pevnostní poloosy

Přední a zadní náprava, volnoběžné náboje a ostatní součásti, všechny modifikace Frontera
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

pevnostní poloosy

Příspěvek od Vokoun »

pane Koňařík, umíte pevnostní poloosy ?
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Vladislav Koňařík
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 08 bře 2008 20:50

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od Vladislav Koňařík »

Musím se přiznat že pevnostní poloosy neumím ,zatím jsem je nepotřeboval. :grin:
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od farmář »

to nic, ona je to trochu móda teď, taky jsem ještě žádnou svejma koňma v motoru neoddělal! 8)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od Vokoun »

Tož to mi farmáři sežeň pravou zadní poloosu, protože od poslední výměny ložiska chčije všema směrama (proč asi že) a já při té příležitosti nebudu schánět tu pevnostní. Podotýkám, že ložisko jsem já nevyměňovál. Zajímala mě případná cena :!: Tak zase jednou ukvapenej názor, jako by pevnostní poloosa musela být jen moooda :roll:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od Janeš Petr »

taky mi není jasné, co si od ,, pevnostních ,, poloos ,, slibuješ.
...že časem povolí poloosa v drážkování je celkem běžné opotřebení a bude i u těch pevnostních ale ještě jsem tu nepoznal nikoho, komu by se to střihlo. ono není problém, udělat drážkování poloosy s maximální tvrdostí, jenže opotřebení neutečeš a výsledkem bude, že se pak otlačí i drážkování v kolech, takže v budoucnosti nebude oprava spočívat jen ve výměně laciné poloosy, při zachování původního diferáku ale budeš měnit oboje.
... že máš čipnutej motor je vcelku tak zanetbatelnej nárůst výkonu, že jsem si téměř na 100% jistej, že ho poloosy ani nezaznamenaji. až dostaneš z motoru 300kW , budem se bavit o nějakém vyšším výkonu :grin:
trošku jsem proběhl internet, co se pod pojmem ,, pevnostní poloosa ,, vlastně schovává. ani jeden z výrobcu se nezmiňuje, že by se jednalo o výkovek. už to je zarážející, protože kováním vhodného materiálu se získává při zachování vnějších rozměrů větší pevnosti.
...dál jsem se dočetl, že se na výrobu používají nejlepší materiály.... to je vcelku nic neříkající informace. ani výrobce automobilů nepoužívá k jejich výrobě betonářskou ocel, protože nemá zájem na přílišných reklamacích. někdo by mohl říct, že se k výrobě seriových dílů používá horších materiálů. i tam budu odporovat - ceny legovaných ocelí se zas tak moc mezi jednotlivými druhy neliší, takže se k výrobě používá to, co je nejvhodnější vlastnostmi a né cenou.
...dál píšou, že je u poloos zaručené tepelné zpracování. to je hezké, ale motal jsem se kolem kalírny 15 let, takže můžu vcelku potvrdit, že zaručená pevnost je i u seriové výroby a kontrolní měření se dělají u každé vzázky a to hned na několika kusech.
když to uzavřu, pokud nehodlám auto upravovat jinak, tzn. jiná planetová kola s jiným drážkováním nebo průměrem, jiná délka poloos, jiné průměry ložisek , pevná uzávěrka, prostě změna, při které nelze použít původní poloosy, asi je volba poloos vyráběných na míru, dobrá cesta, jinak je to ale opravdu k ničemu - pouhý výstřelek poslední off módy.
...a že ti teče olej, za to poloosa opravdu nemůže :lol:
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od farmář »

ale co kdyby mohla? měnil bych to kdyby se mi nějak kroutila, střihla nebo podobně. Ale to s olejem nemá nic společného. Oleje těsní gufera, to jsme zase u šprcek.
Ale nejsi Vokoune vůbec jediný, co se v poslední době po nich pídí. Jenže to je věc opravdu nutná až při razantních změnách výkonu motoru nebo zpřevodování, kdy se to v endefektu řeší reduktory v kolech. Protože to řešení pak umožňuje obvykle i další zvýšení podvozku.
.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od vlado007 »

Hosi poloosi sa pouzivaju pevnostne. Ale vecsinou na patroloch alebo toyotach ked sa davaju kola 35 a vecsie. A aj to predne poloosi kvoli ohybaniu pri tych velkych kolach. Samozrejme ze ked sa da taka poloos musi ist aj iny klb.
Rome nemusis fakt zhanat na tvoje auto ziadnu pevnostnu poloosu lebo to nema vyznam. Pokial si myslis ze mas tu tvoju zadnu ohnutu tak ju dajte do sustruhu a premerajte. A za dalsie aj keby bola ohnuta tak asi nie od toho ze sa ohla pri prevadzke, a este k tomu u automatu 2,2dti. Ako je zname hydromenic ti nedokaze preniest 100% vykonu do prevodovky, takze tam je zase dakych - 20% kw dole aj ked to je cipnute.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od Vokoun »

Nazdar Vladko, nejde mi o tu pevnostní poloosu proto, že je pevnostní. Potřebuji prostě jiné, bo mi jednu pokurvily při výměně ložiska. To, že se ptám na pevnostní bylo jen pro to, abych věděl na kolik by to mohlo příjít.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: CZ replika Aussie Locker, pro výrobu nutno dodat původní

Příspěvek od Janeš Petr »

a co ti na té poloose pokurvili ? dyť poloosa nikde do simerinku netěsní, takže i kdyby jí někde podrápali, pomlátily nebo co já vím jak jinak poškodili, nemá to vliv na unik oleje z nápravy.
Uživatelský avatar
maxik.t
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 854
Registrován: 01 zář 2009 21:17
Bydliště: Prostějov

Re: pevnostní poloosy

Příspěvek od maxik.t »

http://www.jp-axles.cz/poloosy-hridele.html
ještě mi neodpověděli na cenový nástřel
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: pevnostní poloosy

Příspěvek od kresta »

Vokoune :grin: nějaký novinky :lol: sem zvědavej :shock: :|
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: pevnostní poloosy

Příspěvek od Vokoun »

Nic Krestáku :lol: Asi nečteš :roll:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: pevnostní poloosy

Příspěvek od kresta »

:shock: a co :?: :?: :?:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Odpovědět

Zpět na „NÁPRAVY“