Zmena prevodov v diferakoch

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od radole »

Skusal uz niekto menit prevody v diferakoch alebo v prevodovke. Nahodil som na fronteru vacsie gumy a v terene to nezvlada motor alebo smyka spojka, ktoru som pred mesiacom menil (lamelu). Niekde som cital ze na sportke je iny prevod v difoch dali by sa nahodit na dlhu 2,3TD 92 ?
A este otazocka: Sportka ma inu prevodovku alebo je to diferakmi? Ked som kupoval znamemu sportku 2,0 tak isla ovela pomalsie ako moja 2,3TD pri 60Km/h som mal 5-ku a na mojej 2,3 TD iba 3-ku.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Slaava »

radole píše:Skusal uz niekto menit prevody v diferakoch alebo v prevodovke. Nahodil som na fronteru vacsie gumy a v terene to nezvlada motor alebo smyka spojka, ktoru som pred mesiacom menil (lamelu). Niekde som cital ze na sportke je iny prevod v difoch dali by sa nahodit na dlhu 2,3TD 92 ?
A este otazocka: Sportka ma inu prevodovku alebo je to diferakmi? Ked som kupoval znamemu sportku 2,0 tak isla ovela pomalsie ako moja 2,3TD pri 60Km/h som mal 5-ku a na mojej 2,3 TD iba 3-ku.
Jaký větší gumy si tam dal, že to nezvládá spojka? Do průměru 80cm to auto musí zvládnout bez problémů, pokud ne, tak je problém ve spojce a ne v gumách. Pokud chceš měnit jenom hrušku a talíř v rozvodovkách, tak na to zapomeň, protože seřízení je vomrd. Když už, tak vyměň celý nápravy, to je snazší. Převodovky byly ve Fronterách jeden typ, kromě tuším Áčkovýho dvoulitru, kterej měl jednokomorovou almaru. Když budeš hledat, tak tu najdeš i nějaký převodový poměry.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od radole »

Gumy maju 80cm. lamelu som menil a pritlacny tanier bol v poriadku. Neviem ci sa da spojka nastavovat ale myslim ze sa nastavuje sama. Prevody chcem menit aby auto islo pomalsie tak chcem zistit ake su sposoby. Nasiel som tieto pomery
EVIL píše: Do 2.3 TD se dával poměr 4,56 a nebo 4,30
Do 2.4 se dával poměr 4,56 nebo 4,88
a este 5.13 (ten by mi najviac vyhovoval) nevies ktora frontera ma take diferaky?
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Slaava »

No pokud ti klouže spojka při těhle gumách, který jsou prakticky v průměru, kterej pro 2,3TD uvádí TP, tak je skutečně špatná spojka. Na spojce nic neseřídíš i když po rozebrání by se to teoreticky dalo upravit. Pokud ti klouže, ta nová lemela je správná a správně ti fugnuje rozpínací mechanismus (zkus lehnout pod auto a zamlýt rozpojovací vidlicí), tak je unavená pružina.

Pokud chceš jezdit pomaleji a udělat to jinak, než trvalým zařazením redukce (cha, cha), tak si sežeň nějaký pěkný nápravy (zkus Jeepa nebo Trolla, tam by mohly bejt hezký převodový poměry ale třeba se pletu). Jinak největší převodovej poměr rozvodovek u Fronter by měl mít údajně právě krátkej dvoulitr, vyráběnej do jara roku 1995 (teda s listama v zadu) - to by odpovídalo i tý jiný převodovce. Ale za tuhle informaci neručím, mám ji z nedůvěryhodnýho zdroje (teď se urazí minimálně půlka lidí na fóru). :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od farmář »

hm poptal bych se být tebou po převodových poměrech v difech různých modelů ISUZU TROOPER. Aneb ....jeden podvozek,ale jiné motory. Třeba bys uspěl a ceny už gut. Ale teď už nevím jestli jsou dify shodné zcela obalem...myslím že jo ale myslet znamená hovno vědět.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od radole »

farmář píše:myslet znamená hovno vědět.
Tak to mas pravdu :mrgreen: :mrgreen:

preto som tu nahodil tuto temu ci s tim niekto nama skusenost :?:
z jeepa by som mohol jedine zadnu napravu prednu by som nerad prerabal na tuhu to si radsej kupin nejake ine auto :roll:
skusim niekde zistit ktore napravy by pasovali. Ten 2-liter co som spominal ma pruziny a asi je to rocnik 95
Napadlo ma aj ze to moze byt slabimi pruzinami na spojke ale smika mi v kopci ked to nezvladne motor a s tymi gumami je to podobne ako by si hrabal 4x4 na asfalte a to je na spojku uz privela. :oops:
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Slaava »

radole píše:Napadlo ma aj ze to moze byt slabimi pruzinami na spojke ale smika mi v kopci ked to nezvladne motor a s tymi gumami je to podobne ako by si hrabal 4x4 na asfalte a to je na spojku uz privela. :oops:
Asi si to přehlíd ale tenhle rozměr gum je normální, doporučený výrobcem. Na Fronteru se bez úprav diferáků dávaj i 33" gumy a nic se neděje. Takže ještě jednou a naposled to samý, snad si to napotřetí někdo konečně přečte:
Slaava píše:No pokud ti klouže spojka při těhle gumách, který jsou prakticky v průměru, kterej pro 2,3TD uvádí TP, tak je skutečně špatná spojka. Na spojce nic neseřídíš i když po rozebrání by se to teoreticky dalo upravit. Pokud ti klouže, ta nová lemela je správná a správně ti fugnuje rozpínací mechanismus (zkus lehnout pod auto a zamlýt rozpojovací vidlicí), tak je unavená pružina.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Janeš Petr »

tak, tak, jak píše Sláva. zkus shodit, nebo aspoň povolit spojkovej váleček, jestli ti jí nedrží částečně vystavené a jinak jedině ta pružina
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od radole »

Slaava píše: Asi si to přehlíd ale tenhle rozměr gum je normální, doporučený výrobcem
Nepriehladol som to. Ja som chcel iba poznamenat ze vyrobca nepocital s tym ze niekto bude jazdit s tym autom v takom terene. :?:
O tej spojke uz dlhsie rozmyslam co tam moze byt chyba. Stara lamela mi smykala iba ked som jazdil dlhsie v terene a zahrial sa motor a prevodovka a ked som ju vybral tak nebola celkom zodreta, dal som novu a robi to iste ale stve ma to ze ked smyka tak nesmrdi. ale to uz asi do inej temy. :|
Tuto temu som napisal aby som zistil ci uz niekto ma s tym skusenosti nie kvoli spojke ale aby netrpel motor. :cry:
vdaka za odpovede skusim nejake napravi alebo silnejsi motor :mrgreen: :mrgreen:
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Slaava »

radole píše:...skusim silnejsi motor :mrgreen: :mrgreen:
To až pak při rozjezdu pustíš tu svoji nemocnou spojku, tak jí bude dost dlouho trvat, než jí dojde co se to děje a začne roztáčet lamelu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ještě je varianta předělat kola v přídavný (redukční) převodovce. Snad by někdo byl schopnej vyrobit slušný nelámavý zoubky a snad by to zvýšení krouťáku ustály kardany - ale když jsou stavěný na ježdění na redukci v 90% stoupání, tak by naměly dělat problémy.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Janeš Petr »

radole píše:.... je to podobne ako by si hrabal 4x4 na asfalte a to je na spojku uz privela. :oops:
ale není. spojka krouťák normálně přenese i na asfaltě. tahal jsem auto ze stoky, asi s 30cm rozjezdem ( abych se nerozjížděl v tahu a spojka moc netrpěla ) a krouťák nepřenesly gumy, ne spojka, takže chybu hledej ve spojce a nešpekuluj s převodama :wink: za normálních podmínek ( a to i v terenu ), pokud máš všechno v pořádku, ti dřív chcípne motor, než aby klouzla spojka
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od Žanek »

Janeš Petr píše:
radole píše:.... je to podobne ako by si hrabal 4x4 na asfalte a to je na spojku uz privela. :oops:
ale není. spojka krouťák normálně přenese i na asfaltě. tahal jsem auto ze stoky, asi s 30cm rozjezdem ( abych se nerozjížděl v tahu a spojka moc netrpěla ) a krouťák nepřenesly gumy, ne spojka, takže chybu hledej ve spojce a nešpekuluj s převodama :wink: za normálních podmínek ( a to i v terenu ), pokud máš všechno v pořádku, ti dřív chcípne motor, než aby klouzla spojka
Tak ,tak, pokud ta spojka klouže tak je po ní hovno a je jedno jak velký máš kola. :roll:
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od radole »

tak podarilo sa mi vyriesit problem so spojkou aj s prevodami.
Spojku som opravil tak ze som vymenil pritlacny tanier a odvtedy nemam problem. Ked sa zohrial tak zmekol a slabo tlacil na lamelu ktora potom smykala.

Prevody som vymenil z frontery 2,4i ktora mala prevody 4,8 takze som zmenil prevod z 4,3 na 4,8. Nemal som to v plane ale ked sa rozpadol diferak na druhuj frontere tak som musel kupit novy a vtedy som nasiel napravi z frontery 2,4i tak som prehodil prevody a jazdim :mrgreen: :mrgreen:
223.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od majo »

Nazdar chlopy! :wink: Kedzže su šviatky pokoja, tak som sebe dal pokoj a šednul si ku počitaču po dlukšej dobe ,reku poprajem vám šumne vianoce a šicko dobre do nového roku a hned še vas aj dačo spytam. Sluchajce sem! Fto z vás mi zna povedac,či dostanem z A-čkového difu črevá do B-čkového difu. Scem si zmenic prevodové pomery a možem še dostac za lacný peňež ku nápravom z A-čkovel 2.2i. Že nepasujú obaly z vonkaj ,to znam ,to vidzim, ale či dostanem planetové kolesa na moje koše (alebo aj cale koše) do mojho difu a či tam dopasujem aj hrušky ,to z vonkaj nevidzim. Nemali sce dafto možnosc to porovnac,alebo vyskušac? Alebo sebe mam zaš v jednu šumnu nedzeľu zobrac stolek,šednuc si ku peciku v dielni ,rozrucac sebe auto,aj to kamarátovo, kuknuc do difoch a ziscic si to sám? hmm? Najdze še dafto z vás,čo mi ušpori jednu nedzeľu času? Kedz hej, ta mu šumne dzekujem. :grin:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Zmena prevodov v diferakoch

Příspěvek od vlado007 »

Nazdar bratu. Podla tej tatarciny som pochopil ze chces dat diferak z A froni do B ze? Pokial ano tak ti to pasovat nebude.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“