Diferenciál a brodění, přehřívání diferenciálu

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Diferenciál a brodění, přehřívání diferenciálu

Příspěvek od RAV9 »

Podla mna so zahriatim diferakom vliest do vody, a este k tomu ladovej je hlupost.
Existuje na to nejake upozornenie alebo pokyn od vyrobcu?
Kolko je prevadzkova teplota diferaku? ja len viem ze ruku na nom neudrzim :lol:
Moze sposobit prudke ochladenie poskodenie?

rad si vypocujem nazory 8)
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od sowwwa »

Ja bych se toho tak nebal. Problemy se resi kdyz nastanou :twisted:
Mnohem vetsi problemy mi delala voda ve spojkovem valci (spojka neni vodotesna!) a v konektoru lambdasondy. Oboji se zda byt uz vyreseno.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
stavitel1
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 654
Registrován: 23 čer 2008 19:51
Bydliště: okres Nitra, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od stavitel1 »

sowwwa píše:Ja bych se toho tak nebal. Problemy se resi kdyz nastanou :twisted:
s timto nazorom naprosto suhlasim :mrgreen: :lol: inak ak byaj nejake malilinke mnozstvo vody vniklo do diff tak si myslim ze dalsim teplom by sa doparila (cez odvzdusnovaciu hadicku ak bi sa niekto pital) ale moj nazor je uy visie v odkaze :roll:
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od kresta »

v týhle kose se dif moc neohřeje 8) jinak je mu to úplně jedno :grin:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od sherpa »

zatim jsem neslysel zeby nekomu prasknul diff od zimy nebo po brodeni. zrejme roztaznost kovu je dostatecna. tesneni a pod veci ale povolit muzou. pohyb teplem je svine.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od vlado007 »

Kuva ked su raz kovove casti difu ciastocne ponorene v zohriatom oleji, tak co sa moze stat napr. satelitom v kosi difu ked sa zvonka ochladi obal ha???????? Sak ten olej ostane stale tepli a neschladne behom sekundy.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
stavitel1
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 654
Registrován: 23 čer 2008 19:51
Bydliště: okres Nitra, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od stavitel1 »

naprosty suhlas :wink:
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od Milda »

Chlapci, nehádejte se. Ta myšlenka tu není položená o poškození difu v okamžiku ponoření při brodu, ale o nasátí vody oddychovou trubičkou shora dovnitř v důsledku ochlazení skříně vzniklým podtlakem uvnitř teplého difu. Tím pak následně ke zhoršení mazacích schopností oleje. O nic jiného difu při brodění nejde.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od Slaava »

Hoši, hoši. Vy zase řešíte píčoviny. Pokud je diferák v pohodě, tak moc nehicuje. Víc hicuje samosvor ale jenom když ho člověk huntuje. Rozhodně by ale neměl hicovat přes 80°C. Otevřenej diferák sem zatím neviděl zahřátej na víc jak 30°C a to sem se hodně snažil. Skříňi ochlazení od vody nemůže vadit, vnitřku už vůbec ne. No a pokud se někdo bojí, že nasaje odvzdušňovací hadičkou, tak ať si tam dá hadičku delší, ta vyjde tak na dvacet korurun v dvoumetrový dýlce. Ne?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od RAV9 »

Milda píše:Chlapci, nehádejte se. Ta myšlenka tu není položená o poškození difu v okamžiku ponoření při brodu, ale o nasátí vody oddychovou trubičkou shora dovnitř v důsledku ochlazení skříně vzniklým podtlakem uvnitř teplého difu. Tím pak následně ke zhoršení mazacích schopností oleje. O nic jiného difu při brodění nejde.
toto som mal presne na mysli :idea:

Slaavo,
inak s timi 30°C neviem, ja na ten svoj neviem polozit ruku, tak je to horke... :o
zeby bolo nieco spatne??
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Diferencial a brodenie

Příspěvek od Slaava »

Neboj, tohle ještě nebyly emoce... ale můžou bejt :mrgreen:

Odvětrání skříně není problémy vyvést na vyšší místo. Jak u náprav, tak u převodovky. Člověk pak neriskuje, že mu tam něco nateče nebo že se bordelem ucpe vývod a po ohřátí začne z gufer chctát olej. Pokud chceš přesně vědět, jaké teplotní zatížení snese konkrétný slitina v konkrétním výrobku, tak to bude chtít nějakýho metalurga. No a pokud ti moc hicuje diferák, tak bych se tím docela zabejval - pokud tam máš ale správnej olej, je ho dost a není starší než 20.000 km, tak by problém bejt neměl. Spíš ti v tomhle poreferuje nějakej béčkař se samosvorem - ať ti někdo šáhne na dif a zjistí jeho teplotu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Alauadilia
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 08 zář 2013 09:01
Skype: Thetruedubstepper
Bydliště: Strakonice .. Jížní čechy

Vaření zadního diffu za provozu 4x4 *najde se problém* ?

Příspěvek od Alauadilia »

Rychlou pomoc potřebuju ..
Dotaz o kterým sem tu moc neviděl .
Když jedu *stačí 10 minutek* Na 4x4 klasika *ne redukovanou* tak se strašně hřeje zadní diferák a smrdí spálenej olej
cejtil sem to už párkárt a neveděl sem odkud to bylo .. ted začalo včera sněžit tak sem použil a když sem zastavil tak se normál hulilo od diffu *byl mokrej tudiž pára*
a od toho spoje *křížek* začlo pomalinku téct olejíček ..
Tož si říkám .. kde může bejt chyba .. ?
Nikdy sem se nesetkal s tím že by vařil differák
Asi vypustim převařenej olejíček a naleju novej jestli to pomůže ale .. nevím no

Jinak difík normálně fachá .. takže seklej neni, zvuky za jízdy ...
Pouze hučení nad 60km/h .. ale to muze byt tim že to středové ložisko *neni* je vcelku s vůlí

Než napadne větší sníh tak to potřebuju zjistit .. protože budu jezdit relativně častějš na čtyřhrabač

Kdyžtak se mi tu jeden náhradní diffík válí ale zase vše přendavat ? :cry: :evil: :roll: -.. to ne

Divný je že to dělá jen za provozu 4x4 a 4x4+redukce ..
Opel Frontera 2.3 TD 1992
Yamaha DT 125 R 22kW
Jawa 350 / 634 1974
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Vaření zadního diffu za provozu 4x4 *najde se problém* ?

Příspěvek od vlado007 »

Co pomer predok a zadok :?: nejsu tam rozdelne diferaky :?: Kolesa predne zadne su rovnakej velkosti :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Alauadilia
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 08 zář 2013 09:01
Skype: Thetruedubstepper
Bydliště: Strakonice .. Jížní čechy

Re: Vaření zadního diffu za provozu 4x4 *najde se problém* ?

Příspěvek od Alauadilia »

To mě nenapadlo :)
ale nevim proč by to bylo udělané .. teda nevim proč by měnili ten poměr ..
Já každopádně nic neměnil
Předek nehicuje
mohl bych skusit kouknout, co se skrývá pod víkem .. olejíček jsem stejně chtěl měnit
Opel Frontera 2.3 TD 1992
Yamaha DT 125 R 22kW
Jawa 350 / 634 1974
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciál a brodění, přehřívání diferenciálu

Příspěvek od Nimrod »

Jaký je rozměr pneu vpředu a vzdadu? Je stejný? popřípadě není na jedné nápravě MT vzorek a na druhé AT?
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“