gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
Poradíte mi jak na výměnu gufera hřídele náhonu u zadního/předního diferáku?
Díky
Díky
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
1. Odpojit kardan.
2. Povolit a vyšroubovat centrální matici unašeče.
3. Poklepáváním a vikláním stáhnout unašeč ze vstupní hřídele.
4. Vyloupnout gufero. Nevím jaký gofero tam je. Pokud je v plechovým futrálu, tak pude ven dost blbě.
5. vyndat ložisko, vložit novou rozpěrnou trubku a vrátit ložisko
6. Naklepat nový gufero (vopatrně ať ho nezdeformuješ). Pokud je v plechu, doporučuju dat na silikon.
1. Nasadit unašeč a dotáhnout centrální matici. Utahovací moment z hlavy nevím, na nápravy DANA můžu zjistit.
2. Povolit a vyšroubovat centrální matici unašeče.
3. Poklepáváním a vikláním stáhnout unašeč ze vstupní hřídele.
4. Vyloupnout gufero. Nevím jaký gofero tam je. Pokud je v plechovým futrálu, tak pude ven dost blbě.
5. vyndat ložisko, vložit novou rozpěrnou trubku a vrátit ložisko
6. Naklepat nový gufero (vopatrně ať ho nezdeformuješ). Pokud je v plechu, doporučuju dat na silikon.
1. Nasadit unašeč a dotáhnout centrální matici. Utahovací moment z hlavy nevím, na nápravy DANA můžu zjistit.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Matice
Díky za radu - v servisním manuálu to popisujou velmi dramaticky. Před povolením unašeče se prej mají vytáhnout obě poloosy (!) a hlavně se prej má zjisti, kolik síly je potřeba na otočení unašečem. Prej je tam vevnitř nějaká rozpěrka, která má odpor podle utažení matice unašeče.
Takže se prej nejdřív zjistí původní odpor hřídele unašeče (nejspíš kvůli tomu se sundavaj poloosy - aby neovlivňovali měření), pak se sundá a provede se výměna gufera a při opětovném utahování příruby unašeče se matice postupně utahuje tak, aby odpor této vstupní osy byl zase stejný jako původně (nebo trochu vyšší z důvodu vyššího tření nového těsnění).
Takže vcelku "sajgon" a mám z toho dost bobky abych něco neposral...
Takže se prej nejdřív zjistí původní odpor hřídele unašeče (nejspíš kvůli tomu se sundavaj poloosy - aby neovlivňovali měření), pak se sundá a provede se výměna gufera a při opětovném utahování příruby unašeče se matice postupně utahuje tak, aby odpor této vstupní osy byl zase stejný jako původně (nebo trochu vyšší z důvodu vyššího tření nového těsnění).
Takže vcelku "sajgon" a mám z toho dost bobky abych něco neposral...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- patas
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 581
- Registrován: 01 dub 2006 17:08
- Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
- Kontaktovat uživatele:
mam tady nakres zadniho difu.gufero je pod cislem 18 a jeho origo cislo je 91149633.Ale jaka je misto nej nahrada ti nereknu jeste sem ho nemusel menit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 338
- Registrován: 18 srp 2005 21:43
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 338
- Registrován: 18 srp 2005 21:43
- Milda
- The Legend
- Příspěvky: 1550
- Registrován: 03 črc 2006 23:47
- Skype: Daidallos
- Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
- Kontaktovat uživatele:
Výměna gufera zadního difu u A long 94 2.4i
Oživím trochu téma, páč je tu kolem výměny tekoucího guffera difu za kardanem dost problémů u více lidí a i Čelda chtěl po mě ten simering až ho vyndám, zda by se nešel zkouknout a něčím nahradit.
Čeldíku - nešel Ale přivezu ti to torzo starého guffera na sraz do Petrovic. Bohužel je to taková speciální mrdka, kterou nahradit nelze. Není to rozum jen z mojí hlavy. I tady na fóru i můj mechoš tvrdí, že náhrada není a to ani v druhovýrobě.Ale k wjecy:
Začal mi kapat asi před 3mi měsíci (loužička na zemi). Protože už jsem tušil, že to nebude levná sranda, tak jsem s výměnou otálel a jen nechal dolejvat. Asi cca 1/2dcl za měsíc. Před dovolenou na Slovensko (2.200km) jsem taky nechal dolít na plno a po návratu už nekapal. Dif byl skoro empty. A protože dif taky není levná sranda, tak jsem to dal na dílnu, aby mi to teda už vyměnili.
Jenomže - wono to nejni jen vyměnit nějakou gumičku. Bývá vydřená hřídel a ta se musela znova nabalit a sbrousit. A prej to nemůže dělat kdekdo, kdo na to nemá mašinu (nějakou tvarovou brusku, či co). Nebejvá to pravidlem pokaždé, ale je to prej velmi pravděpodobné, že když začne kapat dif z gufera, že je vydřená i hřídel.
A na závěr pár dokumentaček: Jinak cena byla vskutku "lidová" cca 45,-Eur
.
Čeldíku - nešel Ale přivezu ti to torzo starého guffera na sraz do Petrovic. Bohužel je to taková speciální mrdka, kterou nahradit nelze. Není to rozum jen z mojí hlavy. I tady na fóru i můj mechoš tvrdí, že náhrada není a to ani v druhovýrobě.Ale k wjecy:
Začal mi kapat asi před 3mi měsíci (loužička na zemi). Protože už jsem tušil, že to nebude levná sranda, tak jsem s výměnou otálel a jen nechal dolejvat. Asi cca 1/2dcl za měsíc. Před dovolenou na Slovensko (2.200km) jsem taky nechal dolít na plno a po návratu už nekapal. Dif byl skoro empty. A protože dif taky není levná sranda, tak jsem to dal na dílnu, aby mi to teda už vyměnili.
Jenomže - wono to nejni jen vyměnit nějakou gumičku. Bývá vydřená hřídel a ta se musela znova nabalit a sbrousit. A prej to nemůže dělat kdekdo, kdo na to nemá mašinu (nějakou tvarovou brusku, či co). Nebejvá to pravidlem pokaždé, ale je to prej velmi pravděpodobné, že když začne kapat dif z gufera, že je vydřená i hřídel.
A na závěr pár dokumentaček: Jinak cena byla vskutku "lidová" cca 45,-Eur
.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá. mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá. mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 lis 2006 11:44
- Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna gufera zadního difu, rozkres zadního difu
tak luci nahrada neni a jeste jsem mel navic sedrenou tu hridel tak jsem ji nechal na soustruhu stahnout do roviny a vylestit gufero jsem si nechal vyrobit na miru a vsechno je ok pokud o tom budete chtít vedet vice tak se v sobotu na srazu zeptejte rad vam poradim ps:to gufero me vyslo na 250kč
tel- +420 608701329 NON STOP
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
unašeč kardanu gufero 48-62-8
s tou rozpěrkou servisní manuál nelže. vnitřní a vnější ložisko hrušky jsou rozepřené takovým vlnovcem. Když utahneš matku víc, než předepsaným momentem, vlnovec se zbortí a ložiska jsou pak bez vůle, takže dřív nebo později hrozí jejich zadření. Vlnovec je na jedno použití. Pokud nechceš vlnovec při každé demontáži měnit, je třeba vyrobit z nějaké vhodné trubky náhradu a tu pak přesně dopasovat třeba vymezovacími podložkami. Pak před utahováním unašeče sundat zadní víko rozvodovky a neustále během dotahování kontrolovat vůle v ložisku. při správném seřízení nesmí být cítit na unašeči kardanu vůle ale musí jít lehce pohybovat jednotlivými kuželíky v ložisku. to lze právě přes sundané víko rozvodovky, například úzkým šroubovákem. po seřízení musí jít unašečem lehce točit. z toho důvodu manuál doporučuje vyndání poloos. pokud někdo nehodlá investovat do originál simerinku, přikládám opět čmáranici mezikroužku pro běžné dvoubřité gufero 48-62-8 kterým lze originál nahradit. mezikrožek je vhodné vyrobit z materiálu o vyšší tepelné roztažnosti, než má litinová skříň rozvodovky - například bronz, mosaz nebo dural. dál je třeba dodržet míru 80,25mm , která zajišťuje dostatečné držení a těsnost kroužku po naklepnutí. vlastní gufero se pak naklepne zhruba o 3 až 4mm pod okraj krožku, aby unašeč kardanu nelehl po dotažení na čelo gufera...Slaava píše:Díky za radu - v servisním manuálu to popisujou velmi dramaticky. Před povolením unašeče se prej mají vytáhnout obě poloosy (!) a hlavně se prej má zjisti, kolik síly je potřeba na otočení unašečem. Prej je tam vevnitř nějaká rozpěrka, která má odpor podle utažení matice unašeče.
:
cena gufera 27,- kč ...po celé opravě je třeba zjistit, v jakém stavu je odvzdušnění nápravy, jinak budete za týden přetěsňovat nápravu znova. v tom nejhorším případě začnou téct ložiska do kol, což je super práce
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
Hezký. Hele, nechtělo by to na ten průměr 73,65mm dát O-kroužek?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
ten průměr 73,65mm je jen osazení, aby mohl být kroužek delší a simerink přišel hlouběji. navíc je skříň rozvodovky proti tomu průměru 73,65mm z jedné strany odfrézovaná kvuli odpadnímu kanálu pro olej, takže by o-kroužek stejně neměl na čem sedět
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
Nedokážu si to představit, musel bych to vidět - podle voházenýho spodku auta mě to stejně čeká.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
no já měl pod autem pořád dvě louže oleje. jednu pod rozvodovkou, druhou pod motorem. tuhle jsem koukal, že pod motorem je louže pořád ale pod diferákem je sucho, takže jsem usoudil, že se to buď konečně opravilo samo, nebo už vyteklo všechno. no, bohužel to byla ta druhá možnost, takže mi nic jiného nezbylo, než to přetěsnit ...krám německej
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: gufero zadního diferenciálu - rozkres diferenciálu
Já obě louže udržuju pravidelným doplňováním oleje do motoru i do rozvodovky. Mě to sákne ale i kolem víka.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03 led 2015 10:59
- Skype: patronel1122
Re:
ZDRAVÍM ŤA, Počuj na tom obrázku čo si pridal, mne chodí ta hriadel na ktorú sa montuje unášač hore dole, a pol centimetra vonku. Myslíš ze mi bude treba vymeniť len to lozisko (17) ?? Diky .patas píše:mam tady nakres zadniho difu.gufero je pod cislem 18 a jeho origo cislo je 91149633.Ale jaka je misto nej nahrada ti nereknu jeste sem ho nemusel menit.