Bioethanol E85

Vše o benzínových motorech (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Uživatelský avatar
MMS
Začínající diskutér
Příspěvky: 246
Registrován: 04 bře 2008 08:26
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od MMS »

Mé poznatky... míchal jsem to asi 2 měsíce 1:1 a v konečném důsledku to na výkonu znát nebylo. a spotřeba stoupla asi o 1-1,5 l na 100km. Bez té řídici jednotky to už tankovat nebudu.
legenda :Frontera 2.2. dlouhá leštěnka LPG
Alfa romeo 156 2.4JTD
Golf V LPG
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od farmář »

nejsi sám.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Vojta Zindulka
Příspěvky: 7
Registrován: 02 bře 2011 21:43
Bydliště: Kousek vod Poličky

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od Vojta Zindulka »

Ahoj, taky už jsem tam natankoval E85, jede to stejně, spotřeba asi o litr vyšší (bez uprav).
Chci se zeptat, jestli nemáte tušení, zda je palivové čerpadlo s otevřenými kontakty nebo izolovanými? Mohlo by to být prý nebezpečné, protože E85 vodí a mohlo by dojít ke skratu (málo pravděpodobné, ale přeci....)
Frontera Sport 2.0 1997
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od 33.petrd »

já měl v lancii otevřené kontakty....
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od kout.jk »

mám otevřený kontakty
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od stefi_ul »

Nema to uz nekdo namontovany??? Ja se poradim s domaci pokladnou a asi do toho pujdu... Uz ted sem za beno v zabe zaplatil za hranici uspory :mrgreen: a to nejezdim nijak zavratne a spise s ohledem na rozpocet :mrgreen: S tim eckem bych byl v ty Mohlelnici casto. Napr. ted tam jedu podruhy za posledni mesic ...
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od honza2000 »

... pár drobností k Ethanolu--a konec konců i methanolu, z hlediska spalování se jejich vlastnosti až tak neliší...

1.Proč vůbec je spalovat---v motoru, třeba místo benzínu.
Jeden z dobrých důvodů je VYPARNÉ TEPLO...



--čili stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzín 1:14.85

/směsný poměr ideální směsi pro spalování/


výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..


Výparné teplo
benzín:290kJ/kg
etanol :904kJ/kg
metanol1110kJ/kg



OČ/octan číslo/ VM--benzín 91-100
etanol min cca 108/podle procenta zbytkové vody/
metanol min cca 111/-"-

Tyhle čísla jsou klíčový pro vyhodnocení, jak se který palivo-v porovnání k benzínu- reálně v motoru chová.., bez ohledu na reklamy..

Čili je zjevný, že pro uvolnění stejného množství tepla v idealizované podobě
/se zanedbáním ztrát systému, která činí v autě plných 60-70 procent, což souvisí s reálnou účinností spalovacího motoru s vnitřním spalováním/
je potřeba NÁSOBEK OBJEMU BENZÍNU..
Naštěstí ztráty tvoří podstanou část , tak při požadavku na pouze dílčí výkon
není to čísklo takhle přímo úměrně tragické--to by platilo u závodního speciálu, jedoucího na "krev"

čili vezmeme METANOL:

lze ho nacpat do válců pro -zjednodušení uvažuju methanol , tam se to z hlavy dobře počítá -dvakrát tolik při stejném množství vzduchu bez přeplnění a tím se výkon při stejném objemu na sání v podstatě srovná, co do tepla s benzínem, no výparné teplo je v tomto případě cca 8x větší, než u benzínu--a to je sakra cejtit..


To je hlavním důvodemve vysokootáčkových motorech k jeho použití..je tedy jednoduchým , DUKLADNÝM účinný CHLAZENI HLAVY..jako takové včetně ventilových ploch v prostoru válce..pouhým výparným teplem paliva..
U karburátorových závodních speciálů docházelo ev. mimo jiné doslova k namrzání na karburátoru..

2. Přídavná jednotka-jiná MAPA---pokud necháte jednotku beze změny a čerpáte E85, je z toho doslova jurodivá..tedy nejde pouze o nějaké navýšení kvůlivá emisím.. ono jde o přenastavení přesměrováním impulzů z nastavení mapy na benzín s jinou směsnou hodnotou pro výpočet ideální směsi, která se musí přepočítat na hodnotu paliva E85..Pokud je motor mapou přizpůsoben na E85, nepotřebuje žádnou dodatečnou jednotku ..

3.nejde tu teda o nějaké oblbnutí lambdy kvůli emisím, jde o to, že při "benzínových hodnotách" vstřiku zůstává ve splodinách takové množství kyslíku po spálení že lambda vůbec spolu s váhou není schopna toto palivo uregulovat..teda -v mezích korekčních zásahů.jednotkou --s bídou jízdy na "příliš chudou směs" která škodí vždy, ať se spaluje cokoli, protože vždy dochází při chudé směsi k podstatnému zvýšení teploty spalin--u lihu je sice zpětně kompenzována výparným teplem, ale z dlouhodobého hlediska je poškození pravděpodobné..-nikdo neví ..
Dalším důvodem je , že v limitě může jednotka pracovat na hranici pádu do nouzového režimu, což potluče veškeré výhody..
4. Použitím tohoto druhu paliva je ale možné "naladěné motory na výkon " zatěžovat s menší pravděpodobností tepelného poškození hlavy, tím pádem
lze jít k podstatně tvrdším úpravám..

5. Octanové nároky motoru souvisí s předzápalem-předstihem a hlavně s odolností na detonační hoření, které limituje použití kompresního poměru
vyššího než 11 směrem ke tvaru spalovací komory a td.
Líh má vysoké octanové číslo přirozeně a to je další výhoda.


Dá se říct, že pro využití v běžné dopravě naroste logicky spotřeba při požadavku na výkon a hlavní výhody plynoucí z rozdílných vlastností paliva a jeho schopnost ulevit přehřáté hlavě se v podstatě nevyužije..

6.Další nevýhodou ethanolu i methanolu je schopnost "vázat vodu "
a při odstavení potom může docházet k většímu korozivnímu namáhání palivové soustavy..

7. vysoké nároky na kvalitu oleje a mazání celkově, protože líh je výborný odmašťovač -lepší než benzín..
V systémech na limitní zátěž se proto u ethanolo-methanolového paliva
používalo pojistné "přimazávání směsi" i u 4-taktu, většinou riciňákem, nebo jinou obdobou esterového maziva syntetického druhu..

----------------------------------

8. tedy shrnuto--motor jedoucí na limitě ná problém s TEPLEM a obecně
s účinným odvodem tepla z hlavy--reakce chladícího systému nemusí být dostatečná na nápor tepla z produkce pod plným plynem okolo omezovače
a to je hlavní důvod tepelně podmíněné destrukce..a také důvodem k příměsi
ethanolu, methanolu do paliva.., nebo jeho převyhy v palivu..

Do 15% zvládá jednotka na benzíbové mapě, pak je potřeba "udělátko" které provádí přepočet vstřiku.., pokud není jednotka schopna rozpoznat toto palivo a přizpůsobit mapu..již konstrukcí ve výrobě...
Pokud je mapa přizpůsobená --třeba přídavnou jednotkou--je to OK.. a bude podle stylu jízdy nepochybně vyšší spotřeba--
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od farmář »

a jako v každé dobré práci si dopiš závěr, kde vyvodíš důsledky.
Mě tam chybí pro blbý dopsat.....a jelikož je spotřeba vyšší, neušetříš nic.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od honza2000 »

:mrgreen:

Ten závěr si musí udělat každej sám podle svýho zvážení, --tohle je jen povšechnej přehled pro toho, kdo to nechce hledat, co ten etanol, metanol dělá a proč se používal v minulosti.., :grin:
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od 33.petrd »

samí lihovarníci.... a co takhle,pro nás,ropáky,popsat výhody či nevýhody bionafty?který olej je lepčejší,řepkový,nebo slunečnicový... :wink:
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od Slaava »

Je tu na to téma: viewtopic.php?f=7&t=261
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od 33.petrd »

a to sem fakt hledal... :grin:
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od Vokoun »

Koukám, že tu máme chemika.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od kresta »

tak postřech z provozu V8 na E85 vo litr větší spotřeba starty bez chyby a letí ještě víc než na benál :grin: pořizovačka 7 litrů i s montáží ale pozor jsou namontovány 2 jednotky :wink: pro čtyřválce :grin: jinak malej piškot BMW 316i na E85 maká bez pofšimnutí :grin:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bioethanol E85

Příspěvek od farmář »

startuješ na ethol? jednopalivový systém?
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Odpovědět

Zpět na „Benzinové motory“