Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od DJ.Tom »

Ahoj, jak u minulé tak u nové Fronterky jsem si všimnul zajímavé věci, protože nejezdím moc často rychle tak jsem to nikdy nevnímal ale teď ano. Při rychlosti cca nad 120 začně klepat - vibrovat volant a jaooby celé auto. Působí to jako kdyby nebylo vyvážené kolo nebo vůle v čepu nebo tak, ale: Pneu nové, kola vyvážené. čepy drží perfektně, ložiska v vcajku, a geometrii mám dělanou před třemi měsíci. Tušíte někdo čím by to mohlo být ? Či dělalo to tady někdy někomu ?
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Franta44
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 806
Registrován: 30 led 2006 19:49
Bydliště: Svobodné Heřmanice, okr. Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od Franta44 »

jo mě to dělalo taky a byl špatný kulový čep řízení, tak na ně mrkni.
Frontera B 2,2DTI - PRODÁNO ,nyní Hyundai Terracan 2,9 CRDi, SKYPE:franta.sima
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od Janeš Petr »

přesto, pokud nebude nikde žádný nevývažek, ani vadný čep ti vibrovat s volantem nebude. problém je opravdu v nevyváženosti. jednak jsou servisy, kde se vyvažuje s přesností na 4 gramy ( co je pod 5 gramů už mašina vyhodnotí jako nulový nevývažek a obsluha by musela podrobný údaj z vyvažovačky vyvolat stisknutím příslušného ovladače. další věc je možná separace gumy, kdy se při vyšších obvodových rychlostech guma částečně v některém místě vybouulí a tím vznikne nevyváženost, ktërou nelze na vyvažovačce zjistit. o bordelu usazeném na discích a v chladící mezeře kotoučů tu asi psát nemusím. přehoď kola ze zadku na předek a pokud to přestane, zkus jedno a nasledně i druhé vrátit zas zpátky a hned poznáš, které kolo- guma to dělá
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od Nimrod »

Zeptám se. Píšeš kola vyvážené kdy? Kolik mají najeto km od vyvážení mají nalepovací závaží a nebo naklepávací. Čepy kdy byli měněny, nebo jsou tam originály. Silenbloky horních ramen? byli vyměněny a nebo alespoň sundáno rameno a zkontrolovány? Osobně bych si tipnul na nevyvážené kola a možná volný volant v uložení. Dá se s volantem kývat na místě ve vertikální a horizontální poloze? Pokud ano jsou volné šroubečky. atd.... atd... atd....
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od DJ.Tom »

Tak kola mám nová teď na podzim (disky jsou z jiné frontery 2004) Pneu nové Matador. Tedy vyvážené byli když jsem je dával na auto .. na podzim. Vyvážení je natloukací.

Volant nemá naprosto žádnou vůli o centák hnutí už se hnou kola.

Geometrie se dělala potom o jsem vytáčel torzky tedy teď před zimou. (laserová poměrně kvalitní geometrie) Nic méně cukalo to i předtím)

Když jsem měl sundaná kola zkoušel jsem se ším lomcovat a vše perfektně drželo. Zkusit prohodit kola je dobrý nápad.... ale asi to nehám rovnou na jaro až budu kola prohazovat.

Původně jsme si myslel že jsme jě nějak blbě utáhnul a třeba si nesedla na milimetr přesně, takže jsem je sunaval a očistil dosedy a velmi precizně je našrouboval nazpět. To ale nepomohlo.
Gumy jsou vizuelně naprosto netknutý.

Než teda nandám jarnáky asi je nechám znovu vyvážit... pro jistotu.

Čěpy jsme nikdy neměnil žádné neb opravdu působí jako nové....
Ale očividně něco jako nové nebude jinak by to necukalo hehe.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od tirlin »

Taky to může být probržděná ploška na jedné gumě. Přizvednout a pozorně prohlédnout dezén, jestli nemá plošky, taky jestli neulítlo závaží.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od farmář »

hnutá naklepávací závaží, mrtvej tlumič, mrtvej kulák řízení, kuláky nápravy, ramena - silentblocky čepů ramen. Nakonec to najdeš :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od sherpa »

DJ.Tom píše:Ahoj, jak u minulé tak u nové Fronterky jsem si všimnul zajímavé věci, protože nejezdím moc často rychle tak jsem to nikdy nevnímal ale teď ano. Při rychlosti cca nad 120 začně klepat - vibrovat volant a jaooby celé auto. Působí to jako kdyby nebylo vyvážené kolo nebo vůle v čepu nebo tak, ale: Pneu nové, kola vyvážené. čepy drží perfektně, ložiska v vcajku, a geometrii mám dělanou před třemi měsíci. Tušíte někdo čím by to mohlo být ? Či dělalo to tady někdy někomu ?
klepe to do stran {nalavo a napravo, kmity venca volantu} alebo vertikalne {hore dole, jazda cez roletu} alebo pozdlzne {dopredu dozadu, trhave priskoky}?
podla tohto sa to snad bude lahsie hladat. rozkmity venca obvykle idu na vrub nevyvazenym kolesam, pripadne loziskam pred smrtou, rozkmit loziska je aj 2 cm na obvode gumy.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od DJ.Tom »

Je to vyloženě klepání volantu dostran, jako kdyby jsi střídavě najížděl levým a pravým kolem na malý hrbolky kdybych to srovnal s ručičkama hodinek asy bych to nazval že to rychle cuká o vteřinu tam a zpět.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od sherpa »

a kolko to robi v rozkmite volantu na obvode venca? oblukovych 1cm, 2cm, 3cm? do 1 cm je to bezne nevyvazenie kolies {spina v diskoch, uletene zavazia, asymetricky zjazdene gumy [zvnutra] a pod}. mne podobne triaslo volantom pri 120-150 kmh ked bolo ozaj treba drzat volant, aby auto neskakalo po dialnici z pruhu do pruhu. volant bez pohybu tazko dosiahnut na ojazdenom aute. loziska ale skontroluj, je to podstatna cast prenosu sily na cestu.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od DJ.Tom »

No můžeme na to jít věděcky jedna vteřina tam a zpět je 1/60 z obcodu což je 360 stupňů / 60 = 5 stupňů jestliže převedeme 5 stupnů na průměr věnce volantu 45 cm a vezmeme výchylku 5 stupňů hehe dělám si prdel.. No řekl bych že je to pod cenťák tak půl cenťáku ale tím jak to kmitá trašně rychle je to trošku nepříjemný. Ted stím určitě nic dělat nebudu, ale až pojedu někde kolem prázdnýho pneuservisu, vyzkouším nechat udělat to vyvážení.

čistě teoreticky když člověk v terénu narazí zepředu (tedy nezafunguje odpružení to je jen nahoru a dolu. Nemůže se nějak třeba o setinu milimetru vyklonit clý uložení kola a to by to pak způsobovalo ? Ale na to už nikdy nikdo nemůže přei přijít......
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od sherpa »

mozne je vsetko. a ako pozeram odkedy mas novu dizelku, tak ako zdatny elektroguru mas najma tieto zabavne mechanicke problemiky :P , to uz su tie murphyho zakony no......treba len vydrzat, a zvacsit toleranciu, off road nie je sedan, a frontera nie je range rover overfinch. vsetko s mierou. aj ked viem, ze srdcovky vzdy dost vylakaju.
veniec volantu ma 39-40cm u Bcka, tusim, u Acka je to kusok viac, asi 41cm.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od Janeš Petr »

DJ.Tom píše:
čistě teoreticky když člověk v terénu narazí zepředu (tedy nezafunguje odpružení to je jen nahoru a dolu. Nemůže se nějak třeba o setinu milimetru vyklonit clý uložení kola a to by to pak způsobovalo ? Ale na to už nikdy nikdo nemůže přei přijít......
nehledej to v uložení kola ale v nevyváženosti rotujících částí - guma, disk, kotouč náboj. náboj má malej průměr, takže by tam musel někde být pořádnej kus nevývažku, abys to cítil na volantu. když budeš mít polovičku žebrování kotouče plné bláta, už to nějaký gram hodí ale při tom průměru to nebude dělat 1cm na volantu. takže zbývá disk a guma. na disku je nevyváženost stálá, takže po vyvážení už se nic nemění, u pneumatiky je to jinak a s každým sjetým milimetrem vzorku se vyváženost může změnit. osobně nechávám gumy převažovat tak po sjetí 2mm vzorku, což je zhruba jedna odjetá sezona.
toť asi vše. jo, a hledej rychle, protože jestli se ti to mrdlá 1cm na volantu, máš za chvíli po čepech na spojovačce a to špatné vyvážení tě pak vyjde cenově na trojnásobek :wink:
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od Žanek »

Zatím u každýho auta kde to tak dělalo jsem doporučil vyvážení a byl hned pokoj. Frontera má dost velký kola tak stačí i nalepenej kus blata někde na disku a kmitá volant jak kráva.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Klepání ve volantu při vyšších rychlostech

Příspěvek od Janeš Petr »

natož když do rána namrznou smrazky sněhu v discích. to se ti pak vyklepou startky v kapse, jak to mrská s celým autem
Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ_podvozek“