Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od Slaava » 07 lis 2008 00:25

Zajímavý je i tohle: http://www.italtec.cz/index.html - zaujal mě ten filtr do servookruhu. Mimochodem, Petře, měnil si už v posilovači olej?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6685
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

olej do serva řízení

Příspěvek od Janeš Petr » 07 lis 2008 16:43

jo,nechtěně :lol: do rána mi vytekl když mi spadla špatně pověšená odpojená hadice... jestli se ptáš, co jsem tam pak nalil asi ti to radši napíšu na SZ abych tu nezvedl vlnu nevole :grin: :grin: ( normální hydrauliku za 50 kč - nějaký OTH ... )

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Turbo - repase

Příspěvek od Slaava » 07 lis 2008 17:45

Myslím, že vlna nevole se konat nebude protože to tu asi měnil málokdo. Musel si to pak nějak odvzdušňovat nebo bubliny vylezly samy?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Turbo - repase

Příspěvek od sowwwa » 07 lis 2008 20:09

Slaava: Ja ho menil taky nedobrovolne. Bouchla mi tlakova hadice co jde od cerpadla k chladici. Musel sem s tim pak dojet dost velkej kus nasucho, nalil sem tam Dexron III, ale ten se premenil na takovou hnedou kasi. Nepomohla ani dalsi vymena, vypada porad stejne. V terenu pri vetsi zatezi je citit jak se olej pali a cerpadlo zacne bzucet. Odvzdusnovat se tam celkem nic neda, staci parkrat protocit volant doleva-doprava.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD

Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4968
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Turbo - repase

Příspěvek od farmář » 07 lis 2008 22:22

nic proti ale OTHP4 je docela dost dobrý. :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra

Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1012
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Omylem nalitá brzdovka v oleji posilovače řízení

Příspěvek od robert.kvita » 15 úno 2011 22:58

Dojíždím k domovu. Kvůli bolestem 5-6 prášků v sobě (tedy ne moc pri smyslech) Zasvítí varovná kontrolka brzd, potáhnu ručku, svítí intenzivněji. Aha odvzdušňovalo se ale nedolilo. Zastavím prohrábnu bedny v kufru, vyndám brzdovku. Z posledních sil otvírám hauptnu, Vidím poloprázdnou nádržku, doliju doplna. Ok kontrolka zhasla. Doma mi to nějak později došlo ....Já blb nalil brzdovku do posilovače řízení.... Později jsem špryckou vytáhl vše co se dalo a nalil čistý ATF. Bohužel zkouška ve skleničce ukázala, že ATF se s DOT3 nesmísí , ale kapalina klesne ke dnu......Průser je hotov Co s tím?? Smějte se mi, Zabijte mě, ale něco poraďte. Tohle říct nějakému mechanikovi nemůžu.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
1)Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky

2)Fr.A 2,2i,r.97 LPG,,zvýšená+7cm,rozš.3+3cm, př.uzávěrka"AUSSIE"

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od Slaava » 15 úno 2011 23:22

No asi nic jinýho, než rozpojit a vylejt nevymyslíš. Třeba ti někdo něco poradí rozumnějšího ale já bych to zkusil průplach - na jedný hadici od nádobky novej olej a druhá vratná do "kanálu" (obrazně, myslím tím odpadní kanystr) a protočit to. Pak dát novou náplň, pár dní jezdit a pak ji pro sichr vyměnit.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1012
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od robert.kvita » 16 úno 2011 09:53

Slavo dík za přesunutí já jsem to nenešel.
Pokud je nádobka průtočná tož hurá na to.
Už asi posté se mi zase portvrdila Komenského slova: Všeliké kvaltování toliko pro hovada dodré jest...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
1)Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky

2)Fr.A 2,2i,r.97 LPG,,zvýšená+7cm,rozš.3+3cm, př.uzávěrka"AUSSIE"

Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1544
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od sherpa » 16 úno 2011 13:28

tu je kompletny okruh schema >
viewtopic.php?f=23&t=3067
preplachnut na viackrat.....a menej praskovat :!:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
Ratrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6685
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od Janeš Petr » 16 úno 2011 15:44

sežeň si někoho, kdo servisuje hydraulické stroje a řekni mu, ať ti dá 10 litrů staré hydrauliky. pak bych odpojil zpátečku od nádobky, postavil auto někde nad kanál , nastartoval a těch 10 litrů bych tím okruhem prohnal. pak vrátit hadice kam patří, vypustit ten zbytek z nádobky a nalejt hydrauliku novou.
jinak nejsi sám. sousedovi se v alpách vypařila kapalina v brzdách u nového žigula ( asi před 40 lety ). nechal to vychladnout, vzal zelenou plechovku z kufru a dolil to. zbytek cesty se mu to vařilo pořád a navíc mu lezla z pod kapoty podivná pěna. až doma zjistil, že plechovka s kapalinou stála celou dobu na ponku v garáži a to, co tam dolil byl autopolisch - leštěnka na karoserie ( starší ho určitě pamatujou, stejná plechovka jako brzdová kapalina, jen nápis jinej . plechovky měla velvana univerzální, měnila se jen jejich barva: leštěnka na karoserie, velfobin a zelená brzdovka - zelenou ( zelená brzdovka měla bod varu myslím 190 stupňů -trabant, Š1000MB ), červená brzdová kapalina - červenou pixlu ( škoda octávia, spartak atd. ) žlutá plechovka byla pro vozy západní provenience ( simca, cortina , saab atd ) .

Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1012
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od robert.kvita » 16 úno 2011 17:39

Díky za podporu kluci. Už si nepřipadám jak méněcenný.
Rozkresy mán beru je z http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Hydraulika snad někde i doma ještě je z traktoru ale ATF stojí jen 150,- Holt za blbost se platí. V sobotu mi s tím pomůže kamarád.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
1)Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky

2)Fr.A 2,2i,r.97 LPG,,zvýšená+7cm,rozš.3+3cm, př.uzávěrka"AUSSIE"

JosefP
Příspěvky: 18
Registrován: 21 lis 2007 21:56
Bydliště: Velké Pavlovice, Frontera 2,0i Sport 94

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od JosefP » 24 úno 2011 07:47

Pánové, jaký přesný typ oleje patří do serva, chtěl bych ho vyměnit?
Praskla mě tlaková hadice od serva k čerpadlu. Frontera A Sport 2.0i Jak se to dá řešit, nemůžu ji nikde sehnat?

Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1012
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od robert.kvita » 09 dub 2013 21:26

ATF Dextron III spec. Ford Mercon, Allison C4. Pokud si pamatuju. Například http://www.oleje-pema.cz/oleje-prevodov ... 34189.html
Prostě olej do aut. převodovky Stačí 1L ale kup 2 a propláchni
Tady je vše: i objemy
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
1)Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky

2)Fr.A 2,2i,r.97 LPG,,zvýšená+7cm,rozš.3+3cm, př.uzávěrka"AUSSIE"

Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4968
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Olej do posilovače řízení (serva), jeho typ a výměna

Příspěvek od farmář » 10 dub 2013 09:12

my z prdele světa všude lejeme ten červenej VW hydroolej :)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host