Výměna olejových náplní v diferenciálech
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Na předepsaný objem se moc nedívej, je dobrej tak akorát při nakupování v krámě. Při plnění prostě leješ (pumpuješ) olej plnicí dírou, dokavaď se ti nezačne z tý plnicí díry okolo hadičky tlačit ven. Plnicí díra je zároveň olejoznak.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- tirlin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 čer 2009 18:39
- Bydliště: NOVÝ JIČÍN
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
No dobrá tedy, zadek je stejnej jako předek? Myslím s dírama? Víš co mi hlava nebere, když to auto kreslili, než ho začli vyrábět, tak nad čím asi u toho přemýšleli? Základ je, že pokud chci, ať někdo něco mění, tak k tomu zařídím přístup, ale jednu díru do bloku difu se mi zdá fakt málo a při častém provozu stále odvíčkovat a přetěsňovat je dost nepraktucké, pracné a časově náročné. Prostě frontera je osud.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Prostě je to tak dělaný, zase takový rarita to není. Často se to objevuje na automatickejch převodovkách, kde musíš shodit celý víko vany a nový těsnění koupíš jenom s novým víkem a olejem v sadě za pár tisíc (prej - já se s tím setkal u dvou převodovek ze dvou, tak na tom asi něco bude). Zase takovej boj to není, jenom si dopředu koupit nový těsnění a při sesazování to očistit. Ber to tak, že stejně nejspíš budeš mít shnilý víko (i když u Béček to co tak sleduju tady na fóru zatím nikdo neřešil), tak si to rovnou vyvyříš a když budeš chtít, tak si tam navař matici a hned budeš mít vypouštěcí otvor.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
u celoživotní náplně není třeba výpustnj šroub pořád nechcete pochopit, že průměrné stáří auta v německu jsou 3 roky, to znamená, že jen málokteré je provozováno déle, než šest let a pak jde kvuli sebemenší kravině na vrakoviště, kde si s vypuštěním oleje poraděj i bez výpustného špuntu . to jen u nás si všichni myslí, že auto musí vydržet na věky
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
A Bčko má víko hliníkový.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Tak tím se vysvětluje to, že to Béčkaři neřeší.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Já stále tvrdím,že výrobca sa na Á-čku učil a na B-čku už vedel. Na výmene oleja v difoch,nieje nič ťažké. Stačí si nájsť len spôsob.Vôjsť pod auto,popozerať a hneď ma niečo napadne. Pri PC,keď som dif. ešte ani nevidel ,ma ťažko napadne,ako na to. A okrem toho,ak sa mi ani pri PC nechce tráviť hodiny čítaním. Mne jedná zátka na dife (3v1),ktorá je vypúšťacia-odsávacia,kontrolná, aj nalievacia zároveň,stačí. Peťo J : Ja za doživotnú náplň považujem náplň,ktorá vydrží jeden ľudský život a nie životnosť auta.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
Ještě taková otázka
Týká diferenciálu, zadního, s lamelami, samosvorného.
Když by se tam nenalil olej s označením limited slip ale obyčejný hypoidní jako do normálního diferenciálu, dá se čekat nějaká havárie nebo to jen bude vesele klouzat, to znamená žádné samosvorování ?
To znamená, když nevyžaduji od takovéhohle diferenciálu samosvornost, můžu tam normální hypoidní olej nalít ?
Týká diferenciálu, zadního, s lamelami, samosvorného.
Když by se tam nenalil olej s označením limited slip ale obyčejný hypoidní jako do normálního diferenciálu, dá se čekat nějaká havárie nebo to jen bude vesele klouzat, to znamená žádné samosvorování ?
To znamená, když nevyžaduji od takovéhohle diferenciálu samosvornost, můžu tam normální hypoidní olej nalít ?
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
no, malá racionální úvaha: pokud naleju do difu s lamelami něco jiného, s největší pravděpodobností způsobím špatnou funkci lamel. Špatnou funkci lamel nedoporučuji, po vlastní zkušenosti se starým olejem vím, že se projevuje trhavými pohyby vozidla
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
A rozdíl ceny v obou olejích pro LS nebo bez je zanedbatelný tek radši ten LS nebo SL , ne všichni výrobci je označují stejně.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
A ktomu diferenciálovému olejování - mám velmi krátce áčkovou Fronteru tds a podle oněch trhavých pohybů vozidla si myslím že by tam mohl být samosvor který třeba z nějakého důvodu nějak hodně samosvoruje.
Když se totiž po kratší jízdě pravděpodobně trochu ohřeje diferenciál tak to začne v zatáčkách trochu trhat, také je to znát například při rozjezdech do zatáček, když jsou přední kola v rejdu a to platí i pro velmi pozvolné rozjezdy a hned za studena.
Zatím jsem dal olej do motoru a teď se připravuju na diferenciály s převodovkou no a napadlo mně, že kdyby tam fakt ten samosvor byl a já tam nalil asi nějaký obyčejný hypoidní 80W-90 GL5, tak by si to mohlo po sobě klouzat víc než s olejem co má to klouzání trochu omezené (slip limited) a trhání v zatáčkách by mohlo být pryč i když spolu s ním částečně i funkce samosvorování na které ale až zas tak nelpím.
Když v půlce toho trhavého zatáčkovitého rozjíždění vyšlápnu spojku, auto se rychle zastaví, jako když je přibržďované.
Vysvětluju si to tak, že samosvor (pokud tam je) z nějakého důvodu hodně samosvoruje a tím pádem se to tak trochu v těch zatáčkách chová jako se zapnutou uzávěrkou.
Pokud by tam ale samosvorný diferenciál nebyl tak co by tohleto mohlo dělat ?
To je jen taková úvaha ke které dodávám že jsem doposud nezjištoval typ diferenciálu a stav oleje v něm - tedy, pokus byl ale ty špunty jsou nějaký tvrdohlavý.
Musím na chalupu kde mám montážní jámu, tam by si to snad mohlo dát říct.
Ještě dodám, že při bližším ohledání bylo zjištěno sundávání víka někým, protože tam je vidět vytlemenej starej silikon a že by to takhle zmastili už ve fabrice se mi zdá být nepravděpodobný.
Pravděpodobnější je že někdo nahlédl a... prodal
Když se totiž po kratší jízdě pravděpodobně trochu ohřeje diferenciál tak to začne v zatáčkách trochu trhat, také je to znát například při rozjezdech do zatáček, když jsou přední kola v rejdu a to platí i pro velmi pozvolné rozjezdy a hned za studena.
Zatím jsem dal olej do motoru a teď se připravuju na diferenciály s převodovkou no a napadlo mně, že kdyby tam fakt ten samosvor byl a já tam nalil asi nějaký obyčejný hypoidní 80W-90 GL5, tak by si to mohlo po sobě klouzat víc než s olejem co má to klouzání trochu omezené (slip limited) a trhání v zatáčkách by mohlo být pryč i když spolu s ním částečně i funkce samosvorování na které ale až zas tak nelpím.
Když v půlce toho trhavého zatáčkovitého rozjíždění vyšlápnu spojku, auto se rychle zastaví, jako když je přibržďované.
Vysvětluju si to tak, že samosvor (pokud tam je) z nějakého důvodu hodně samosvoruje a tím pádem se to tak trochu v těch zatáčkách chová jako se zapnutou uzávěrkou.
Pokud by tam ale samosvorný diferenciál nebyl tak co by tohleto mohlo dělat ?
To je jen taková úvaha ke které dodávám že jsem doposud nezjištoval typ diferenciálu a stav oleje v něm - tedy, pokus byl ale ty špunty jsou nějaký tvrdohlavý.
Musím na chalupu kde mám montážní jámu, tam by si to snad mohlo dát říct.
Ještě dodám, že při bližším ohledání bylo zjištěno sundávání víka někým, protože tam je vidět vytlemenej starej silikon a že by to takhle zmastili už ve fabrice se mi zdá být nepravděpodobný.
Pravděpodobnější je že někdo nahlédl a... prodal
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
ale prdlajs, jen neporozuměl. Za prvé, lepit silikony se musí umět, nesmí ti vyblít dovnitř, takže vrstvička akorát, nedotahovat!!! nechat vytrvdnout a pak teprve dotáhnout.
Za druhé: tahle závada je docela častý jev, ale hlavně ze dvou příčin....nedostatek oleje nebo jiný či starý olej. Vyměnit olej a uvidíš. Nejezdi ovšem když to takhle blbne, dokurvíš si je. Výměna není zase taaak pracná, jen nepohodlná a správný olej! ne s každým je dobrá zkušenost, ale někde tu jsou reference po výměnách
Za druhé: tahle závada je docela častý jev, ale hlavně ze dvou příčin....nedostatek oleje nebo jiný či starý olej. Vyměnit olej a uvidíš. Nejezdi ovšem když to takhle blbne, dokurvíš si je. Výměna není zase taaak pracná, jen nepohodlná a správný olej! ne s každým je dobrá zkušenost, ale někde tu jsou reference po výměnách
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
No tak jo.
Co když tam ale třeba samosvor není.
Co by to mohlo dělat pak ?
A ještě: Jaká je tak asi pravděpodobnost, že v té áčkové tds z devadesátého sedmého je samosvorný diferák ?
Respektive, strkali je tam tenkrát vůbec a jestli ano, je to na něm z vnějšku pohledem k poznání ?
Co když tam ale třeba samosvor není.
Co by to mohlo dělat pak ?
A ještě: Jaká je tak asi pravděpodobnost, že v té áčkové tds z devadesátého sedmého je samosvorný diferák ?
Respektive, strkali je tam tenkrát vůbec a jestli ano, je to na něm z vnějšku pohledem k poznání ?
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS
Pravděpodobnost ti asi málokdo řekne, pokud ale budu mluvit za sebe, tak ve svý 2,5 TDS z roku 1996 zadní samosvor (správně spíš omezený prokluz) mám. Pokud byl ve výrobě do toho auta montovanej poznáš podle štítku na kastli u palivovýho filtru. Pokud tam máš v tý změti kódů i G80, tak tam byl ve fabrice namontovanej.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech
Dík za info, nevěděl jsem že se podle takového označení na štítku nechá zjistit i typ použitého diferenciálu na přístroji aniž by bylo zapotřebí rovnou sundávat deklík...
Nalejvací šroub, dorvanej na krev jsem tedy povolil.
Oleje je dost, je hezky čistej ale jinak asi blbej, nejspíš proto to drhnutí v zatáčkách.
Něco jsem se dočetl ale s jakými konkrétními oleji LS je v těchhle diferácích dobrá zkušenost ?
Dík
Nalejvací šroub, dorvanej na krev jsem tedy povolil.
Oleje je dost, je hezky čistej ale jinak asi blbej, nejspíš proto to drhnutí v zatáčkách.
Něco jsem se dočetl ale s jakými konkrétními oleji LS je v těchhle diferácích dobrá zkušenost ?
Dík
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800