Vypadnutie elektroniky pocas startu a dym z pod volantu

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Odpovědět
maniacse
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 18 pro 2014 12:36
Bydliště: Jacovce (SK)

Vypadnutie elektroniky pocas startu a dym z pod volantu

Příspěvek od maniacse » 11 srp 2015 16:36

Nazdar vospolok.
Dnes sa mi stala zaujimava vec. Prisiel som domov z prace, neakych 38-39 stupnov vonku, zaparkoval som auto pred branou a vypol motor. Za cca 5 minut som chcel upratat auto do dvora. Pri startovani vypli vsetky budiky, a jedine co islo bol starter. Prestal som startovat a vypol som klucik. Zapol som klucik znova a nic sa nestalo, cela pristrojovka mrtva, starter tocil, inak nic. Vtedy som si vsimol dym zlava s pod volantu. Vzhladom na tmavu pristrojovku som myslel, ze prskla neaka silnejsia poistka, ale vsetky poistky boli OK. Nechal som auto na vystraznych smerovkach, tie fungovali. Ked som znova zapol kluciky, kontrolky smeroviek uplne pohasli, ale blikali dalej. Tak som to na starteri vycuval, slahol tam jednotku, zpod volantu opat dym, tentokrat som ho lokalizoval konkretne, siel z diery okolo smerovkovej packy. A v tom zrazu aha, auto nastartovalo. Vbehol som do dvora, vypol motor, zapol kluciky znova, a uz vsetko ide: kontrolky, IMMO check, engine check. Tak som si pre istotu nachystal hasicak do baraku, aby bol poruke, keby nieco.

Co vas pri tomto napada? Zla kostra? Spinave kontakty v spinacke? Predrata izolacia niekde pod volantom? Neviem, na com pojdem do roboty zajtra. Golfa mi zramoval typek pri buracke, a z Frontery sa mi dymi.. Za jazdy by to asi prijemne nebolo, hlavne s plamenovym doprovodom......
A 2.5TDS Sport + Golf 2 + docasne odhlaseny Golf 1

Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Vypadnutie elektroniky pocas startu a dym z pod volantu

Příspěvek od Goauld_cz » 11 srp 2015 22:01

Viděl bych to buď na spínačku, nebo kabeláž k ní. Měl bys to rozdělat a omrknout jestli tam budou nějaky stopy po zkratu, nebo natavená kabeláž.
Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI

maniacse
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 18 pro 2014 12:36
Bydliště: Jacovce (SK)

Re: Vypadnutie elektroniky pocas startu a dym z pod volantu

Příspěvek od maniacse » 12 srp 2015 18:56

Presne to ma napadlo a presne to som aj urobil.

Len este poznamka, na co som vcera prisiel: auto NEDOBIJA od daneho incidentu. Mam okrem toho palubneho voltmetra dorobeny aj cislicovy priamo z baterky, a tesne pred vcerajsou prihodou drzal krasnych 14.nieco, a odvtedy uz len 12.2-12.4, po vypnuti motoru vybehne na 12.8V.

No a teraz k dnesnemu rozoberaniu. Spinacka je cista, len znamky opotrebenia, nie zhorenina. Preistotu som ju vycistil on stareho maziva, vystriekal kontakt sprejom a nanovo namazal. Kabelaz vyzera zdrava, akurat su tam neake odbocky s kablov, ktore chcem zrusit (v Polsku bolo auto vybavene GSM imobilizacnym alarmom, to vsak pocas prechodu na Slovensko niekto vystrihal, imob kable - prerusenie privodu do spinacky - spojil nakratko). Vsetko to chcem vycistit a nanovo pospajat tak, ako to bolo z vyroby. Jediny problem mam, ze som nenasiel ziadnu zavadu zatial. Nic ohorene, nic natavene. Napadlo ma, ze ci to nebol len dym z lepu z izolacky, ktorou boli vsetky dopajane kable omotane - zvyseny odber sposobil zvysenie teploty, ktoru sice vydrzali kable a poistky, ale izolacka zacala cmudit - ale to je len moja teoria.

Otazla na dnes:
tie dva kable, co idu zhora do altiku, to je budenie? Ak hej, ako sa ten steker odpaja? Vcera bol horuci motor, ked som to pozeral, tak som to nestihol prilis omrknut. Dalsia vec, co ma byt na tych kabloch? +12V a kostra? Alebo?

Ak ma este niekto silu v tychto horucavach rozmyslat a odpovedat na moje siahodlhe otazky, budem vdacny...
A 2.5TDS Sport + Golf 2 + docasne odhlaseny Golf 1

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2584
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Vypadnutie elektroniky pocas startu a dym z pod volantu

Příspěvek od vlado007 » 12 srp 2015 19:54

Baterka je ok :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)

maniacse
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 18 pro 2014 12:36
Bydliště: Jacovce (SK)

Re: Vypadnutie elektroniky pocas startu a dym z pod volantu

Příspěvek od maniacse » 14 srp 2015 14:23

Jasne, batt OK, nieje sice nova, mam ju z druheho auta, ale je premerana, nabita a startuje na otocku, nie ako ta predosla. Avsak ani s tou slabou neboli ziadne problemi tohto typu, jedine ze ak stalo auto v mraze dlhsie ako tyzden, bolo ju treba nabit.
Tiez este raz podotykam, ze auto preslo cca 10km so zapnutou klimou, vetrak na maximum, a napatie nekleslo pod 13.9V. Po dymovom blackoute mi na baterku nejde absolutne nic, ani brnk od altiku. Preto chcem premerat to budenie..

Edit:
tak auto uz zas jazdi. Musim sa priznat, ze pricinu tohto celeho som nenasiel, ale odstranil som vsetky skody napachane ako touto poruchou, tak aj byvalym majstrom, co auto robil. Kedze bolo auto este v Polsku vybavene GSM immo alarmom, bolo tam dost zasahov do kabelaze auta. Avsak "sikovny" majster, co to odtial vytahoval, poprepajal kable hlava-nehlava, tenke-hrube, ... A namiesto 10A poistky pre pristrojovku a neake dalsie drobnosti dal 25A poistku s napevno prepojenymi nozickami. Cize mi vyhorela izolacia na kabliku od prepoja k budeniu altiku. Tiez vyhorel konektor, kde sa zapaja kablovy zvazok z poistkovky do kabloveho zvazku pre motorove prislusenstvo (ten, kde je aj dobijanie). Dalej na tento bordel bola napojena aj pristrojovka - hlavny plus. No hroza. Co som nasiel povodne, to som prepojil, a co som nenasiel, to som zapojil na poistkovku. Nasiel som kopec nevyuzitych kablov (A VON!) a zopar divne prerobenych (foto dodam, mozno mi pomozete s identifikaciou).
Testovacia jazda vcera vecer, svetla, dialkove svetla s pridavnymi, ventilator a stierace, a na baterke 14.1V. Nadhera! Takze dnes som uz v praci na mojej krasavici...
A 2.5TDS Sport + Golf 2 + docasne odhlaseny Golf 1

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host