Zimne pneumatiky

Vše co se bude týkat pneumatik, protektorů a disků. Rozměry, huštění, vzorky, údržba, doporučení, atd. Všechny modifikace Frontera.
Odpovědět
mirecB

Zimne pneumatiky

Příspěvek od mirecB »

Zdarek,

su na zimu lepsie tensie pneumatiky ako sirsie? Ako je to potom so stabilitou vozidla ak su tensie? Tensie pneu - mozno sa skor ,,prerezu" snehom, ale budu mat horsie jazdne vlastnosti? Ako to vlastne je?
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

nechcel som zakladat novu temu

Příspěvek od *pt* »

jedna sa mi o nasledovne - nevie niekto ci je mozne na offroada pouzit gumy prislusnej velkosti ale bez oznacenia 4x4?
ake by to mohlo mat dosledky???
dik
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Cody

Příspěvek od Cody »

Přijde na to příteli,
když se podíváš na soutěžní zavodní specialy, tak uvidíš že používaji žiletky, vychází to všechno z fyziky,a to tak že se přepočítává váha vozu na palec na gumě,z čeho plyne,
čím je guma užší tím má míň palcu a tudíž větší zátěž na povrch vozovky a tím tedy líp drží stopu.

Ale to jsou specialy který na sněhu jezdí 150km za hodinu a více.
U offroadu strašně záleží na směsi a tu poznáš dá se říci dle ceny pneu.
Nedávno jsem byl na školení ve škole smyku a tam mi tvrdily že v dnešní době při dnešních technologiích vyroby pneu, vyrobci dokázaly, že už opravdu nezáleží na šířce pneu ale právě na směsi.
Už pár let jezdím na michelinách a z praxe si je nemužu vynachválit.Jezdím teda z 90% po silnici a cestách kde většinou sníh neni větší než 50čísel ale nikdy mě nenechali ve štichu. :D Na hlubokym sněhu,když si sedneš na břicho tak maš po pičifront a pomuže ti jen panbuh nebo naviják a nebo lopata a traktor.
Jinak na druhou otázku,teoreticky si na offroada mužeš dát gumy jaký chceš,vono ti to auto po tom v zatáčkách a kopcích samo řekne jak s ním máš jezdit.
Označení 4x4 je snad jen pro prodejce a zákazníky a zní to hustě,protože čtyřkolka je třeba i ta malá italská mrcha fiat panda,nebo škodovky atd,
při koupi se ptej na rychlostní a zátěžovej koeficient kterej u gum na offroady je dost důležitej,pravda málo kterej prodejce ti ho zdělí, a ještě se na tebe bude koukat jako kdyby jsi po něm chtěl něco nadpřirozenýho :D ,ale to hovoří o kvalitě pneu
Je dobrý se ptát přímo výrobce na konkrétní pneu,a ty si sám spočítej,kolik toho a hlavně kde najezdíš.
Cody

Příspěvek od Cody »

Málem bych zapomněl,na Pajeru se lehce dostanu na 200km/hod
při ty váze a rychlosti jsou ty koeficienty fakt důležitý.
A co se muže stát?při vysokejch rychlostech se ti víc zahřejou než maj a pak se chovaj jak žvejkačka,nedrží stopu nechce se jim brzdit a muže se stát že to nevydží a pak se kutálíš až do buzuluku :D
Jestli ale jezdíš jen do těch 130 tak si tam můžeš dát boty jaký chceš,co vydrží je otázkou :?
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

zimne gumy

Příspěvek od *pt* »

dnes som zaniesol auto do pneuservisu, zajtra by som mal mat uz nahodene zimne Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16 :) uuuuz, tesiiiiiiiim na prvy sneh :P
...potom dam vediet ...
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16

Příspěvek od fronterman »

Predpokladám, že nové. Koľko si za to vysolil? Chcem porovnať.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16

Příspěvek od Slaava »

fronterman píše:Predpokladám, že nové. Koľko si za to vysolil? Chcem porovnať.
Co takhle http://www.pneumatikypriamo.com/ ? Bůra je sice krapet dost, navíc sem si myslel, že se tyhle gumy už nedělaj. Asi sem se mejlil.

Obrázek
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16

Příspěvek od *pt* »

fronterman píše:Predpokladám, že nové. Koľko si za to vysolil? Chcem porovnať.
no nakolko ta nasa skurv*** koruna kazdy den lame rekordy tak si
to prerataj sam - 1000 CHF za 4 ks aj s montazou.
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Příspěvek od fronterman »

Hm, to je skoro 23l Sk.
Nerobím nikomu reklamu, chcem "za málo peňazí veľa muziky". Už som na fóre písal - zimné pneu Cooper Discoverer M+S. Skončili na druhom mieste v nemeckých testoch. Tie mi prídu do konca týždňa.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

PIRELLI - prve referencie ..

Příspěvek od *pt* »

tak som na nich spravil prvych 1000 km ... zatial sice ani centimeter na snehu, zato na suchej ceste pri tychto teplotach super , sedia ako prikovane ....
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh :twisted:
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: PIRELLI - prve referencie ..

Příspěvek od Slaava »

*pt* píše:tak som na nich spravil prvych 1000 km ... zatial sice ani centimeter na snehu, zato na suchej ceste pri tychto teplotach super , sedia ako prikovane ....
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh :twisted:
Než napadne, tak je možná sjedeš :twisted:
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: PIRELLI - prve referencie ..

Příspěvek od Nimrod »

*pt* píše:tak som na nich spravil prvych 1000 km ... zatial sice ani centimeter na snehu, zato na suchej ceste pri tychto teplotach super , sedia ako prikovane ....
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh :twisted:
No tak doufám že napíšeš do mailu alepoň svoje dojmy a spokojenost, my to pal můžem vystavit na webu v sekci testy.
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Tak tyto A/T zvládnou bez problémů 30cm sněhu i když je pod sněhem blato.60cm sněhu pořád pod plynem taky projedou 20
metrový závěje a delší sem nenašel na vyzkoušení. :mrgreen:
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... 0050wa.jpg
http://img235.imageshack.us/my.php?image=12543 lz.jpg
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář »

Jinak, to 4x4 označuje gumy s měkčí konstrukcí což je vhodné pro terén na přizpůsobení se.Proto se do terénu ufukují a na silnici naopak.S nosností to nebývá to nejlepší,proto pro težší auta jsou z lepších materiálů a balík co stojí roste. Naopak C čka pro náklaďáky a dodávky mají trošlu ehm jiné požadavky,tvrdší kordy i gumu,nesjedeš je nenaloženej tak snadno ale chovají se zcela jinak.Guma se liší měkkostí za různých teplot,pevností/pružností co do kvality v závislosti co se od ní požaduje kontra její sjíždění/opotřebení.Je to alchymie udělat ideální gumu prodaný účel. :lol: :lol: proto je paráda vyměnit si zkušenosti,nemůžeme msi každej skusit všechny značky a druhy.Servisáci jsou často jen prodejci,vlastní zkušenosti slabé a vyčtené znalosti ....no jo,no.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Odpovědět

Zpět na „PNEUMATIKY“