pevnostní poloosy
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
pevnostní poloosy
pane Koňařík, umíte pevnostní poloosy ?
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 08 bře 2008 20:50
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
Musím se přiznat že pevnostní poloosy neumím ,zatím jsem je nepotřeboval.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
to nic, ona je to trochu móda teď, taky jsem ještě žádnou svejma koňma v motoru neoddělal!
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
Tož to mi farmáři sežeň pravou zadní poloosu, protože od poslední výměny ložiska chčije všema směrama (proč asi že) a já při té příležitosti nebudu schánět tu pevnostní. Podotýkám, že ložisko jsem já nevyměňovál. Zajímala mě případná cena Tak zase jednou ukvapenej názor, jako by pevnostní poloosa musela být jen moooda
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
taky mi není jasné, co si od ,, pevnostních ,, poloos ,, slibuješ.
...že časem povolí poloosa v drážkování je celkem běžné opotřebení a bude i u těch pevnostních ale ještě jsem tu nepoznal nikoho, komu by se to střihlo. ono není problém, udělat drážkování poloosy s maximální tvrdostí, jenže opotřebení neutečeš a výsledkem bude, že se pak otlačí i drážkování v kolech, takže v budoucnosti nebude oprava spočívat jen ve výměně laciné poloosy, při zachování původního diferáku ale budeš měnit oboje.
... že máš čipnutej motor je vcelku tak zanetbatelnej nárůst výkonu, že jsem si téměř na 100% jistej, že ho poloosy ani nezaznamenaji. až dostaneš z motoru 300kW , budem se bavit o nějakém vyšším výkonu
trošku jsem proběhl internet, co se pod pojmem ,, pevnostní poloosa ,, vlastně schovává. ani jeden z výrobcu se nezmiňuje, že by se jednalo o výkovek. už to je zarážející, protože kováním vhodného materiálu se získává při zachování vnějších rozměrů větší pevnosti.
...dál jsem se dočetl, že se na výrobu používají nejlepší materiály.... to je vcelku nic neříkající informace. ani výrobce automobilů nepoužívá k jejich výrobě betonářskou ocel, protože nemá zájem na přílišných reklamacích. někdo by mohl říct, že se k výrobě seriových dílů používá horších materiálů. i tam budu odporovat - ceny legovaných ocelí se zas tak moc mezi jednotlivými druhy neliší, takže se k výrobě používá to, co je nejvhodnější vlastnostmi a né cenou.
...dál píšou, že je u poloos zaručené tepelné zpracování. to je hezké, ale motal jsem se kolem kalírny 15 let, takže můžu vcelku potvrdit, že zaručená pevnost je i u seriové výroby a kontrolní měření se dělají u každé vzázky a to hned na několika kusech.
když to uzavřu, pokud nehodlám auto upravovat jinak, tzn. jiná planetová kola s jiným drážkováním nebo průměrem, jiná délka poloos, jiné průměry ložisek , pevná uzávěrka, prostě změna, při které nelze použít původní poloosy, asi je volba poloos vyráběných na míru, dobrá cesta, jinak je to ale opravdu k ničemu - pouhý výstřelek poslední off módy.
...a že ti teče olej, za to poloosa opravdu nemůže
...že časem povolí poloosa v drážkování je celkem běžné opotřebení a bude i u těch pevnostních ale ještě jsem tu nepoznal nikoho, komu by se to střihlo. ono není problém, udělat drážkování poloosy s maximální tvrdostí, jenže opotřebení neutečeš a výsledkem bude, že se pak otlačí i drážkování v kolech, takže v budoucnosti nebude oprava spočívat jen ve výměně laciné poloosy, při zachování původního diferáku ale budeš měnit oboje.
... že máš čipnutej motor je vcelku tak zanetbatelnej nárůst výkonu, že jsem si téměř na 100% jistej, že ho poloosy ani nezaznamenaji. až dostaneš z motoru 300kW , budem se bavit o nějakém vyšším výkonu
trošku jsem proběhl internet, co se pod pojmem ,, pevnostní poloosa ,, vlastně schovává. ani jeden z výrobcu se nezmiňuje, že by se jednalo o výkovek. už to je zarážející, protože kováním vhodného materiálu se získává při zachování vnějších rozměrů větší pevnosti.
...dál jsem se dočetl, že se na výrobu používají nejlepší materiály.... to je vcelku nic neříkající informace. ani výrobce automobilů nepoužívá k jejich výrobě betonářskou ocel, protože nemá zájem na přílišných reklamacích. někdo by mohl říct, že se k výrobě seriových dílů používá horších materiálů. i tam budu odporovat - ceny legovaných ocelí se zas tak moc mezi jednotlivými druhy neliší, takže se k výrobě používá to, co je nejvhodnější vlastnostmi a né cenou.
...dál píšou, že je u poloos zaručené tepelné zpracování. to je hezké, ale motal jsem se kolem kalírny 15 let, takže můžu vcelku potvrdit, že zaručená pevnost je i u seriové výroby a kontrolní měření se dělají u každé vzázky a to hned na několika kusech.
když to uzavřu, pokud nehodlám auto upravovat jinak, tzn. jiná planetová kola s jiným drážkováním nebo průměrem, jiná délka poloos, jiné průměry ložisek , pevná uzávěrka, prostě změna, při které nelze použít původní poloosy, asi je volba poloos vyráběných na míru, dobrá cesta, jinak je to ale opravdu k ničemu - pouhý výstřelek poslední off módy.
...a že ti teče olej, za to poloosa opravdu nemůže
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
ale co kdyby mohla? měnil bych to kdyby se mi nějak kroutila, střihla nebo podobně. Ale to s olejem nemá nic společného. Oleje těsní gufera, to jsme zase u šprcek.
Ale nejsi Vokoune vůbec jediný, co se v poslední době po nich pídí. Jenže to je věc opravdu nutná až při razantních změnách výkonu motoru nebo zpřevodování, kdy se to v endefektu řeší reduktory v kolech. Protože to řešení pak umožňuje obvykle i další zvýšení podvozku.
.
Ale nejsi Vokoune vůbec jediný, co se v poslední době po nich pídí. Jenže to je věc opravdu nutná až při razantních změnách výkonu motoru nebo zpřevodování, kdy se to v endefektu řeší reduktory v kolech. Protože to řešení pak umožňuje obvykle i další zvýšení podvozku.
.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
Hosi poloosi sa pouzivaju pevnostne. Ale vecsinou na patroloch alebo toyotach ked sa davaju kola 35 a vecsie. A aj to predne poloosi kvoli ohybaniu pri tych velkych kolach. Samozrejme ze ked sa da taka poloos musi ist aj iny klb.
Rome nemusis fakt zhanat na tvoje auto ziadnu pevnostnu poloosu lebo to nema vyznam. Pokial si myslis ze mas tu tvoju zadnu ohnutu tak ju dajte do sustruhu a premerajte. A za dalsie aj keby bola ohnuta tak asi nie od toho ze sa ohla pri prevadzke, a este k tomu u automatu 2,2dti. Ako je zname hydromenic ti nedokaze preniest 100% vykonu do prevodovky, takze tam je zase dakych - 20% kw dole aj ked to je cipnute.
Rome nemusis fakt zhanat na tvoje auto ziadnu pevnostnu poloosu lebo to nema vyznam. Pokial si myslis ze mas tu tvoju zadnu ohnutu tak ju dajte do sustruhu a premerajte. A za dalsie aj keby bola ohnuta tak asi nie od toho ze sa ohla pri prevadzke, a este k tomu u automatu 2,2dti. Ako je zname hydromenic ti nedokaze preniest 100% vykonu do prevodovky, takze tam je zase dakych - 20% kw dole aj ked to je cipnute.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
Nazdar Vladko, nejde mi o tu pevnostní poloosu proto, že je pevnostní. Potřebuji prostě jiné, bo mi jednu pokurvily při výměně ložiska. To, že se ptám na pevnostní bylo jen pro to, abych věděl na kolik by to mohlo příjít.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní
a co ti na té poloose pokurvili ? dyť poloosa nikde do simerinku netěsní, takže i kdyby jí někde podrápali, pomlátily nebo co já vím jak jinak poškodili, nemá to vliv na unik oleje z nápravy.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní poloosy
http://www.jp-axles.cz/poloosy-hridele.html
ještě mi neodpověděli na cenový nástřel
ještě mi neodpověděli na cenový nástřel
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevnostní poloosy
Vokoune nějaký novinky sem zvědavej
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: pevnostní poloosy
Nic Krestáku Asi nečteš
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevnostní poloosy
a co
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák