Bodylift - jak na to, poznatky, zkušenosti a dotazy
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Bodylift - jak na to, poznatky, zkušenosti a dotazy
Tak se mi dneska říkal, že když už mám tak pěkně vykuchanej motorovej prostor a sundaný nárazníky a plechařinu ze spodku, že bych o něco málo zvednul budku. Stejně budu muset měnit nebo renovovat silentbloky v přední části. Zvažuju pro i proti a tak mě napadá:
- jestli mi nebude stačit přitažení torzek a delší třmeny listovek
- co na to tyč volantu?
- co potom s mezerou mezi kastlí a nárazníkama
- nájezdovej ani přechodovej úhel tím stejně nezlepším (to bych musel hnout s nárazníkama a stejně to líp vyřeší přizvednutí podvozku)
- nemělo by to bejt zas tak pracný (počítám tak cca dva palce - 50mm nahoru)
- co včechno si rozšteluju (napadá mě jenom zátěžovej ventil na zadní nápravě, šaltrpáky a palivový/brzdový trubičky - s možnou úpravou sacích hadic v mot. prostoru počítám)?
Má smysl to dělat? Není lepší hnout jenom s podvozkem a netahat tak těžiště moc vysoko? Poraďte někdo, ať potom můžu neúspěch svést na někoho jiného.
Jo a s většíma gumama zatím nepočítám... i když
- jestli mi nebude stačit přitažení torzek a delší třmeny listovek
- co na to tyč volantu?
- co potom s mezerou mezi kastlí a nárazníkama
- nájezdovej ani přechodovej úhel tím stejně nezlepším (to bych musel hnout s nárazníkama a stejně to líp vyřeší přizvednutí podvozku)
- nemělo by to bejt zas tak pracný (počítám tak cca dva palce - 50mm nahoru)
- co včechno si rozšteluju (napadá mě jenom zátěžovej ventil na zadní nápravě, šaltrpáky a palivový/brzdový trubičky - s možnou úpravou sacích hadic v mot. prostoru počítám)?
Má smysl to dělat? Není lepší hnout jenom s podvozkem a netahat tak těžiště moc vysoko? Poraďte někdo, ať potom můžu neúspěch svést na někoho jiného.
Jo a s většíma gumama zatím nepočítám... i když
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
premyslel jsem nad necim podobnym. Pokud jsi ochoten se drbat s prodluzovanim palivovych a brzdovych hadicek, tak jsi udelal prvni krok.
Dalsi - a zcela zasadni rozhodnuti je: Na kazde strane auta je mezi ramem a budkou 5 ks gumovych silent bloku. Pruser je v tom, ze nektery mi pripadli skladany (mozna to neni pravda), ale kazdopadne je kazdy jiny (podle schematka z Opelu), takze to nejde udelat tak, zebys 1 vydelal a podle neho nechal udelat 10 vetsich. Tady jsem se zasekl ja - protoze abych to zvedl, musel bych sundat kastli, vsechny ty stary silentbloky oddelat a udelat pro kazdej zvlast prodloizenou nahradu...pokud mas dost casu a pevny nervy, tak se to asi da, ale ja potrebuju auto na skoro denni jezdeni.
Radici paka: Kdyz jsem se dival na vyrez v kastli a ulozeni, tak si myslim, ze by tak 40mm nahoru mohla zvladnout i bez uprav radiciho mechanismu. Vic uz bude docela technickej problem. Sice by se to dalo jeste o jeden kloub posunout, ale pak mas prevraceny razeni a musis si zvykat...a pak sednes do neceho jinyho a misto 2 tam rves 1 atd.
Narazniky: O kolik to zvednes, takova bude mezera mezi naraznikem a kastli. Asi to bude vypadat docela divoce, ale narazniky by urcite sli pomoci samo-domo konzol nejak posunout. Myslim si, ze to neni neprekonatelny
MNo, ale to je jenom teorie, kterou jsem s nekolika lidmi konzultoval a shanel jsem si potrebny podklady pro provedeni. Zatim jsem to ale odlozil, protoze je to docela velkej zasah a nemuzu si dovolit byt mesic bez auta.
Chtelo by to nekoho, kdo to uz delal primo na frontere, protoze co jsem cetl o Patrolu, tak tam je to pry docela banalni...
Dalsi - a zcela zasadni rozhodnuti je: Na kazde strane auta je mezi ramem a budkou 5 ks gumovych silent bloku. Pruser je v tom, ze nektery mi pripadli skladany (mozna to neni pravda), ale kazdopadne je kazdy jiny (podle schematka z Opelu), takze to nejde udelat tak, zebys 1 vydelal a podle neho nechal udelat 10 vetsich. Tady jsem se zasekl ja - protoze abych to zvedl, musel bych sundat kastli, vsechny ty stary silentbloky oddelat a udelat pro kazdej zvlast prodloizenou nahradu...pokud mas dost casu a pevny nervy, tak se to asi da, ale ja potrebuju auto na skoro denni jezdeni.
Radici paka: Kdyz jsem se dival na vyrez v kastli a ulozeni, tak si myslim, ze by tak 40mm nahoru mohla zvladnout i bez uprav radiciho mechanismu. Vic uz bude docela technickej problem. Sice by se to dalo jeste o jeden kloub posunout, ale pak mas prevraceny razeni a musis si zvykat...a pak sednes do neceho jinyho a misto 2 tam rves 1 atd.
Narazniky: O kolik to zvednes, takova bude mezera mezi naraznikem a kastli. Asi to bude vypadat docela divoce, ale narazniky by urcite sli pomoci samo-domo konzol nejak posunout. Myslim si, ze to neni neprekonatelny
MNo, ale to je jenom teorie, kterou jsem s nekolika lidmi konzultoval a shanel jsem si potrebny podklady pro provedeni. Zatim jsem to ale odlozil, protoze je to docela velkej zasah a nemuzu si dovolit byt mesic bez auta.
Chtelo by to nekoho, kdo to uz delal primo na frontere, protoze co jsem cetl o Patrolu, tak tam je to pry docela banalni...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Špalíčky
Měl sem spíš na mysli vyšpalkování původních silentbloků.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Martin Dudík
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28 dub 2005 10:55
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Taky si myslím že by stačilo přidat nějaké další podložky k původním silentblokům. Třeba 2,3 cm široký silon. To by pak ani ten odskok od nárazníku nemuselo být nutné upravovat. Každopádně je to jen můj názor na něco co asi nikdy dělat nebudu. Já jsem spíš zastáncem větších kol. V nejhorším bych to udělal á la Kódlův mamut.
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Špalíky
Termínus technicus "špalíky" je těžká hantýrka - ne, že někdo použijete bukový dřevo!
To Bublina: Mimochodem, jak si vyřešil nárazníky ty? Předpokládám, že to byl Trooper.
To Bublina: Mimochodem, jak si vyřešil nárazníky ty? Předpokládám, že to byl Trooper.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
světlá výška
Kucííí trošku skočím jinám ale já bych u sebe začal tam kde vy už jste a to jen o kousek zvednout nápravy. mám Bčko takže vzadu vynutáý pružiny co doporučujete kam vrazit podložku či co upravit ? a jak u předku ? vzádu se hne celý úhlel takže tam kardanka nebude mít námahu a můžu si dovolit klidně i 5 cm ale co vepředu ? copak na to řeknou poloosy ? za normálu asi nic ale co když přední náprava opustí zem a tudíš se odpruží od auta nevyrve je to už ? a ani navíc nevím kde ty 3 bodový ramena upravit či zvednout, máte někdo vychytávku ? a poslední kolik si můžu tak dovolit abych vzatáčce neskonšil na střeše hi hi počítám že zvýšením těžiště se to bude naklápět jako prase ? Pak mě napadlo že by pomohli ty rozšiřující matky pod kola že by se tím rozšířil podvozek a to by srovnalo to těžiště... ale nebude pak zase na tom hůř i říczení ? (mám tam gumy 245 díkyyyy váš milovaný Tomášek
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Pětka z češtiny
...no to byla větná stavba, Tomášku! Za pět!
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: světlá výška
Je tam horní doraz, ten zůstane po utažení torzních tyčí stejnej a zastaví nápravu v chodu dolů. V důsledku se tak po přitažení torzek / zvednutí předku sníží křížení, protože přední ramena budou mít omezenější úhel výkyvu. Spodní doraz musíš podložit aby se torzka příliš nenamáhala a měla k němu stejně daleko, jako před přitažením. Jako problém by mohlo být jenom vyosení vnitřní osy a osy na kole, kdy by byly více namáhány klouby - ideální je samozřejmě stav, kdy při průměrném zatížení jsou obě osy téměř souosé. Jenže to je hlavně při jízdě rovně po asfaltce a to při zapnutí předku nehrozí. Takže to nebude zas tak žhavý.DJ.Tom píše:copak na to řeknou poloosy ? za normálu asi nic ale co když přední náprava opustí zem a tudíš se odpruží od auta nevyrve je to už ?
Podložky ti rozšíří základnu vozu a tak daj lepší stabilitu posunutýmu těžišti. Jako rozumnou hodnotu šíře podložek vitím to, co kluci tady na Frotnerawebu nabízí k prodeji.
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Zvednutí
Zvedání náprav do 5cm je naprosto bez problémů. I původní tlumiče to snesou, ale je pak při výměně lepší dát tam delší. Nevadíto kardanu ani křížkům. Co se týká bodyliftu tak vězte že nejlepší podložkou jsou hokejové puky. Nerezaví, nehnijou, nezteří a neudělají díru do karoserie ani do rámu.
- Pajcr
- Příspěvky: 6
- Registrován: 01 led 2006 19:47
- Bydliště: Rakovnik
to mas pravdu ale tech starosti a taky docileni funkcnosti veci kolem. pevnost narazniku kdyz je nastavis drzakama abys je dostal na puvodni misto s kastli. kdyz bude nahodou tukanec aby to nebolelo vyc nez ma. a spoustu dalsich drobnosti. jen vmotorovem prostoru jich je nespocet. ale jak rikas je to lakave.
mimo misu: ta fotka, co mas u nicku je tvuj stroj? Nemas je vetsi - bych okoukl ty svetla na strese )) Dik.Pajcr píše:to mas pravdu ale tech starosti a taky docileni funkcnosti veci kolem. pevnost narazniku kdyz je nastavis drzakama abys je dostal na puvodni misto s kastli. kdyz bude nahodou tukanec aby to nebolelo vyc nez ma. a spoustu dalsich drobnosti. jen vmotorovem prostoru jich je nespocet. ale jak rikas je to lakave.