Prohození předního a zadního difu, Aussie, princip 4x4 u B

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

Prohození předního a zadního difu, Aussie, princip 4x4 u B

Příspěvek od vesmir »

čistě teoreticky, co říkáte na tenhle nápad:

hučí mi diferák (Béčková froncka), ale jenom při záběru. Nevím jestli jsou to ložiska, nebo je to dáno sjetými lamelami v uzávěrce.

Tak mě napadlo, co kdybych diferák ze zadu celej hodil dopředu - tam by hučel jenom při zařazeným 4x4, což mi nevadí (terén, zima)

a dozadu bych dal ten přední, čímž bych sice přišel o limited slip, ale měl bych tam otevřený, do kterého by šel dát AussieLocker za 250$ (teda pokud je to standardní DANA44)

co vy na to
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

tohle by se mi líbilo

Příspěvek od vesmir »

Rosta

Příspěvek od Rosta »

...teda strilim jen tak od pasu ... ale myslim, ze ty diferaky budou uplne jiny :(
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Přehození difů

Příspěvek od Slaava »

Rosta píše:...teda strilim jen tak od pasu ... ale myslim, ze ty diferaky budou uplne jiny :(
Myslím, že převodovej poměr maj stejnej ale rozměrově vychází jinak a těžko by si to pasoval na nápravy. Přední bude taky mít měnší olejovou vanu a nebude mít chlazení, protože není dělanej na takový zatížení.
Lukáš

Příspěvek od Lukáš »

Diferenciély najdou vyměnit, mají úplně jinou konstrukci. Stálý převod s diferenciálem u zadní nápravy je naskládaný přímo v tělese nápravy a zezadu uzavřený plechovým deklem. Stálý převod přední nápravy je poskládaný v samostatné skříni a ta je našroubovaná do tělesa nápravy.
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

hmm...

Příspěvek od vesmir »

no já myslel spíš jenom koše... ale asi to nepůjde.

Každopádně novinka: objevila se uzávěrka POWERTRAX i pro diferáky limitedslip.
http://www.4x4wire.com/reviews/no-slip/installation/?

jinak docela pěkný stránky věnovaný isuzu amigo
Rosta

Re: Přehození difů

Příspěvek od Rosta »

Slaava píše:
Rosta píše:...teda strilim jen tak od pasu ... ale myslim, ze ty diferaky budou uplne jiny :(
Myslím, že převodovej poměr maj stejnej ale rozměrově vychází jinak a těžko by si to pasoval na nápravy. Přední bude taky mít měnší olejovou vanu a nebude mít chlazení, protože není dělanej na takový zatížení.
...no tak nejak jsem to myslel, predsedo :wink:
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nimrod »

Jednak jsou to rozdílné diferáky. A navíc B Frontera permanentně točí i předním diferenciálem.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

4x4 a diferáky

Příspěvek od Slaava »

Nimrod píše:A navíc B Frontera permanentně točí i předním diferenciálem.
Určitě? To by postrádaly smysl ty spojky před homokineťákama (viz. obrázek) snad jedině by tam byly kůli tomu, že převodovka nemá mezinápravovej diferák. Měl jsem za to, že až po zapojení předku (v normálním nebo redukovaným režimu) se v rozvodovce převodovky připojí předek s kardanem, difem a poloosama.
4x4_002.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Lukáš

Příspěvek od Lukáš »

Ty spojky vpodstatě nahrazují volnoběžky v kolech. Pokud jedeš jen na zadek spojky jsou rozpojeny a poloosy netočí diferenciálem. Po zapnutí předku se v rozdělovací převodovce připojí přední kardan a spojky spojí poloosy s difem.
Honza T.
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 18 bře 2007 16:54
Bydliště: Východní čechy

Příspěvek od Honza T. »

ja teda nevim jak to myslis , ale me se u becka predni kardan toci, i kdyz jedu jen se se zadnim nahonem,
98' B sport 2,2i ,suspension lift 3" , body lift 1", kola BFG A/T 31x10,5 - prave proveden
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

4WD

Příspěvek od Slaava »

To co píše Truhlík a Nimrod může bejt pravda. Původně jsem myslel, že je to tak, jak píše Lukáš, jenže je možný, že Béčko (nikdy jsem ho zespodu neviděl, jenom se dohaduji) má rozvodnou část natvrdo vyvedenou na obě strany a furt se točí všechny části podvozku. Volnoběžky (až v kolech nebo ty na poloosách) tak jenom rozpojujou přední poloosy aby při jízdě na pevným povrchu nebylo na podvozku bez mezinápravovýho diferáku pnutí.

Upřímně řečeno dost prasečina. Snazší by bylo použít rozvodku s mezinápravovým diferákem a jeho uzávěrkou. Osobně považuju za největší nedostatek Frontery (ale to platí i pro jiný auta týhle kategorie teréňáků) ne absenci uzávěrky zadního difu (ta se dá přidělat) ale absenci mezinápravovýho diferáku. Froncka si kupovali hodně lidi bez znalosti jízdy v terénu a potom jezdili s 4x4 i na asfaltu. :roll: Režim 4x4 4WD by byl lepší pro ně i pro auto.
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“