Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od vlado007 »

Ono je to s tym konzervovanim a striekanim trosku zlozitejsie. Ide o to v akom stave je ten ram alebo karoseria. Napriklad pokial to chyta koroziu, ty to umyjes z wapkou a nasledne nastriekas alebo natres tym gumoasfaltom, tak to prehnije ovela skorej nez keby si to nechal bez nateru. Skus trosku popisat alebo daj fotku v akom to mas stave. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od DJ.Tom »

Rám nemám zrezlej vůbec, spíš už není tak hezky černej a občas jsou vidět jakoby takový ty rezoďubky. co je orytý dost je kryt motoru, ale ten sundám obrousím pořádně a vezmu pořádně. Co a čemu se spíš divím, že se úplně oloupal lak z krytu zadního difu a jsou na něm a to je zajímavé né rezavé, ale spíš jak bílé stopy co se dělaj na hliníku a podobně. jediné co je vyloženě zrezlý co se loupe jsou plíšky co drží stupačky, ale to vem čert. Spíš jde o estetický efekt, i kdyby to bylo zrezlý totálně tak ten rám je takovej kus železa, že než by prorezl bylo by to 20 let, navíc půjdu na technickou a na jeden srazík tak at to vypadá.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od George 3D »

Pistoli jsem kupoval takovou fakt levnou za pár kaček, k prodeji je třeba zde: http://aukro.cz/pistole-strikaci-na-spo ... 79908.html. Jakej typ barvy jsem použil fakt nevím, už jsem ty plechovky dávno vyhodil. Asi ti tu poradí někdo zkušenější, nebo si kup klasiku Body, tím by se nemělo nic zkazit. Jinak pozor při výběru, dělají se dva druhy. Přelakovatelný, to je obvykle šedý a používá se na vnější části kastle jako jsou prahy a lemy a je to taková ta krupice pod klasickou barvou. Druhý je obvykle černý nepřelakovatelný, to se používá na spodky. Dělají se i ve spreji, ale v kartuších vyjdou levnějc, nevím jak je na tom kvalita sprej versus pistole, ale myslím si, že ve spreji není takovej tlak aby tam mohli dát tak hustou barvu. Pokud si dobře pamatuju, tak na spodek auta mi stačily dvě kartuše, ale nejsem si už úplně jistej.
Poloosy jsem tím taky stříkl, stejně jako brzdový trubky a víko difu. Celej dif bych ale asi nestříkal, nevím jak to máte na Béčku, ale moje Áčko má vespod difu chladící žebra, takže když se zapatlají touhle barvou, tak to asi zhorší jeho chlazení. Dekl motoru bych nechal radši opískovat a stříknout práškovou barvou, když to udělají dobře, tak je to dost odolný a je s tím míň práce. Jsou firmy, který to udělají i na počkání (cca 2 hodiny). Kardany bych ale radši nestříkal, jsou vyvážený a pokud nenaneseš rovnoměrnou vrstvu, tak by mohly byť nepatrně, ale přesto házet. Stejně tak bacha na horký místa, barva teplem měkne a na vejfuku se rovnou pálí. Víceméně máš doporučení jak barvu používat přímo v jejím návodu.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od václav »

flákni to vyjetým olejem, je černej a co je mastný už nehnije. :wink: :mrgreen:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od DJ.Tom »

Fůůůůůůj.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od vlado007 »

Ten olej asi funguje, ale lepi sa na to moc prach. A na tej STK by to asi nerozdychali. :mrgreen: Inak dos slusna farba na ram je Zinga. Skus niekde pohladat :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
kuriatko
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 650
Registrován: 01 bře 2011 19:54
Bydliště: Prievidza SK

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od kuriatko »

No ja som to páchal s kamošom 3 týždne dozadu.Montážna jama flexa s drôteným kotučom a ostatné na ručáka.Náter 2 vrstvy ALKYTON a klasika Body.Foto dodám neskôr momentálne riešim navijak :twisted:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) kuriatko dne 01 říj 2012 18:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od farmář »

olej je nejlepší. Oleje se po vyschnutí mění ve vosky, navíc krásně zatékají, takže se dostávají tam, kam je potřeba. V Plzni Doudlevcích byl chlapík, co dělal veterány. Měl Landaulet po svém dědovi, všichni před ním spodek vždy v létě natřeli vyjetým olejem a projeli po suché cestě. Když to oškrabal, že to vezme nějakým moderním voskem, koukal prý na Tak to udělal 3x jako předci a nemění to.
Já to dělal s černým Campem. Na to, že 9 let stálo na dílně, než dostalo další motor (nějak bylo najednou vždy snažší koupit celé auto :) ) má rám slušnej. Už sice dostává taky zabrat, ale oproti těm jiným, co jsem měl, je zlatej :) zatím. Ale nebojte, jáho taky zlikviduji :)))
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od václav »

Tak tak, olej zateče všude a hlavně je vzlínavej, a rez ho vypije a dál to nerezaví, narozdíl od barvy pod kterou to kvete dál. A aby to tolik nekapalo, míchám ten vyjeťák 1/1 s asvaltovou penetrací. Pak je to pouze lepkavé. Podívejte se všichni pod auto, co je mastné to je sice zasrané a zaprášené, ale je to zdravé. A co se týká ekologie, spočítejte si kolik vám různými netěsnostmi za rok odkape oleje atd. :wink:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od farmář »

jj,olej po nějaké době "vyschne", respektive s prachem se napojí a je klid. Zase tolik ho tam není, aby z toho byla nějaká eko katastrofa. To víc vykape gufery :mrgreen:
S tou penetrací mám zkušenost, pokud jde o tu mrchu agresivní, je dobrá,ale při sváření ji krutě nenávidím, takže ji nerad používám. Na druhou stranu, už se v něčem krutě nerad hrabu, tak bych i klidně mohl :lol:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Janeš Petr »

ten olej se musí vždycky s něčím smíchat, ať už s prachem z cesty, nebo asfaltem. když zůstane samotnej, moc dobré vlastnost konzervace to nemá. potýkám se s tim u stabiláků, když se mění v zimě teploty a stroje se začnou rosit. ten olej z nakonzervovaných dílů voda normálně zvedne a buď to udělá bílou emulzi, nebo to rovnou steče a kov začne okamžitě rezatět. letos jsem konzervoval grafitovou vazelínou. až na to, že je to všechno zapatlané, učinek byl o 100% lepší, než u riginál kupovaného rozlévaného konzervačního oleje konkor, což je vcelku hustá kapalina a na první pohled vypadá, že by konzervovat mohla ale bohužel nekonzervuje :? ( s konkorem ve spreji to má jen společný název, podobnoost určitě ne )
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od honza2000 »

DLTom..
Rám nemám zrezlej vůbec, spíš už není tak hezky černej a občas jsou vidět jakoby takový ty rezoďubky. co je orytý dost je kryt motoru, ale ten sundám obrousím pořádně a vezmu pořádně. Co a čemu se spíš divím, že se úplně oloupal lak z krytu zadního difu a jsou na něm a to je zajímavé né rezavé, ale spíš jak bílé stopy co se dělaj na hliníku a podobně. jediné co je vyloženě zrezlý co se loupe jsou plíšky co drží stupačky, ale to vem čert. Spíš jde o estetický efekt, i kdyby to bylo zrezlý totálně tak ten rám je takovej kus železa, že než by prorezl bylo by to 20 let, navíc půjdu na technickou a na jeden srazík tak at to vypadá.
...............


lanolín lanolín..na úrovni dousložkovýho epoxidu--a není nutný to nejdřív dokonale odrezit...afinita ke kovovýmu povrchu větší než voda, kterou spolehlivě vytěsňuje,lze nanést tím pádem i na mokrý povrch--dokonce-- zavzlínává ředěnej jako dutinovej vosk a nechytá se ani slaný prostředí--používá se na tankerech a vodních konstrukcích a lanech ve slaný vodě , na těžký důlní technice atd..

A k tomu je to ECO-EFEKTIVNÍ :lol: --přírodní produkt, není problém vrstvu kdykoli odstranit, ani příroda neprotestuje.
/Zdroj ovčí vlna../

Druhá dobrá vychytávka je Konkor 500, rezavej plech přetaženej rovnou ŘEDĚNÝM KONKOREM 500 benzínem nevykvete ani po pár měsících v mokru...--pokud se tyhle dvě spojí---koroze nemá šanci /konkor nejdřív na očištěnej povrch , pak na technickou :grin: a následně přes něj lanolín jako ztrátová vrstva do slanýho prostředí na zimu. :lol: ./..

Po jakýkoli barvě se voda časem "rozleje", což způsobuje povrchový napětí..a dlouhodobé podzimní a zimní vyvlhnutí povrchu v různých záhybech udělá svoje..
Schopnost "antikora" u ropný mastnoty je o řád menší než u lanolínu--ve slaným prostředí ani nemluvit..
... do bláta a zimní břečky jak dělaný ..., nenarušuje plasty, barvy, kovy, nereaguje s ničím..
/pohodová aplikace--pokožce to dělá většinou dobře bývá jako součást v kosmetice pro děti na opruzeniny :lol: /
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od DJ.Tom »

A doprdele, ještě mi řekni jestli to teda dělaj i v pleťově růžový, když už to nanášej na děti :)
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od honza2000 »

Hele--konzistence krému nivea/v šarži gel.../ to jistí.., čili nic se nevylučuje je to o bdělosti partnerky, jestli dovolí vzít s tím pokusně i děti.. :mrgreen: .tu gelovou podobu mám nejraději-- hezky rozetřít štětkou případně malinko ohřát aby se to trochu rozpustilo., pokud se to nestihlo v červenci..ale . kromě toho se dělá i celá řada rúzně hustejch roztoků--třeba i v podobě spray..atd..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od George 3D »

A není ten lanolín větším lákadlem pro různou škodnou jako jsou myši, kočky, kuny a podobně?
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Odpovědět

Zpět na „NOSNÝ RÁM“