Spotřeba paliva a motorového oleje u motoru 3.2i V6

Vše o motoru 6VD1
Odpovědět
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sherpa »

aktualni data:
nove zimni gumy, nove serizeny motor, 100 kg batozina
najeto ~ 1100 km, dalnicemi kolem 130 kmh za 4 dni, 2 dny studenych startu rano pri +2. 1 den strmy usek v ledovem koryte na retezach v udoli Malta AUT {ledy} asi 10 km > paradni sankovacka jako v toboganu. :mrgreen:
spotreba benzin: 13.1
spotreba olej: ~ 1 litr na 800 km
po meste se to splha k 15cte......
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od *pt* »

sherpa píše:aktualni data:
nove zimni gumy, nove serizeny motor, 100 kg batozina
najeto ~ 1100 km, dalnicemi kolem 130 kmh za 4 dni, 2 dny studenych startu rano pri +2. 1 den strmy usek v ledovem koryte na retezach v udoli Malta AUT {ledy} asi 10 km > paradni sankovacka jako v toboganu. :mrgreen:
spotreba benzin: 13.1
spotreba olej: ~ 1 litr na 800 km
po meste se to splha k 15cte......
benzin ok, ale ten olej ... :shock:
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od RAV9 »

*pt* píše:
sherpa píše:aktualni data:
nove zimni gumy, nove serizeny motor, 100 kg batozina
najeto ~ 1100 km, dalnicemi kolem 130 kmh za 4 dni, 2 dny studenych startu rano pri +2. 1 den strmy usek v ledovem koryte na retezach v udoli Malta AUT {ledy} asi 10 km > paradni sankovacka jako v toboganu. :mrgreen:
spotreba benzin: 13.1
spotreba olej: ~ 1 litr na 800 km
po meste se to splha k 15cte......
benzin ok, ale ten olej ... :shock:
asi pouzivas blby olej... skus zmenit znacku, alebo ked pouzivas 5W40 tak tam daj 10W40, bude lepsie "vytesnovat" rozne nerovnosti a spary a okrem toho lepsie maze
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
SVK_Dodo
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 15 kvě 2008 21:42
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od SVK_Dodo »

Sherpa, pridam aj ja ked uz mam ten isty motor ako ty...

vynulovana spotreba pri poslednom tankovani.

- takze isiel som za posledny tyzden (cca 5 dni) 3x autom po meste, vzdy bolo cerstvo nasnezenych 15 cm
- rano pridem k autu nastarujem a dalsich 10-15 min cistim auto od snehu
- ked vlezem do auta je tam pekne teplo
- dalsich 10 min cesta autom po meste do prace pri zapnutom 4x4 ..pravdaze cestari tu v BA zacinaju pracovat az o 10:00 rano, teda aspon tak to vypada
- po praci domov uz iba zadny nahon...cestarom sa podarilo dokonale nasolit Bratislavu takze cesty su mokre...

ale za tie tri dni spotreba slabych cca 17 L/100km ...podla palubneho pocitaca

..inak s tou spotrebou oleja je to fakt dost...
...ja som si myslel ze ked mne to zere 0,5 L oleja na 3500 km , ze by som s tym mal nieco robit....ale vidim ze u teba je to este viac..
Opel Frontera B, 2000, 3.2 V6 151 kW automat
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od myslivec »

Tenhle motor je úchvatnej, ale ten provoz :roll: :roll: :roll:
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od RAV9 »

SVK_Dodo píše: ...pravdaze cestari tu v BA zacinaju pracovat az o 10:00 rano, teda aspon tak to vypada
- po praci domov uz iba zadny nahon...cestarom sa podarilo dokonale nasolit Bratislavu takze cesty su mokre...
konecne niekto z mojho okolia 8)
kua, uz som myslel ze som tu sam...
Land Rover Discovery 2
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

Na tu spotřebu oleje má možná Sowwwa recept, stálo by za to to vyzkoušet. Jedná se o nějakou přísadu do oleje sloužící k rozpuštění karbonu, což by mohlo uvolnit zakarbonované pístní kroužky...Sowwwo prosím pomož, co přesně to je :?
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od myslivec »

Luki píše:Na tu spotřebu oleje má možná Sowwwa recept, stálo by za to to vyzkoušet. Jedná se o nějakou přísadu do oleje sloužící k rozpuštění karbonu, což by mohlo uvolnit zakarbonované pístní kroužky...Sowwwo prosím pomož, co přesně to je :?
Jestli to uvolní karbon, tak to bude brát olej ještě víc :mrgreen:
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

Myslím si že to pomůže. Pístní kroužky jsou zanesené karbonem a nepruží, tedy nestírají... Jde o to sehnat tak účinný přípravek aby to vyčistilo (dělal jsem to čističem na klapky nalitým do válců přes noc, čistič protekl do vany ale minulo se to účinkem...).
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Slaava »

A už jsme zase u přísad do oleje a jiných provozních kapalin, mého oblíbeného tématu. Mám bejt zase sprostej nebo toho necháte dobrovolně? Naposled tu byl přípravek, kterej sám doplní obroušený místa pístních kroužků, válců, pístů a ventilů a ani taková kravina vám nestačila. Chtěl bych někdy vidět "pístní kroužek tak zasranej karbonem, že nepruží" - ale myslím, že by mě přeplatili technický muzea... samozřejně po brutální rvačce a aukci jak kráva. Proti zasírání karbonem stačí prostě jenom pravidelně měnit olej a ne tam lejt "lajflong" superoleje a protahovat tak výměnný intervaly na několikanásobek. Oleje v sobě aditiva pro rozpouštění uhlíkovej sedimentů už maj ale to tam ten olej taky někdo musí nalejt. Ale jestli si tam chcete dávat petrolej, tak prosím. Jsou to vaše motory.

Známej takhle aditivama v plechovce opravoval klepající hydroštely tak dlouho až ho to vyšlo skoro na stejný prachy jako komplet sada hydroštelů i s prací v servisu a poté co si tímhle provozem vykurvil vačky auto prodal. Takže vlastně happy end... teda ne pro ten motor.

Ta spotřeba oleje je větší ale zatím to není kritický. U tohodle objemu a počtu válců je to (bohužel) furt v normě i když na benzín to není moc pěkný. Zatím bych to ale neřešil. Maximálně bych výhledově zkusil kompresní zkoušku a popř. vyměnil "guferka" na ventilech. I u dehťáků lítá ta spotřeba i u motorů s nějakejma 40.000 km mezi skoronulou a deci na sto. Pro snížení spotřeby oleje stačí udělat pár drobností: převložkovat, překroužkovat, zbrousit nebo vyměnit ventily a sedla, dát nový těsnění dříků ventilů... a intenzivně a upřímně se pomodlit, protože to taky může bejt hovno platný.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

Tyhle motory (3,2 V6 - 6VD1) trpí na spotřebu oleje přes pístní kroužky běžně (už i zde na foru je několik zadřených kousků). Moje kroužky byly tak zakarbonované, že po vytažení pístu z válce se ani nepohly - pouze stírací, ostatní pěkně chodily, proto se ani nezmění komprese (a to musí být fakt už síla aby držela zamáčklé pístní kroužky...stírací kroužky jsou složené ze třech částí dva tenké kroužky nezi nimi jakýsi rozpínací kroužek). Teď už ti ho neukážu, pouze vytažené kroužky, na nich nic nepoznáš. Výsledek však je jasný, původní spotřeba oleje 300-700km/l, nyní cca 8000km/l.
Řešil ještě někdo spotřebu oleje u tohodle motoru?
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Slaava »

Luki píše:Tyhle motory (3,2 V6 - 6VD1) trpí na spotřebu oleje přes pístní kroužky běžně (už i zde na foru je několik zadřených kousků). Moje kroužky byly tak zakarbonované, že po vytažení pístu z válce se ani nepohly - pouze stírací, ostatní pěkně chodily, proto se ani nezmění komprese (a to musí být fakt už síla aby držela zamáčklé pístní kroužky...stírací kroužky jsou složené ze třech částí dva tenké kroužky nezi nimi jakýsi rozpínací kroužek). Teď už ti ho neukážu, pouze vytažené kroužky, na nich nic nepoznáš. Výsledek však je jasný, původní spotřeba oleje 300-700km/l, nyní cca 8000km/l.
Řešil ještě někdo spotřebu oleje u tohodle motoru?
To jako byly šprajcnutý v drážkách pístu, takže neměli žádnou vůli v axiálním směru? Třídílný stírací kroužky sem fakt zatím neviděl, vždycky jenom dvoudílnej (dvoubřitej kroužek s odtovkovejma dírama a rozpěrná pružina na osičce).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

Neměli vůli nikam, byl problém je vytáhnout. Navíc to nebyl karbon z oleje ale pravděpodobně z paliva. Prostě jeden černý kroužek...
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sowwwa »

Pridaval jsem tam pruplach od Kernite (engine flush, nebo tak nejak to maji oznacene), je toho 0.5L. To neni zadna utesnovaci prisada, tu bych tam samozrejme nelil. S tim Kernite se da jezdit klidne od vymeny do vymeny, a myslim ze to dost pomuze. Jak se uvolni karbon z krouzku, mely by zacit zase tesnit. Na znacce asi nezalezi, urcite by se dal pouzit i jiny pruplach.

Jinak jsem rad, ze s tou spotrebou nejsem jediny, kdo se ted v zime dostava na takovahle cisla :mrgreen:
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Slaava »

Luki píše:Neměli vůli nikam, byl problém je vytáhnout. Navíc to nebyl karbon z oleje ale pravděpodobně z paliva. Prostě jeden černý kroužek...
Z paliva je to určitě ale takovouhle prasárnu sem fakt nikdy neviděl a ani bych netipoval, že je to technicky možný. Tak to se omlouvám. Je možný, že je to nějaká blbě domyšlená konstrukce (dva samostatný břity a rozpěrná pružna, která je má roztahovat v axiálním směru i v radiálním směrem ven). U motorů s vysokou spotřebou oleje sem zatím viděl jenom to, že pístní kroužky (všechny) měly velkou axiální vůli a olej vytlačovaly nahoru do válců. Mimochodem, má tenhle motor písty chlazený olejovou tryskou z bloku?

Jinak já na ty přísady nejsem. Ani na ty průplachový.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „3.2 V6“