palivová nádrž a problémy kolem ní

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

BENZÍN

Příspěvek od RAV9 »

Slaava píše:...u benzínovejch nádrží je to kvůli výparům složitější. Tam je systém nějak napojenej na zásobník s aktivním uhlím. Zkus si tu vyrovnávací hadičku na konci vyčistit, častokrát tam bejvá nějaká uschlá larva nebo tak.
:idea: Neviem ako to je u Frontery, ale u novych aut su este 2 typy nadrzi - pre europsku a americku verziu.
Problem je v tom ze v US maju benziky hoodne zastarale a benzinove "pistole" nemaju odsavanie vyparov (u nas tim disponuju), a tato vec musi byt teda v nadrzi...
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Janeš Petr »

kresta píše:
Milda píše:Jen si dovolim drobný laický poznatek z praxe. Pokud mi někdy došla v bandě šťáva, tak to chcíplo vždycky při jízdě s kopce dolu. Nikdy do kopce. :idea:
Z toho usuzuji, :arrow: že u benzínových nádržích je sání někde v zadní části nádrže. Příčky tam podle mě taky budou, bo jinak by to károu v zatáčkách děsně mávalo - při půlce obsahu nejvíc. To musí mít i cisterny, ne? No Hujer, řekni něco ! :roll:
mně nafta došla při jízdě do kopce :shock::
přesně tak. sání paliva z nádrže je v přední části ( u 2,3td i 2,4i ), takže dřív se to zavzdušní při jízdě do kopce. jinak i u benzínové i naftové verze je část paliva v pomocném zásobníku, proto nejsou žádné příčky v nádrži třeba. je to ta bílá bandaska, ve které je u benzínu umístěné čerpadlo, u naftového provedení jen holá sací trubka. funguje to tak, že středovou trubkou je palivo odváděno ze zásobníku do motou a krajní trubkou se vrací zpátečka ( přepad ). pokud jenádrž plná, natejká palivo do zásobníku vrchem. když poklesne hladina tak, že už nepřeteče přes horní okraj zásobníku, je ve spodní části zásobníku gumová chlopeň, přes kterou se zásobník plní - spojené nádoby. pokud se auto nakloní a hladina v zásobníku je vyšší než v nádrži, chlopeň funguje jako zpětná klapka , která nedovolí, aby se palivo ze zásobníku dostalo zpět do volného prostoru nádrže. palivo, které nebylo v motoru spálené se vrací též do zásobníku, nikoliv do nádrže. navíc je jeho vtok do zasobníku umístěn tak, že proud paliva roztáčí palivo v zásobníku ( cyklonová filtrace ) a tím je u sací trubky ( u benzínové verze u čerpadla ) vždy relativně nejčistší palivo.
jinak plovák palivoměru směřuje do pravé části nádrže, takže kdo chcete mít pocit plné nádrže bez natankování, musíte jet pravejma kolama ve stoce :wink:
přikládám fotku zásobníku a gumové chlopně, přes kterou se zásobník plní ( je umístěna na spodku trubice, na kterou je přivedena plastová ohebná hadice zpátečního vedení . na fotce je vidět i kanál, kterým je palivo od membrána a zpátečky vedeno do zásobníku )
...A JEŠTĚ JEDNA ZÁVADA NA KONEC - pokud vám při náklonu auta brzo dojde palivo, máte prošoupané dno rezervoáru o dno nádrže. pak se palivo při náklonu přeleje v nádrži ke straně a přitom vyteče i obsah toho rezervoáru
P1140806.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: palivová nádrž u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Janeš Petr »

a proč jsem se v tom zase hrabal ? protože když se v zásobníku usadí nečistot a dehtu hodně a dosahnou až k sací trubce, začne být veselo. auto normálně jede a najednou přestane táhnout až zdechne uplně. tím přestane být v trubkách podtlak, ten slizkej bordel od trubky zas odpadne , nechá vás to zas tak po minutě nastartovat a zhruba po 0,5 km jízdy se to opakuje. cestu z Č.Budějovic do Vyššího brodu ( 60 km ) jsem urazil v rekordním čase 2 hodiny 56 minut :evil:
podobné téma - viewtopic.php?f=7&t=2885&st=0&sk=t&sd=a ... aha#p44609
P1140793.jpg
P1140795.jpg
P1140796.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Janeš Petr »

a trocha inspirace - opět se osvědčilo víčko v kufrové podlaze. celé vyčištění díky tomu trvalo volná hlava 3/4 hodiny -
viewtopic.php?f=3&t=2898
P1140799.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Žanek »

Peťo proč hážeš do nádrže ty slimáky ? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Janeš Petr »

ono to opravdu vypadalo jak něco mezi slimákem a psím hovne...m :lol:
zajímavé bylo, jak to pěkně drželo pohromadě. myslím si, že je to nějakej vysráženej dehet z nafty. bejvá to v každé nádrži, pěkně to černí a táhne se to jak sliz
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od kresta »

bůch ví co tam leješ :shock: :lol: a pak se divíš že to nejede :mrgreen:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Janeš Petr »

...co bych tam lil, přece co JZD dá :roll:
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Janeš Petr »

Janeš Petr píše: ...A JEŠTĚ JEDNA ZÁVADA NA KONEC - pokud vám při náklonu auta brzo dojde palivo, máte prošoupané dno rezervoáru o dno nádrže. pak se palivo při náklonu přeleje v nádrži ke straně a přitom vyteče i obsah toho rezervoáru
P1140804.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od kout.jk »

se ti tam někdo vysral ne? Jinak i já to mam prošoupaný stejně jako ty a sváděl jsem to na mechniky původního majitele. Jenže v terénu mě to netrápí, protože mi palivo jde pod tlakem z LPG nádrže a čerpadlo mam odpojený. Ta prošoupaná díra byl asi důvod, proč jsem asi pětkrát měnil čerpadlo :idea:
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
namornik
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 13 úno 2012 12:48
Bydliště: Dubnica

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od namornik »

nadrz.jpg
dnes som aj ja robil dieru do kufra aby som sa dostal k nadrzi,lebo mi sem tam zdochol motor,najma ked som siel dokopca,mal som urcite pol nadrze.
1poznatok-bordel ako sliz v zasobniku nadrze
2poznatok dieravy zasobnik
3prehodene palivove hadice,sanie som mal napojene na tu trubku kde je ta gumova membrana(spravne je sanie stredova trubka ako som sa docital)

chlapi a otazka:cim ste zalepili tu dieru?,mna napadla moznost s laminatom,je to dvojzlozkove+ta latka-mohlo by to drzat,no cim ste to lepili vy???
diki
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera 2,3TD,r.v.1994
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Slaava »

Přehozený hadice tady už taky někdo měl. S tím laminátem nevím, trochu bych se bál, že se to na spoji s tím původním plastem promastí a nebude to držet - spíš bych to vzal k někomu, kdo pájí a svařuje plasty ať to zapatlá stejným materiálem ale plasty jsou pro mě španělská vesnice, uvidíš co napíšou ostatní.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od kresta »

laminát určitě né :shock: nech to svařit tomu kdo svařuje prasklé nrazníky 8)
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Janeš Petr »

já bych to taky nechal zavařit a možná ještě nechat dát nějakej flek přes ten svár, aby to prošoupání trvalo příště o něco déle. jediné, co jsem tehdá nekontroloval bylo dno nádrže. jestli je ošoupané stejně jak ta bandaska, zachvíli mi poteče nafta z nádrže ven
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Slaava »

Já tam ještě nebyl tak nevím ale proč se to o sebe šoupe?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ_podvozek“