Zimne pneumatiky
Zimne pneumatiky
Zdarek,
su na zimu lepsie tensie pneumatiky ako sirsie? Ako je to potom so stabilitou vozidla ak su tensie? Tensie pneu - mozno sa skor ,,prerezu" snehom, ale budu mat horsie jazdne vlastnosti? Ako to vlastne je?
su na zimu lepsie tensie pneumatiky ako sirsie? Ako je to potom so stabilitou vozidla ak su tensie? Tensie pneu - mozno sa skor ,,prerezu" snehom, ale budu mat horsie jazdne vlastnosti? Ako to vlastne je?
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
nechcel som zakladat novu temu
jedna sa mi o nasledovne - nevie niekto ci je mozne na offroada pouzit gumy prislusnej velkosti ale bez oznacenia 4x4?
ake by to mohlo mat dosledky???
dik
ake by to mohlo mat dosledky???
dik
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
Přijde na to příteli,
když se podíváš na soutěžní zavodní specialy, tak uvidíš že používaji žiletky, vychází to všechno z fyziky,a to tak že se přepočítává váha vozu na palec na gumě,z čeho plyne,
čím je guma užší tím má míň palcu a tudíž větší zátěž na povrch vozovky a tím tedy líp drží stopu.
Ale to jsou specialy který na sněhu jezdí 150km za hodinu a více.
U offroadu strašně záleží na směsi a tu poznáš dá se říci dle ceny pneu.
Nedávno jsem byl na školení ve škole smyku a tam mi tvrdily že v dnešní době při dnešních technologiích vyroby pneu, vyrobci dokázaly, že už opravdu nezáleží na šířce pneu ale právě na směsi.
Už pár let jezdím na michelinách a z praxe si je nemužu vynachválit.Jezdím teda z 90% po silnici a cestách kde většinou sníh neni větší než 50čísel ale nikdy mě nenechali ve štichu. :D Na hlubokym sněhu,když si sedneš na břicho tak maš po pičifront a pomuže ti jen panbuh nebo naviják a nebo lopata a traktor.
Jinak na druhou otázku,teoreticky si na offroada mužeš dát gumy jaký chceš,vono ti to auto po tom v zatáčkách a kopcích samo řekne jak s ním máš jezdit.
Označení 4x4 je snad jen pro prodejce a zákazníky a zní to hustě,protože čtyřkolka je třeba i ta malá italská mrcha fiat panda,nebo škodovky atd,
při koupi se ptej na rychlostní a zátěžovej koeficient kterej u gum na offroady je dost důležitej,pravda málo kterej prodejce ti ho zdělí, a ještě se na tebe bude koukat jako kdyby jsi po něm chtěl něco nadpřirozenýho :D ,ale to hovoří o kvalitě pneu
Je dobrý se ptát přímo výrobce na konkrétní pneu,a ty si sám spočítej,kolik toho a hlavně kde najezdíš.
když se podíváš na soutěžní zavodní specialy, tak uvidíš že používaji žiletky, vychází to všechno z fyziky,a to tak že se přepočítává váha vozu na palec na gumě,z čeho plyne,
čím je guma užší tím má míň palcu a tudíž větší zátěž na povrch vozovky a tím tedy líp drží stopu.
Ale to jsou specialy který na sněhu jezdí 150km za hodinu a více.
U offroadu strašně záleží na směsi a tu poznáš dá se říci dle ceny pneu.
Nedávno jsem byl na školení ve škole smyku a tam mi tvrdily že v dnešní době při dnešních technologiích vyroby pneu, vyrobci dokázaly, že už opravdu nezáleží na šířce pneu ale právě na směsi.
Už pár let jezdím na michelinách a z praxe si je nemužu vynachválit.Jezdím teda z 90% po silnici a cestách kde většinou sníh neni větší než 50čísel ale nikdy mě nenechali ve štichu. :D Na hlubokym sněhu,když si sedneš na břicho tak maš po pičifront a pomuže ti jen panbuh nebo naviják a nebo lopata a traktor.
Jinak na druhou otázku,teoreticky si na offroada mužeš dát gumy jaký chceš,vono ti to auto po tom v zatáčkách a kopcích samo řekne jak s ním máš jezdit.
Označení 4x4 je snad jen pro prodejce a zákazníky a zní to hustě,protože čtyřkolka je třeba i ta malá italská mrcha fiat panda,nebo škodovky atd,
při koupi se ptej na rychlostní a zátěžovej koeficient kterej u gum na offroady je dost důležitej,pravda málo kterej prodejce ti ho zdělí, a ještě se na tebe bude koukat jako kdyby jsi po něm chtěl něco nadpřirozenýho :D ,ale to hovoří o kvalitě pneu
Je dobrý se ptát přímo výrobce na konkrétní pneu,a ty si sám spočítej,kolik toho a hlavně kde najezdíš.
Málem bych zapomněl,na Pajeru se lehce dostanu na 200km/hod
při ty váze a rychlosti jsou ty koeficienty fakt důležitý.
A co se muže stát?při vysokejch rychlostech se ti víc zahřejou než maj a pak se chovaj jak žvejkačka,nedrží stopu nechce se jim brzdit a muže se stát že to nevydží a pak se kutálíš až do buzuluku :D
Jestli ale jezdíš jen do těch 130 tak si tam můžeš dát boty jaký chceš,co vydrží je otázkou
při ty váze a rychlosti jsou ty koeficienty fakt důležitý.
A co se muže stát?při vysokejch rychlostech se ti víc zahřejou než maj a pak se chovaj jak žvejkačka,nedrží stopu nechce se jim brzdit a muže se stát že to nevydží a pak se kutálíš až do buzuluku :D
Jestli ale jezdíš jen do těch 130 tak si tam můžeš dát boty jaký chceš,co vydrží je otázkou
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
zimne gumy
dnes som zaniesol auto do pneuservisu, zajtra by som mal mat uz nahodene zimne Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16 uuuuz, tesiiiiiiiim na prvy sneh
...potom dam vediet ...
...potom dam vediet ...
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- fronterman
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 267
- Registrován: 15 říj 2006 19:37
- Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR
Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16
Predpokladám, že nové. Koľko si za to vysolil? Chcem porovnať.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16
Co takhle http://www.pneumatikypriamo.com/ ? Bůra je sice krapet dost, navíc sem si myslel, že se tyhle gumy už nedělaj. Asi sem se mejlil.fronterman píše:Predpokladám, že nové. Koľko si za to vysolil? Chcem porovnať.
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
Re: Scorpion Ice & Snow v rozmere 235/70 R16
no nakolko ta nasa skurv*** koruna kazdy den lame rekordy tak sifronterman píše:Predpokladám, že nové. Koľko si za to vysolil? Chcem porovnať.
to prerataj sam - 1000 CHF za 4 ks aj s montazou.
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- fronterman
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 267
- Registrován: 15 říj 2006 19:37
- Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
PIRELLI - prve referencie ..
tak som na nich spravil prvych 1000 km ... zatial sice ani centimeter na snehu, zato na suchej ceste pri tychto teplotach super , sedia ako prikovane ....
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: PIRELLI - prve referencie ..
Než napadne, tak je možná sjedeš*pt* píše:tak som na nich spravil prvych 1000 km ... zatial sice ani centimeter na snehu, zato na suchej ceste pri tychto teplotach super , sedia ako prikovane ....
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: PIRELLI - prve referencie ..
No tak doufám že napíšeš do mailu alepoň svoje dojmy a spokojenost, my to pal můžem vystavit na webu v sekci testy.*pt* píše:tak som na nich spravil prvych 1000 km ... zatial sice ani centimeter na snehu, zato na suchej ceste pri tychto teplotach super , sedia ako prikovane ....
ja uz chceeeeeem sneeeeeeh
Tak tyto A/T zvládnou bez problémů 30cm sněhu i když je pod sněhem blato.60cm sněhu pořád pod plynem taky projedou 20
metrový závěje a delší sem nenašel na vyzkoušení.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... 0050wa.jpg
http://img235.imageshack.us/my.php?image=12543 lz.jpg
metrový závěje a delší sem nenašel na vyzkoušení.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... 0050wa.jpg
http://img235.imageshack.us/my.php?image=12543 lz.jpg
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Jinak, to 4x4 označuje gumy s měkčí konstrukcí což je vhodné pro terén na přizpůsobení se.Proto se do terénu ufukují a na silnici naopak.S nosností to nebývá to nejlepší,proto pro težší auta jsou z lepších materiálů a balík co stojí roste. Naopak C čka pro náklaďáky a dodávky mají trošlu ehm jiné požadavky,tvrdší kordy i gumu,nesjedeš je nenaloženej tak snadno ale chovají se zcela jinak.Guma se liší měkkostí za různých teplot,pevností/pružností co do kvality v závislosti co se od ní požaduje kontra její sjíždění/opotřebení.Je to alchymie udělat ideální gumu prodaný účel. proto je paráda vyměnit si zkušenosti,nemůžeme msi každej skusit všechny značky a druhy.Servisáci jsou často jen prodejci,vlastní zkušenosti slabé a vyčtené znalosti ....no jo,no.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra