Klepání motoru 2.2i 16V

Vše o benzínových motorech (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Janeš Petr »

hele, kecale, mám v Litoměřicích stabilák. když ti pošlu prachy na účet, vyzvedneš mi ho a převezeš k sobě na neutrální půdu ?
já vůbec nevím, kdy se tím směrem dostanu
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Janeš Petr píše: v okamžiku, kdy se to ložisko přidřelo, stáhlo se jak na průměru, tak na ,, rádiusu ,, .
A to se mi nějak nezdá, že by se ty pánve mohly takhle zkrátit a zdeformovat. Že jsou tenčí je jasný, protože jsou obroušený, že by se jim tím přidřením a zahřátím zmenšil poloměr, to je asi taky možný, ale když je potom zase narovnám do zhruba původního poloměru, tak by přece měly mít po obvodu stejnou délku. A to nemají. Ten materiál přece sakra nemůže nikam zmizet. :twisted: Ale žádný přidřený šály jsem ještě neviděl, takže se možná pletu. A navíc je jednodušší hledat příčiny problému jinde než ve vlastní blbosti :) Nicméně jedno poučení už jsem si z toho vzal - až ten motor zase (doufám) oživím, budu na něj hodnější a nebudu ho honit jako nadmutou kozu.

Kde seženu ojnici s víkem nevim. Zatím doufám, že půjde přebrousit oko a víko té původní a že to po přebroušení ojničních čepů na klice vyřeší větší šály. Ale uvidíme, co mi řeknou zítra v brusírně.

Aby toho nebylo málo, našel jsem na prvním válci škrábanec , který jde přes všechny kroužky, takže komprese asi nebude nic moc. Na složeném motoru jsem si jí blbec nezměřil. Jestli ještě budu muset nechat udělat výbrus, tak mě to věru nepotěší. Stejně by mě zajímalo, jak tam ten škrábanec vzniknul, když na pístu ani kroužcích po něm žádné stopy nejsou. Fotku pístu jsem někam zašantročil, tak zatím jenom fotka toho škrábance.
DSC00028_f.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

DerrickCuster píše:...to se mi nějak nezdá, že by se ty pánve mohly takhle zkrátit a zdeformovat. Že jsou tenčí je jasný, protože jsou obroušený, že by se jim tím přidřením a zahřátím zmenšil poloměr, to je asi taky možný, ale když je potom zase narovnám do zhruba původního poloměru, tak by přece měly mít po obvodu stejnou délku. A to nemají. Ten materiál přece sakra nemůže nikam zmizet...
Ostatní ložiska máš normální? Záleží, kolik ti tam toho na obvodu chybí, protože tím, jak se ti to na vnějším průměru šály přidřelo a sedřelo (šála i oko ojnice), zmenšil se průměr i obvod šály a zvětšil průměr i obvod oka. Je to trochu alchymie a ani si nejsem jistej jestli to tak může bejt.
DerrickCuster píše:Kde seženu ojnici s víkem nevim. Zatím doufám, že půjde přebrousit oko a víko té původní a že to po přebroušení ojničních čepů na klice vyřeší větší šály. Ale uvidíme, co mi řeknou zítra v brusírně.
Z broušení díry podle rozměru opravný šály a jejího následnýho upravování pro jinej průměr oka ojnice nebude odvázanej nikdo. Vzhledem k tomu, že tenhle motor není první, co se pochroumal bude snazší sehnat jinou ojnici.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od farmář »

určitě, motory už na díly jsou, kde jsou ty časy, kdy nebylo nic!
Jinak,motorárna hodně schopná byla v Moravským Krumlově, nějakej Holátko Libor http://www.kontaktfirma.cz/detail.php?ID=1292. Například.

Já jen původně chtěl zaremcat, že bouchání dělá trpaslík s kladivem,ale čtu, že jsi ho u našel, tak blahopřeju a jdu o dům dál :)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Janeš Petr »

k tomu průměru šály. je to,tak, jak ti psal Sláva. něco ubylo z oka ojnice, něco z vnějšího povrchu šály a zbytek z dosedací plochy mezi šálama, proto ta omačkaná plocha vypadá jak po zásahu kutilem s pilkou na železo. tu ojnici přebrušovat, to je jako podat si v mototechně žádost o novej blok. ta dostala vlivem volného ložiska tolik ran, že je už teď napůl přetržená, nehledě na ovalitu oka, vyváženost a zúhlování. jestli ti můžu poradit, nech si jí třeba na rozbíjení oken ale do motoru dej novou, jinak budeš mít brzo o jeden kontrolní otvor v bloku víc ( pokud nejsi prase a auto nepošleš zas dál... )
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

Já taky uvažoval u toho svýho motoru o nový ojnici ve válci, kde se mi do pístu naklepal kus vložky ale nakonec sem nesehnal žádnej motor na díly, natož samostatnou ojnici. Navíc ten motor běžel s touhle závadou cca minutu, tak si říkám, že to nebylo snad tak stresující, navíc ten kousek vložky nebyl tak velkej, takže tam přišel jenom novej píst s čepem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Janeš Petr »

to ale namáhalo ojnici ve směru, ve kterém je na tlak stavěná, kdežto když se udělá vůle na šále, ojnice je namáhaná v tahu a to jí moc na zdraví nepřidá. pokud je ještě navíc vydřené oko, normálně se to zahazuje.
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

No dobře, asi je na čase opustit teorii, že to přidření způsobil někdo jiný špatnýma šálama a otevřeně si přiznat, že jsem trumpeta a můžu si za to sám. Nakonec je to jedno, kdo za to může, protože dohromady to stejně musím dát já. Ostatní šály vypadají v pořádku, oka zbylých ojnic jsou rozměrama a ovalitou taky v přípustných tolerancích, takže si od vás asi nechám poradit, kontaktuju N+K a seženu jinou komplet ojnici. V druhovýrobě jsem nenašel nikoho, kdo by je dělal a v Opelu se radši v rámci zachování svého duševního zdraví ptát nebudu. O další kontrolní otvor v bloku nestojím a dál Fróňu posílat nehodlám. Mám to auto rád a navíc už jsem na tom motoru strávil poměrně dost času. Včera jsem ještě při bližší prohlídce pístů a hlavy zjistil, že díky té vůli v ložisku píst asi narážel do hlavy, protože jak na povrchu hlavy tak na pístu jsou dva pruhy zcela bez karbonu a navíc jsou v pístu obtisklé hrany ventilů. Ne moc, ale jsou tam. Proto jsem taky to klepání slyšel nejvíc z hlavy a ne spodku motoru. Takže by asi stálo za to vyměnit vyměnit i píst, že? Protože čert ví, v jakém stavu jsou oka pro čep. Viditelná prasklina tam sice žádná neni, ale můžou tam být mikrotrhliny, z kterých se ta viditelná vyklube. A měl bych zase o zábavu postaráno.
pist_f.JPG
hlava_m_f.JPG
A zase jedna technická - je nějak možný přinutit fórum, aby dalo do příspěvku fotky vedle sebe? Když tak koukám na dostupný formátovací příkazy, tak bych řekl, že to možný není, ale třeba je na to nějaká finta, kterou neznám :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Janeš Petr »

jestli máš v pístu obtisklé ventily, byť jen lehce, musíš je vyndat a zjistit, jak na tom jsou. pokud hážou, je třeba objednat nové a začít šetřit na hydroštely. pokud nehážou, musíš je nechat srovnat na brusce a znovu zalapovat, protože každej kontakt pístu s do červena ohřátým ventilem má za následek ohnutí dříku, i když je to třeba jen v setinách mm. ( předpokládám, že to ale budeš dělat stejně, když už jsi se do GO pustil ). jo, kdybys chtěl vědět, jak se mohl potkat píst s nedovřeným ventilem, i když jsou rozvody v pořádku a nepřeskočené, tak to je celkem jednoduché. vratná síla ventilovejch pružin v 5000 ot/min už nemusí nestačit na to, aby stihla ventil zavřít včas a tak se stane, že píst je v úvrati dřív, než ventily zavřou. tím dostanou ránu jak ventily, tak ojniční ložisko... no a zbytek už znáš. tohle je totiž asi prvopočátek celé té tvé patálie s vydřenou šálou a věř tomu, že to tak nejspíš bylo. i sebevětší vůle na ojničním ložisku v 99% případů nedovolí u benzíňáku pístu, setkat se s ventilem, kterej je při zavřeném stavu schovanej ve spalovacím prostoru hlavy. píst se zarazí o hlavu ale do té dutiny fakt nevleze, to by musel být gumovej :grin: . tohle se teoreticky může stát u diesela, kterej má plochej spalovací prostor v hlavě a málo zapuštěné ventily můžou lícovat s rovinou hlavy.
a k té výměně pístu ? tam bych to asi nehrotil. jestli není volnej na pístním čepu a jeho dno není rozklepané, jako když Koudelka rozklepával nejtek, dal bych ho zpátky. víc těma ránama bude načatá klikovka, pokud ji chceš nechat jen přebrousit a dát zpátky... ale třeba ti nevyjde průměrově při broušení a motor dostane jinou - přebroušenou jen po běžném opotřebení a né z vylágrovaného motoru. ale to bys mohl za chvíli měnit celej motor...
16763-5F.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Ventily by kontrolou a případným zabroušením sedel prošly tak jako tak, protože chci nechat vyměnit jejich gufera a pokud to bude třeba tak i vodítka, když už mám tu hlavu dole. A hydroštely mám 4 nový v zásobě z předchozí fáze hledání zakopaného pejska :) Ještě k těm ventilům - před pár lety se nám u Astry F taky potkaly 2 ventily s pístem a ten motor točil poklidných dálničních 3500 ot. Dříky se ohnuly, ventily zůstaly nedovřený kouslý ve vodítkách a byl z toho rázem tříválec :) Estli tam Adam nedává slabý ventilový pružiny.
Tu výměnu pístu si ještě rozmyslím. Přeci jenom komplet nový píst od KS stojí necelých 2300 peněz. Ledaže by N+K měli nějakej jetej píst s ojnicí za rozumnou cenu. Uvidíme, až mi odpoví. Ale možná mě kvůli tomu výše vyfocenému škrábanci na válci ještě bude čekat výbrus a budu muset dát nový písty všechny. Teoreticky by to mohlo jít jenom lokálně zabrousit, ale ten brusič, co mi dělá kliku se na to moc nadšeně netvářil. Původně jsem se na to chtěl vybodnout a neřešit to, ale aby se o ten škábanec chytil a zalomil kroužek, o to vážně nestojím. Inu, když se nedaří, tak se to prostě sere všechno.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

Tak nech dát do toho jednoho válce jednu novou vložku + výbrus válce podle pístu. Normální píst pak seženeš snázš než opravnej.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Tenhle motor ve válcích vložky nemá, takže není co dávat novýho. A sehnat výbrusový písty není problém, dělá je Kolbenschmidt a tuším i Mahle a kupodivu stojí míň než standardní rozměr. Ale pořád je to 1800 Kč za píst.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od Slaava »

Tím myslíš suchou vložku? I ta se dá vyměnit ale když píst stojí jenom dva litry (já dal za píst tuším okolo bůra), tak bude snazší jít cetou většího pístu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

No já právě nevěděl, jakou vložku myslíš ty, protože jedinej motor s vložkama ve válcích (a teď nevim, jestli suchýma nebo mokrýma) ve Fronteře je 2,5 DTS. Alespoň tak jsem to vyčetl z Haynese. A tudíž mi nebylo jasný, jakou novou vložku že to mám do toho škrábnutýho válce dát. Ale už jsem se rozhodl, půjde to na výbrus a tím pádem i nový písty. Když už jsem se do toho motoru pustil, ať je to pořádně. Alespoň si ušetřím odkarbonování původních pístů :) V pondělí jsem pucoval hlavu, až se mi z toho acetonu dělaly před očima hvězdičky. Až pak mi došlo, že bych si taky třeba mohl otevřít vrata garáže :)
Uživatelský avatar
DerrickCuster
Začínající diskutér
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2010 16:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: kovové pravidelné klepání motoru 2.2 16V

Příspěvek od DerrickCuster »

Tak, mluvil jsem s motorářem, kterýmu chci dát zkontrolovat a případně vyměnit ventily a obecně udělat ty serepetičky kolem hlavy a když se dověděl, že je to z Frontery a že nechávám brousit kliku, řekl mi, že ta přebroušená klika nic nevydrží, že se to za chvíli zadře znova a v podstatě mi navrhnul, že si mám zkusit sehnat jiný motor. Že prý takhle dělal motor Frontery nějakýmu pražákovi a moc dlouho to nevydrželo. Akorát jsem z té informace byl tak rozhozenej, že jsem se zapomněl zeptat, kolik km znamená "za chvíli" a jaká Frontera to byla. Nevím, kolik Oplů dělal, ale kamarádovi připravuje motor rallye auta, takže to asi úplnej břídil nebude.
Takže, máte někdo zkušenosti s životností přebroušené kliky tohodle motoru nebo motorů Fronter obecně? Jsem trošku na vážkách, jestli s oživováním toho motoru vůbec pokračovat. Ale zase kdybych sehnal jinej motor, můžu na tom s klikou být podobně a tomu broušení bych se třeba taky nevyhnul. Někdy si říkám, že je lepší nic nevědět... :)
Odpovědět

Zpět na „Benzinové motory“