Spotřeba paliva a motorového oleje u motoru 3.2i V6

Vše o motoru 6VD1
Odpovědět
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

buty píše:Tak to asi delam nekde chybu - mam Montereye 3,2i automat - predelali ho do plynu a stoji to za hov - nono, na benzin jezdim tak za 18 a plynu to veme 20 - celkem k nas... myslim, ze je to tim smesovacem, asi ho vytahnu a necham jenom benzin :cry:
Nebo mate nekdo zkusenosti s timto motorem ???

Dostal jsem tip na DJ Toma - ma pry Tech 2, potreboval bych se pichnout na rizeni, jestli neni nekde nejaka fatalni chyba - jestli ho nekdo znate, nebo to snad ctes - ozvete se na mailto:vladan.butula@cz.bosch.com

predem diky

Nevím odkud jsi, ale mám tip na kvalitní dagnostiku v Brně, zároveň i mají zkušenosti s plynem. Řešil sem tam svou Fronteru 3,2. Jinak mám spotřebu na benzín i pod 12l (když se člověk trochu krotí) plynu pod 13,5l/100km. Když na to trochu šlápnu, jde to nahoru.
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
buty
Příspěvky: 16
Registrován: 09 říj 2008 14:24

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od buty »

Diky za odpovedi - jsem z okoli Jihlavy - smer Humpolec, pokud jste nekdo z okoli, dejte vedet, muzem se sejit a podebatit

Jinak s osobakem to rozhodne srovnavat nebudu, leta jsem jezdil s Trooperem 2,6 dlouhan.Toho a dalsich par jsem i servisoval - takze predstavy o spotrebach celkem mam, ale tento motor jsem zatim nikdy pod zadkem nemel.A kdyz jsem cetl hodnoty kolem 12-ti lt tak vim, ze je motor v hajz... Trooper II alias Monterey neni zas tak moc tezsi jako frontera - je to v podstate podobne auto a mechanicky identicke.Nevim kolik vazi Frontera, ale monty ma vcetne plynu 1980 kg, takze spotreba u stejneho motoru a prevodovky se muze lisit par % - ne o 35
Ten kontakt na ty brnaky se muze hodit, tak jestli muzes, posli.
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

V Brně se jedná o firmu AGW v Lišni. Vedoucí sevisu je můj kamarád (a taky soused), takže chceš-li něco tak to raději domluvím...Nechci jim dělat reklamu, ale on konkrétně velmi rozumí diagnostice motorů. Jinak Fronter už pár i montovali a nedávno dělali Troopera 3,2 (nebo 3,5 neviděl jsem ho, ten motor je stejný má jen jiný zdvih). Souhlasím s tebou, že spotřeba kolem 18l je moc, ale nemusí to být závažná závada. Motor má systém OBD2, takže má čtyři lambdy, hromadu čidel a korekce, které můžou spotřebu výrazně ovlivnit. Mám palubní počítač a když jsem neměl zapojenou emulaci lamda sond při jízdě na plyn takže korekce ovlivnily spotřebu tak výrazně, že jsem jezdil za 7l (podle počítače skutečnost 13-14, protože korekce se na plyn neprojevily- nemám sekvenční vstřikování) Myslím, že tedy chyba ve spalování, nebo ve snímání některého údaje může způsobit výrazné posunutí mapy které řídí vstřikovýní benzínu a tím k navýšení spotřeby.
možná se pletu a možná tam taky OBD2 nemáš...
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sowwwa »

buty: A nemas tam tu starsi verzi s jednou lambdou, jako mam ja? Kolega ji ma taky v Montereyi a taky jezdi kolem tech 18 litru ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
buty
Příspěvky: 16
Registrován: 09 říj 2008 14:24

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od buty »

Jasne ja mam rok 93 - to je ta starsi verze s jednou lambdou - ted mi z toho zacal chcat olej a zaroven zacala klepat vacka, nebo nejaky ventil, jako bych mlatil do motoru kladivem, pristi tyden mam v dilne volno, tak pujde na prohlidku, zacinam uvazovat o vymene motoru, kdyby jste o nejake 3,2 vedeli ?? ale to je zatim brzo.
Dam vedet co jsem obevil :cry:
Plyn je tam rizeny jen skrticim elektroventilem a ten je v kdovi jakym stavu.Psal jsem DJTomovi a pry v tom jeho techu monterey neni, takze jak vyjedu z dilny, asi se spojime a v tom brnalu bych to prubnul - jezdim k nasim do Vyskova, tak pri ceste.
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sowwwa »

Budes tam mit jednotku Isuzu, zavady se daj jednoduse vyblikat, resil jsem to tu pred rokem: viewtopic.php?f=6&t=1680#p20469

Ventily mlati porad, to je celkem normalni .. ucpavaj se kanalky v hlave. Pomuze tomu nejaka cistici prisada do oleje (Kernite, apod.) a taky jizda ve vyssich otackach, ten motor nema moc rad volnobeh.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
buty
Příspěvky: 16
Registrován: 09 říj 2008 14:24

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od buty »

Clovece, ta jednotka z Hondy je shodná co jsem mel ve starym Trooperovi - tak to je v poho, mely by tam byt i stejny kody - ty mam vytisknuty na papiru - sice engliš ale celkem to jde urcit - v tom pripadku |OBD neprichazi do uvahy
A jak jsi tenkrat pochodil s tou zizni ??
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sowwwa »

buty: Mel jsem vadnou lambdu, vymenil jsem ji, chvili to bylo dobry, pak to zase zaclo zrat, strilet do vyfuku .. a cely se to opakovalo jeste nekolikrat. Vzdycky to zaclo blbnout ve vode nebo v hlubokym snehu. Nakonec se ukazalo, ze ten vodotesnej konektor na lambde dole pod autem uz neni vodotesnej. Tak sem ho ucvaknul a nechal tam jen tu spojku od Bosche, co dodavaji k univerzalnim sondam. Od ty doby je klid, a to sem se zrovna vcera brodil :mrgreen:
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

sowwwa píše: Ventily mlati porad, to je celkem normalni .. ucpavaj se kanalky v hlave. Pomuze tomu nejaka cistici prisada do oleje (Kernite, apod.) a taky jizda ve vyssich otackach, ten motor nema moc rad volnobeh.

Sowwwa, vysvětli mi to s těma ventilama. DOHC má seřizování vůle podložkami, SOHC nevím (tuším šroubkama), ale hydrostavy nemá, jak tedy souvisí olejové kanály s klepáním?
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Slaava »

Vono to nemá hydroštely? To se mi líbí!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

No, sice jsou ty ventily trochu slyšet, ale zase je to bezproblémové. Seřízení je co 100tis, u mě stačila kontrola (jeden měl trochu větší vůli, na hranici tolerance, možná to někdy přeměřím, koupím podložky a seřídím).
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Slaava »

Luki píše:No, sice jsou ty ventily trochu slyšet, ale zase je to bezproblémové. Seřízení je co 100tis, u mě stačila kontrola (jeden měl trochu větší vůli, na hranici tolerance, možná to někdy přeměřím, koupím podložky a seřídím).
No jasně, i já zastávám názor "čím míň píčovin, tím míň sraček"... :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sowwwa »

Luki píše:Sowwwa, vysvětli mi to s těma ventilama. DOHC má seřizování vůle podložkami, SOHC nevím (tuším šroubkama), ale hydrostavy nemá, jak tedy souvisí olejové kanály s klepáním?
Vis jiste ze SOHC nema hydrostely? Ja fakt nevim, pamatuju si jenom jak nekdo na nejakym US foru psal, ze vymenil vsech 24 hydrostelu a klepalo mu to stale. Dekl hlavy sem nikdy nesundaval, takze nemuzu s jistotou tvrdit ze tam jsou. Kazdopadne kdyz sem do oleje pridal Kernite, klepat to po par kilometrech prestalo az do dalsi vymeny, takze s olejem to musi nejak souviset ..

Dalsi vec co nechapu .. cast lidi tvrdi, ze se ten motor nemuze potkat a maji to v praxi overene (protocenim kliky bez rozvodaku). A jini tvrdi, ze se jim uz potkal. V servisnich manualech pisou, ze je to "interference engine", tzn. se potkat muze .. Ze by se vyrabel v tolika odlisnych variantach?

... tak sem ted prohledaval net a nasel tohle forum: http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... dd2c0b3dce .. je tam doslova napsano "The lifters in this engine can NOT be adjusted, they are hydraulic, self-adjusting." .. ja to snad pojedu do garaze rozebrat, fakt uz nevim cemu verit :?
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Luki
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2008 07:51
Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od Luki »

Potkat se to může určitě, protože když jsem dělal gufera na ventilech, tak jsem opíral ventil o píst. Pravda je, že ten motor má fakt malý zdvih a velké vrtání, ale potká se...

Něco jsem našel, zajeď si v tom odkazu dolů, jsou tam fotky. Nečetl jsem to, ale podle obrázků by mohly být hydrostavy ve vahadlech. Dokázal bych si tam představit klidně i ty podložky, tak nevím...
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... CZ267CZ268

Navíc to co tam řeší není samotná vůle ve ventilech ale v uložení vahadel. Nicméně jak píše oprava je za pár stovek dolarů. Mohu potvrdit, že to tam mají levné, nechával jsem si posílat pístní kroužky a sadu těsnění (pod hlavy, sání, výfuk, víka ventilů a hromadu blbostí k tomu) a stálo to i s dopravou a clem 2500Kč.
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Spotřeba 3.2i

Příspěvek od sowwwa »

Jo, tenhle odkaz je hodne zajimavej .. shrnu co jsem z toho odvodil:

- je tam 36 vahadel (vzdy dve pro vyfuk, jedno pro sani), ulozene celkem na 4 hridelich (2 na kazde hlave)
- hydrostely by mely byt ve vahadlech tam, kde se opiraji o ventil (na zadnem obrazku nejsou videt, ale nekolikrat tam o nich pisou)
- takze jeden typ vahadel (vyfukove, bliz k vacce) hydrostely neobsahuje
- a pouze tento jeden typ vahadel odchazi - dre o hridel
- kdyz je vule uz tak velka, ze ji hydrostely nedokazou vyrovnat, zacne to cvakat
- proc odchazi jen ten jeden typ vahadel, kdyz vahadla pro sani na stejne hrideli zustavaji neposkozena, nevime ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Odpovědět

Zpět na „3.2 V6“