Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Přední a zadní náprava, volnoběžné náboje a ostatní součásti, všechny modifikace Frontera
Odpovědět
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od hajney02 »

Když zmáčkneš tlačítko 4x4 tak se ozve takové cvaknutí a to je právě z té řídící jednotky. Nachází se pod vypínačema vyhřívání sedaček. Stačí odmontovat ten plast kolem páky ruční brzdy a loketní opěrku a je tam.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od robert.kvita »

Já slyším cvaknutí jak odskočí objímka na nápravě, ale takové umístění jednotky je fakt síla.... že tam někde je i ŘJ automatu už vím, Tak díky. ať to fachčí.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od hajney02 »

Foto umístění řj. Na druhé je trochu vidět kde je to poškozené. Jestli jsem to správně pochopil tak po stisku tlačítka to má poslat proud na krátký časový interval k motorku co na převodovce řadí 4x4. Pokud po uplynutí dané doby čidlo nehlásí správně zařazenou polohu vidličky tak to začne hlásit chybu - rychle blikat kontrolka. U té mojí je to přerušené až u konektoru který vede k servotorku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od hajney02 »

řazení 4x4 postupně zlobilo dál až nakonec přestalo fungovat úplně. V řj. se chyba nezdála být (cvakala po stisku tlačítka), dráty byly průchozí až k motorku i čidlům dolů. A protože motorek nereagoval i když jsem ho jen tak připojil na 12V nezbývalo než rozmontovat motůrek co řadí předek. A problém byl tam, dostala se tam voda a kontakty trochu zoxidovali a celkově to bylo orezlé. Vyčistil jsem to, zároveň i čidlo co snímá polohu. A funguje to teď dobře.

Pokud potřebujete vymontovat ten mechanismus co řadí 4x4 tak mě se osvědčil postup nejprve odmontovat to malé víčko co je zvrchu - kryje hřeben vidličky a ozubené kolečko - drží ho dva pětky šroubky. Potom vytáhnout to malé ozubené kolečko co šoupe hřebenem vidličky - nejde to snadno je k tomu špatný přístup ale kolečko není nijak zajištěno. . Ale potom stačí vytočit tři šrouby M8 co drží celý ten mechanismus u převodovky, odpojit konektor a hadičku a je to venku. A venku to jde snadno rozebrat a vyčistit.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Kontrolka čtyřkolky nezhasne po natočení

Příspěvek od honza2000 »

Ahoj Fronteráci--

B-čko 2.2i -funguje bez prolému--ale včera zdá se došlo i na mě.. :-)
pár měsíců přes sucho jsem nepoužíval čtyřkolkový režim..
Dva dny zpátky při otočení klíčku zůstala blikat kontrolka "čtyřkolkového provozu", která normálně po natočení motoru vždy následně zhasne,zdá se ale, že auto i s tímhle blikáním jede standartně jako zadohrabka--/zkouška driftu na štěrku/, po stlačení čtyřkolkového tlačítka se prakticky přepne do režimu čtyřkolky, indikace nepřerušovaným zeleným světlem kontrolky OK--zkoušeno víckrát se stejným výsledkem pojezdy na štěrku, rozdíl při rozjezdu na zadohrab-čtyřkolka jsou neklamné,..

Otázkou zůstává, proč po otočení klíčku zůstane blikat kontrolka...

Co jsem se dočetl zde, tak provoz v režimu čtyřkolky umožňují dvě "manipulační místa v systému podvozku
--spojka na přední nápravě
---a servo na převodovce,které řadí prakticky náhon z převodovky jako takový..

Pochopil jsem to zatím tak, že podtlak rozepne "spojku na poloose u řidiče"
pokud běží motor a tím je k dispozici podtlak
./proto bude logicky kontrolka blikat do náběhu motoru../
/cvaknutí jednotky a cvaknutí na poloose se ozývá po stisknutí tlačítka čtyřkolkového provozu , kontrolka začne svítit plným světlem čili režim čtyřkolky je OK , po opětovném vymačknutí -vypnutí náhonu čtyřkolky opět dvojcvaknutí, jen nepřestane blikat..

Změna směru jízdy po provozu v režimu čtyřkolky nemá žádný účinek.blikání zůstává
Driftování na štěrku jasně ukazuje, že střídání režimu čzyřkolka-zadohraka bezchybně nastává, při samotném přepnutí při provozu žádné pazvuky nenastávají--jde to hladce, /stejně jako celé dva roky--běžně používáno při provozu v zimě, při sundání nohy z plynu se odřazovalo příkladně../

čili záhada
Otázka 1
jak tenhle stav vyhodnotit, co v systému může reálně zůstávat "viset"--
Je možné, že spojka na poloose u řidiče nerozepne po natočení poloosu ale servo na převodovce funguje OK, čili náhon čtyřkolka-zadohrabka funguje tak jak má.v souladu s pokynem řidiče /servo na převodovce přiřadí náhon po stisknutí tlačítka čtyřkolky , kdy kontrolka přestane blikat a svítí běžnou plnou zelenou jako indikace 4-kolkového režimu../.
Co by to způsobovalo prakticky, kdyby poloosa zůstávala sepnutá, ale nebyla přední náprava v režimu zadohrabu reálně hnaná ..jaké jsou praktické dopady tohoto stavu...
/ hadičky na samotné spojce na poloose jsou OK, otázkou je, kde jsou přesně selenoidy, které pouští do hadic podtlak sání?../

Otázka 2..servo na převodovce asi nemá smysl podezřívat, protože přepínání náhonu po stisknutí reálně funguje--jde tedy servo na převodovce vyloučit z okruhu podezřelých?


Otázka 3--lze s největší pravděpodoností považovat za podezřelého samotný
podtlak, který po nastartování má rozepnout poloosu přes spojku?
Zdá se, že podle zvuku /dvojcvaknutí/-samotný pokyn v jednotce i spojce na poloose funguje..
Může někdo z mazáků označit-upřesnit, kde přesně pohledat odběr podtlaku na B-2.2 pro spojku na poloose , kde se prakticky podtlak odebírá a kde je selenoid
která ho ovládá?

/díky předem za trpělivost při čtení tohohle zmatku, snad z toho aspoň trochu
vysvítá,co řeším.. :-)./
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od vlado007 »

:mrgreen: Cisty ucielsky vyklad. :mrgreen: No ja som to pochopil tak ze ti pravdepodobne dobre nepriradi vydlica tu poloos. Ventile na podtlak su na vodicovej strane v rohu nad posilovacom brzd. Ked phladas je to tu nekde pofotene. Tak bud sa ti nekde straca podtlak alebo ta vydlica chodi tazko.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od honza2000 »

... tahle závada u B-čka 2.2 i --čili blikání.kontrolky podvozku ..se objevila po natočení--prostě nezhasla jak by po vytvoření podtlaku přes vedení ze selenoidu-potažmo sání měla -bez jakékoli manipulace s náhonem přepínáním na4x4, v době, kdy to dlouho za sucha jezdilo v režimu zadohrabky..
To by znamenalo, že se prakticky přední poloosa "neodřadí"-po nastartování a nástupu podtlaku -než "nepřiřadí" ?--to přiřazení by předpokládalo manipulaci s tlačítkem 4x4 a pokynem na selenoid..
Nebo to je ještě jinak z hlediska celkové funkce -?

Čili /jak to zatím chápu / by to znamenalo, že po startu motoru v režimu zadohrabu podtlak nedorazí do spojky na poloose a zůstane sepnutá přední poloosa u řidiče--nebo je tam jinej mechanickej problém předpokládám v tomhle udělátku..
Podle všeho jinakm náhon z převodovky dělá co má, protože v reálu na stisknutí tlačítka se
náhon mění na čtyřkolku a po opětovném vymačknutí na zadohrabku, bez ohledu na to, že kontrolka
zůstane blikat..

Kardinální otázkou zůstává, co se bude "kur.vit" než na to vyčmuchám a odstraním, do soboty
se k tomu nedostanu..

Prakticky bych předpokládal sepnutou přední nápravu spojkou na poloose a nepřipojenej náhon z převodovky..
Otevřenej dif běžný konstrukce by nasepnutou poloosu neměl negativně reagovat--nebo se pletu a je to na přední nápravě mechanicky jinak?
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od honza2000 »

Vyřešeno...
Podtlaková hadice, která přivádí podtlak ze sání na selenoid podtlaku pro spojku poloosy/zhruba z prostoru okolo klapky/ se stala snadným zdrojem podlaku i pro plynaře přes instalované téčko-:-)-tento dodatečný vývod použitý pro reduktor byl vypadlý, otřesy udělaly své,chyběla spona.. opraveno--odpojování spojky na poloose probíhá už bez problému..
L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

čau mněl bych dotaz vzhledem k tomu ze auto nemam dlouho a předchozí majitel o tom moc nevěděl pac mněl auto krátkou dobu nic nevysvětlil skrze 4x4 a teď kom podle toho co čtu by 4x4 nemělo blikat a bliká celkem rychle když zapnu sviti když vypnu bliká při zapnutí funguje a při vypnuti zkouškou driftu či zahrabání 4x4 nejde čím to může být? Jináč jak a kdy se může 4x4 zapínat a vypínat to ze na nezpevněným povrchu vím ale jestli musím stát či můžu jet a či při vypínáni couvnout či jak?
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000
L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

tak blikáni kontrolky 4x4 vyřešeno v jiném tématu jsem řešil výměnu podtlakových hadiček a dostal sem se k tomu kloudně až dnes a zároveň řešil tento problém a hadičky byli úplně jináč tak jsem zapojil dle návodu který jsem si vyžádal a už ok ale pořád nevím jak zapínat a vypínat jestli můžu i při jízdě
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od vlado007 »

Ano mozes pripajat aj za jazdy. Samozrejme ze kolesa prednej a zadnej napravy musia mat rovnake otacky. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

a vypínání?
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od vlado007 »

Vypinanie to iste. Niekedy sa moze stat ze ti to nevypne, tak treba zastavit a kusok cuvnut.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od Goauld_cz »

Zapínat můžeš do rychlosti 100 km/h. Vypínat v podstatě kdykoliv se ti zlíbí. Co se týče vypnutí, tak couvat nemusíš, auto nemá žádny volnoběžky, všechno se děje uvnitř diferenciálu a 4x4 převodovky. Pokud se po vypnutí tlačítkem čtyřkola neodřadí, stačí ubrat plyn, nebo vymáčknout spojku, aby systém nebyl v tahu. Pokud se ani tak neodřadí, tak buď nemá správnej podtlak, nebo selhal ovládací elektromotor.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Přiřazování náhonu přední nápravy u Frontery B

Příspěvek od vlado007 »

Ked bude na jednej z naprav hlbka dezenu nizsia jak na druhej (staci par mm) tak to odradit nemusi vredu na poloosi, pretoze je tam trochu pnutie. Preto je potrebne kusok cuvnut.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „NÁPRAVY“