Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Uživatelský avatar
Milan
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 10 říj 2007 19:16

Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Milan »

Mám buď problém či jen nevím, že to je vlastnost?

Když se rozjíždím na 2L do ostřejší zatáčky (rozjiždění na T křižovatce, serpentýny při malé rychlosti a velkém točivém momentu), tak něco škube v zadní nápravě, asi dif, co jinýho. Jakoby tam fungoval samosvor. Ale je to jen když mám nohu na plynu, když to nechám točit bez plynu do stejný zatáčky, tak je to volný. Čím víc plynu, tím intenzivnější to je. Běžný jízdě to nevadí, takovýchle zatáček naštěstí projíždím málo. Je to ale docela ošklivý zvuk, nemá daleko od toho když mám 4x4 a zkouším to na asfaltě. Nic víc jsem ale zatím nezjišťoval, ani nevím jestli na autě mám samosvor, ještě jsem se nedostal k tomu vyheverovat to. Dělá vám to taky? Dělá to od začátku, co jsem auto koupil (půl roku).
A long, 2.2i 16V, 1996
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od kout.jk »

a co se dostat k tomu to vyheverovat a zjistit jestli ten samosvor máš nebo ne? :grin:
Jinak , když jsi se nedostal ani k tomuto, tak to jsi asi moc údržbě taky nedal co.. že by další majitel u kterýho opel skončí jako ta největší jebka? :?
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
Milan
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 10 říj 2007 19:16

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od Milan »

Kromě jiných věcí jsem vyměnil olej v difech a opravil antikorozní nátěr podvozku, ale heverování celýho zadku aby byly kola ve vzduchu a zkoušel je zastavovat jak se točí druhý fakt ne. Otázka zní jestli to někomu dělá taky a považuje to za normální, ať má jakejkoliv diferák.
A long, 2.2i 16V, 1996
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od Janeš Petr »

prasklej čep satelitů ? tak to moc už nepokoušej a ven s tím
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od sowwwa »

Janeš Petr píše:prasklej čep satelitů ! tak to moc už nepokoušej a ven s tím
To je to cemu se rika "pinion shaft" ? Jestli jo, tak se docela divim ze muze takova vec prasknout :shock:
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od Janeš Petr »

on je u diferáku se zvýšenou svorností uprostřed,kde se křižují, dost blbě vyslabenej
Uživatelský avatar
Milan
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 10 říj 2007 19:16

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od Milan »

A co s tím? Měnit dif? Nebo se to sežene zvlášť? Když už měnit dif, tak bych zauvažoval o uzávěře. Sám můžu akorát tak vylít olej, oddeklovat a podívat se, jestli není něco prasklý. Rozmontovávat to sám nehodlám, nemáte dobrý tip na servis v Praze, kde maj zkušenosti s Fronterama? Zatím jsem nenarazil na dobrý a levný, Frontera není přece jen tak běžná.
A long, 2.2i 16V, 1996
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Škubání při rozjezdu

Příspěvek od Janeš Petr »

no nejdřív to otevři,ať je jistota. čep se dá udělat,případně stojí asi 600,- ( na ačko )
Uživatelský avatar
Milan
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 10 říj 2007 19:16

Re: Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Milan »

Tak jsem provedl následná zjištění:
zkusil jsem to na rovném asfaltu a škubání není z diferenciálu, ale z toho, že se protáčí vnitřní kolo. Při málo plynu ne, při hodně plynu ano, tak to asi vidím jen jako vlastnost-odlehčené vnitřní kolo ztrácí přítlak a diferenciál s ním chvilkama protáčí. Nechce to prostě tolik plynu, ale i tak cítím, že to nejde úplně volně jak bez plynu. Co vy na to?
Diferenciál mám klasický, vevnitř nic špatného nevidím, protože není skoro nic vidět, představoval jsem si klec jinak než takhle:
dif.jpg
Pootočení jednoho kola způsobí opačné pootočení na protějším. Zdá se mi akorát velká vůle, měl jsem zařazeno a kolem jsem pootočil o více jak 45°-převážně bez pootočení kardanu, část s malým pootočením kardanu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
A long, 2.2i 16V, 1996
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Janeš Petr »

todle je klec diferáku se zvýšenou svorností,takže jev kterej popisuješ by byl v pořádku( svědčil by o tom,že lamely stále ještě plní svou funkci ) divný ale je,že se ti na zvedlím točí kola obráceně a přitom lehce.normálně to má tendenci točit na stejnou stranu pokud vykvaltuješ a s kvaltem se s tím budeš pěkně prát,abys to vůbec utočil
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Dif

Příspěvek od Žanek »

Moc v pořádku to asi nebude. To vypadá na vůli v difu jak prase. Kola nech na zemi vyřaď a zkus pootočit kardanem . Musí to jít jen kousek.
Uživatelský avatar
Milan
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 10 říj 2007 19:16

Re: Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Milan »

Dif ale nehučí ani žádné jiné pazvuky, jen při rozjezdu (i rovně) se celé auto v hodně nízkých otáčkách otřásá, nejspíš kardan, pak už je to celou jízdu v pohodě. Když zahýbu kardanem, tak se mi nezdá nějaká zvlášt velká vůle, jen o pár stupňů to jde rukou. Já si myslel, že to nevypadá jak otevřenej dif, ale protisměr kol mě ubezpečil, že to je otevřenej. Co dělá ten se zvýšenou svorností, když má v háji lamely, točí protisměrně? To pootáčení jsem zkoušel jen se zařazeným kvaltem, neměl jsem momentálně bezpečnou podložku pod přední kola, tak jsem měl zařazeno 4*4 s redukcí a taky se auto na heveru houpalo do stran. O ten kousek co to šlo to prostě točilo protější kolo opačně. Až budu mít lepší podmínky, tak zkusím nastartovat a to kolo chytnout. Počítám, že sundání koše a výměna lamel není nic pro člověka s ráčnou na sídlišti a musel bych do servisu. Navíc co jsem tu četl lamely u Opela jsou pěkná pálka a nevím kam jinam pro druhovýrobu, jedině samovýroba.
A long, 2.2i 16V, 1996
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Janeš Petr »

jestli se ti točí kola obráceně,lamely jsou už sjeté nebo je prasklá pružná podložka. s obojím můžeš bez problému jezdit.na fukci rostlináře to nemá žádnej vliv :grin: to tvoje poskakování kola v tahu může dělat jen pár věcí. vadnej zub na planetovejch kolech nebo satelitech nebo čep satelitů.dokud to neni v tahu,nějak se to tam odválí i přes poškození.jak se to dostane do tahu jde ti to v jednom místě na zuby- budoucí výsledek je roztrženej koš diferenciálu. jen pro zajímavost,do tohodle diferáku z venku vidět na rozdíl od dvousatelitového s velkou dírou v koši,neni. no a todle byla příčina stejných potíží u mně. (ten svár je tam jen abych ty dvě půlky zlámánýho čepu neztratil. stejně to dalo ,v mém bordelu ,fušku ho najít :grin: )
P1020999.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:...ten svár je tam jen abych ty dvě půlky zlámánýho čepu neztratil...
Dobrej protiztrátovej systém. Doufám, že si si nepřivařil třeba peněženku ke kalhotům a tak. :lol:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Zadní dif: škubání při malých rychlostech a rozdílu otáček

Příspěvek od Janeš Petr »

nějak mám ve zvyku ,věci který jsem schopnej udělat,schovávat na příště ,jako mustr... snáž se to pak vyrábí :grin: jo šrajtofli mám kamaráde teď tak prázdnou ,že nevím,z čeho zejtra zaplatím ten hilift,co už je někde na cestě. dělám střechu :(
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“