Rozdíly mezi samonosnou karoserií a nosným rámem
Rozdíly mezi samonosnou karoserií a nosným rámem
vedel by mi niekto polopate vysvetlit co znamena ak ma auto samonosny ram (tusim napr. novy RANGE ROWER alebo aky je teda rozdiel medzi karoseriou napriklad Patrolu a Rav4-ky? Kdesi som tu dokonca cital ze pri tychto SUV pripadne bocne naslapy mozu narobit este viac skody ako osohu ..tak ako ...
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Nosný rám
Pokusím se to velice zjednodušeně vysvětlit. Rozdíl mezi OFFROADEM a SUV je základní v tom že offroad má nosný rám. To jest pevný rám který vypadá jako žebřík a na něm drží nápravy, převodovky, motor a veškeré podvozkové části. Na to je pak nasazen karoserie. Takže OFFrouda se v terénu nekroutí a je tedy i mnohem odolnější, ale také mnohem těžžší. SUV nemá nosný rám, ale samonosnou karoserii jako osobní automobil. To znamená že nápravy a ochranné rámy jsou přišroubovány ke karoserii. Karoserie je sice zesílená, ale při přížení v terénu se může kroutit. Pokud jsou na SUV dány ochranné rány, tak mohou nadělat škodu na vozidle a způsobit zrenění lidem ve vozidle, jelikož se bortí celá karoserie. U offroadu dojde k poškození karoserie, ale rám tovětšinou ustojí a mnohdy i okaroserie vydrží díky ochrannému rámu. Snad jsem ti pomohl aspoň trochu.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Rám na omak
Nejsnazší je lehnout si pod to. Zřetelně je vidět rám, kastle je až nad ním. Pokud je člověk línej, tak rám obvykle vykukuje pod podběhem zadního kola. Aut s rámovou konstrukcí není mnoho a jsou všeobecně známa, po jakém vozu pokukuješ?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Žebřiňák
VW Touareg, stejně jako např. Santa Fe, MB ML nebo Toyota RAV4 nebo Niva má samonosnou konstrukci. Rámovou konstrukci má třeba Toyota 4Runner, LandCruiser, Mitsubishi Pajero (Sport), Opel Frontera, Opel Monterey, Hyundai Terracan, Galooper, Nissan Patrol, Terrano, Defender atd...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
MB ML
Sorry, sem se sek. Starý ML neznám a pomocný nebo integrovaný rám na nových modelech nepovažuji za samonosný rám, který zabrání kroucení kastle, tak sem celou tuhle řadu hodil do jednoho SUV pytle. Kdyby se na ML Thro neptal, tak se o MB ML vůbec nezmiňuji. Jestli se nepletu, tak podobný přerod z žebřiňáku na samonosku prodělala např. i Kia Sportage nebo Suzuki Vitara(?)Honza píše:Jen malinko budu oponovat.
Mercedes ML má klasickej žebřiňák, a nezávislé zavěšení všech kol. Až to úplně nový emelo má tzv. integrovaný rám.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
To byla jen tech. poznámka. :D Myslím že je spousta těch co ztrácí žebřiny. V tom se mi líbí Nissan Painfaider, ten zůstal u žebřin. Nic méně ten můj Indián je všude považován za čistokrevnýho teréňáka a ejhle on tam ten rám taky neni, ale všude v dokumentech se o něm píše, že má žebřinový rám na němž je kasle navařená Myslím že cherokee za svou dlouhou existenci dokázal že off-road může bejt i bez samostatného rámu, otázka je jestli to výrobce pojme jako výztuhu nebo rám. Což bude asi problém rozpornat dokud se to nezkroutí. Takže žebřiny jsou žebřiny.
Cherokee i Grand Cherokee mají vpodstatě samonosnou karoserii vyztuženou v podlahové části dvěma podélnými nosníky. Na ty jsou přichyceny závěsy per a vodících ramen náprav. Při bočním pohledu (pokud pod to člověk nelehne) to může vypadat jako klasickej žebřiňák. Jedinej Jeep s klasilou je Wrangler. Možná i novej Grand(2005- ), ale toho jsem zatím moc nezkoumal.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Rozdíly mezi samonosnou karoserií a nosným rámem
Cherokee má něco podobného rámu, já bych ho i uznal. V dnešní době ubývajících traverz pod autem a přibývajících SUV...
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- koci
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 18 lis 2008 23:54
- Bydliště: Klenovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíly mezi samonosnou karoserií a nosným rámem
koci, novacek v uzivani Frontera Sport 2.0i, 1993
http://nkk.rajce.idnes.cz/2008-12-05_frontera/
klenovice (tabor)
ICQ: 140596245, http://www.kocici.com
a neco muziky na http://www.hodnepodne.cz
http://nkk.rajce.idnes.cz/2008-12-05_frontera/
klenovice (tabor)
ICQ: 140596245, http://www.kocici.com
a neco muziky na http://www.hodnepodne.cz
- RAV9
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 416
- Registrován: 15 čer 2008 14:21
- Bydliště: Malacky, SVK
Re: Rozdíly mezi samonosnou karoserií a nosným rámem
Cherokee nema ram, iba vystuhy na boku (support frame)
Land Rover Discovery 2