Vzduchové měchy

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 » 10 led 2007 13:51

čistě dotaz na ty měchy,když to nafoukneš,co na to říkaj tlumiče??? a co v terénu a na silnici,není to pak velká houpačka na zadku?Páč je to vlastně opak předku,kde po dotažení torzek předek ztvrdne a na měchách zadek změkne???Nevypadá to pak jak auto který má zadní tlumiče KO???,V

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Tuhost

Příspěvek od Slaava » 10 led 2007 18:54

Tobě ztvrdnul předek a změknul zadek? Co si proboha dělal, vole? :lol:

Ne, teďka vážně. Dotažený torzky maj minimální vliv na tuhost pružení předku, protože předpětí torzních tyčí se nemění. Změní se jenom výchozí úhel ramen - jedině tímto zkrácením základny trojůhelníku spodního ramene se nenápadně zvýší tuhost předku, jenže fakt nenápadně.

Zadek by podle mě po přidání měchů naopak měl trochu ztuhnout, protože pružení listovek pomáhá navíc pružení vaků, i když se naopak listovky dostanou do pozice, kdy maj menší odpor. Podle mě ale nula od nuly pojde, max. to bude vzadu krapet tužší.

HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 » 11 led 2007 08:07

Neboj,co mam mít tvrdý na předku,tvrdý mam a jak jsem na to se zadkem netušim,se musíš zeptat přítulkyně :D :lol: ,já se jen ptal,páč tu všude čtu,že po přidání měchů zadek změkne a taky si to nějak nemůžu dát dohromady,páč když dáš měch,a nafoukneš ho,tak vlastně ještě víc předpružíš listovky,takže bych si myslel,také že to víc ztvrdne,ale je zde popisován opak :( ,tak jsem z toho daňek :? ,a ten předek ti neztvrdne tím,že víc předpružíš torzku,ta zůstává ve stejné poloze,pouze se celá víc natočí,čímž se víc vykloní rameno směrem dolů.....tím se logicky auto zvedne,ale zároveň se sníží propružení ramene resp.kola ať už ven nebo do blatníku,pak přemáháš přetočení torzky,takže ztvrdnutí je způsobený zkrácením úhlu výkyvu kola (kružnice,kterou opisuje např.spodní čep),no nevim,esli to popisuju dost srozumitelně,snad jo :) ,V

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Podvozek

Příspěvek od Slaava » 11 led 2007 12:50

Taky si nejsem jistej, jestli si rozumíme. Aby byly úhly výkyvů ramene přední nápravy přibližně stejný, tak musíš změnit dorazy na rámu. Tím zamezíš překurcování a tedy i případné likvidaci torzních tyčí. Ze spodním dorazem se to zase nemá přehánět aby klouby poloos nešly do moc divokejch úhlů.

HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 » 11 led 2007 19:22

No,když máš auto origoš a najedeš řekněme levým předkem na pařez,tak kolo jde do blatníku o výšku zdvihu "v" (úhel ramene mezi klidovou a vychýlenou polohou),dostane se řekněme do bodu A(max propružení-v podběhu na dorazu) v podběhu,pak dotočíš torzky,tím je vlastně né auto vejš,ale kolo víc dolů (nezvedáš auto-karoserii,ale kolo pouštíš víc dolů),to znamená,že když potom se zvýšeným autem na dotočenejch torzkách najedeš na ten samej pařez,tak kolo se zvedne o stejnou výšku "v" (výška překážky-pařezu),ale už se nedostane do bodu A (doraz v podběhu),ale ikdyž není ještě v podběhu na dorazu,tak na torzce už máš max krut,jaký měla v době před zvednutím,a když budeš chtít teď dostat kolo do bodu A,tak od teď přemáháš max předpružení torzky....tedy jí přepínáš.....ty vole,já se vyjadřuju jak když sere a maluje,chápeš z toho něco?Možná by bylo lepší si to někdy prodiskutovat u Vosmi dvanáctek v Plzeňce,co ty na to??? :D ,V

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Torzky

Příspěvek od Slaava » 11 led 2007 22:33

Jo, chápu. Oba popisujeme to samý. Proto píšu, že je třeba podložit dorazy aby se rameno i torzka otáčely o stejnej úhel jako před dotažením, i když je tato soustava nově o něco předtočená.

I tak bych to pro sichr ještě probral v putice. :D

Rosta

Re: Torzky

Příspěvek od Rosta » 12 led 2007 11:41

vojtech.kloud píše:Neboj,co mam mít tvrdý na předku,tvrdý mam a jak jsem na to se zadkem netušim... :D :lol: ,V
Slaava píše:Jo, chápu. Oba popisujeme to samý. Proto píšu, že je třeba podložit dorazy ...

I tak bych to pro sichr ještě probral v putice. :D
...teda chlapci, vy se vybarvujete :oops:

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Torzky

Příspěvek od Slaava » 12 led 2007 12:03

Rosta píše:...teda chlapci, vy se vybarvujete :oops:
Kušuj! :!:

Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4960
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Příspěvek od farmář » 12 led 2007 14:45

Není nad to načerpat v hospodě rozum.Hlavně ten Plzeňskej dvanáctistupňovej...
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra

Rosta

Příspěvek od Rosta » 12 led 2007 15:16

farmář píše:Není nad to načerpat v hospodě rozum.Hlavně ten Plzeňskej dvanáctistupňovej...
...tak kam zajdem dneska?

HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 » 12 led 2007 21:38

Rosťo vyraz s košem,mi tě včas zastavíme :D

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Go west!

Příspěvek od Slaava » 12 led 2007 23:07

vojtech.kloud píše:Rosťo vyraz s košem,mi tě včas zastavíme :D
Jdi na západ!

merlin

Příspěvek od merlin » 13 led 2007 09:23

Na západ a pak po vůni Budvaru :lol: .
Jo a do toho odpaďáku přiber ňáký klobásky.Merlin

Rosta

Příspěvek od Rosta » 13 led 2007 12:07

merlin píše:Na západ a pak po vůni Budvaru :lol: .
Jo a do toho odpaďáku přiber ňáký klobásky.Merlin
...teda jestli nejaky pivo nemusim, tak je to zrovna budvar. V podstate jakykoli jiny jo, ale budvar je fakt nouzovka ... ale po tom pochodu s kosem to bodne :lol:

merlin

Příspěvek od merlin » 13 led 2007 12:36

Sem něco snad psal vo konzumaci Budveisu??? :evil:
Nepsal,jen silně pochybuju,že sebou povlečeš k těm klobáskám i kompas-i když-u těch ,,brňáků"člověk nikdy neví :lol:
Ale čuchometr sebou máš všude,takže po vůni chmele,velebnosti :lol:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host