palivová nádrž a problémy kolem ní

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

palivová nádrž a problémy kolem ní

Příspěvek od Slaava » 06 lis 2008 17:40

Nám dotaz: jak je vevnitř dělaná nádrž na naftu? Sou tam nějaký rafinovaný přihrádky? Měl ji někdo vykuchanou? Díky.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6685
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Janeš Petr » 06 lis 2008 18:20

:shock: netuším, kam směřuješ . mám doma benzínovou,je to na ní i napsané (petrol) a v té nic není. myslel jsem, že jsou stejné s naftovou. co myslíš, že tam máme navíc ?

Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Milda » 10 lis 2008 20:04

Jen si dovolim drobný laický poznatek z praxe. Pokud mi někdy došla v bandě šťáva, tak to chcíplo vždycky při jízdě s kopce dolu. Nikdy do kopce. :idea:
Z toho usuzuji, :arrow: že u benzínových nádržích je sání někde v zadní části nádrže. Příčky tam podle mě taky budou, bo jinak by to károu v zatáčkách děsně mávalo - při půlce obsahu nejvíc. To musí mít i cisterny, ne? No Hujer, řekni něco ! :roll:
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2606
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od vlado007 » 10 lis 2008 20:15

Neviem ako u fronrery, ale v inych autach urcite ziadne prepasky v nadrziach niesu niesu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)

Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od kresta » 10 lis 2008 20:19

Milda píše:Jen si dovolim drobný laický poznatek z praxe. Pokud mi někdy došla v bandě šťáva, tak to chcíplo vždycky při jízdě s kopce dolu. Nikdy do kopce. :idea:
Z toho usuzuji, :arrow: že u benzínových nádržích je sání někde v zadní části nádrže. Příčky tam podle mě taky budou, bo jinak by to károu v zatáčkách děsně mávalo - při půlce obsahu nejvíc. To musí mít i cisterny, ne? No Hujer, řekni něco ! :roll:
mně nafta došla při jízdě do kopce :shock: Mildo ty máš plastovou nádrž :?:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák

Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od kresta » 10 lis 2008 20:21

vlado007 píše:Neviem ako u fronrery, ale v inych autach urcite ziadne prepasky v nadrziach niesu niesu.
máš pravdu :grin: v osobákách nejsou protože nejdou vyrobit s přepážkama :idea:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák

Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1771
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Konstrukce palivové nádrže vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Žanek » 10 lis 2008 20:34

Áčko 2,4i rozhodně žádnou přepážku nemá. Jinak při tom co do nádrže vleze je zanedbatelný při další váze auta, takže nějaký přelívání benzinu nebo nafty v nádrži nic neznamená.

Uživatelský avatar
Pavel M
Začínající diskutér
Příspěvky: 306
Registrován: 21 čer 2006 06:59

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Pavel M » 10 lis 2008 21:18

Přepážky tam žádný nejsou, ale u většiny nádrží by mělo být zhruba toto:

[attachment=0]nadrz.JPG[/attachment]

V případě velkého náklonu, při minimální zásobě paliva, se palivo neodleje z té prohlubně a tím pádem se nenatáhne vzduch do spodní části sacího koše. Ten kalíšek by měl stačit k tomu, než se třeba drkocáním ve svahu do něj naháže další palivo.
Kdybych dělal nádrž doma, určitě bych na tohle nezapoměl. :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
FRONTERA B SPORT RS r.99´ 2,2DTI-16V automat;
5cm podložky +2,5cm bodylift, 2x4cm rozšíření, pneu 255/70/16", xenon lights . . . . SKYPE: pavelmed

black forest
Začínající diskutér
Příspěvky: 117
Registrován: 30 kvě 2007 19:42
Bydliště: Kolín fontera B dlouhá 2,2 DTI 1999 leštěnka

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od black forest » 12 lis 2008 17:40

Zdravím .Mám jeden ( zbytečný) dotaz. Když naleju plnou nádrž a vyjedu ji, tak mi při otevření víka nádrže zasyčí podtlak,nebo snad přetlak?Přece musí mít nádrž něco jako přisávání .U např. VW byla ještě jedna hadice ,tedy tam byly tři,to je o jedu více než tu uvádíte a ta byla zakončena něčím v zadním podběhu.Možná to mám nějaké přicpané,třeba se čerpadlo namáhá víc než je nutné. Kdo to ví odpoví :lol: :lol: :lol:
Ahoj Forest

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Slaava » 12 lis 2008 18:41

Odvzdušnění nádrže tam samozřejmě je, jinak by ti čerpadlo z nádrže udělalo sešlápnutou PETlahev. U naftovejch nádrží se to většinou řeší hadičkou (u Frontery A 2,3TD vede po rámu až do předního blatníku), někdy hned v nádrži doplněnou gravitačním ventilem (aby ti nevychcela nádrž, když to votočíš na střechu) nebo dírou ve víčku s gravitačním ventilem. U benzínovejch nádrží je to kvůli výparům složitější. Tam je systém nějak napojenej na zásobník s aktivním uhlím. Zkus si tu vyrovnávací hadičku na konci vyčistit, častokrát tam bejvá nějaká uschlá larva nebo tak.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od kresta » 12 lis 2008 18:44

vede po pravý nebo po levý straně :?: mám taky podtlak v bandasce :(
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

HADIČKA

Příspěvek od Slaava » 12 lis 2008 18:55

kresta píše:vede po pravý nebo po levý straně :?: mám taky podtlak v bandasce :(
Po pravý souběžně s brzdovejma a palivovejma hadicema. Je tenší než ty palivový ale tlustější než brzdový. Poznáš ji taky podle toho, že je shnilá jak brambory. Mě se nechtělo ji znova vyábět, takže tu původní shnilou sem vyhodil a hadici sem nastavil a vyved do okapový dutiny kolem zadních dveří.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od kresta » 12 lis 2008 19:08

Díky :grin: zejtra na to vlítnu
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6685
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od Janeš Petr » 12 lis 2008 19:17

kresta píše:vede po pravý nebo po levý straně :?: mám taky podtlak v bandasce :(
malej podtlak tam bude vždycky, musí to překonat sílu těch pružin ve ventilcích na nádrži

Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4968
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Konstrukce palivové nádrže u vozidel s naftovým motorem

Příspěvek od farmář » 12 lis 2008 19:26

...nebo vem hřebík a zeshora mrdni díru do nádrže a je po pískání :mrgreen: sry, jsem ochutnával líh... :lol:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host