Svíčky pro 3.2 V6

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Svíčky pro 3.2 V6

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Jaký máte a nebo jak by jste dali vy zkušení svíce do V6?

Denso Iridium?
Denso TT?
Bosch platinum?
NGK Spark Plugs?

Díky
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Svíčky pro 3.2 V6

Příspěvek od Goauld_cz »

Servisní manuál udává tyhle, jiny bych nedával.
Denso K16PR-P11
Denso PK16PR11
Chapmipon RC10PYP4
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
pida3.2v6
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 574
Registrován: 21 led 2011 17:59
Bydliště: Dlažov-někde u Šumavy

Re: Svíčky pro 3.2 V6

Příspěvek od pida3.2v6 »

já mám Bosch 7404 +9 FLR 8 LDCU+

zatím mají najeto ca. 10 000 km na benzín a 60 000 km na plyn (4 roky) a bez problémů
Frontera B 3,2 V6 ,r.v.2000,246 000 km,manual,dlouhá,LPG,pera + 7 cm + prodloužený Rancho RS 5000,rozšířená +3+3 cm,protektory Colway C Trax MT 245/70 R16
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Svíčky pro 3.2 V6

Příspěvek od Goauld_cz »

Svíčky s vícečetnou elektrodou bych nedoporučoval pro auta, ktery je nemají z výroby předepsany, protože na to nemají uzpusobeny zapalování. Moc sem o nich nezjistil, ale jestli sou vhodny na plyn, tak na benzín moc ne. Takže pokud nemáš plyn tak bych volil svíčky s iridiovou, nebo platinovou elektrodou, ktery sou určeny do tohodle motoru. Prostě iridiovy Denso IK16 a hotovo :wink:
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Svíčky pro 3.2 V6

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Ono to asi nebude jen tak, říci prostě dát to, co předepisuje výrobce. Jen už s ohledem na to, že v době kdy se Frontery vyráběly tyhle nový technologie pro výrobu svíček nebyly k dispozici. Já se právě bavil se dvěma mechošama od Opelu a ti povídali, že třeba ty TT od Densa dávají docela často i do starších vozidel, bo mají naproti sobě ty dvě elektrody. To pak dělá daleko lepší a silnější jiskru a benzín se tak líp spaluje. Ty Iridium se taky používají dost často. No a jelikož budu dělat provoz na E85 tak vesměs všude mi bylo řečeno, že dávají svíčky Svíčky DENSO Iridium Power IK16 E85 (popřípadě BOSCH platinum LPG) a ještě se doporučuje výměna za K&N vzduchový filtr kvůli lepšímu dýchání motoru...jenže to zase pro off není moc dobrý co jsem tady vyčetl... :-)
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Svíčky pro 3.2 V6

Příspěvek od Goauld_cz »

Svíčky co předepisuje výrobce sou naopak nejmodernější technologie co byla v té době a je i teď, tj. iridiovy a platinovy. Na provoz E85 je vhodny použít právě ty denso iridium.
Ohledně těch svíček s dvojitou, nebo dokonce čtveřitou elektrodou je nesmysl už z fyzikálního hlediska. Pokud máš jednu zápornou elektrodu se správnou vzdáleností od kladné je jiskra správně dlouhá a silná. Zvýšením počtu elektrod dosáhneš jenom toho, že jiskra se rozdělí na dvě slabší, což pro zapálení směsi rozhodně vhodnější není. Víceelektrodovy svíčky se používají v systémech se silnějším zapalování, nejčastěji u sportovních aut, kde je z hlediska výkonu taková svíčka vhodná. Pokud k tomu ale zapalování není uzpůsobeny, jakožto že u tohodle auta není, tak je to čirej nesmysl.
Svíčky sice můžou fungovat normálně, ale záleží na konkrétním zapalování. U některých háže jiskru sporadicky na některou z elektrod a provoz je normální a u některých se jiskra rozdvojí na obě elektrody a tím se obě jiskry zeslabí.

Hlavní věc, kterou je potřeba si u Frontery uvědomit, že to není OPEL :!: ale ISUZU :!: Takže ne Němec, ale Japonec a do těch se odjakživa dávají japonsky svíčky :grin:

Filtr K&N je dobrej i na ofroad, ale je potřeba ho pravidelně čistit a impregnovat olejem, jinak nefunguje a pouští do motoru prach. U 3.2 frontery není filtr papírovej, takže výměna vložky za sportovní, nebo dokonce otevřeny sání je sama o sobě nesmysl.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“