Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Vše o motoru C24NE
Uživatelský avatar
Hofik
Začínající diskutér
Příspěvky: 230
Registrován: 25 čer 2007 22:39
Bydliště: TEPLICE

Příspěvek od Hofik »

Já to nikdy do podrobnosti nezkoumal,ale po zapnutí klíčku má to čerpadlo natlačit a vypnout.Další spuštění čerpadla je až po naskočení motoru a vypotřebování paliva(ztrátě tlaku).Určitě by to mělo řídit relátko,ale to nevypadá na tu tvojí závadu,podle toho co si popisoval máš buďto bordel v elektrice(ale u motoru) nebo by to mohlo být špatný palivo.Zapni klíček a zkus odpojit u motoru hadičku.Když si odstříkne tak tam benzín jde a čerpadlo je v pořádku.Hlavně u toho nekuř jinak už nebudeš mít tu závadu kde hledat.Samozřejmně když zapojíš čerpadlo na přímo,jako jsi to udělal,tak bude tlačit pořád.Jinak já jsem si udělal v kufru nad nádrží malý dvířka abych se dostal na čerpadlo, tak si to udělej taky, jinak se tam dostaneš blbě.
HOFIK,Frontera 2.2 16V,rok96(dlouhá)
Avia A31 sklápěč
Renault Kangoo 1.4,rok 99
Suzuki Samurai 1.3
Robo
Příspěvky: 14
Registrován: 17 lis 2006 23:32
Bydliště: Bratislava-SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robo »

:lol: ahoj vsetci co mi pomahali odhalit zahadu zahada je odhalena vymenil som relatko co obsluhovalo palivove cerpadla-cerpadlo a auto ide pekne aj som testoval zohrial som motor jak sa patri a skusal som vypnut a zapnut motor a isiel pekne ,.ta diagnoza zleho motora je elekrticka zrada -relatko zle pracovalo teda raz islo potom neeslo ,prehrievalo sa a preto benzin nemal dostatocni tlak na rozprasovanie .tak este raz vam dakuje za pomoc .
Som nový Frontacik ,mam Fronteru 5dv. 2,4i,rv.1994-v nadhernom prevedeni
Rosta

Příspěvek od Rosta »

Robo píše::lol: ahoj vsetci co mi pomahali odhalit zahadu zahada je odhalena vymenil som relatko co obsluhovalo palivove cerpadla-cerpadlo a auto ide pekne aj som testoval zohrial som motor jak sa patri a skusal som vypnut a zapnut motor a isiel pekne ,.ta diagnoza zleho motora je elekrticka zrada -relatko zle pracovalo teda raz islo potom neeslo ,prehrievalo sa a preto benzin nemal dostatocni tlak na rozprasovanie .tak este raz vam dakuje za pomoc .
...no vidis, ani nebyl potreba autorizovany servis :wink:
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

zase pár tisíc ušetřenejch....náhodou,u Opla by za péťo na hoď ku rádi zkoumali klidně celej den, co tomu je :lol: :lol: :lol: takových opravářů dnes je hafo :evil:ale mohl bys mít kliku na machra, co by se ušklíbl, vyměnil relé a bylo by.Jenže jsou nějak vzácní.Když občas na takového pašáka narazím, mám druhé vánoce.Těch prvních je nějak moc a množí se , kur..., geometrickou řadou či co.
Naposledy upravil(a) farmář dne 30 črc 2007 19:09, celkem upraveno 1 x.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Vopl

Příspěvek od Slaava »

farmář píše:...náhodou, u Opla my za péťo na hoďku rádi zkoumali klidně celej den, co tomu je :lol: :lol: :lol: ...
To je úplně přesně řečený. Když jsem to tehdá koupil, tak hnedka druhej den jsem to odvez na "diagnostiku" do Opel Omnitechu (díkybohu už zkrachovali). Jo, byl jsem naivní idiot. Druhej den jsem si pro to přijel, dal jsem jim teda jenom čtyři kila ale že se za ně dozvím tolik kravin jsem fakt nečekal. Měl jsem s tím několik problémů, takže pro pobavení uvádím problém, v závorce jeho skutečnou příčinu a za pomlčkou Opelem navrhnuté řešení. Z mnoha uvedených odpovědí je zřejmé, že ty kokoti na to celou noc čuměli jak ťuhýci, protože s Fronterou jsem tam za dobu existence týhle pofidérní firmy byl určitě první.

1. Vrzání od přední nápravy (vylítaný čepy doních ramen) - nečistoty v uložení vinutých pružin (pozn. autora: přední pružení obstarávaj torzní tyče)
2. Cvakání při přiřazení přední nápravy (rozpadlej křížek kardanu) - rozbitá převodovka
3. Špatné starty a hulivost, nízký výkon* (rozštelovaný vstřikovací čerpadlo) - neopravitelné poškození vstřikovače
4. Mrtvá rafika otáčkoměru (upadlej drátek od altíku) - nevěděli, pravděpodobně chyba palubní jednotky (pozn. autora: 2,3TD ji nemá)
5. Svítící kontrolka dobíjení (upadlej drátek od altíku, zvýšený odpor na el. okruhu) - cituji: "kolega, co dělá elektriku na to koukal celou noc a říkal, že takovejhle altík ještě nikdy neviděl, má to vzadu nějakou pumpu, to tam nemá co dělat, chce to novej altík, se slevou Vám ho vyměníme za 18.000,- Kč." Konec citace, můžete jít zvracet.

Ten "technik" mi toho chtěl říct ještě víc ale já to už nemohl vydržet, nased jsem a odjel. Až po čase jsem si tam objednával plastovej lem na blatník. Místo na Froncka mi ho sehnali na Corsu.

*) Poté, co jsem si nechal seštelovat vstřikovač, stoupnul výkon tak o 30%. Když jsem odjížděl z toho servisu, tak jsem podle zvyku drtil pedál plynu tak, že jsem odjížděl hrabajíce!!!
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

Ježíši Slaavo, tys odmítl takové odborníky??hulváte jeden, a ten lem, no ony snad nejsou kompatibilní??? :lol: :lol: :lol: jj, :lol: nejhorší je,když někdo chce many za odbornou práci a ví o tom prd. Ještě lepší jsou idioti,se kterými se dohodneš na nějaké práci a oni dělají něco jiného a ne to,co jsi chtěl...navíc neudělají nic, protože je to stejné,ale stojí to 3300.- viz Rangl-Diesel servis Sezimovo Ústí.A bylo to zasrané čerpadlo,jak jsem myslel a chtěl od něj vyčistit.Místo toho to furt startovali a odvzdušňovali, což dělali to, co jsem jim řekl že jsem již dělal a chtěl jen to čerpadlo. Víš, potkat hovado je úžasný zážitek,ale nervy mám jen jedny.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Ježíši, Slaavo!!!

Příspěvek od Slaava »

farmář píše:Ježíši Slaavo, tys odmítl takové odborníky??hulváte jeden, a ten lem, no ony snad nejsou kompatibilní??? :lol: :lol: :lol: jj, :lol: nejhorší je,když někdo chce many za odbornou práci a ví o tom prd. Ještě lepší jsou idioti,se kterými se dohodneš na nějaké práci a oni dělají něco jiného a ne to,co jsi chtěl...navíc neudělají nic, protože je to stejné,ale stojí to 3300.- viz Rangl-Diesel servis Sezimovo Ústí.A bylo to zasrané čerpadlo,jak jsem myslel a chtěl od něj vyčistit.Místo toho to furt startovali a odvzdušňovali, což dělali to, co jsem jim řekl že jsem již dělal a chtěl jen to čerpadlo. Víš, potkat hovado je úžasný zážitek,ale nervy mám jen jedny.
Na ten Diesel servis v Sezimáku už jsem taky někoho slyšel nadávat. Naštěstí v případě nutnosti chodím k Radovi v Soběslavi/Č. Budějovicích, kterej sice není úplně ideální ale ze mě známejch servisů je rozhodně nejlepší.
Juraj Lepieš

Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od Juraj Lepieš »

Ahoj kluci,

mam OF 2,4i, motor C 24/NE rok 1992 a jsem novackem ve foru. Uz rok me zlobi motor anebo elektroinstalace motoru. Mel jsem ho v nekolika servisech a chyba porad pretrvava. Pri zahrati motoru hlavne za deste a tepleho pocasi zacne cukat. Na radu servisu jsem vymenil cidlo otacek motoru, palivovy filtr, vzduchovy filtr, vycistil jsem volnobeznou klapku, nadrz paliva i cerpadlo. V servise vsechno promerili, vycistili prej i rozdelovac (hlava je snimatelna), udelali diagnostiku, promerili tlaky v motoru. Ja jsem dal do poradku topeni (teklo v kabine) a chlazeni (vymena termostatu, a snimače ve vrtuli). Taky jsem se snazil vycistit vsechna viditelna ukostreni v motorove casti. Nejsem automechanik ale snazim se na zaklade navodu z mnoha for prijit na chybu. V servise prej na zaklade diagnostiky zistili chybu resp. odkaz na vahu vzduchu. Sechnal jsem starsi v BRD. Vymenili ji ve znackovem servisu a auto cuklo dal. V dalsim servisu mi ji demontovali a vratili starou, ze prej je oproti puvodni na klapce otvor, kterym proudi vic vzduchu. Auto pres zimu jezdilo dobre a najednou vcera zacalo cukat, ale trochu jinak. Pri otackach do 2000 auto jelo (na dvojku, trojku). Kdyz jsem pridal plyn, tak se motor dusil. Po ubrani pod 2000 ot. se zase chytil. Kluci jsem lesak a auto nutne potrebuju pro praci v dobrem stavu. Bydlim v Krasne nad Kysucou - u Cadce na Slovaci. Koupil bych i dobrou (funkcni) vahu vzduchu z Frontery 2,4 i C 24 NE, popripade i jine potrebne soucastky, ale nevim jak obchod funguje pres hranici CR/SR. Prosim poradte co delat.

Diky - srdecne zdravim Juraj Lepies
Rosta

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od Rosta »

...a co svicky a hlavne kabely ke svickam. Ty se obcas za vlhka takto projevuji a neni to zadna horentni suma za novy...
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od kout.jk »

Juraj Lepieš píše:Ahoj kluci,

mam OF 2,4i, motor C 24/NE rok 1992 a jsem novackem ve foru. Uz rok me zlobi motor anebo elektroinstalace motoru. Mel jsem ho v nekolika servisech a chyba porad pretrvava. Pri zahrati motoru hlavne za deste a tepleho pocasi zacne cukat. Na radu servisu jsem vymenil cidlo otacek motoru, palivovy filtr, vzduchovy filtr, vycistil jsem volnobeznou klapku, nadrz paliva i cerpadlo. V servise vsechno promerili, vycistili prej i rozdelovac (hlava je snimatelna), udelali diagnostiku, promerili tlaky v motoru. Ja jsem dal do poradku topeni (teklo v kabine) a chlazeni (vymena termostatu, a snimače ve vrtuli). Taky jsem se snazil vycistit vsechna viditelna ukostreni v motorove casti. Nejsem automechanik ale snazim se na zaklade navodu z mnoha for prijit na chybu. V servise prej na zaklade diagnostiky zistili chybu resp. odkaz na vahu vzduchu. Sechnal jsem starsi v BRD. Vymenili ji ve znackovem servisu a auto cuklo dal. V dalsim servisu mi ji demontovali a vratili starou, ze prej je oproti puvodni na klapce otvor, kterym proudi vic vzduchu. Auto pres zimu jezdilo dobre a najednou vcera zacalo cukat, ale trochu jinak. Pri otackach do 2000 auto jelo (na dvojku, trojku). Kdyz jsem pridal plyn, tak se motor dusil. Po ubrani pod 2000 ot. se zase chytil. Kluci jsem lesak a auto nutne potrebuju pro praci v dobrem stavu. Bydlim v Krasne nad Kysucou - u Cadce na Slovaci. Koupil bych i dobrou (funkcni) vahu vzduchu z Frontery 2,4 i C 24 NE, popripade i jine potrebne soucastky, ale nevim jak obchod funguje pres hranici CR/SR. Prosim poradte co delat.

Diky - srdecne zdravim Juraj Lepies

Ahoj- za prvé si doplň do podpisu jaký auto,jakej rok máš, nebo Milda se už v tomhle upíše :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


přesně tuhle závadu jsem měl do včerejška- vyřešeno výměnou lambda sondy a palivového filtru (radši současně, abych se nemusel proklínat,kdyby to bylo jen palivovym filtrem za 150,- ), Zkus odpojit lambdu a projet to, mě to pomohlo, ale po chvíli to bylo to samý a spíž horší.
Přečti si moje příspěvky v téma vyblikávání závad (zároveň zjistíš, že nemusíš nikam jezdit na diagnostiku, že starší opely si ji můžou provést sami).
Přesně to co popisuješ jsem měl i já- jedna v pohodě, za dva taky atd.....
Tohle je jen chyba v dodávce paliva- je ho MÁLO. Takže zkus opět vyměnit palivovej filtr (starej přeřízni a koukni do něj u mě byl plnej rezu) a jestli to nepomůže, tak nevim jak to frontera má v nádrži udělaný, ale může tam být na dně bordel, kterej ucpe sací koš (pokud ho to teda má) a pak to taky nebere palivo. Tak pak vyčistit nádrž..
Mimochodem tohle mi dělela i kdysi omega 2,4i - tam to bylo jen a jen palivovym filtrem a golf kabrio- tam to bylo tím ucpávanym sacim košem v nádrži.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od DAN »

V tom horsim pripade to muze delat ucpany katalyzator. Taky do cca 2500 ot. to jde celkem normalne a pak to cuka a nejede.
Ale pokud ti v nem nechrasti a nerozpadl se, bude spis problem s dodavkou benalu nebo elektrikou.
Frontera B 2,2i - X22SE
Juraj Lepieš

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od Juraj Lepieš »

Spatny (nepravidelny) chod tepleho motoru 2,4i

Ahoj kluci,
dekuju za radu a snahu pomoct. V predeslem textu jsem opomenul napsat, ze jsem jeste vymenil (Opel Frontera 2,4i, C 24 NE (A)dlouha , r. 1992):
- svicky (2 x/rok). Prvni sada byla koupena v Oplu - original svicky na OF 2,4i rok 1992 (A) podle katlalogu (vyrobce Opel/Cina). Najel jsem na ne jen cca 100 km a v servise mi je vymenili za nejake japonske (tesne pred zimou 2007/2008) - auto jezdilo pres zimu dobre,
- kabely k svickam - ty taky menily v servisu cca v kvetnu 2007 - nove
- katalyzator - jsem vymenil v lete r. 2007 za univerzalni BOSAL - novy - (puvodni byl nefunkcni)
- nadrz jsem uplne demontoval v lete r. 2007, vylil zbytkovy benzin, vytrel jsem ji cistou latkou a proplachl benzinem, ktery jsem zase vylil.
- palivove cerpadlo jsem proplachl technickym benzinem, potrubi smerem k benzinovemu filtru po jeho demontazi jsem profoukl.
- palivovy filtr jsem vymenil na jare r. 2007 (az se trochu zlepsi pocasi tak ho muzu opet vymenit).
Jeste jsem nemenil lambda sondu jak navrhujete. Take mi radili vymenit vyfuk. Vyfuk je dost stary a roury jsou prorezle.
- cidlo teploty motoru - to zrejme taky nemam vymenene - nevim kde je a jak vypada.
Zajimave je vsak to, ze dneska se u nas ochladilo - teplota je zase mirne pod nulou - a auto jede normalne. Zjistil jsem pri kontrole oleje, ze mam hladinu oleje jen na spodni rysce. (Pouzivam MADIT SUPER S 10 W - 40 - nevim jestli je dobrej). Benzin tankuju ruzne, tak jak pred tim, kdyz jsem nemel tento problem a auto jezdilo v pohode. U nas jsou jen 2 - 3 pumpy. Take je zvlastni to, ze v minulem roce mi pri cukani motoru problikavala kontrolka motoru. Vlastne jeste pred cukanim se rozsvitila a o par sekund zacal motor cukat a chcipnul. Ted mi to nedela. Kontrolka problikne jen pri startovani a pak zhasne. I pri strate vykonu nad 2000 otacek (minulej tejden) mi to nedelala. Vsiml jsem si, ze pri pouzivani blinkru mi lita rucicka na budiku kontroly napeti a prestala mi svitit kontrolka otevirani pravych dveri (zarovka je vsak dobra). Taky mam nekdy takovej sub. pocit, ze kdyz zapnu vic spotrebicu (svetla, sterace, radio), ze se to blbnuti nastartuje. Taky blbne vyhrivani zadniho okna - pojistku jsem nasel trochu natavenou - tak jsem ji radeji vyndal. Vyhrivani vlastne ani nevyuzivam. Hledam vsechny souvislosti, ale elektrice nerozumim. Pokusim se nejak nastudovat to vyblikavani zavad. Hosi ja jsem zoufalej. Blizi se sezona -otepleni pocasi- prace v lese narusta - a moje auto blbne.
Diky za dalsi rady a podnety k patrani po chybach. Frontera mi dost vyhovuje a nerad bych o ni prisel.
Pozdravuji vsechny.
Juraj Lepies, Opel Frontera 2,4i, C 24 NE (A)dlouha , r. 1992
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od Slaava »

Vzhledem k tomu, že to souvisí s teplotou, tak bych jako první dvě věci prubnul čidlo teploty motoru a lambda sondu. Já jsem ale nafťák a v benzínech se nevyznám.

Pokud ti blbne zadní okýnko a topení a tak, tak si nejdřív vyčisti spínač zadního stěrače a potom se podívaj na dráty k pátejm dveřím, který se v zadní části pohupujou nad vejfukem a ten je někdy přepálí.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od Žanek »

To co popisuješ u elektriky bych hádal na nějaký profláknutý dráty na kostru a nebo mezi sebou.
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: Špatný (nepravidelný) chod teplého motoru 2,4i

Příspěvek od pavel.zaj »

Zdravím vespolek, tak po delší době opět hledám zdatné poradce.

Teplá chytá na ťuk a studená jako starý diesel po 30 vteřinách točení to naskočí ( ještě že mám starter po GO)

Palivový filtr a i čerpadlo nové, tlak v liště dostatečný. Dnes zkouška nové čidlo teploty - nepomohlo. Vyblikání závad nejdříve čidlo teploty nízké napětí, potom jsem pohýbal a odklopil konektor ŘJ, závada nízké napětí zmizela, ale auto stejně nestartovalo, potom jsem to nechal a pak to zase hlásilo vysoké napětí na čidle teploty. Tak to asi vypadá na ŘJ, nebo myslíte, že máme odbalovat ty dráty mezi čidlem a ŘJ ?

Pavel
Odpovědět

Zpět na „2.4i 8v“