Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.

Jaký typ ovládání uzávěrky by byl nejvhodnější?

Vyloženě mechanické, něco jako "druhá ruční brzda".
8
57%
Využít podtlaku a pneumatiuckého válce de fakto podobně jako přiřazování předku.
5
36%
Klasická hydraulika ze spojky Škoda 120 ovládaná táhlem třeba jako ručka Š 1203 nebo jiná dodávka.
1
7%
Něco malého jako třeba páčka sytiče od škodovky má malou sílu překonat vypínací pružiny takže je to nepoužítelné.
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 14

Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od sherpa »

Slaava píše:... I tak bych ale na ovládací vidlici dal kontrolku, která by spínala třeba blikací LEDku v budících u čidla připojení přední nápravy.
ciste mechanicke riesenie ..... :P :lol: :mrgreen:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Slaava »

No jo, no. Tak se tam dá systém zrcátek a diferák dostane skleněný víko. :lol:

Ovládání lanovodem je mechanický, tamto by byla jenom kontrolka aby někdo nevyjel na cestu když mu to nevyřadilo uzávěrku... a nebo naopak nevlít do bahna, když ji to nezařadilo.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od farmář »

lanovodu bych se nebál, dal bych tam ten s teflonovým futrálem lanka to klouže jako prase, mazat to nemusíš a rez a voda prostě žádná škoda. Hydro jsi koukám už zavrhnul.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Nimrod »

Přidal jsem anketičku, ale dle mého názoru co je mechanické to je věčné. Podívejte se na ARA, Gazy, Jeepy. Samozřejmě ty nejstaší kousky. Co je mechanické to prostě funguje.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od farmář »

a nebo Landrase defa a jsi u hydrauliky ne?
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

Na zdvihu "druhé ruční brzdy" poznám kdy to zaplo a vypínání je pružinou, takže až "odbrzdím" při odlehčení to vypadne. žádná čidla
Jsem asi rozhodnut, díky za názory.
Teď se musí zjistit jak to tam naplichtit , Toho kastlíčku (opěrky) se mi vzdát nechce , Asi nejmensí ručku měl Trabant i s hezkým uhcycením 4 šrouby a půjde to i natvarovat podle středového tunelu.

Takže hledat jestli jsem už všechno nevyhodil----nebo jednodušeji: Nemáte Trabanta?

Vejde to mezi páky nebo vyosit vedle redukce, Nevíte kolik je podtím místa k převodovce (na výšku)?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Petas480 »

Mě osobně se lanovod líbí, ale je to dost práce, takže bych zvolil podtlakovej váleček. Podtlak je vždy k dispozici když je nastartováno, takže není co řešit, stačí jeden ovládací spínač, ventil on-off a hadička, která by byla tažená podél brzd. trubek. Třeba by tam mohl bejt i spínač pro kontrolku zapnutý uzávěrky, ale není důležitá. Aby to zbytečně netlačilo na vidličku, tak bych použil systém jak si napsal silnější zapínací a slabší vratná pružina a koncová poloha při zapnutí by se nastavila délkou zapínacího táhla od pístku k vidličce. Vrtat do podlahy a přidělávat tam nějakou páku, to by se mi asi nechtělo, ale je to jen muj názor.
Jo mimochodem to podobně funguje u trola s origo špérou.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Slaava »

No mě by se podtlak taky líbil (jak píšeš ty, stačí to píchnout na okruh podtlaku posilovače a někde v kabibě dát vypínač na selenoid... nebo rovnou kohout!) ale bojím se, že u ovládání uzávěrky bude potřeba moc dlouhej chod a dost velká síla, takže z toho bude vycházet moc monstr pracovní válec. Ale to je jenom můj pocit, muselo by se to změřit nebo vyzkoušet... záleží kolik síly bude Robert potřebovat na tu vidličku.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Janeš Petr »

myslíš, že by se nádoba posilovače brzd k nápravě pod auto už nevešla ? :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od Slaava »

To byl ten první výjev, co mě napad ale neměl sem tu odvahu to vypustit z huby. :lol:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Vaše představy a návrhy ovládání uzávěrky

Příspěvek od robert.kvita »

Další co nás napadlo je ten originál "bazmeg" řazení předku včetně ovládání, Chce to jen upravit vidličku. Horší je, že to bude trčet z difu dozadu a musí se upravit příčná stabilizační tyč.
tyč2.jpg
2.jpeg.jpg
detail ovládání.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“