šála zadřela, stáhla se na průměru, tím už držela jen za zámek a ten to holt nevydržel a zároveň se poškodila styčná plocha mezi pánvema, takže to mohlo vypadat, jakoby to někdo lajdácky zkracoval. holt jak jsem napsal, motor není kráva, abys ho takle honil - ani benzíňák se netočí na 5000ot/min :wink:

kde seženeš novou ojnici s víkem ?
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od kout.jk »

Janeš, proč neučíš ? :wink: (nemusel bys na přesčasy zdarma a měl bys dva měsíce dovolený (vyjma pár dnů před začátkem školního roku, kdy by jsi pral na dílně záclony a ořezával tužky :grin: )
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Odpovědět

Zpět na „Benzinové motory“