Prohození předního a zadního difu, Aussie, princip 4x4 u B
- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
Prohození předního a zadního difu, Aussie, princip 4x4 u B
čistě teoreticky, co říkáte na tenhle nápad:
hučí mi diferák (Béčková froncka), ale jenom při záběru. Nevím jestli jsou to ložiska, nebo je to dáno sjetými lamelami v uzávěrce.
Tak mě napadlo, co kdybych diferák ze zadu celej hodil dopředu - tam by hučel jenom při zařazeným 4x4, což mi nevadí (terén, zima)
a dozadu bych dal ten přední, čímž bych sice přišel o limited slip, ale měl bych tam otevřený, do kterého by šel dát AussieLocker za 250$ (teda pokud je to standardní DANA44)
co vy na to
hučí mi diferák (Béčková froncka), ale jenom při záběru. Nevím jestli jsou to ložiska, nebo je to dáno sjetými lamelami v uzávěrce.
Tak mě napadlo, co kdybych diferák ze zadu celej hodil dopředu - tam by hučel jenom při zařazeným 4x4, což mi nevadí (terén, zima)
a dozadu bych dal ten přední, čímž bych sice přišel o limited slip, ale měl bych tam otevřený, do kterého by šel dát AussieLocker za 250$ (teda pokud je to standardní DANA44)
co vy na to
- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Přehození difů
Myslím, že převodovej poměr maj stejnej ale rozměrově vychází jinak a těžko by si to pasoval na nápravy. Přední bude taky mít měnší olejovou vanu a nebude mít chlazení, protože není dělanej na takový zatížení.Rosta píše:...teda strilim jen tak od pasu ... ale myslim, ze ty diferaky budou uplne jiny
- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
hmm...
no já myslel spíš jenom koše... ale asi to nepůjde.
Každopádně novinka: objevila se uzávěrka POWERTRAX i pro diferáky limitedslip.
http://www.4x4wire.com/reviews/no-slip/installation/?
jinak docela pěkný stránky věnovaný isuzu amigo
Každopádně novinka: objevila se uzávěrka POWERTRAX i pro diferáky limitedslip.
http://www.4x4wire.com/reviews/no-slip/installation/?
jinak docela pěkný stránky věnovaný isuzu amigo
Re: Přehození difů
...no tak nejak jsem to myslel, predsedoSlaava píše:Myslím, že převodovej poměr maj stejnej ale rozměrově vychází jinak a těžko by si to pasoval na nápravy. Přední bude taky mít měnší olejovou vanu a nebude mít chlazení, protože není dělanej na takový zatížení.Rosta píše:...teda strilim jen tak od pasu ... ale myslim, ze ty diferaky budou uplne jiny
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
4x4 a diferáky
Určitě? To by postrádaly smysl ty spojky před homokineťákama (viz. obrázek) snad jedině by tam byly kůli tomu, že převodovka nemá mezinápravovej diferák. Měl jsem za to, že až po zapojení předku (v normálním nebo redukovaným režimu) se v rozvodovce převodovky připojí předek s kardanem, difem a poloosama.Nimrod píše:A navíc B Frontera permanentně točí i předním diferenciálem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
4WD
To co píše Truhlík a Nimrod může bejt pravda. Původně jsem myslel, že je to tak, jak píše Lukáš, jenže je možný, že Béčko (nikdy jsem ho zespodu neviděl, jenom se dohaduji) má rozvodnou část natvrdo vyvedenou na obě strany a furt se točí všechny části podvozku. Volnoběžky (až v kolech nebo ty na poloosách) tak jenom rozpojujou přední poloosy aby při jízdě na pevným povrchu nebylo na podvozku bez mezinápravovýho diferáku pnutí.
Upřímně řečeno dost prasečina. Snazší by bylo použít rozvodku s mezinápravovým diferákem a jeho uzávěrkou. Osobně považuju za největší nedostatek Frontery (ale to platí i pro jiný auta týhle kategorie teréňáků) ne absenci uzávěrky zadního difu (ta se dá přidělat) ale absenci mezinápravovýho diferáku. Froncka si kupovali hodně lidi bez znalosti jízdy v terénu a potom jezdili s 4x4 i na asfaltu. Režim 4x4 4WD by byl lepší pro ně i pro auto.
Upřímně řečeno dost prasečina. Snazší by bylo použít rozvodku s mezinápravovým diferákem a jeho uzávěrkou. Osobně považuju za největší nedostatek Frontery (ale to platí i pro jiný auta týhle kategorie teréňáků) ne absenci uzávěrky zadního difu (ta se dá přidělat) ale absenci mezinápravovýho diferáku. Froncka si kupovali hodně lidi bez znalosti jízdy v terénu a potom jezdili s 4x4 i na asfaltu. Režim 4x4 4WD by byl lepší pro ně i pro auto.