Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Janeš Petr »

suřík v prášku ( přidává se do barvy ), je dobrej na holé plechy. pak je to na věky, jenže to bys musel nechat auto opískovat :(
Uživatelský avatar
gackom
Začínající diskutér
Příspěvky: 109
Registrován: 23 bře 2008 13:27
Bydliště: Moravský Písek okr. Hodonín

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od gackom »

Zdravím všechny fronteráky. Rám jsem také natřel Konkorem 500 a jsem s tím spokojený. Ale dobré je před tím rez odřít a očistit, déle vydrží. Když použijete jakýkoliv tlumexplast, tak ten kov obalý, ale pokud je pod ním rez, tak to rezne i pod nátěrem a nejde to vidět. :cry: Kdežto u toho Konkoru to vidíš, takže to můžeš hned očistit a přetřít. Dělal jsem sním všechny svoje auta. Když jsem dobře udělal obyčejný osobák, tak mi to vydrželo i pět let. :wink:
Toyota LC 95, 3,0TD, rv.96, Ironman +2", 5cm body lift, pevnostní nárazníky, naviják, šnorchl, pneu 285/75 R16 BFGoodrich KM2
Honza-Kasi
Příspěvky: 3
Registrován: 11 kvě 2010 07:54

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Honza-Kasi »

Zdravím. Tuto diskuzi přečetl, ale stejně se zeptám. Čeká mne údržba rámu, tak by jej očistil od staré barvy a rzi, a pak natřel suříkovou základní barvou, a tu je problém sehnat. Občas je na aukru, a prý se snad prodává v Polsku? A pak nevím, jestli nějakou barvu, asi syntetiku, a nebo rovnou na základ natřít Body 930 nebo něco podobného. A nějaký nápad, jak dostat z vnitřku rámu směs zaschlého bláta a rzi?
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od honza2000 »

Ten Konkor 500 je výborný řešení, natírá se na pouze hrubě mechanicky očištěnou korozi, pokud ho chcete ředit, je NEVHODNÝ VYJETÝ OLEJ--lepší je některý z průmyslových balení Konkoru---proč---protože čerstvý olej má ALKALICKE PREDPETÍ= vyjádřené faktorem TBN cca 11 /mgKOH/g/, vyjetý olej má KYSELOU reakci, to je charakteristický projev degradace mazací emulze při provozu v motoru...tato reakce vyjeťáku JE KOROZIVNI.., to ale neznamená, že čerstvý olej je nějaký antikoro zázrak, jde o to, že aditivace je na provoz v motoru a výkonová aditiva tedy nezlepšují vlastnosti pro nátěrové použití../oproti tomu samotný Konkor 500 naředěný v první vrstvě Konkorem-olejem má výborné schopnosti zavzlínat do povrchů..a je z principu antikorozní---pro řidší charakteristiku klidně naředit jeětě benzínem-technickým--..., podvozek odrezovat a natírat dvousložkovou základovkou je nekonečná, nevděčná práce,Konkor vydrží několik let a pokud je povrch zatažený ředěným nátěrem jako první vrstvou, odpadá loupání--ono při ředění Konkorem+ benzínem to loupání moc nenastává. ani při jedné vrstvě ....výhodná je i cena, plechovka 10litrů stojí okolo 500Kč -jak kde a vydrží minimálně 5 aplikací /2litry na podvozek při ředění je až až.../..používám léta., plech ošetřený Konkorem 500 ponořený do vody vydrží bez "výkvětu" namočený měsíce, na běžné povětrnosti řadu let..na disponovaných místech je dobré přetřít ještě "ztrátovou vrstvou" na asfaltové bázi--proti otěru kamínky, nebo to přetřít každej rok..to dělám osobně já..a nátěr štětkou na disponovaná místa je lepší než stříkání, zapracuje se i do porů koroze důkladně, pak se neloupe.. :mrgreen: :mrgreen:

S jinou emulzí na asfaltové bázi se to nedá srovnávat, KONKOR 500 , ředěný Konkorem 101 + benzínem --dlouhodobě "testovaný" ---rozhodně vede... :idea:

Špatně přístupná místa je lepší nejdříve prostříknout ředěným Konkorem 101 a až se vsákne do porů, třeba až další den, stříknout nebo natřít ředěným Konkorem 500...takto upravený povrch nenílepivý, ale také zůstává mírně plastický..takže loupání nehrozí..
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od honza2000 »

Další výborný řešení na zimu je LANOLIN---

Proč..

Lanolin je mazivo, získané z ovčí vlny, má zajímavé vlastnosti
...vzdoruje SOLNEMU PROSTŘEDI...
...afinita k povrchu kovu je vyšší než afinita vody, čili lze nanášet i na mokrý povrch a vytěsní vodu--viz peří vodních ptáků
...je ekologický, není problém to vylít do potoka
...natřený povrch má výrazné voduopdudivé vlastnosti--prostě voda to nesmáčí a drží se v kapkách..
...ředěný má vzlínací vlastnosti jako dutinový vosk--v teple v létě prostě vleze kam se dá, zavzlíná i do špatně přístupných míst
....dutiny rámu vystříkané wapkou a následně vystřríkané ředěným lanolínem jsou opravdu ošetřené,
...takže když není moc času anechcete dělat Konkorem500 , stačí naředit Lanolin a hurá na podvozek--
..lze nanášet na hrubě očistěnou korozi jako Konkor 500, používá se na tankery a v námořní dopravě jako ztrátová eko-konzervace..
..třeba jako gel na nosníky do slané vody super...


zdůrazňuju..
Rám vymytý i vevnitř wapkou a vystříkaný ředěným lanolinem se postupně zatáhne povrchově stejně jako dutinovým voskem, mimo přímou povětrnost
vydrží v dutině i několik let a stopuje korozi stejně jako cca dvousložkový epoxid.. :!:

Nerozkládá se, není agresivní ke gumě a plastům..prostě příroda má za ty miliony let tohle impregnační mazadlo vychytaný..
Naposledy upravil(a) honza2000 dne 19 lis 2011 21:34, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od robert.kvita »

Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od honza2000 »

Myslím , že podle zkušeností je KONKOR 500, /určený přímo do korozivního prostředí na podvozky stavebních strojů/ --oproti běžnému asfaltovému nátěru/pod kterým běžně koroze pokračuje/ --naprosto jinej level..
Prostě nejsou asfalt-nátěry všechny stejně účinné.... :!:


Robert.kvita--prosím--jakou emulzi jsi použil přesně./název čím jsi to dělal jsem nikde nedohledal/., lesk by se tomu Konkoru500 podobal.. :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Janeš Petr »

honza2000 píše:Myslím , že podle zkušeností je KONKOR 500
jestli se z tebe vyklube agent firmy PROXIM , smažem ti to jako spam :wink:
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od honza2000 »

Pozn.
To bud v klidu-- :mrgreen: :mrgreen: --žádný maziva ani nátěrový hmoty nedistribuuju ani nejsem na těhle věcech komerčně interesovanej jinak.. :idea:
Zato se těmahle věcma docela zabejvám..přes maziva jsem magor.. :mrgreen: :mrgreen: ale na tomhle foru si tyhle vlákna nechci otvírat, protože z hlediska
mazání nejsou motory, co používá Frontera žádnej velkej horor.., na rozdíl od třeba Alfa-produkce...kde při dýlce válců 91 a otáčkách 7,2tis snadno dostaneš pístovku v oblasti sportovních konstrukcí /21,84/ i na běžným sedanu,nehledě na teplotu olejový lázně, když podřadíš..,.pak i olej začne být sakra důležitej faktor...nakonec-- ono i u Frontery v zátěži může být ta teplota nějaká . ale to bych zbytečně odbíhal...
čili..zbraně bych nechal v pouzdře.. :mrgreen: . :mrgreen:
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Janeš Petr »

nu dobrá :grin:
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od DJ.Tom »

ahoj, je někdo mezi vámi, kdo by mě pomohl ve Středních čechách za levný peníz natřít rám, podvozek a nějak i trošku vystříkat dutiny v rámu na Fronteře ? jsem si jistý, že bych to vše zvládl sám, ale nemám kde, nikde nemám k dispozici ani jámu ani nájezdové pruhy. a když, tak je to někde na poli, kde zas enení voda ani elektřina aby se to předtím pořádne umylo.

Děkuju
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od George 3D »

Asi ti moc nepomůžu, ale já si stříkal spodek auta sám na zahradě. Nepotřeboval jsem na to ani nájezdy, nebo jiný zvedání auta. Frontera je na mě docela vysoká, takže jsem se tam vešel i se stříkací pistolí. Stříkal jsem to normálně barvou v kartuších, je na to speciální pistole, kerá se dá ale koupit za tři stovky. Před nástřikem jsem si zajel do místního bejvalýho ČSAD. kde mají myčku s ostřikem spodku a pak jsem si tam ještě auto oplách Wapkou. Za ty tři kilometry od myčky na zahradu se mi spodek moc nezasral, takže nástřik po třech letech drží. možná na pár místech to znovu přestříknu. Důležitý je stříkat v teplým počasí, nebo mít barvu ohřátou, protože bejvá dost hustá.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od DJ.Tom »

no o mě napadlo taky, jen lehce najet aby to bylo aspon kousek výš, dát tam projistotu klíny a ze spot to vzít normálně štětcem, na dutiny jsme našel sprej s hadičkou a z boku se tam člověk dostane když postupně sundá kola, ale no... bude to pěknej humus, ale asi mě taky nic jiného nezbude.

Toho stříkání bych se asi bál, prtože nevím co vše by to ještě chytlo :), spíš bych to chtěl asi trochu obrousit a kartáčem v leže mě to příjde dost málo no.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od George 3D »

S tím štětcem si teda docela fandíš, já tak kdysi natíral spodek na žigulu a říkam že nikdy víc. Ona barva i když je husá má tendenci stejkat po štětci pěkně na ruku, případně do rukávu. Stejně tak s onlibou kape na ksicht (brejle samozřejmě nutností). Jestli se bojíš abys nezacákal i to co natřený bejt nemá, tak to stačí před tím zakrejt maskovací páskou, případně i novinama. Ale spodek auta není zase tak háklivej a dá se to řešit i tím, že do druhý ruky si vezmeš kus kartónu a místa který nechceš zacákat zi v okamžiku stříkání přikreješ. Jo a natírání štětkou máš práci tak minimálně na půl dne, sříknutý to máš tak za půl hoďky. Pokud bych počítal i zakrejvání a čištění pistole tak za dvě hodiny není co dělat.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od DJ.Tom »

Ok zvolím tvou metodu, tak ale stejně budu sundavat kryty motoru, musím obrousit aspon dif a držáky stupaček, ale asi máš pravdu. kdyžtak mi tedy písni co jsi použil za kartuše a jakou tu pistoli, nebo jestli se to dělá rovnou ve spreji ? Diskuze je tu o tom dlouhá, ale vše co ostatní psali, je poměrně hustá barva to si moc neumím představit že by se dělalo stříkací formou bez kompresoru. Můžu nastříkat i kardany poloosy, dif ?
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Odpovědět

Zpět na „NOSNÝ RÁM“