huštění , tlak v pneumatikách

Vše co se bude týkat pneumatik, protektorů a disků. Rozměry, huštění, vzorky, údržba, doporučení, atd. Všechny modifikace Frontera.
Tom77

huštění , tlak v pneumatikách

Příspěvek od Tom77 »

Ahojte.
Tak aj ja som sa stal novym majitelom Frontery.
A veruze trosicku mi je privelka :shock: ale shak si hadam zvyknem.
Je to 1995 2.2 16V a mam tam aj LPG.
Kedze nemam ziadny manual,porsim pomozte mi.

1. Aky talk mam mat v pneumatikach?
2. Ked idem z nahonu len zadnych kolies do 4x4 , musim potom cuvnut aby sa mi vypli kelosa? Alebo mam cuvat len ked dam tu malu paku na 4x4 - do pomaleho chodu.
3. A ked mam paku 4x4 do pomalu akonahle zostanem stat vyhodi ju, proste ju musim pridrziavat.
Neviete aka by tam mohla byt vada?
4. Kedy viem ze ich mam vypnute?

Dakujem za Vasu pomoc a ochotu.Dnes som bol trosku v teren a poviem Vam ze "TA MALA PRIECHODNOST TERENOM" co som cital na I-nete je pekna BLBOST.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Various questions about the Frontera

Příspěvek od Slaava »

Nazdar frajere. Gratuluji k vozítku a k jednotlivým otázkám ti můžu říci:

1. Gumy husti podle typu pneumatik, zatížení auta, příležitosti a svýho stylu jízdy. Už sem viděl pro Fronteru snad všechna doporučení od 1,6 po 4,5bar ale mě se nejvíc osvědčil tlak cca 2,3bar vepředu a 2,5bar vzadu (u Goodyear Wrangler AP M+S), resp. 2,4bar vepředu a 2,6bar vzadu (u Pirelli Scorpion AT M+S). Velikost to je 255/75 R15, jezdím hlavně po asfaltu.
2. Při přiřazení přední nápravy (z režimu 2H do režimu 4H nebo 4L) nemusíš dělat nic, předek se chytne sám (máš-li automatický volnoběžky, jinak tam musíš zběhnout sám). Při odpojení předku (z režimu 4H nebo 4L do režimu 2H) je potřeba pro odpojení předních kol změnit směr. Více viz.: viewtopic.php?t=211 . Při přepínání mezi 4H a 4L nemusíš nic páchat, je to jenom záležitost převodovky.
3. To je problém, čím to je mě ale nenapadá.
4. Pokud chceš mít jistotu, že se ti rozeply volnoběžky (spojky předních kol s poloosami přední nápravy), tak si vytoč přední kola a bokem šáhni na poloosu, nejlépe hned u náboje před manžetou a zkus s ní pootočit. Pokud to jde, tak máš odpojený volnoběžky, pokud ne, tak ne.
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Reifenluftdruck

Příspěvek od *pt* »

podla mojho nemeckeho manualu k Frontere B r. vydania 1999 (ale myslim ze to je jedno) je to >

vpredu vzadu [bar]
u 235/75 R15 2.0 2.0
u 245/70 R16 1.8 1.8
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Pytle jako Bud Spencer

Příspěvek od Slaava »

Pro úplnost: můj německý uživatelský návod pro Fronteru A dlouhou i krátkou doporučuje pro gumy 255/75 R15 i 225/75 R15 tlak 1,7bar vepředu a 2,4 vzadu. Pokud ale na gumách, co jsem měl klesl tlak pod 2,2, tak to hrozně zpytlovatělo. A to bylo jenom na jedný gumě u stojícího vozu. Pokud by to bylo na všech kolech, tak bych se z toho asi posral (znečištění spodního prádla by mělo důvod mimo jiné i ve spotřebě paliva) a myslím, že by se gumy taky sjížděli zřetelně nerovnoměrněji ve prospěch vnějšků.
Tom77

Příspěvek od Tom77 »

Dam na Teba, v predu dam 2,3 a vzadu 2,5 bar.Ja mam teraz v predu 1.7 bar a fakt sa mi zda ze mi to plava, preto som sem pisal.
Vdaka za odpovede. :)
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Plavba

Příspěvek od Slaava »

Záleží ale na velikosti gum a jejich typu. Plavání je většinou způsobeno nezvykem na chod vozu s širšími gumami. Prostě zkoušej tlak a časem zjistíš, kterej ti nejvíc vyhovuje.
Tom77

Příspěvek od Tom77 »

Mam protektory 235/70 R16 105 Q
Dufam ze mi protektory nieco vydrzia,este som ich nikdy nemal.Kolko vlastne stoja tak gumy na fronteru?
Nasiel som jedny Matadory (nie ze by som bol zavisly na Slovak vyrobok, ale na Vectre mam zimne Matadory su fakt spica.Pred tym som mal goodyear a tie Matadory su fakt lepsie.)
su tu : http://www.matador.sk/index.cfm?Module= ... age&s=MP81
Su na 90 % cesta 10 % teren alebo su tam aj Nordici ale to su len zimne.Ja viac behavam po ceste, dufam ze aj teren zvladnu.
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Aky tlak v pneumatikach?

Příspěvek od *pt* »

na origo 245/75 R16 som kludne fukal aj na 2,5 bar..
tieto nove 275/60 R17 fukam iba na 1.7-1.8 bar ... inak je to uz moc tvrde ...
moze byt ze cim vacsi balon tym staci nizsi tlak?
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Aky tlak v pneumatikach?

Příspěvek od Slaava »

Natühlich. Koukni se někdy, na kolik se foukaj kola u autobusů. Například na kole foukám jednopalcový gumy na 4,5 bar, dvoupalcový na 3 a 3,5 a dvaapůlpalcový na 2,5 a 3bar.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Huštění pneu

Příspěvek od DJ.Tom »

Dneska jsem zavítal na dohuštění pneumatik, Docela chytrý stojan u Globusu mi vytřeštil oči. Přední pneu 1,8 a zadní 1,7 tak jsem dohustil pěkně v předu na 2,2 jak mám rád a vzáru na 2,1.. zajímavé blyo zjištění rezervy, jenž měla 0,9 (udrželo by mě to vůbec ?) tak dostala taky 2,1 jinak mě to vedlo opravdu k otázce.. Na školení nám říkali máme hustit co je v papírech. zase když víc nahustím, je menší styčná plocha tedy menčí tření menší spotřeba (o to horší brždění) všude zase říkají že méně nafouklé pneu, hůře odvádí vodu. atd. Zase podhuštěné mají vyšší kontakt a tedy trakci... Tak by mě jen tak zajímal názor. Já mám radši nepatrně přehuštěné tedy menší tření a menší spotřeba paliva,
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
John Cleese
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02 čer 2008 14:21
Bydliště: Santa Barbara - Kalifornie, USA
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneu

Příspěvek od John Cleese »

Je to o zvyku, záleží kdo jak jezdí, na čem, s jakejma gumama a kolik chce platit za palivo.
My hovercraft is full of eels!
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Huštění pneu

Příspěvek od Slaava »

Začal bych při předepsaným rozměru na předepsaným huštění. Navede tě vyboulení pneumatik a jejich opotřebení. Při jízdě v terénu je samozřejmě vše jinak.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneu

Příspěvek od lasky »

Ahoj Tome ja foukam na predepsany tlak protoze mi bylo receno ze terenni auta maji tvrdsi perovani a aby cele auto nenadskakovalo na kazdem hrbolku tak se to houpe na gumach a az vetsi vymoly se odpruzuji na perovaní
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: huštění , tlak v pneumatikách

Příspěvek od Žanek »

Lasky to píše dobře. Je to taky o rozměru pneu - Slaava. Hustím na 2,1 předek i zadek ale je to tvrdší.
Uživatelský avatar
honzakoutsky
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 26 srp 2007 09:11
Bydliště: Sněžné...tam co lišky dávaj dobrou noc....a taky dost kolem Pryglu

Re: huštění , tlak v pneumatikách

Příspěvek od honzakoutsky »

já foukám 33 na 1.8 vpředu i v zadu. stejně jsem foukal i 31palců. když jsem fouknul přes 2 tak jsem cítil každej hrb...zas na druhou stranu když jsem Goodriche píchnul tak jsem o tom 14 dní nevěděl, než klesl tlak pod O,5 tak to na gumě nebylo skoro vidět
Nic netrvá věčně, kromě trápení s Opelem
Frontera 2.0i, r.v. 94 , 33" BFG KM3

Ford Transit 2.5, 2.2

Monterey 3.0DTi LTD - už ne, shozen ze skály
BLACK SMOKE ENDS HERE!
Odpovědět

Zpět na „PNEUMATIKY“