lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - chyb

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - chyb

Příspěvek od Juraj Lepies »

Dobry den,
uz zasa otravujem. Chystam sa zaciatkom augusta na dovolenku a auto prestalo jazdit. Podla vybliknutia zavady na diagnostickom pine (urcite to poznate) sa mi na diagnostike motora ukazala zavada c. 13 - lambda sonda bez napetia
c. 19 - induktivne inpulzne cislo - chybny sighnal o pocte otacok.
Neviete co by to mohlo byt? Volal som autoelektrikarovi, ale on dnes odchadza na dovolenku, hovoril cez telefon, ze by to mohlo byt cidlo otacok klukovej hriadele.
Je vsak zaujimave, ze ked motor vychladne, tak sa da nastartovat v pohode. Ak sa zohreje (cca za 10 - 15 min.) , tak samo skape a neda sa nastartovat do vychladnutia. V hlavnej skrinke som nasiel natavenu 10 A poistku - myslim, ze tretiea alebo stvrta z prava. Vymenil som ju, ale auto sa chova rovnako.
Skusil by som teda vymenit cidlo otacok klukovej hriadele. Ale ak mate niekto nejaku skusenost s podobnou poruchou tak napiste. Mam Opel Frontera (A), 2,4 i rok vyroby 1992 (typ motora C 24 NE), dlha verzia obsah 2410.
Prosim dajte vediet co najskor co by to mohlo byt - ak viete. Nechcem, aby mi zavada ohrozila dovolenku - tesim sa na nu 2 roky..
Prajem pekny a uspesny den.
Juro Lepies
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: zvlášťní závada

Příspěvek od vlado007 »

To cidlo kluky to moze byt. Dost casto sa takto prejavuje ak je vadne. Za studena ide, po zohriati prestane.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: zvlášťní závada

Příspěvek od Juraj Lepies »

Dakujem Vlado - po vymene, ak ho zozeniem, dam vediet co to urobilo.
Ahoj - Juro Lepies
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: zvlášťní závada

Příspěvek od palo frontera »

Kamarat teraz tiez riesi taky isty problem len na inom type auta (Fiat Brava).
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Goauld_cz »

Chyba číslo 19 je opravdu snímač klikové hřídele. Ten projev je klasika, řešil sem to už mockrát na různých autech. Nefunkční lambdu bys měl vyměnit, protože auto bude víc žrat a nemusí mět dobrej výkon. Labmda dává řj. motoru informace o spalování směsi, když nefunguje, jednotka pojede v náhradním režimu bez ní.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Juraj Lepies »

Ahoj chalani,
moc dakujem za radu. Čidlo som už objednal. Lambdu poriešim až po dovolenke. Asi by mi to narušilo rozpočet. Mám aj strach, či sa bude dať ta stará lambda vyšroubovať - závity budú asi zapečené. Bol som v máji na STK - a lambda bola este dobra. Je smola, ze sa zopsula.
Zatial ďakujem a prajem pekny den.
Juro Lepieš
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Goauld_cz »

Lambda má určitou životnost, záleží samozřejmě na kvalitě spalování, ale životnost je maximálně 180-200 tisíc kilometrů, potom už nikdy neměří dobře.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Juraj Lepies »

Ahoj,
mám už najazdené viac ako 300 000 km - neviem to presne lebo som pre poruchu vymenil celu palubku včítane budíkov. Chcel by som ju vymeniť (lambdu), ale bojím sa, či sa mi podarí vyšroubovať - určite bude za tie roky (r. v. OF 1992) zapečená. Čítal som o problémoch s výmenou dávnejšie niekde na fóre. Tiež neviem, či sa dá kúpiť nejaká kvalitnejšia z druhovýroby. Nemám poňatie o cene lambdy. Teraz pred dovolenkou sa bojím do toho zasahovať. Potreboval by som vymeniť aj tú časť výfuku pod parohami, ale nedá sa kúpiť. Asi ju budem musieť nechať vyrobiť. Je to staršie auto, ale mám ho rád a na novšie nemám.
Ďakujem za radu a pomoc. To čidlo mi zatiaľ nedošlo - po výmene dám vedieť. To stáré som demontoval - bolo veľmi špinavé - prach s olejom - zabudol som to v minulosti čistiť. Vedľa čidla otáčok klukovej hriadele som videl ešte jedno čidlo - neviete povedať na čo je? Asi meria hladinu oleja alebo čo?
Prajem pekny den priatelia.
Juro Lepieš (OF 2,4i (A)/1992)
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Juraj Lepies »

Dobry den priatelia,
tak som tu znova po dovolenke. Tohto roku som mal smolu. Po ceste z dedinky Thet v horach Albanska sa zadrela vodna pumpa. Pomohli neznami priatelia z Nemecka a Svajciarska. Pri tahani na lane sa podarilo urobit dieru do olejovej vane motora. Dlhy sroub na kryte po naraze v tazkom terene prerazil vanu.Olej vytiekol. Po dotiahnuti do servisu, vymene vodnej pumpy a zavareni vane motora a taktiez doliati oleja a vody uz nesiel nastartovat. Proste naskoci a po par sekundach zdochne. Snazil som sa ho aj roztiahnut. Motor naskocil a v priebehu tahania isiel, ale nedal sa pridat plyn (nesiel do otacok) a tiez sa zahrieval. V znackovom servise v Albansku na diagnostike konstatovali chybu na cidle otacok klukovej hriadele. Mal som nahradne a po vymene cidla sa zavada opakovala. Na diagnostike auta som zistil zavadu c. 31. V inych servisoch - presiel som ich 4 - kontrolovali kompresne tlaky na svieckach - povedali, ze su dobre a rovnake na kazdom pieste. Kontrolovali a skusali aj palivove cerpadlo - vraj sa im zda, ze ma maly tlak. Skusobne tam dali cerpadlo z nejakeho mercedesa, ale auto reagovalo rovnako.V inom servise povedali, ze tlak cerpadla je dobry. Po par sekundach zdochol motor. Tak som po neuspechoch v servisoch auto a rodinu nechal previest na Slovensko odtahovkou. Bolo to riadne mastne. Co este povedat. Na dieru v olejovej vani sme prisli hned po prerazeni,takze som nesiel na nastartovane auto bez oleja. V priebehu cesty som vsak v ostrych zakrutach musel parkrat nastartovat a pomoct tahajucemu autu. Doba nastartovania a jazdy bola asi 2 minuty. Bolo to tak 5 az 6 krat v priebehu jazdy. V priebehu tahania som vsak musel viackrat na velmi velkych svahoch pribrzdovat auto prevodovkou (pri vypnutom kluciku na redukovanej dvojke alebo trojke - teda bez spusteneho motora). Chcem povedat, ze auto islo vzdy nastartovat a ten kusok na prekonanie prekazky fungovalo. Motor podla mojho nazoru prestal ist az po vymene vodnej pumpy. Pri jej demontazi, musel mechanik kusok - asi 2 cm - povytiahnut ozubene koleso, na ktorom je cidlo otacok klukovej hriadele. Jeden sroub vodnej pumpy je za nim. Ozubene koleso len povytiahol a po montazi ho naklepal naspat. Je mozne, ze ho neusadil do spravnej polohy? Nehybal s nim do boku, len ho povytiahol a naklepal naspat. Na hriadeli od motora je klinek, ktory drzi polohu ozubeneho kolesa. Po montazi pumpy sa uz motor nedal nastartovat a aj ked sa mechanikom podarilo udrzat motor nastartovany tak nesiel do otacok. Otacky su okolo 500 - 600. Po roztiahnuti a tahani auta pri chode motoru sa motor zohrial asi na 100 stupnov. Tak co priatelia - odfajcil som motor, alebo je to nejaka zavada v elektrike? Mal uz niekto taky isty problem? Je potrebne zhanat novy motor? Da sa taky vobec kupit? Mam Opel Frontera (A), 2,4 i rok vyroby 1992 (typ motora C 24 NE), dlha verzia obsah 2410. Este kvalitny nemecky liatinovy motor.
Poradte priatelia ak mozete. Zatial dakujem a prajem pekny den.
Juro Lepies
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od vlado007 »

Tak kamosko ty si pre mna paaaan. :grin: Toto co pises je jak z filmu. A co sa tyka toho motora tak tym startovanim na 2 min. ak isiel motor na sucho si ho zabit mohol. Ale skorej si myslim ze ti to asi dosrali jak sa ti v tom rypali. Treba to dat niekomu kto sa tomu fakt rozumie. Skade si :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od palo frontera »

6 krat po dve minuty je uz 12 minut bez oleja. Podla mna je to dost na zadretie. Nam sa nieco podobne stalo (nie na Frontere) a to motor bezal len cca 3minuty bez oleja v polplyne. Zhasli ho. Kus schladol a uz sme ho viac ani nepretocili. KLuka v haji.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Gryzly_cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 11 pro 2013 20:55
Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Gryzly_cz »

A když to chytne, má to normální zvuk?
První bych zkontroloval rozvody jestli s něma nepohnul když dělal tu pumpu.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Juraj Lepies »

Ahoj priatelia,
byvam v Krasne nad Kysucou okr. Cadca. Je tazko povedat, aky ma motor zvuk po nastartovani. Trva to len niekolko sekund na nizke otacky (500 - 600). Dvaja mechanici striekali nejaky plyn do motora pred skrtiacu klapku, aby sa dostal do otacok. V otackach sa mi zdal zvuk motora normalny. Mechanici hovorili, ze podla nich je motor dobry, ale ze je to asi v elektronike - ked sa neda pridat plyn. Jeden mechanik sa dokonca pokusil zmenit pomer smesi na vahe vzduchu, ale ani vtedy sa nerozbehol do normalneho rezimu. Ked ma roztiahli mal motor asi 3000 otacok - pri tahani. Pocul som ako taky mierne kovovy zvuk. Ale neviem ci to bolo od motora. Auto po ceste horami chytilo zopar cvrckov. Potom nechal roztiahnut auto mechanik (Monte Negro) - sedel za volantom - a povedal, ze nepozna zvuk frontery, ale ze si mysli, ze motor neni zly. Zmeral tlaky na piestoch a boli dobre. Hovoril, ze klukovka sa zadrie len vynimocne. Skorsie sa bez oleja zadru piesty. Jeden mechanik z odtahovky mi po nastartovani povedal, ze to moze byt posunuty rozvod - ze mohol preskocit. Neviem vsak, ci je tam retaz alebo remen. U rozvodoveho remena sa to stane castejsie. Mozno ked som pribrzdoval prevodovkou z kopcov bez nastartovania. Pri vymene vodnej pumpy som bol. Pozeral som co robi. Nepacilo sa mi, ked vytlkal kladivkom to ozubene koleso na klukovke a potom ked ho tam znovu kladivkom a tyckou natlkal. Mne sa furt nezda ta poloha toho kolesa. To koliesko trochu vytrca cez hranu hriadele 2 - 3 mm. Potom su remenice a sroub na ich stabilizaciu. Sroubom nemohol remenice a koliesko dotiahnut, lebo sa pretacala kluka. Chcem este skusit mierne posuvat tymto ozubenym kolieskom po hriadeli, ci sa nieco nezmeni. Neviem ci mechanik pri demontazi pumpy mohol nieco nahodne v motore posunut - napriklad rozvody. Potom sa budem snazit dat auto do nejakeho lepsieho servisu. Teraz mam financne suchoty. Fronterka ma za sebou velmi vela - najazdenych vyse 300 000 km - a za dobu, co ju mam sme precestovali Skandinaviu, Polsko, Nemecko, Rumunsko, Bulharsko ..... a vzdy ma doviezla domov. Nefunguje nahon tachometra - je to nahrada podla navodu fora, ale po urcitych km vyskoci z priruby tachometra lebo je priemer stvorhranu o nieco mensi. Snazil som sa to aj lepidlom upravit, ale vydrzalo to len cca 1000 km. Musim ju opravit pre dalsie cesty. Dakujem za informacie chlapci a ak vas nieco napadne tak napiste. Teraz sa popozeram aj na ceny motora - ak niekto preda C 24 NE - dobry liatinovy motor.
Prajem pekny den. Juro Lepies
rejno123
Začínající diskutér
Příspěvky: 460
Registrován: 15 říj 2012 19:32
Skype: rejno11
Bydliště: Spišské Vlachy

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od rejno123 »

Tak myslim ze olej je dolezitejsi pre klukovku ako piesty a 2.3 td ma rozvod retaz, tak aj toto by to mohlo mat, co sa tyka motora tak tu na fore chlapik menom radole by mal mat doma 2.4, aspoň mal ked som bol naposledy pri nemu, skus sa mu ozvat, mozno aj nieco poradi, vyzna sa vo fronterach
Frontera A 2.5 TDS - EX
NISSAN Patrol GR Y60 2.8 TD - EX
Juraj Lepies
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21 dub 2011 07:22

Re: lambda sonda bez napetia, induktivne inpulzne cislo - c

Příspěvek od Juraj Lepies »

Ahoj Rejno,
dakujem za radu. Pokusim sa s Radole spojit. Kazda rada dobra a pripadne aj motor, ak by ho predal za vyhodnu cenu.
Juro Lepies
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“