Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2284
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od palo frontera » 06 led 2015 20:32

Petre, vdaka. Idem informovat kamosa. Doniesli mu to zmani a sami nevedeli naco to je. Ja som chcel s toho capovat pivo :lol:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech

Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2284
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od palo frontera » 02 dub 2015 11:55

Mate s tymto druhom ochrany niekto niejake skusenosti :?: http://www.dofal.sk/zakladne-farby-v-sp ... e-2v1.html
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2613
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od vlado007 » 02 dub 2015 14:02

Nekupil by som to uz len pre ten text co tam je pri tom napisany. "premeni hrdzu na ochranuu vrstvu" Ten co to pisal asi nema ani tusenie co je to a ako vznika korozia. :mrgreen:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)

Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2284
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od palo frontera » 02 dub 2015 15:51

Hladal som po nete a narazil som na to, tak preto sa pytam ci s tym niekto nemate skusenosti :)
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech

Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 394
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Jožin z Bažin » 02 dub 2015 16:16

...jedinný co na rez funguje stoprocentně, je suříková barva. :mrgreen:
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine

Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2284
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od palo frontera » 03 dub 2015 14:45

Viac poznatkov alebo skusenosti s tym :?:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech

Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 394
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od Jožin z Bažin » 03 dub 2015 16:39

Suřík je oxid olovo-olovičitý - krásně oranžová barva. V dnešní době je ta barva zakázaná, bo je zdraví škodlivá, ale na rez nic lepší není. :-)
Suřík vytváří inhibiční bariéru, přes kterou se nedostanou chloridy a sírany, které zapřičiňují korozi.
Jeho oxidy olova se na rez váží a brání dalšímu jejímu postupu. Bariérová funkce zase zajišťuje nepropustnost této barvy,
přes barvu neprojde kyselost - ta korozi způsobuje. V barvě obsažený suřík rez zpasivuje a barvu udělá nepropustnou.
Výše zmíněný suřík navíc reaguje se rzí samotnou, váže se na ni na molekulární úrovni a reaguje s ní chemicky.
Co neočistíš, tak suřík "vyžere" a povrchově uzavře, tak že se k železu samotnému nic nedostane a tudíž se koroze neprojeví.
Můžeš tomu pomoci třeba ještě Rodexolem, což je stabilizátor koroze a funguje podobně.
Barva je bílá (Rodexol), po nanesení na rez začne reagovat a zezelená, rez vyplaví a zůstane pak jak bezbarvý lak, který ale časem začne vytvářet
takový jemný prášek. Tak že je nutná další ochranná vrstva. Ideálně spojit tyto dva nátěry dokupy a Rodexol zavřít suříkovkou.
Jelikož ale je suříkovka po zatvrdnutí jako jiná barva náchylná na údery třeba odlétajících kamínků, tak ještě ideálně uzavřít nějakou živicí,
třeba Liqui Molly nebo gumosfalt či body, tlumex atd.

Na jednom foru je zdokumentován most, který je ošetřen suříkovkou již přes osmdesát let a barva stále odolává povětrnostním vlivům. :-)

My máme suříkem doma natřený zábradlí už asi třicet let a stále je to perfektní. Sice je oranžový, ale to neva, hlavní je funkce. :D

Děda to vždycky míchal 1:4. Nebo-li 0,2kg lněný fermeže a 0,8kg suříku. Jak se říká u těsta že mlynář musí plavat (tedy mouka se sype do mlíka) tak u suříku taky. Odleješ si deci fermeže a do toho pěkně pomalu přimícháváš suřík, nespěchat. V polovici dolít zbytek fermeže a zase pokračovat suříkem.
Po smíchání je ale nutný to co nejdřív zpracovat, bo jak je to olovo těžký a sedá ta potvora ke dnu, tak to po čtrnácti dnech na dně udělá sraženinu a tu už nerozmícháš. A další nevýhoda je, že to schne klidně i měsíc, než to důkladně vytvrdne...

No a pokud nechceš experimentovat, tak Pellachrom vyrábí asi jako jedinej suříkovku volně k dostání. Jmenuje se Marine Minio. A v technickým listu se dočteš o složení a samozřejmě je tam taky kupa varování a výstrah při práci, bo olovo a jeho oxidy jsou pro zdraví samozřejmě škodlivé. :-)

http://www.ebarvylaky.cz/pellachrom-lod ... vrchy.html

A tady je safety datasheet výrobce (D.G.K. Pellachrom)
Ke konci první a na začátku druhé stránky je přesné složení barvy, suříku by tam mělo být mezi 50 - 70%
http://pellachrom.gr/securityData/MARIN ... 5%20EN.pdf
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine

Uživatelský avatar
kuriatko
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 650
Registrován: 01 bře 2011 19:54
Bydliště: Prievidza SK

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od kuriatko » 04 dub 2015 04:52

Ani chemik by to lepšie nevysvetlil.Super :wink:

martin561
Příspěvky: 1
Registrován: 15 pro 2013 21:07
Bydliště: Trenčin

Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)

Příspěvek od martin561 » 02 čer 2017 13:20

Zdravim páni. Po prečítani asi všetkého možného a všetkých možných for som sa rozhodol pre surik (miniovu farbu) , na ktorú je tu odkaz. A už sa na tom pracuje. Sice pajero 2 , ale Frontera B je na rade. Auto totalne rozobrate. Nosný rám opieskovaný a 2x streknutý základom Marine Minio, ako vrchna farba mi bola poradena Telpur T300 ,a navrch dam este PRESTO UBS. Možem nastriekat tým základom aj dutiny rámu ??? A je potrebne striekat potom dutiny aj vrchnou farbou? Inak ten základ vyzerá neskutocne v tej oranžovej. Výsledok nafotim a zverejnim. Držte palce.
Frontera 3,2 do lesa na odreagovanie 31x10,5 zdvihnuta 5cm, rozsirena 8+8cm podlozkami,
Frontera 2,2dti , zdvihnuta 4cm , rozsirena 4+4cm
pajero 2 kratke 2,5tdi prave sa upravuje, termin dokoncenia leto 2017 :grin:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host