Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna manžet přední nápravy a taky manžety řadicích pák
Honzo, všechno je rozebiratelné, jen přijít na to, jak. kdyby byl ten kloub na poloose na fest, i bych se nechal umluvit, že se to rozebrat nedá ale mě se fakt posouvá na tisícihranu 1 mm sem, tam, jako když je vůle v té drážce pojistného kroužku. celé mi to připadá, jako když se ta drážka vykloktala, ten materiál se vyhrnul do krajů. pak by drážka v kloubu neměla dostatečnej náběh na to, aby při srážení mohla ta segovka sesmeknout a tím násilným srážením vlastně ten náběh drážky likviduju ještě víc. ale to je jen taková úvaha... nemáte někdo vhodnou poloosu k pitevním účelům ? neškodilo by udělat pár fotek kloubu a jeho zajištění v řezu ( myslím tím v řezu - flexkou )Jan Sekanina píše:Otázkou je zda je vůbec dělaný jako rozebiratelný a nebo třeba jako ložisko. Podle toho manuálu co sem dal DJTOM tak je rozebiratelný jenom pod manžetou u motoru.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Výměna manžet přední nápravy a taky manžety řadicích pák
Nám se to na Áčku totiž taky nepodařilo rozebrat když jsem na něm měnil manžetu. A rozebrat se dá všechno, jenže někdy naposledy.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna manžet přední nápravy a taky manžety řadicích pák
v tom s tebou souhlasím a proto by to chtělo sehnat nějakou poloosu, co je po smrti a konečně odhalit, jak to tam ti němčouři narazili. vždyť těm bábám na výrobní lince tam to auto ujíždí pod rukama a dokázali to smontovat, tak aby se to nepovedlo v klídku garáže zas rozmontovatJan Sekanina píše: A rozebrat se dá všechno, jenže někdy naposledy.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Výměna manžet přední nápravy a taky manžety řadicích pák
Peťo,netlouct lisovat, nikdy a do ničeho. Rozdíl jako hrom. Já doufám že se ještě dostanu k jezevcům na dílnu, takovej lis si těžko někdy pořídím,co tam mají
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna manžet přední nápravy a taky manžety řadicích pák
Petrovi se u vnějšího kloubu homokineťáku posouvá hřídel s v drážkování (tisícihranu) ve hvězdě. Jenže i když se podaří srazit předpokládaný pojistný kroužek na konci hřídele a ta se vytáhne ven, tak jak se z vnějšího lože vyndaj koule a hvězda? U vnitřní kloubu je na to ta drátěná pojistka, která je (předpokládám) na vnitřním obvodě hrany lože. Čím drží koule a hvězda v loži vnějšího kloubu? To musí bejt přece po sundání manžet vidět, ne? A jak je zajištěná vnitřní hvězda na hřídeli? Podle toho, co tu popisujete to zatím vypadá ne nerozebiratelné provedení. Viděl bych to na následující výrobní postup:
1. Na drážkování hřídele se nasune vnější hvězda a zajistí se klasickou segerovkou. Tu člověk nesrazí. To vysvětluje vakl u Petrovo kloubu. Nikdo nebude vyrábět hřídel s hvězdou jako jeden díl.
2. Do vnějšího lože se nasází koule a hvězda s namontovanou hřídelí a vnější obvod lože se na jeho vnitřní straně zalisuje. To vysvětluje proč nic nevidíte, proč to drží a proč to nejde rozebrat.
3. Vnější kloub se naplní mazivem, nasadí se manžety a uchytí se plechovejma páskama (kromě vnitří části vnitřní manžety).
4. Tohle celý se přidělá na polocelek přední nápravy stejným způsobem jako jste vy, kolegove, homokineťák sundavali - tedy vnitřní lože namazat, nasadit a zajistit hvězdu vnitřního kloubu, dát tam koule, vrazit tam ten homokineťák, zajistit drátkem, zavřít a zajistit vnitřní manžetu.
A nebo je to tak, jak říká Petr. Do vnějšího lože se dá hvězda a klec a po vyklopení se tam nasází koule a pak se do toho zarazí hřídel se smrskávací pojistkou. No a vymrsknout ta pojistka nejde protože je po letech provozu vymrskaná její drážka.
Hoši, koukněte ještě do toho nenáviděnýho Haynese - je tam návod na rozebrání homokineťáku... jenže popisujou tam jenom rozebírání vnitřního kloubu a vnější jako celek tam označujou za celek, kterej se mění naráz. Takže ani tam nepíšou víc, než co bylo napsáno tady na fóru
No teď už něco zjistíme fakt jenom tou pitvou
1. Na drážkování hřídele se nasune vnější hvězda a zajistí se klasickou segerovkou. Tu člověk nesrazí. To vysvětluje vakl u Petrovo kloubu. Nikdo nebude vyrábět hřídel s hvězdou jako jeden díl.
2. Do vnějšího lože se nasází koule a hvězda s namontovanou hřídelí a vnější obvod lože se na jeho vnitřní straně zalisuje. To vysvětluje proč nic nevidíte, proč to drží a proč to nejde rozebrat.
3. Vnější kloub se naplní mazivem, nasadí se manžety a uchytí se plechovejma páskama (kromě vnitří části vnitřní manžety).
4. Tohle celý se přidělá na polocelek přední nápravy stejným způsobem jako jste vy, kolegove, homokineťák sundavali - tedy vnitřní lože namazat, nasadit a zajistit hvězdu vnitřního kloubu, dát tam koule, vrazit tam ten homokineťák, zajistit drátkem, zavřít a zajistit vnitřní manžetu.
A nebo je to tak, jak říká Petr. Do vnějšího lože se dá hvězda a klec a po vyklopení se tam nasází koule a pak se do toho zarazí hřídel se smrskávací pojistkou. No a vymrsknout ta pojistka nejde protože je po letech provozu vymrskaná její drážka.
Hoši, koukněte ještě do toho nenáviděnýho Haynese - je tam návod na rozebrání homokineťáku... jenže popisujou tam jenom rozebírání vnitřního kloubu a vnější jako celek tam označujou za celek, kterej se mění naráz. Takže ani tam nepíšou víc, než co bylo napsáno tady na fóru
No teď už něco zjistíme fakt jenom tou pitvou
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- merzi
- Příspěvky: 11
- Registrován: 16 bře 2008 19:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou Frontera B 2,2i limited 2000 X22SE
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
Zdravím
Frontera B
Včera jsem měnil manžetu na LP poloose.
Postupoval jsem podle návodu Nimroda s následujícími změnami:
Spodní čep nerozdělával na 4 šroubech,
ale pouze matici co drží čep v oku.
Brzdový kotouč a brzdič zůstal namontovaný.
Po vyjmutí poloosy a jejím upnutí do svěráku,
jsem z čela poloosy našrouboval závitovou tyč a
na ní závaží zajištěné maticí.Po dvou lehkých úderech
"tyčovým kladivem", se vnější kloub uvolnil
přes drátovou pojistku a dál je to jasné.
Jsem rád, že jsem mohl přispět k objasnění demontáže
vnějšího kloubu poloosy.
Frontera B
Včera jsem měnil manžetu na LP poloose.
Postupoval jsem podle návodu Nimroda s následujícími změnami:
Spodní čep nerozdělával na 4 šroubech,
ale pouze matici co drží čep v oku.
Brzdový kotouč a brzdič zůstal namontovaný.
Po vyjmutí poloosy a jejím upnutí do svěráku,
jsem z čela poloosy našrouboval závitovou tyč a
na ní závaží zajištěné maticí.Po dvou lehkých úderech
"tyčovým kladivem", se vnější kloub uvolnil
přes drátovou pojistku a dál je to jasné.
Jsem rád, že jsem mohl přispět k objasnění demontáže
vnějšího kloubu poloosy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
konečně se našel někdo, komu se to podařilo a dodal pěkné vše říkající fotky já dal těch ran asi sto a nic. opravdu mám pocit, že u některých poloos je roztemovaná ta drážka - má ostrou hranu - od axiální vůle v drážkovaní, a to pojistka prostě nepřeskočí. ( pokud je to na áčku řešené stejně jako na béčku . někdy mám pocit, že v rámci ušetření peněz za pojistej kroužek to tam jen nastrčili a konec rozklepali jako Koudelka nejtek )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
je to Bůh,jeho jméno budiž velebeno. Petře takže pořád je to jen o velikosti palice!
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
když já mám reverzní kladivo jen 2, 5 a 10 kg pořídím si ještě větší
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
teď si musím dělat prču, to mi nedá, sry: kdo mluvil o kladivu? já mám taky palici jak bednu od banánů (to je nápověda) ale zkrátka to je málo!
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
Tak to je bomba. Teď do toho budou všichni mlátit jak svině když ví, že to de.kadoch píše:jak ste se ptali jestli to tak je i na Acčku tak je to uplňě stejně před měsícem sem dělal obě strany
a je to totožné s těmi fotkami
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
...a tak je to pokaždé. vždycky, když řekneš že něco nejde, najde se nějakej v..ůl, kterej neví, že to nejde a udělá to já už mlátit nebudu - ta trocha acetylenu a kyslíku už mně nezrujnuje a bude rozmontováno raz dva
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kadoch
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 06 led 2010 22:30
- Bydliště: Kousek za Prahou
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
de o to poradně našponovat natáhnout a pak pěkně praštit a srazíte to
skoro hned není třeba extrémě mlátit.
skoro hned není třeba extrémě mlátit.
FRONTERA 2.8TDI Dlouhé A
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
včera na srazu jsme s krestou zavedli řeč na přetahovací prachovky. jemu se takový způsob opravy ohromně líbil, protože by mu zbytečnou zdlouhavou demontáží celé poloosy nezteplalo v hospodě pivo možná, kdyby se mu ten přípravek povedlo ještě víc našponovat, šla by manžeta přetahnout na poloosu i přes pneumatiku takže by ušetřil času ještě víc a nemusel by při výměně kolo vůbec sundavat
jen pro obrázek, o co jde
jen pro obrázek, o co jde
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- palto111
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 400
- Registrován: 12 lis 2010 11:26
- Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996
Re: Výměna manžet přední nápravy a sundávání homokineťáku
to vidím prvý krát
ak to naozaj funguje tak to chcem rozšírim si živnosť
kua a ja som sa drbal s mojimi celý deň.
ak to naozaj funguje tak to chcem rozšírim si živnosť
kua a ja som sa drbal s mojimi celý deň.
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996