Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskání

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Uživatelský avatar
ivanmanta
Začínající diskutér
Příspěvky: 169
Registrován: 15 pro 2011 10:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od ivanmanta »

to urcite nie, ten nosnik ti zacal hnit zvnutra :grin: :grin: :grin:
Opel Frontera 2.2 DTI (Y22DTH) r.v.2001, Limited
Opel Manta B GSI 2.0i (C20NE) r.v.1984
Opel Manta B Cabrio 2.0i (20E) r.v.1979
http://www.opelmanta.sk
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od stefi_ul »

Me je to jasny, snad ty smajliky jsou dost videt 8)
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Uživatelský avatar
Tankan
Začínající diskutér
Příspěvky: 443
Registrován: 20 dub 2008 20:23
Bydliště: Lysovice, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Tankan »

Z toho si nic nedělej já jsem takhle řešil zadní půlku rámu před srazem na Kolíňanech :) Akorát jsem to řešil 3mm plechem a 4mm pásovinou ze spodu. :wink: Než s tím začneš zkontroluj i zbytek rámu ať to neděláš na třikrát :wink:
Mazda B 2,5D ,udělá spoustu práce, a terénu se nebojíme. Neustálou údržbou k dalším kilometrům. Motorová pila a další udělátka. (fšecko enem na prácu)"Pojedeme zkratkou, je to sice dál, ale zato horší cesta!"
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od stefi_ul »

Tankan píše:Z toho si nic nedělej já jsem takhle řešil zadní půlku rámu před srazem na Kolíňanech :) Akorát jsem to řešil 3mm plechem a 4mm pásovinou ze spodu. :wink: Než s tím začneš zkontroluj i zbytek rámu ať to neděláš na třikrát :wink:
Uz sem domluvenej s kamosem na uklizeni garaze s jamou a "totalni" rekonstrukci ramu. Takze nacitam "moudra" o zvedani budky a opravach ramu a na podzim to udelame kompletnekompletni. Do ty doby budou snad vsechny potrebne propriety a auto se zatim snad nerozpadne :wink:
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Uživatelský avatar
Martin1303
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 25 lis 2014 18:04
Skype: martinriedel2
Bydliště: Studénka

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Martin1303 »

Přemyšlel jsem jak nejlip očistit ram a nejmiň se nadřit (nechcu to drhnout kartačem :D ) mate nějake zkušenosti? uvažoval jsem že by to mohlo jit nějakou malou piskovačkou ale obavam se toho že by se ten pisek mohl dostat tam, kam nema
Opel Frontera 3,2 V6, r.v.1999
Jawa 350/634-7-2 Konopnice, 20,207,225,90
Dněpr M72N
Honda NX650 Dominator r.v. 88, na litačku
radar.2003
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 16 srp 2014 15:56
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od radar.2003 »

ručně, ocelákem a pak to celý natřít a vystříkat směsí M7ADSIII nebo jiného levného motoráku a nafty, krásně se to zasaje a nikde to nekape
Frontera 2.5 TDS long 1997
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Janeš Petr »

vcelku zbytečná dřina a výsledek nulový. ten olej ti spláchne první břečka během pár km :grin:
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Goauld_cz »

Opískovat ne malou, ale velkou pískovačkou, protože malou by to byla ta dřina. Po opískování je potřeba vyfoukat stlačeným vzduchem. Když někde zůstane pár zrníček písku, tak to nevadí. Pokud nebudeš všechno odstrojovat, tak části, kde by písek mohl dělat problémy přelep několika vrstvama papírové krycí pásky. Vnitřek vystříkat voskem na dutiny.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
radar.2003
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 16 srp 2014 15:56
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od radar.2003 »

Janeš Petr píše:vcelku zbytečná dřina a výsledek nulový. ten olej ti spláchne první břečka během pár km :grin:
:grin: neboj se, mám s tím letité zkušenosti a podvozek mám krásně čistej bez známek koroze, vidím že jsi to nezkoušel, ten olej se krásně zasaje
Frontera 2.5 TDS long 1997
rejno123
Začínající diskutér
Příspěvky: 460
Registrován: 15 říj 2012 19:32
Skype: rejno11
Bydliště: Spišské Vlachy

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od rejno123 »

Mne bolo doporucene vystriekat olejom a prejst po prachu
Frontera A 2.5 TDS - EX
NISSAN Patrol GR Y60 2.8 TD - EX
Uživatelský avatar
Martin1303
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 25 lis 2014 18:04
Skype: martinriedel2
Bydliště: Studénka

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Martin1303 »

Mi jde spiš o to jak to očistit a ne čim natřit, možnosti ošetřeni podvozku je mnoho
Opel Frontera 3,2 V6, r.v.1999
Jawa 350/634-7-2 Konopnice, 20,207,225,90
Dněpr M72N
Honda NX650 Dominator r.v. 88, na litačku
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Janeš Petr »

radar.2003 píše:
Janeš Petr píše:vcelku zbytečná dřina a výsledek nulový. ten olej ti spláchne první břečka během pár km :grin:
:grin: neboj se, mám s tím letité zkušenosti a podvozek mám krásně čistej bez známek koroze, vidím že jsi to nezkoušel, ten olej se krásně zasaje
nepotřebuju zkoušet. z motoru mi toho bleje tolik, že mám kapky i na zadním okně. stačí první sníh a můžu s klidem jet na STK. Olejem je dobré dělat dutiny, ale i tak ho musíš míchat s něčím, co ho na stěnách dutin udrží, konkorem počínaje, rezistynem konče ale na to je tu zvlášť vlákno. Samotnej olej, byť konzervační konkor je k ničemu. jen změny teplot stačí na to, aby se vysrážela voda a ta automaticky klesá pod vrstvu oleje a za týden je z oleje emulze a vše je rezavé. věř mi, potýkám se s timle problémem každou zimu při konzervaci cca 15ti tun ,, starého železa,, a krom opravdového mazacího tuku se nic neosvědčilo :?
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Janeš Petr »

Martin1303 píše:Mi jde spiš o to jak to očistit a ne čim natřit, možnosti ošetřeni podvozku je mnoho
asi nemá cenu se s tim moc čistit, nikdo ta auta nebude držet pojízdná do nekonečna. Když vezmeš pořádnou wapku, nejlépe parní, máš to očištěné dost slušně na to, aby se na tom různé body nástřiky udrželi po dobu 3 - 4 sezon. no a pak to vezmeš zas wapkou, teda jestli budeš za 4 roky to auto ještě vlastnit :wink: už jsem viděl i rám ošetřený žárovým zinkováním, ale to je fakt nesmysl. za rok nám ti z Prahy zakážou jezdit do metropolí, za dva tři roky do center okresních měst a do kovošrotu to za 5 let fakt dojede i ohnilé
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Kucí prosím vás, čím tam ten ochranej bazmek do rámu a dutin perete? A kudy? Má B Frontera nějaký přístupový body? Nebo prostě kde najdu díru, tak ji prolít?
U nás to prej kluci dělají směsí konkor 101 + Resistin ML, tak že do toho na jaře či v létě taky půjdu...

děkuji
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rám podvozku (Frontera i Campo), údržba, koreze, praskán

Příspěvek od Janeš Petr »

já dělám 1l černej konkor, 3l rezistin a 1l vyjetej motorovej olej a ohřejvám to na nepříjemnou teplotu ale ne na opaření. stříkám to pistolí na dutiny do všech děr, až to někudy jinudy začne téct ven. tím že to je horké to krásně vzlíná, tím že tam je rezistin to nestéká, tím že tam je olej, ten rezistin nevysychá a nepraská a konkor tam dávám proto, že se mi ho jednou, ještě za sociálismu, podařilo zachránit větší množství :) ale být tam asi nemusí, jen je od něj všechno špinavé
Odpovědět

Zpět na „NOSNÝ RÁM“