motor jde na dva válce - těsnění pod hlavou

Vše o benzínových motorech (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Uživatelský avatar
premek_k
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 05 úno 2007 13:46
Bydliště: Smilovice u Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od premek_k »

kout.jk píše:...se propálilo těsnění pod hlavou....
:!: :!: :!:
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998

... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od farmář »

jo, rozpadne se, například shitka Ajusa u té tomu klidně věřím.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
HLEDAČ

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od HLEDAČ »

Nezbíva mi nic jiného než sundat hlavu(ne svoua), podívat se včem to vězí.Ale dík všem .
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od Janeš Petr »

HLEDAČ píše:Nezbíva mi nic jiného než sundat hlavu(ne svoua), podívat se včem to vězí.Ale dík všem .
sundavat můžeš vždycky ale práci a peníze ti ušetří, když nejdřív změříš tlaky. pokud je to fouklé, dva válce mezi sebou, budou mít oproti ostatním válcům oba dva nižší tlaky. rozebírat je až to poslední, co můžeš udělat :wink: ( a v ušetřeném čase si doplň do podpisu, co máš za auto a od kud jsi. třeba bydlí někdo poblíž a poskytne ti nějaké rady přímo na místě )
Uživatelský avatar
pato
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 780
Registrován: 07 led 2007 11:21
Bydliště: Trnava,SR,Frontera A,2,2i16V,r.v.1997

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od pato »

Hledač ten stav km.cez dva miliony to je síla.Paťo-Divoch :lol: :lol: :lol:
HLEDAČ

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od HLEDAČ »

Několikrát kolem světa ,chybu opravím v těch kilometrech sorry.
Uživatelský avatar
pato
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 780
Registrován: 07 led 2007 11:21
Bydliště: Trnava,SR,Frontera A,2,2i16V,r.v.1997

Re: Jede na dva valce

Příspěvek od pato »

:grin: :grin: :grin:
HLEDAČ

Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od HLEDAČ »

Chlapy mate skušenosti z demontáži hlavy válcu .Po změřeni tlaku v každem pístu jsem zjistil že mam podfoukle těsnení mezi 1a 2 valcem.Mužete mi poradit ohledně utahovaní hlavy jaky kroutici moment je u šroubu a jakym postupem se utahuji.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od farmář »

postupnost mezi šrouby máš u těsnění nakresleno a očíslováno, často i momenty. Jinak Autodatům nevěř. Kecaj. Někde jsme to tu myslím psali, hledej...máš to v nicku :wink:
NEKUPUJ AJUSA!!!!! Španělé nic kloudného ještě nevyrobili :evil:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od Slaava »

HLEDAČ píše:Chlapy mate skušenosti z demontáži hlavy válcu .Po změřeni tlaku v každem pístu jsem zjistil že mam podfoukle těsnení mezi 1a 2 valcem.Mužete mi poradit ohledně utahovaní hlavy jaky kroutici moment je u šroubu a jakym postupem se utahuji.
Mám tu v servisním manuálu momenty pro motor X22XE, což by měl bejt on:
1 - nejdřív šrouby utáhneš na 25Nm
2 - potom o 90°
3 - potom o 90°
4 - potom o 90°
Sekvence utahování je tato (povoluje se pozpátku od 10 k 1):
hlava.jpg
Předtím by se měly sundat vačkové hřídele. Utahovcí sekvence je následující (povolovací obrácená):
vacka.jpg
Ložiska vačkovejch hřídelí se utahujou na 8Nm. Bacha, jsou očíslovaný, takže je musíš vrátit tam, kde si je vzal. Rozvodový kola se popř. utahujou na 50Nm + 60°+ 15°ale by se mělly dát sundat spolu s vačkovejma hřídelema.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od Žanek »

Šikovnej kluk ten Slaava ! :P
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od farmář »

a moc hezká knížka v jeho držení... :lol:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od Nimrod »

Naprostej souhlas se Slaavou. Akorát pár drobností před rozděláním.

1. Nesnaž se ulehčit si práci a nesundavat sací a výfukové těsnění. Zbytečně se pak u toho pak vyvztekáš a práce ti trvá 5x déle.
2. Když už to budeš mít dole zkontroluj hlavu a ventily.
3. po složení vyměn termospinač elektroventilátoru za ten který spína tak kolem 90 stupňů. Originální spíná až při nějákej 114 stupních.

No a to je tak v rychlosti vše. Jo ještě pozor na těsnění pod sání a výfuk nedávej staré, ale dej nové.Opět si tím ušetříš další infarktové stavy.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od farmář »

jj těsnění kompletní sadu.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Propalené těsnění mezi válci

Příspěvek od kout.jk »

jo a neni zač za diagnostiku, proč ti to jede jen na dva válce :wink: :grin: Jo a zatim u všech těsnění byl popsán přesný postup jak a kolik utaovat šrouby. Mě třeba u mojí 2,4i nepotěšilo, že se těsnění dotahuje ve dvou etapách - ta druhá až po zahřátí motoru, takže můj krásně odmaštěný a vypucovaný motor po GO byl hned zblitej od oleje.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Odpovědět

Zpět na „Benzinové motory“