Frontera B 2.2 DTI 2002 dlouhá - galerie osvědčených úprav

Zde se dozvíte něco o naší práci a o námi provedených úpravách.
Odpovědět
Lubomir_1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 22 črc 2010 10:33
Bydliště: Čížkovice
Kontaktovat uživatele:

Frontera B 2.2 DTI 2002 dlouhá - galerie osvědčených úprav

Příspěvek od Lubomir_1 »

Rozhodl jsem se pro podporu tohoto fóra přispět svojí troškou a založit fotogalerii něco málo úprav mého auta, které se mi osvědčí v praxi. Nečekejte však žádný extrém, ale spíše úpravy decentní, avšak s velkou užitnou hodnotou.

Postupně doplňovaný seznam publikovaných úprav:

1) Podvozek od Nimroda - tlumiče dusíkové Pro-Comp +5 cm, zadní péra +5 cm
2) Instalace vysílačky - umístění základny, ovládacího panelu, mika a antény
3) Umístění el. zásuvky pro závěs
4) Cooper Discoverer S/T Maxx - rozumný kompromis mezi A/T a M/T - 70 % terén 30% silnice

___________________________________________________________________________________________________________________

Podvozek od Nimroda - tlumiče dusíkové Pro-Comp +5 cm, zadní péra +5 cm

Porovnání výsledku, horní foto tovární podvozek, spodní foto podvozek ala Nimrod (od focení detailů jsem upustil, jelikož tlumiče a péra včetně jejich uložení jsou v notoricky známé podobě - jedná se pouze o prodloužené a jinak naladěné verze).

Podvozek je nyní tvrdší, ne však natolik, aby se jízda stala utrpením. Např. tovární podvozek Patrola GR Wagon 2,8 TD rv. 1996 je mnohem tvrdší (minimálně na zadek). Po zvednutí je třeba počítat se změnou aerodynamiky vozu k horšímu a tím i drobnému zvýšení spotřeby a vyšší náchylnosti reakcí při vysokých rychlostech na boční vítr a pod.

Za sebe hodnotím tuto úpravu: :mrgreen:

Obrázek

___________________________________________________________________________________________________________________

Instalace vysílačky - umístění základny, ovládacího panelu, mika a antény

Jistě se všichni shodneme na tom, že "B"éčková palubka není svými oblými tvary a absencí volných DIN pozic právě vhodná pro vkusnou instalaci CB. Nicméně po dlouhém bádání, koumání a masírování šedé kůry mozkové jsem sednul k Internetu a poctivě probral nabídku CB-ček, což se mi odvděčilo jedním jediným kouskem s úžasnou vychytávkou.

Jedná se o Albrecht AE 6890, která má možnost oddělit ovládací panel od základny, kterou tak lze schovat kamkoliv pod přístrojovku, pod sedačku, zkrátka kamkoliv a decentní ovládací panel s mikem umístit v dosahu řidiče.

Anténu (1) jsem nechal umístit na střed zadní části střechy, jako jeden z nejlepších možných kompromisů mezi ideální pozicí v přesném středu střechy a zachováním funkčnosti střešních nosníků pro přepravu věcí. Montážní přístup je ideální přes stropní konzolu vnitřního osvětlení a reproduktorů, kabel pak se nechal pohodlně prostrkat při pouhém odtažení stropního tapecírunku nad levými předními a zadními dveřmi s následným svedením šikmým sloupkem u řidiče pod přístrojovku, kde se našlo tak akorát místečko k umístění základny vysílačky (2a).

Od základny (2a) je pak veden kabel ovládacího panelu zpět k šikmému sloupku a následně protažen mezi plasty tapecírunku sloupku a samotné palubky. Kabel pro mike byl nastaven krouceným prodlužovacím dílem a provlečen nad pedály středním tunelem k nohám spolujezdce a dále volně veden k závěsu mike (3).

Závěs mike je pouze volně zastrčen mezi dekorační plast a plast palubky bez jakékoliv fixace šroubky či lepícími prostředky. Blízko růžku je v zámcích plastu tak akorát místečko pro vklouznutí vybrání závěsu a drží tam velmi pevně. Navíc umístění je velmi pohodlně dostupné a mike lze po krátkém nácviku velmi dobře snímat i zavěšovat po paměti.

Ovládací panel (2) jsem upevnil pomocí dodávaného držáku doplněného o obyč L-ka obalená textilní elektrikářskou izolačkou pro zvýšení adheze. Držák lze vpasovat mezi otočnou mřížku výduchu vzduchotechniky a palubku. Není to sice příliš stabilní a vzdáváme se snedné manipulace s nastavováním směru výduchu, nicméně jakékoliv lepení nebo šroubování držáku do palubky by palubku do jisté míry znehodnotilo. Zatím tedy mám držák řešený takto a tento kompromis je pro mne přijatelný. Důležité je, že při správném zvolení síly L-ek se držák sám od sebe z průduchu neuvolní. Navíc jsem zvyklý na umístění navigace ve středu okna, takže umístění ovládacího panelu vysílačky u levého předního sloupku se vysloveně nabízelo a z pohledu řidiče je tak pracoviště pohledově příjemně vyrovnané a harmonické.

Instalaci mi odborně provedli během dvou hodinek specialisti z dálničního odpočívadla Rudná u Prahy, u kterých jsem si i tuto stanici zakoupil. Pro běžný provoz jsem si pořídil kratší prut Sirio Pro Line 2000 (145 cm), pro expedice pak nejvýkonnější Sirio Pro Line 3000 (171 cm).

Obrázek

___________________________________________________________________________________________________________________

Umístění elektrické zásuvky pro přívěsy na bezpečnější místo

Už mne nebavilo stále řešit zohýbaný nebo utržený úchyt, tak jsem navařil na tažné šroub, originál úchyt přiřízl po stranách ke středu, vyvrtal díru na prostup šroubu, utáhl matkou s pérovou podložkou a dílo bylo za 15 minut hotové. Konečně mám zásuvku terénu vzdornou :-)

Obrázek

___________________________________________________________________________________________________________________

Cooper Discoverer S/T Maxx 245/75 R16 na plecháčích 7J 16H2 ET38

Tak jsem po dlouhém a pečlivém zvažování obul Cooper Discoverer S/T Maxx 245/75 R16 a pokusím se udělat v průběhu letošního roku malou recenzi se zkušenostmi v praxi. Jsou takovým hybridem mezi A/T a M/T. Na silnici by měly být stabilnější než klasická M/T a konstrukci mají totožnou s Cooper Discoverer STT, takže odolnost v terénu i proti průrazům očekávám působivou.

Jelikož patřím spíše mezi konzervativce, volil jsem originál plecháče používané u Béček na rezervě se standardním ET 38. Rozšíření o pár centimetrů zásadně neposunuje hranice bočního náklonu, alespoň co se týká odvahy většiny z nás atakovat hranu fyzikálních zákonů. Na druhou stranu každý centimetr navíc zvětšuje intenzitu rázů na celé ústrojí poloos, což jim rozhodně na životnosti nepřidává. Bohatě stačí čočka, kterou dostávají změnou pracovních úhlů utažením torzek.

I když jsou 245/75 na poloměru větší, než ověřených 255/70, vejdou se i v rejdu k zástěrkám s rezervou více jak 1 cm, což u poloos, které nechodí, je pro běžný provoz dostačující. Do těžšího terénu bych to s nimi ale neriskoval ;-) Jistě by se daly napasovat bez zástěrek (bez použití flexi) i větší, ale tady platí to samé, co jsem psal u disků. Pár centimetrů větší balón v praxi ani nepocítíme (pokud tedy nebudeme chtít projet vše a za každou cenu), zato vše kolem hnacího ústrojí by to pociťovalo s dopadem na sníženou životnost. Jistě zde bude tábor oponentů, pro které není žádná velikost kola dost velká (o rozvoru nemluvě), ale já raději jezdím, než opravuji. Tím však ale netvrdím, že by velká kola neměla jeden z klíčových vlivů na průjezdní schopnosti terénem. Když ale velká kola, tak pevnostní poloosy, dif, kardanky, atp., což je hlavně o penězích a ruku na srdce, Frontery nejsou právě auta projektovaná na cesty po Zilech nebo trialové tratě. Takže osobně nevidím jediný důvod, proč právě do Frontery investovat tímto způsobem, když při našich Adventurách lze v drtivé většině tu či onu překážku objet zleva nebo zprava.

Obrázek

Minirecenze:

Doupov po dešti: Úplně první otestování zcela nových pneu. Podhuštění na 1,4 vpředu i vzadu. Terén: zpevněné cesty kameny (CK) a ryze blátivé rozježděné cesty (CB) s loužemi a kolejemi do 40 cm hloubky s hraničním stoupáním cca. do 20 stupňů, volné travnaté plochy (TP) s přerostlými mokrými travinami. Jízda pouze na zadek po promáčených CK i ve stoupáních velmi dobrá (auto bez zadních sedaček naloženo cca. 50 kg cestovní výbavy), na CB ujíždění zadku do vyježděných stop při zachování velmi slušné trakce s minimálním prokluzem. Jízda na redukované 4x4 na CB v hlubším rozježděném terénu s vynikající trakcí i směrovou stabilitou, stejně jako při stoupání či klesání v rozježděných stopách. Po vizuální stránce bych hodnotil trakci a směrovou stabilitu při rozježděných stoupáních o drobet lepší, než Cooper Discoverer STT, které byly obuty na LR Discovery 2 i 3 při společném poježdění (je ale třeba brát toto porovnání s velkou rezervou, protože se jedná o subjektivní pohledový dojem a navíc se jedná o zcela odlišné vozy - rozvor, rozchod, rozložení váhy, atp., stejně jako fakt, že jejich STT už mají nějaký ten kilometrový průběh a můj vzorek byl zcela nový s 0 km).

Obrázek

Za sebe jsem s volbou těchto pneu pro jízdu v promáčeném terénu maximálně spokojený a už se těším na příště, až prověřím jejich odolnost v drsném kamenitém prostředí hor.

Obrázek

Podhuštění na 1,4 zatím bez problému a úleva na nápravách byla opravdu výrazně znát ;-)

___________________________________________________________________________________________________________________

Pokračování zase někdy příště :wink:
___________________________________________________________________________________________________________________

Tak pokračování již nebude, Fronteru nahradil expediční LR Discovery 2. Loučím se, mějte se všichni moc fajn. Má Frontera byla dobrým bezporuchovým autem a rozhodně si získala mé sympatie jak na silnici, tak i v terénu 8)

Lubomír
Frontera B 2.2 DTI 2002 85 kW dlouhá, manuál, tlumiče dusíkové Pro-Comp +5 cm, zadní péra +5 cm, CB vozidlová Albrecht AE 6890 + ruční Alan 42 Multi. Je mi pomocníkem při mé práci dokumentárního fotografa i pro výlety do térenu.
Odpovědět

Zpět na „NAŠE PRÁCE“