gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Přední nebo zadní. Jeho problémy, náplně, kontrola, atd. všechny modifikace Frontera.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Příspěvek od Slaava »

Poradíte mi jak na výměnu gufera hřídele náhonu u zadního/předního diferáku?

Díky :idea:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Lukáš

Příspěvek od Lukáš »

1. Odpojit kardan.
2. Povolit a vyšroubovat centrální matici unašeče.
3. Poklepáváním a vikláním stáhnout unašeč ze vstupní hřídele.
4. Vyloupnout gufero. Nevím jaký gofero tam je. Pokud je v plechovým futrálu, tak pude ven dost blbě.
5. vyndat ložisko, vložit novou rozpěrnou trubku a vrátit ložisko
6. Naklepat nový gufero (vopatrně ať ho nezdeformuješ). Pokud je v plechu, doporučuju dat na silikon.
1. Nasadit unašeč a dotáhnout centrální matici. Utahovací moment z hlavy nevím, na nápravy DANA můžu zjistit.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Matice

Příspěvek od Slaava »

Díky za radu - v servisním manuálu to popisujou velmi dramaticky. Před povolením unašeče se prej mají vytáhnout obě poloosy (!) a hlavně se prej má zjisti, kolik síly je potřeba na otočení unašečem. Prej je tam vevnitř nějaká rozpěrka, která má odpor podle utažení matice unašeče.

Takže se prej nejdřív zjistí původní odpor hřídele unašeče (nejspíš kvůli tomu se sundavaj poloosy - aby neovlivňovali měření), pak se sundá a provede se výměna gufera a při opětovném utahování příruby unašeče se matice postupně utahuje tak, aby odpor této vstupní osy byl zase stejný jako původně (nebo trochu vyšší z důvodu vyššího tření nového těsnění).

Takže vcelku "sajgon" a mám z toho dost bobky abych něco neposral... :roll:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
patas
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 581
Registrován: 01 dub 2006 17:08
Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patas »

mam tady nakres zadniho difu.gufero je pod cislem 18 a jeho origo cislo je 91149633.Ale jaka je misto nej nahrada ti nereknu jeste sem ho nemusel menit.
zadni_dif.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
PETR&JITKA
Začínající diskutér
Příspěvky: 338
Registrován: 18 srp 2005 21:43

Příspěvek od PETR&JITKA »

Cena u Opla na 2,3 a 2,4 je 1000,-Kč
PETR&JITKA
Začínající diskutér
Příspěvky: 338
Registrován: 18 srp 2005 21:43

Příspěvek od PETR&JITKA »

Tak nevím kdo to po mně chtěl, ale zkusím to dát sem, simering zadního difu na 2,3TD měřil jsem ho po demontáži takže ty rozměry mohou být trošku nepřesný, SKF ložiska prej takovej neznaj...
1004314jw2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Výměna gufera zadního difu u A long 94 2.4i

Příspěvek od Milda »

Oživím trochu téma, páč je tu kolem výměny tekoucího guffera difu za kardanem dost problémů u více lidí a i Čelda chtěl po mě ten simering až ho vyndám, zda by se nešel zkouknout a něčím nahradit.
Čeldíku - nešel :!: Ale přivezu ti to torzo starého guffera na sraz do Petrovic. Bohužel je to taková speciální mrdka, kterou nahradit nelze. Není to rozum jen z mojí hlavy. I tady na fóru i můj mechoš tvrdí, že náhrada není a to ani v druhovýrobě.Ale k wjecy: :arrow:
Začal mi kapat asi před 3mi měsíci (loužička na zemi). Protože už jsem tušil, že to nebude levná sranda, tak jsem s výměnou otálel a jen nechal dolejvat. Asi cca 1/2dcl za měsíc. Před dovolenou na Slovensko (2.200km) jsem taky nechal dolít na plno a po návratu už nekapal. Dif byl skoro empty. :!: A protože dif taky není levná sranda, tak jsem to dal na dílnu, aby mi to teda už vyměnili.
Jenomže - wono to nejni jen vyměnit nějakou gumičku. Bývá vydřená hřídel :!: a ta se musela znova nabalit a sbrousit. A prej to nemůže dělat kdekdo, kdo na to nemá mašinu (nějakou tvarovou brusku, či co). Nebejvá to pravidlem pokaždé, ale je to prej velmi pravděpodobné, že když začne kapat dif z gufera, že je vydřená i hřídel.
A na závěr pár dokumentaček: :arrow: :arrow: :arrow:
Dif-guffero.JPG
Dif-Label1.JPG
Dif-Label2.JPG
Jinak cena byla vskutku "lidová" :arrow: cca 45,-Eur :shock: :roll: :shock:
.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna gufera zadního difu, rozkres zadního difu

Příspěvek od lasky »

tak luci nahrada neni a jeste jsem mel navic sedrenou tu hridel tak jsem ji nechal na soustruhu stahnout do roviny a vylestit gufero jsem si nechal vyrobit na miru a vsechno je ok pokud o tom budete chtít vedet vice tak se v sobotu na srazu zeptejte rad vam poradim :grin: ps:to gufero me vyslo na 250kč
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

unašeč kardanu gufero 48-62-8

Příspěvek od Janeš Petr »

Slaava píše:Díky za radu - v servisním manuálu to popisujou velmi dramaticky. Před povolením unašeče se prej mají vytáhnout obě poloosy (!) a hlavně se prej má zjisti, kolik síly je potřeba na otočení unašečem. Prej je tam vevnitř nějaká rozpěrka, která má odpor podle utažení matice unašeče.

:
s tou rozpěrkou servisní manuál nelže. vnitřní a vnější ložisko hrušky jsou rozepřené takovým vlnovcem. Když utahneš matku víc, než předepsaným momentem, vlnovec se zbortí a ložiska jsou pak bez vůle, takže dřív nebo později hrozí jejich zadření. Vlnovec je na jedno použití. Pokud nechceš vlnovec při každé demontáži měnit, je třeba vyrobit z nějaké vhodné trubky náhradu a tu pak přesně dopasovat třeba vymezovacími podložkami. Pak před utahováním unašeče sundat zadní víko rozvodovky a neustále během dotahování kontrolovat vůle v ložisku. při správném seřízení nesmí být cítit na unašeči kardanu vůle ale musí jít lehce pohybovat jednotlivými kuželíky v ložisku. to lze právě přes sundané víko rozvodovky, například úzkým šroubovákem. po seřízení musí jít unašečem lehce točit. z toho důvodu manuál doporučuje vyndání poloos.
P1160506.JPG
pokud někdo nehodlá investovat do originál simerinku, přikládám opět čmáranici mezikroužku pro běžné dvoubřité gufero 48-62-8 kterým lze originál nahradit. mezikrožek je vhodné vyrobit z materiálu o vyšší tepelné roztažnosti, než má litinová skříň rozvodovky - například bronz, mosaz nebo dural. dál je třeba dodržet míru 80,25mm , která zajišťuje dostatečné držení a těsnost kroužku po naklepnutí. vlastní gufero se pak naklepne zhruba o 3 až 4mm pod okraj krožku, aby unašeč kardanu nelehl po dotažení na čelo gufera...
cena gufera 27,- kč ...po celé opravě je třeba zjistit, v jakém stavu je odvzdušnění nápravy, jinak budete za týden přetěsňovat nápravu znova. v tom nejhorším případě začnou téct ložiska do kol, což je super práce :!:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Příspěvek od Slaava »

Hezký. Hele, nechtělo by to na ten průměr 73,65mm dát O-kroužek?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Příspěvek od Janeš Petr »

ten průměr 73,65mm je jen osazení, aby mohl být kroužek delší a simerink přišel hlouběji. navíc je skříň rozvodovky proti tomu průměru 73,65mm z jedné strany odfrézovaná kvuli odpadnímu kanálu pro olej, takže by o-kroužek stejně neměl na čem sedět
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Příspěvek od Slaava »

Nedokážu si to představit, musel bych to vidět - podle voházenýho spodku auta mě to stejně čeká. :|
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Příspěvek od Janeš Petr »

no já měl pod autem pořád dvě louže oleje. jednu pod rozvodovkou, druhou pod motorem. tuhle jsem koukal, že pod motorem je louže pořád ale pod diferákem je sucho, takže jsem usoudil, že se to buď konečně opravilo samo, nebo už vyteklo všechno. no, bohužel to byla ta druhá možnost, takže mi nic jiného nezbylo, než to přetěsnit ...krám německej :evil:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu

Příspěvek od Slaava »

Já obě louže udržuju pravidelným doplňováním oleje do motoru i do rozvodovky. Mě to sákne ale i kolem víka.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
patrik dur.
Příspěvky: 1
Registrován: 03 led 2015 10:59
Skype: patronel1122

Re:

Příspěvek od patrik dur. »

patas píše:mam tady nakres zadniho difu.gufero je pod cislem 18 a jeho origo cislo je 91149633.Ale jaka je misto nej nahrada ti nereknu jeste sem ho nemusel menit.
zadni_dif.jpg
ZDRAVÍM ŤA, Počuj na tom obrázku čo si pridal, mne chodí ta hriadel na ktorú sa montuje unášač hore dole, a pol centimetra vonku. Myslíš ze mi bude treba vymeniť len to lozisko (17) ?? Diky .
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIÁL“