Imobilizér

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Snezenkakyticka

Imobilizér

Příspěvek od Snezenkakyticka »

Ahoj, vím že to tu už bylo,,,ale máte někdo problém s imobilizérem jako já nebo podobný? Mám TDI 2,5. Chci nastartovat, dám klíček, počkám až zhasne žhavení a imobilizér. Nastzartuju - jedu. Chci se někde jen zastavit, vypnu motor, zamknu - odejdu - a při dalším startování, kdy je auto ještě "teplé" začne imob.blikat. Vypnu klíček, vyndám ho ze zapalování, chvíli počkám, znovu zkouším,...a to samé se opakuje 2x, 3x,...a pak to jde. Popojedu např. 3 km a znovu zastavím a odejdu - přijdu a vše jde v pohodě. Na první pokus nastartuji a jedu. Pro většinu případů platí, že se tohle stává když je auto už ohřáté...když je hodně teplo anebo hodně vlhko (což nevím, jestli je náhoda nebo to s něčím souvisí).
Děkuji za vaše rady, názory, úvahy, protože myslím, že víc hlav a ve vašem případě asi i zkušených, víc ví. Nechce se mi odvézt Berunu někam do servisu kde vypláznu za 5 minut plno peněz a při tom to třeba ani není nutné.
Děkuji.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od DJ.Tom »

A když po pause dáš klíček do zapalování a snažíš se startovat poloha zapnutí motoru, tak kontrolka diagnostiky (žlutá motor) svítí nebo bliká ? jestli bliká je to imobiliser jestli svítí je to něco jiného a co, by se poznalo podle diagnostiky bud vyblikáním) nebo přes OBD 2 (vyblikání je jednoduché, někde to tu někdo psal, nebo napiš mail a pošlu ti tabulku) diagnostika by stála v Opelu kolem 300. Popřípadě jestli bude nějaký sraz tak vezmu pc.
Tom
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Kondor
Site Admin
Příspěvky: 186
Registrován: 23 dub 2005 20:17
Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kondor »

Ahoj, mám sice 2.2i 16V, ale dělá mi to občas to samé. Úplně přesně jak to popisuješ. Závadou je chyba komunikace mezi chipem a přijímací anténou imobilizéru. Akorát odstranění je horší, musí se kvůli tomu rozdělat skoro celá palubka, aby jsi se dostala k tomu přijímači a to jsem nedělal. Neobjevuje se mi to totiž nijak často a páč nemá stále čas, tak dokud to jezdí, tak to neřeším. Navíc není psáno, že třeba přiblížení antény ke klíčku pomůže, může to být pomalu se loučící buďto jen přijímací obvod imobiliséru nebo celý immo...
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Snezenkakyticka

Příspěvek od Snezenkakyticka »

DJ.Tom píše:A když po pause dáš klíček do zapalování a snažíš se startovat poloha zapnutí motoru, tak kontrolka diagnostiky (žlutá motor) svítí nebo bliká ? jestli bliká je to imobiliser jestli svítí je to něco jiného a co, by se poznalo podle diagnostiky bud vyblikáním) nebo přes OBD 2 (vyblikání je jednoduché, někde to tu někdo psal, nebo napiš mail a pošlu ti tabulku) diagnostika by stála v Opelu kolem 300. Popřípadě jestli bude nějaký sraz tak vezmu pc.
Tom
Tome, trvale nesvítí, pouze bliká. Každopádně děkuji za radu diagnostiky - každopádně musí Beruna do servisu, protože dnes s ní jel manžel a najednou mu prý začalo klepat v motoru - užjí nenastartoval vůbec , já tedy ano, ale tak příšerné klepání jsem ještě neslyšela..ale tzo patří zase jinam.
Děkuji mockrát Kondorovi i tobě Tome. :cry:
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nimrod »

Toto je výrobní vada Opelu a lze ji odstranit pouze výměnou a nebo sdstavením imobiliseru.
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Ahoj,já teda imob ve Froncku nemám a neznám tedy přesné řešení imobu ve Fronteře, takže spíš ze skušeností u jinejch aut,takže spíš jen má dedukce a doměnky,takže, zda má být obvod spojen přes čip v klíčku, mohl by být tento čip mít již slábnoucí signál, dále nevím,zda je k Fronterce s imobem dodáván tzv. servisní klíč, tj. klíč používaný pouze při servisní prohlídce a při " načtení" imobu, fungující tak,že se dá do zapalování na cca 20 sec, pak se tam dá "jízdní klíč" a po zapnutí zapalování se data načtou do čipu - tímto by byla závada odstraněna v případě poškození dat na čipu, pokud by v čipu byl slábnoucí signál, vyzkoušet, zda se závada bude projevovat i při jízdě na "servisní" popřípadě druhý klíč k vozidlu?! Dalším problémem by mohli být kontakty,resp jejich špatný dotek,který by se při jejich zahřátí ještě zvýšil, popřípadě špatné kostření, kdy by nedošlo vždy k uzavření obvodu, dále se může stávat, že je chyba v centrálním zamykání vozidla,přes který bývá imob propojen ( né u všech vozů), např při špatné deaktivaci imobu před jízdou poté postačí vozidlo zamknout a odemknout a imob je správně deaktivován, znovu zdůrazňuji, systém zapojení imobu u Fronterka neznám,toto jsou jen mé nápady a úvahy s jakými problémy jsem se u imobů setkal v jiných vozech a jak je bylo možné odstranit, tak snad to nebude žádná velká závada a brzo se týhle bolístky zbavíš ( te ) všichní :D
Uživatelský avatar
patas
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 581
Registrován: 01 dub 2006 17:08
Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patas »

no me to dela to samy co lence. Obcas se to zblazni zacne zhavit a najednou blika kontrolka motoru.Mam tam od bejvaleho majitele magnet na kterej se asi chytal mikrofon od CB.Ale vysledoval sem ze kdyz ten kram zacne blbnout tak to k tomu staci prilozit a najednou to fachci.Ale to je asi blbost.Jako elektrikar tomu moc neverim.Ja mam treba problem ze sem k frontere dostal jen jeden klic a zaden servisni ani nahodou.Budu muset najit ten prijmac a nejak se na to podivat.Kde je zasitej ten chip primo v klicku nebo v dalkovym ovladani?
Jirka V.

Příspěvek od Jirka V. »

Tak jsem včera taky neodjel díky imobilizeru. Asi špek od původního majitele, budu muset asi do servisu, protože to byl druhý klíč k vozu a domívám se že se někdo šťoural v ŘJ a tento imobilizér druhého klíče vymazal. Horší varianta je že je čip v tomto klíči KO. No uvidím.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od DJ.Tom »

Imobiliser jde jednoduše vypnout přes tech 2 problem je že je ktomu potřeba karta (papírek s nápisem passcard) stačí opsat kod a poté vypnout, bez tohoto kodu to nejde stejně tak ani nejde přidávat další klíčky. Jak píšeš že bliká tak to je 100 % IMOBILISER. K funkci v klíčku je malý obvod (HID) obmotaný cívkou) opak je naproti, hned vedle kovu zámku takže když se sundá kryt tunelu volantu je krásně vidět. Princip je naprosto stejný jako u klasických čteček co máte v práci a podobně Indukuje se napětí tím se nabije šváb v klíčku a zpátky pošle kód jednotka to pak vyhodnotí. Jednotka je součástí řídící jednotky motoru. pokud není pass card, je jediný způsob vypnutí imobiliseru vyndat pamět epromku z jednotky, a přepsat. problém je že pokud člověk nemá výpis programu a co co je musí být dvě jednotky aby se to porovnlo a daná hodnota se změnila, takže práce na dny. Opravdu záchrana je passcard a imobiliser zakázat. Bohužel jiná rada není :o( co se týče přiblížení (jestli je to dosahem) stačí pod volantem povolit jeden šroubek dát tam třeba istanční (plastový) podlož aby to bylo blíž třeba o pár cm a zároveň dál od kovu zámku.. holt jestli to pomůže.... nevím :o(
Tom
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
kubla
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 03 srp 2008 17:19
Bydliště: Tišnov (u Brna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Imobilizér

Příspěvek od kubla »

Na diagnostice mi to hlásí "incorect imobilizer" - startuju, točí se motor, ale nenastartuju, je možné, že to je imobilizerem?
Opel Frontera - r.v.-1999/2.2DTI Sport Skype: kublakubla
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Re: Imobilizér

Příspěvek od HUJER 4x4 »

kubla píše:Na diagnostice mi to hlásí "incorect imobilizer" - startuju, točí se motor, ale nenastartuju, je možné, že to je imobilizerem?
No, jenom tak asi na 99,99999999999999999999 %
Uživatelský avatar
kubla
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 03 srp 2008 17:19
Bydliště: Tišnov (u Brna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Imobilizér

Příspěvek od kubla »

Pokud je to fakt, tak mě odvezou štěstím do blázince ...
Opel Frontera - r.v.-1999/2.2DTI Sport Skype: kublakubla
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re:

Příspěvek od *pt* »

Nimrod píše:Toto je výrobní vada Opelu a lze ji odstranit pouze výměnou a nebo sdstavením imobiliseru.
vie niekto ako odstavit imobilizer?
stavitel1 mi totiz vcera volal ze je na lyzovacke a ze stratil kluc. Ma vraj nahradny , ale na ten prave nefunguje imobilizer (neviem preco).
rady samozrejme kludne aj po SZ, nechcem tu nechavat navody pre nepovolanych.
Aha , ak by nietko neveddel tak ide o 2.2 Dti, r.v. 99
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Milda
The Legend
Příspěvky: 1550
Registrován: 03 črc 2006 23:47
Skype: Daidallos
Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
Kontaktovat uživatele:

Re: Imobilizér

Příspěvek od Milda »

Pokud si stavitel1 nechal udělat náhradní klíč v běžném zámečnictví podle originálu, tak mu s ním půjde asi jen odemknout volant. :?
Odstavení immobilizéru musí být u každého systému umožněno, ale liší se od typu, provedení,výrobce a montážní firmy.
Jelikož mám naštěstí alarm+immo od českého výrobce a vlastnoručně vpletený do instalace, tak mě výše zmíněný problém potkat nemůže. Musí ti poradit někdo, kdo má tentýž systém. Mě jen napadlo to s tím duplikátem ze zámečnictví bez čipu. To pak fakt nejde. Tuším, že někdo tu psal, že Béčka mají alarm i immo vsáknutý až do řídící jednotky. Takže - "potěškoště" :( :!:
Naposledy upravil(a) Milda dne 20 úno 2009 18:58, celkem upraveno 1 x.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá.
mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Imobilizér

Příspěvek od *pt* »

no Mildo , prave od teba akozto elektrikara som si sluboval viac ako len ''Poteskoste'' :lol:
ten kluc uz taky vraj mal/kupil - je mozne ze je pokazeny alebo ho prvy majitel niekde skopcil ..
co uz, asi to fakt nepojde inak ako odtah a odborny servis ... :? kazdopadne nemila situacia, 250 km od domu
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“