kolísání otáček a ztráta výkonu u C20NE

Vše o motorech C20NE a X20SE
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od lasky »

lolin píše:Takže lambda nebo váha vzduchu..S lambdou to je docela jasné, koupím novou a vyměním, ale co s váhou vzduchu?V katalogu MJ auto jsem ji viděl za nějakých usmolených 21 500,-(což je za hubičku, že..).Dá se nechat opravit, či seřídit nebo jinak zprovoznit, kdyby mi nová lambda nepomohla?Díky, Honza.
lambdu mužes koupit univerzalni kolem 1200kč a vaha vzduchu jde promerit ale ted z hlavy nevim na kterych pinech
tel- +420 608701329 NON STOP
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od Luki »

Váha vzduchu měří objemový průtok (je tam tedy klapka). Ta je napojená na potenciometr, celé je to zadělané v krabici a zalité asi silikonem. Nebyl jsem si jistý její funkcí, tak jsem to vyčistil, potenciometr jsem natřel vazelinkou k tomu určenou...Dělal jsem více oprav naráz, tak nevím kde přesně byla chyba, ale váha funguje:-)
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od vlado007 »

To co si cistil neni nahodou skrtiaca klapka :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od Janeš Petr »

váha vzduchu bejvá takovej kousek drátku s korálkem, někde v potrubí,jestli se nepletu
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od kout.jk »

Janeš Petr píše:váha vzduchu bejvá takovej kousek drátku s korálkem, někde v potrubí,jestli se nepletu
:grin: jo, hned za filtrem a většinou je to součást airboxu- ale ta klapka (která se otevírá podle toho,kolik si motor bere vzduchu) s potenciometrem je tam taky. Pak je tam ještě ta škrtící klapka (ta je blíž k motoru už na tělese sání) jejíž polohu zjišťuje další potenciometr.- ale ten se rozebrat tak,aby šel vrátit do funkčního stavu snad ani nedá.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od lasky »

lolin píše:Takže lambda nebo váha vzduchu..S lambdou to je docela jasné, koupím novou a vyměním, ale co s váhou vzduchu?V katalogu MJ auto jsem ji viděl za nějakých usmolených 21 500,-(což je za hubičku, že..).Dá se nechat opravit, či seřídit nebo jinak zprovoznit, kdyby mi nová lambda nepomohla?Díky, Honza.
zlousel jsi si vyblikat zavadu?
tel- +420 608701329 NON STOP
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

NÁVOD NA PROMĚŘENÍ VÁHY VZDUCHU

Příspěvek od kout.jk »

...zítra sem hodim návod a hodnoty na proměření váhy...
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
lolin
Začínající diskutér
Příspěvky: 159
Registrován: 15 srp 2007 20:43
Bydliště: Háj ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od lolin »

Díky moc, blikat jsem nezkoušel, ale měl jsem to na diagnostice v servisu a prý jim to jen hlásilo špatný snímač otáček při startování, což netuším, co je, ani já ani oni v servisu..Nevěděl jsem, že se dá váha ještě nějak rozebrat, vyčistit, namazat...Návod na proměření a hodnoty by byly super!!Honza.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od DAN »

Taky si prilozim polinko .... co takhle ucpanej katalyzator :wink:
Da se to ale celke poznat - auto se proste cca od 3tis/ot dusi a nejede, to uz jsem si taky prozil :cry:
Frontera B 2,2i - X22SE
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od kout.jk »

lolin píše:Díky moc, blikat jsem nezkoušel, ale měl jsem to na diagnostice v servisu a prý jim to jen hlásilo špatný snímač otáček při startování, což netuším, co je, ani já ani oni v servisu..Nevěděl jsem, že se dá váha ještě nějak rozebrat, vyčistit, namazat...Návod na proměření a hodnoty by byly super!!Honza.

asi jsi to už našel, ale plno lidí tady na foru o tom nemá ani šajn: viewtopic.php?f=2&t=1440&st=0&sk=t&sd=a&start=45 je to hned první příspěvek na čtvrtý stránce od laskyho a tak si můžeš udělat diagnostiku kdykoliv a kdekoliv. Při běžícim motoru ti nebude hlásit ten snímač otáček,(přesně: závada 31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor (co to máš za servismany, když ani nevědí co je tohle? - já to teda taky nevěděl,ale nejsem automechanik).
Ona ta váha je od výrobce nerozebiratelná, takže běžně se s jejim rozebiránim nepočítá, ale jak vidíš, tak lze vše. Rozhodně nekupuj hned novou lambdu (jako já), když tou to být nemusí. Zkus průchodnost výfuku, jak psal DAN, ještě jednou vyblikat závady a od měření váhy si moc neslibuj- mě to ani u jedný neukázalo hodnoty, který tam podle chytrý knížky maj být, u každý ze dvou mi to ukázalo úplně jiný hodnoty, na obě to jelo a když mi jedna odešla, tak mi to ukázala diagnostika vyblikánim. Jo a vlastně k tomu vyblikávání: jestli ti během chodu motoru nesvítí kontrolka diagnostiky, tak nic nevyblikáš.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
lolin
Začínající diskutér
Příspěvky: 159
Registrován: 15 srp 2007 20:43
Bydliště: Háj ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od lolin »

Tak jsem zase o něco málo pokročil, proměřil jsem váhu vzduchu, hodnoty mi více méně seděly podle návodu, akorát mezi 1. a 4. kolíkem ne, tak jsem se mrknul dovnitř a zjistil jsem, že 1. kolík vede k čidlu teploty nasávaného vzduchu, tak už jsem objednal nové..Dál jsem zkoušel průchodnost katu a pak i zbytku výfuku a vše je v pohodě...Zkoušel jsem i znovu vyblikávat závady a nic, pouze 12 a 31, což je v pohodě...Tak už fakt nevím, jestli nepomůže nové čidlo teploty vzduchu, tak asi půjdu do nové lambdy..Dá se i lambda nějak proměřit?Zmáte někdo hodnoty?Díky, Honza.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

TESTER LAMBDA SOND

Příspěvek od Slaava »

Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
lolin
Začínající diskutér
Příspěvky: 159
Registrován: 15 srp 2007 20:43
Bydliště: Háj ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání volnoběhu a ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od lolin »

Pokračování tady: viewtopic.php?f=2&t=2466 , problém je v lambdě, kterou jsem 14 dní zpátky vyměnil, tak jsem z toho jelen..
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
Uživatelský avatar
lolin
Začínající diskutér
Příspěvky: 159
Registrován: 15 srp 2007 20:43
Bydliště: Háj ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od lolin »

Dobrý večer, tak mám zase další poznatky při svém bádání po závadě na motoru..Váh vzduchu jsem už prostřídal na autě několik, lamda sond taky..Teď jsem zkoušel měřit kompresní tlaky ve válcích, ve všech jsem naměřil stejně 12 bar (+- 1 bar), neznáte někdo hodnoty, co tam mají být správně? Protože buď mám všechny válce v pohodě nebo všechny v pr... Taky jsem občas zjistil, že se mi sem tam ztratí trochu vody z chlazení a taky olej.. Jo a taky jsem si v poslední době všimnul, že se mi motor zahřívá víc, než za mlada, ručička je skoro pořád v půlce stupnce, když jedu s vozíkem přes město tak i výš, dřív byla pořád ve spodní čtvrtině..Díky, Honza.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Ztráta výkonu u C20NE

Příspěvek od Slaava »

Asi by to chtělo autodata ale podle toho co sem vyčet já by měl bejt tlak nad deset bar a samozřejmě ve všech válcích pokud možno stejnej s určitou odchylkou (až do 2 bar!). Takže ty bys to měl mít správně.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „2.0“