čínské navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

čínské navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

takže jsem se konečně dostal na muj nefunkční naviják. zkusím ho tu trošku podrobněji popsat a zároven popsat i jeho chyby, které bych doporučoval odstranit ještě před první montáží na auto. nezabere to moc času a prodlouží to životnost navijáku několikanásobně.
do navijáku se dostaneme celkem snadno. stačí vytočit dva imbus šrouby M8 na spojovacích tyčích a navijedlo se nám rozpadne na tři díly. motor, buben a převodovku.
P1150362.jpg
P1150364.jpg
na čele motoru i převodovky je axiální gumová manžeta, ktrá by měla zabraňovat průniku vody jak do převodovky, tak k ložisku motoru a vnitřku bubnu
P1150363.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

vlastní popis pajšlu bych začal u bubnu lana. jedná se o silnostěnou trubku, která ma na krajích třecí plochy pro plastová radiálněaxiální kluzná ložiska. k těm vcelku nemám po dvou letech provozu žádné námitky - jsou bez znatelných vůlí. co je ale problém, jsou vlastní boky bubnu. jednak je použitej materiál tloušťky zhruba 5 mm a hlavně, je to k trubce bubnu přivařené tak mizerně, že po pár navijeních se díky zatahujícímu se lanu čela odtrhla od trubky a to byl začátek konce mého navijáku. tím, že část svárů povolila, došlo k deformaci čel ( druhá fotka ) a jelikož axiální těsnění doléhá právě na plochu čel bubnu, otevřela se tím cesta vodě jak do převodovky, tak do zbytku navijáku
P1150355.jpg
P1150372.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

dalšími součástmi bubnu je brzda navijáku a spojka proti přetížení. na konci hřídele motoru je na plochém osazení nasazena jedna strana zátěžové spojky...
P1150375.jpg
.
z této spojky pokračuje krátká šestihranná hřídel do brzdy navijáku.
vlastní brzdu tvoří tři exenrické plošky, na kterých se odvalují tři válečky. pokud točí brzdou motor, válečky se schovají do hlubšího místa, pokud se snaží otáčet lano motorem, válečky se dostanou na mělčí místo a kousnou se do pouzdra, které je uvnitř trubky bubnu
P1150369.jpg
P1150410.jpg
P1150411.jpg
zásadním problémem brzdy je použitý materiál. po dvouletém provozu jsou plošky pro válečky vymačkané, takže válečky sice zabrzdí ale k odbrždění jim vadí vymačkaný materiál. tam bude asi pro většinu uživatelů problém. pokud má někdo možnost, lze udělat dílec s ploškama ze slušnějšího materiálu a nechat jej tepelně upravit. kdo tu možnost nemá, buď vyhodí válečky uplně a bude provozovat naviják bez brzdy, nebo si objedná dílec novej, bohužel, se stejnou životností, jakou měl dílec původní...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

...další částí navijáku je planetová převodovka. je to celkem pěknej olitek, ve kterém jsou za sebou naskládané tři planetové převody. demontáž je vcelku jednoduchá. vytočí se asi deset imbus šroubů M5 na víku převodovky a víko se opatrně sejme. píšu opatrně, protože je pod ním těsnění z ploché gumy. dolším krokem je demontáž ovládací páčky, kterou zajišťuje jeden šroub M6.
převodovce bych kromě absence maziva - jedna polévková lžíce tuku na celou převodovku se mi zdá docela málo - asi nic nevytkl. kola sice nejsou tepelně upravena ale myslím si, že při slušném mazání je jejich životnost větší, než životnost ostatních komponent, né-li celé frontery
P1150378.jpg
P1150380.jpg
P1150390.jpg
P1150392.jpg
P1150396.jpg
P1150400.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

...vlastní řazení a odřazování bubnu probíhá přesouváním vnějšího kola s vnitřním ozubením do záběru se pevným ozubením navíku převodovky. pokud se při ovládání navijáku bude páčka dávat až to koncových poloh, nemělo by hrozit žádné nebezpečí. horší je, když se vlivem otřesů a podobně posune ovládací páčka do mezipolohy. vzhledem k tomu, že nemá aretaci v koncových polohách, je to i technicky možné. přesuvné kolo pak drží pouze za okraje hliníkových zubů na víku převodovky a každému asi dojde, co bude následovat...
P1150384.jpg
P1150385.jpg
ještě přiložím fotku posklátaných převodů. je zde viděi i primární šestihranná hřídelka od motoru, která točí nejmenším kolečkem prvního převodu.
P1150404.jpg
šetihranná hřidelka, respektive koleško prvního převodu je ve víku uloženo v jehlovém ložisku
P1150402.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

poslední částí navijáku je vlastní elektromotor. jeho rotor je uložen v kuličkových ložiscích 6203 2RS. jsou sice čínská ale zatím se točí.. motor je utěsněnej proti vodě pouze na straně víka u uhlíků a to ,,O,, kroužkem v drážce. vcelku bych doporučil při zpětné montáži nanést na čelní plocy statoru silikon a dotěsnit tak i zbytek možných děr proti vnikání vody. pokud někdo brodí auto častěji, vodu nahromaděnou v elektromotoru lze vypustit přes šroub ukostření ( spodní černý kabel ) který je vyvrtaný skrz a z vnitřní strany statoru je díra přelepená izolepou. komu se nechce kostru odpojovat, udělá si ve statoru odpouštěcí šroubek, jako já :lol:
P1150421.jpg
P1150427.jpg
P1150431.jpg
...k motoru vcelku nemám výhrady až k uvedenému utěsnění a hlavně, k připojení statorového vinutí na šrouby, které jdou zkrz obal statoru a jsou na ně připojeny kabely. je bezpodmínečně nutné při každé manipulaci s matkou přidržující kabely držet druhým klíčem i spodní matku. to statorové vinutí je totiž nabodované opravdu mizerně a každý elektrikář mi tu potvrdí, že jakmile se to utrhne, je to při těch proudech, které tudy prochází docela problém přiletovat tak, aby se to zas teplem neodletovalo...
P1150429.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

takže závěrem. kdo má čínskej naviják jen pro vylepšení vzhledu auta, ať si ho namontuje tak, jak ho vyndá z krabice. kdo ho chce občas použít, musí před montáží minimálně namazat převodovku. kdo ho chce na práci, musí nechat utočit čela bubnu a udělat nová, minimálně z 10mm materiálu a ta pak pořádně přivařit, jinak mu hrozí to samé, co se přihodilo mně. lano, které se na bubnu v tahu různě rozvaluje zničí přes slabé bočnice utěsnění navijáku a voda dorazí zbytek. ještě po zkušenostech kolegy, přihodím detail uložení navijáku na 10mm plotně. krom čtyřech originál šroubu mi drží naviják v tahu ještě dorazy na plotně. kolegovy totiž praskly ty nálitky jak na motoru, tak na převodovce a navíjedlo mu vypadlo z auta
P1150357.jpg
...a ještě detail třetí kladky pro tahoní směrem dozadu
P1150349.jpg
P1150351.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od robert.kvita »

Kdyby soudruzi nešetřili na hliníku a neodlehčovali odlitky čel, tak by se boky bubnu měly o co opřít a taky by se to tak nevylamovalo ve šroubech. HOWGH.
Díky za krásnou průkopnickou práci na pitvě navijáku :idea:
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

tak, naviják je zas funkční. čela bubnu jsem udělal z 10mm materiálu a stočil je ke krajům do kužele na 6mm sílu ( originál čela jsou z materiálu 4,3mm ( měřeno přes barvu ) pokud by chtěl někdou dělat podobnou úpravu, pozor při svařování, na straně u motoru je v trubce plastové pouzdro, které musí ven
na první fotce je detail původního sváru, který z ,, neznámých důvodů ,, povolil a tím nastartoval řadu dalších problémů. na druhé je pak porovnání původního a nového čela bubnu
P1150436.jpg
P1150443.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od kresta »

Pěkný :lol: už vim že tenhle nekupovat :grin:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Slaava »

Na druhou stranu už víš, co je na tomhle problematický - u jiný číny můžou bejt zase jiný mouchy.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

kresta píše:Pěkný :lol: už vim že tenhle nekupovat :grin:
hele, pokud má někdo dílnu jako ty, určitě bych se toho nebál. podstatné věci jsou tam dořešeny vcelku slušně takže se opravdu jedná jen o pár detailů - čela bubnu, sekající se brzda a málo maziva. buben opravíš, brzdu zahodíš a mazivo dodáš. u tebe bych se spíš bál, že to na tvoje auto bude moc slabé, protože frontera, pokud nepoužiješ kladku, je tak na hraně jeho sil. zas je za docela slušnou cenu, takže poměr cena / výkon bych řekl je docela slušnej
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od kresta »

jde vo záruku :idea: pokud bych sehnal starší tak je jasný že ho předělám :grin: páč už vim jak :lol: jinak na RR to slabé nebude váží 2 tuny :mrgreen: (samej hliník :lol: )
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od Janeš Petr »

hele, dobu záruky přestál docela bez úhony a navíc, ti prodejci, co s tim šmelí kolem 8000,- kč/ ks stejně žádné záruky nedodržujou, takže to máš jedno
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: navijáky Xwinch 5,4t aneb, kde udělali soudruzi chybu

Příspěvek od mirek101 »

Parádní práce pane,nejen ty čílka ale celý téma,zajímalo mě jak to celý funguje a tohle pomohlo :idea: :lol:
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ_podvozek“