Výměna olejových náplní v diferenciálech

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od Slaava »

Na předepsaný objem se moc nedívej, je dobrej tak akorát při nakupování v krámě. Při plnění prostě leješ (pumpuješ) olej plnicí dírou, dokavaď se ti nezačne z tý plnicí díry okolo hadičky tlačit ven. Plnicí díra je zároveň olejoznak.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od tirlin »

No dobrá tedy, zadek je stejnej jako předek? Myslím s dírama? Víš co mi hlava nebere, když to auto kreslili, než ho začli vyrábět, tak nad čím asi u toho přemýšleli? Základ je, že pokud chci, ať někdo něco mění, tak k tomu zařídím přístup, ale jednu díru do bloku difu se mi zdá fakt málo a při častém provozu stále odvíčkovat a přetěsňovat je dost nepraktucké, pracné a časově náročné. Prostě frontera je osud.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od Slaava »

Prostě je to tak dělaný, zase takový rarita to není. Často se to objevuje na automatickejch převodovkách, kde musíš shodit celý víko vany a nový těsnění koupíš jenom s novým víkem a olejem v sadě za pár tisíc (prej - já se s tím setkal u dvou převodovek ze dvou, tak na tom asi něco bude). Zase takovej boj to není, jenom si dopředu koupit nový těsnění a při sesazování to očistit. Ber to tak, že stejně nejspíš budeš mít shnilý víko (i když u Béček to co tak sleduju tady na fóru zatím nikdo neřešil), tak si to rovnou vyvyříš a když budeš chtít, tak si tam navař matici a hned budeš mít vypouštěcí otvor.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od Janeš Petr »

u celoživotní náplně není třeba výpustnj šroub :wink: pořád nechcete pochopit, že průměrné stáří auta v německu jsou 3 roky, to znamená, že jen málokteré je provozováno déle, než šest let a pak jde kvuli sebemenší kravině na vrakoviště, kde si s vypuštěním oleje poraděj i bez výpustného špuntu . to jen u nás si všichni myslí, že auto musí vydržet na věky
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od Žanek »

A Bčko má víko hliníkový. :twisted:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od Slaava »

Tak tím se vysvětluje to, že to Béčkaři neřeší. 8)
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od majo »

Já stále tvrdím,že výrobca sa na Á-čku učil a na B-čku už vedel. :mrgreen: Na výmene oleja v difoch,nieje nič ťažké. Stačí si nájsť len spôsob.Vôjsť pod auto,popozerať a hneď ma niečo napadne. Pri PC,keď som dif. ešte ani nevidel ,ma ťažko napadne,ako na to. A okrem toho,ak sa mi ani pri PC nechce tráviť hodiny čítaním. Mne jedná zátka na dife (3v1),ktorá je vypúšťacia-odsávacia,kontrolná, aj nalievacia zároveň,stačí. :wink: Peťo J : Ja za doživotnú náplň považujem náplň,ktorá vydrží jeden ľudský život a nie životnosť auta. :lol: :lol:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
deseptikon
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 22 črc 2010 22:49
Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od deseptikon »

Ještě taková otázka
Týká diferenciálu, zadního, s lamelami, samosvorného.
Když by se tam nenalil olej s označením limited slip ale obyčejný hypoidní jako do normálního diferenciálu, dá se čekat nějaká havárie nebo to jen bude vesele klouzat, to znamená žádné samosvorování ?
To znamená, když nevyžaduji od takovéhohle diferenciálu samosvornost, můžu tam normální hypoidní olej nalít ?
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od farmář »

no, malá racionální úvaha: pokud naleju do difu s lamelami něco jiného, s největší pravděpodobností způsobím špatnou funkci lamel. Špatnou funkci lamel nedoporučuji, po vlastní zkušenosti se starým olejem vím, že se projevuje trhavými pohyby vozidla :?
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od Žanek »

A rozdíl ceny v obou olejích pro LS nebo bez je zanedbatelný tek radši ten LS nebo SL , ne všichni výrobci je označují stejně.
deseptikon
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 22 črc 2010 22:49
Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od deseptikon »

A ktomu diferenciálovému olejování - mám velmi krátce áčkovou Fronteru tds a podle oněch trhavých pohybů vozidla si myslím že by tam mohl být samosvor který třeba z nějakého důvodu nějak hodně samosvoruje.
Když se totiž po kratší jízdě pravděpodobně trochu ohřeje diferenciál tak to začne v zatáčkách trochu trhat, také je to znát například při rozjezdech do zatáček, když jsou přední kola v rejdu a to platí i pro velmi pozvolné rozjezdy a hned za studena.
Zatím jsem dal olej do motoru a teď se připravuju na diferenciály s převodovkou no a napadlo mně, že kdyby tam fakt ten samosvor byl a já tam nalil asi nějaký obyčejný hypoidní 80W-90 GL5, tak by si to mohlo po sobě klouzat víc než s olejem co má to klouzání trochu omezené (slip limited) a trhání v zatáčkách by mohlo být pryč i když spolu s ním částečně i funkce samosvorování na které ale až zas tak nelpím.
Když v půlce toho trhavého zatáčkovitého rozjíždění vyšlápnu spojku, auto se rychle zastaví, jako když je přibržďované.
Vysvětluju si to tak, že samosvor (pokud tam je) z nějakého důvodu hodně samosvoruje a tím pádem se to tak trochu v těch zatáčkách chová jako se zapnutou uzávěrkou.
Pokud by tam ale samosvorný diferenciál nebyl tak co by tohleto mohlo dělat ?
To je jen taková úvaha ke které dodávám že jsem doposud nezjištoval typ diferenciálu a stav oleje v něm - tedy, pokus byl ale ty špunty jsou nějaký tvrdohlavý.
Musím na chalupu kde mám montážní jámu, tam by si to snad mohlo dát říct.
Ještě dodám, že při bližším ohledání bylo zjištěno sundávání víka někým, protože tam je vidět vytlemenej starej silikon a že by to takhle zmastili už ve fabrice se mi zdá být nepravděpodobný.
Pravděpodobnější je že někdo nahlédl a... prodal
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od farmář »

ale prdlajs, jen neporozuměl. Za prvé, lepit silikony se musí umět, nesmí ti vyblít dovnitř, takže vrstvička akorát, nedotahovat!!! nechat vytrvdnout a pak teprve dotáhnout.
Za druhé: tahle závada je docela častý jev, ale hlavně ze dvou příčin....nedostatek oleje nebo jiný či starý olej. Vyměnit olej a uvidíš. Nejezdi ovšem když to takhle blbne, dokurvíš si je. Výměna není zase taaak pracná, jen nepohodlná :wink: a správný olej! ne s každým je dobrá zkušenost, ale někde tu jsou reference po výměnách :)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
deseptikon
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 22 črc 2010 22:49
Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od deseptikon »

No tak jo.
Co když tam ale třeba samosvor není.
Co by to mohlo dělat pak ?
A ještě: Jaká je tak asi pravděpodobnost, že v té áčkové tds z devadesátého sedmého je samosvorný diferák ?
Respektive, strkali je tam tenkrát vůbec a jestli ano, je to na něm z vnějšku pohledem k poznání ?
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Jaký olej do motoru 2,5 TDS

Příspěvek od George 3D »

Pravděpodobnost ti asi málokdo řekne, pokud ale budu mluvit za sebe, tak ve svý 2,5 TDS z roku 1996 zadní samosvor (správně spíš omezený prokluz) mám. Pokud byl ve výrobě do toho auta montovanej poznáš podle štítku na kastli u palivovýho filtru. Pokud tam máš v tý změti kódů i G80, tak tam byl ve fabrice namontovanej.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
deseptikon
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 22 črc 2010 22:49
Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov

Re: Výměna olejových náplní v diferenciálech

Příspěvek od deseptikon »

Dík za info, nevěděl jsem že se podle takového označení na štítku nechá zjistit i typ použitého diferenciálu na přístroji aniž by bylo zapotřebí rovnou sundávat deklík...
Nalejvací šroub, dorvanej na krev jsem tedy povolil.
Oleje je dost, je hezky čistej ale jinak asi blbej, nejspíš proto to drhnutí v zatáčkách.
Něco jsem se dočetl ale s jakými konkrétními oleji LS je v těchhle diferácích dobrá zkušenost ?
Dík
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“