KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
Nazdar draci
Poněvač jsem to tady nikde nenašel tak se pokusím sepsat jednodůchý návod jak vyřešit jeden z důvodů, proč ty naše povozy nechcou v chladném počasí nastartovat
Každý rok když se začlo ochlazovat, začla ta moje fronterka stávkovat. Točila jak vzteklá,ale ne a ne chytnout. Nakonec jsem jí většinou nějak rozdýchal,ale hodně mě to štvalo. Minulou zimu pomohlo ruční dožhavení,ale tuto už nepomohlo nic Nechápal jsem proč
Takže sem začal znovu, kontrola palivového systému,nový palivový filtr, vyčištění kontaktů ŘJ, kontrola káblů, přepadové hadičky, konrola žhaviček, kontrola jestli jde proud do fajek na žhavičky, nové teplotní čidlo co dává signál řídící jednotce o délce žhavení, čerpadlo jsem si nechal zkontrolovat a přetěsnit minulý rok. Navíc po nastartování auto jelo pěkně, nekouřilo i při plným zátahu.
A zase nic ...... točila, sem tam slibovala, chytla na jeden ,pak dva ,pak třeba jakoby na všechny čtyři válce a stejně nechytla. Až při několikátém pokusu.
Dnes ráno bylo -4 , jedno žhavení, chytla na drc a pěkně na všechny čtyři. .................. A proč?
Minulý týden mi volal kamarád -tady známí jako Mekanik333 - který měl stejný problém (má stejný motor) .
Hovor začal provokativně " už startuješ ....... já jooo "
Přišel totiž se svejma kámošema co jezdí jeepky a mají v nich 3.1 VM na to , že problém je v kontaktech (fajfkách) na žhavičkách. Každej totiž většinou kontroluje jen žhavičky a nenapadne ho , že jsou uvolněný a "vyjiskřený " kontakty v těch fajfkách.
Tím pádem sice na žhavičky proud jde,ale málo a žhavička se nerozehřeje naplno
Po tomto zjištění (mě tato banalita nenapadla, pořád jsem hledal nějakou záludnost ) , jsem zkusil vycvakat fajfky a nevěřil jsem, dvě z nich byly úplně vyšlehaný.
Takže jsem je očistil šroubovákem a kontaktolem a světe div se starty hned mnohem lepší.
Tak a finální řešení :
4x lisovací kulatý konektor (kus/2kč) 4mm drát (ale silnější by byl lepčí ) , pájka, smršťovačka, izolačka, 4 cigára a cca 1,5 hod. práce.
Ze starých fajek jsem uřezal jen konce (cca 3cm) a vyrazil staré vypálené konektory. Ty jsem pak nacvakal zpátky na žhaviče a do nich zasunul nové kabely. Zatím to drží a hlavně funguje na výbornou,ale chtělo by to ještě nějaké elegantnější řešení
JE TO LEVNÉ A HLAVNĚ JEDNODUCHÉ ŘEŠENÍ A MYSLÍM SI ,ŽE VĚTŠINA TĚCH NAŠICH STAŘENEK BUDE MÍT TY KONTAKTY NA MADĚRU
Takže než se začnete hrabat v čerpadlech a jinejch drahejch záležitostech tak začněte s tím jednoduchým a levným
Poněvač jsem to tady nikde nenašel tak se pokusím sepsat jednodůchý návod jak vyřešit jeden z důvodů, proč ty naše povozy nechcou v chladném počasí nastartovat
Každý rok když se začlo ochlazovat, začla ta moje fronterka stávkovat. Točila jak vzteklá,ale ne a ne chytnout. Nakonec jsem jí většinou nějak rozdýchal,ale hodně mě to štvalo. Minulou zimu pomohlo ruční dožhavení,ale tuto už nepomohlo nic Nechápal jsem proč
Takže sem začal znovu, kontrola palivového systému,nový palivový filtr, vyčištění kontaktů ŘJ, kontrola káblů, přepadové hadičky, konrola žhaviček, kontrola jestli jde proud do fajek na žhavičky, nové teplotní čidlo co dává signál řídící jednotce o délce žhavení, čerpadlo jsem si nechal zkontrolovat a přetěsnit minulý rok. Navíc po nastartování auto jelo pěkně, nekouřilo i při plným zátahu.
A zase nic ...... točila, sem tam slibovala, chytla na jeden ,pak dva ,pak třeba jakoby na všechny čtyři válce a stejně nechytla. Až při několikátém pokusu.
Dnes ráno bylo -4 , jedno žhavení, chytla na drc a pěkně na všechny čtyři. .................. A proč?
Minulý týden mi volal kamarád -tady známí jako Mekanik333 - který měl stejný problém (má stejný motor) .
Hovor začal provokativně " už startuješ ....... já jooo "
Přišel totiž se svejma kámošema co jezdí jeepky a mají v nich 3.1 VM na to , že problém je v kontaktech (fajfkách) na žhavičkách. Každej totiž většinou kontroluje jen žhavičky a nenapadne ho , že jsou uvolněný a "vyjiskřený " kontakty v těch fajfkách.
Tím pádem sice na žhavičky proud jde,ale málo a žhavička se nerozehřeje naplno
Po tomto zjištění (mě tato banalita nenapadla, pořád jsem hledal nějakou záludnost ) , jsem zkusil vycvakat fajfky a nevěřil jsem, dvě z nich byly úplně vyšlehaný.
Takže jsem je očistil šroubovákem a kontaktolem a světe div se starty hned mnohem lepší.
Tak a finální řešení :
4x lisovací kulatý konektor (kus/2kč) 4mm drát (ale silnější by byl lepčí ) , pájka, smršťovačka, izolačka, 4 cigára a cca 1,5 hod. práce.
Ze starých fajek jsem uřezal jen konce (cca 3cm) a vyrazil staré vypálené konektory. Ty jsem pak nacvakal zpátky na žhaviče a do nich zasunul nové kabely. Zatím to drží a hlavně funguje na výbornou,ale chtělo by to ještě nějaké elegantnější řešení
JE TO LEVNÉ A HLAVNĚ JEDNODUCHÉ ŘEŠENÍ A MYSLÍM SI ,ŽE VĚTŠINA TĚCH NAŠICH STAŘENEK BUDE MÍT TY KONTAKTY NA MADĚRU
Takže než se začnete hrabat v čerpadlech a jinejch drahejch záležitostech tak začněte s tím jednoduchým a levným
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) maxik.t dne 13 úno 2014 21:17, celkem upraveno 1 x.
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden s problémů se startováním
Daju sa tie fajky aj samotne niekde zohnat Mam na mysli len ten plast samotnu fajku, lebo samotne kontakty som uz tiez riesil a startuje to dobre, ale tie fajky mam uz dost v rozpadnutom stave.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- mekanik333
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 127
- Registrován: 20 říj 2010 20:16
- Skype: mekanik331
- Bydliště: Americká 21,Teplice
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden s problémů se startováním
dá se asi zřejmě koupit origo kabel přímo v Oplu,ale hádám že to bude stát ranec,jako ostatně všechno od nich. Doporučuju sehnat most žhaviču z Tdi koncernu odstříhat,přeletovat do stávajícího rozvodu a je klid. Rozdíl v koncernech je v tom,že jsou kontakty pevnější ,odměřit ten plast co jde přez ně,šikovně ho odříznout a po přeletování opět nasadit a smršťovací páskou zatáhnout. Ale co kus,to orig,je i varianta jak to předělat na očko
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden s problémů se startováním
To fakt nevím, možná na vrakáči z jinýho auta by sedli
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden s problémů se startováním
Někde jsem našel ,že si tam lidi řežou i závity , ale to se mi zdá už dost riskatní ....
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden s problémů se startováním
Samotne kable a rurkove konektory mam v poriadku, len ta izolacia je taka aka je. Na tych konektoroch mam len take plastove trubicky ktore sa natlacaju na zhavic. Konektory som riesil cca pred tromi rokmi ked som musel menit zhavice. Odvtedy mi to staruje aj v mrazoch OK (klop klop klop na drevo)
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
Tak to rezanie zavitu by som na novych zhavicoch neriskoval . Ale mam odlozene este stare zhavice a na tych by som to mohol o vikende vyskusat. Ak sa to nepodari tak aj tak pojdu do smeti. Male zavitove očka mam doma
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- mekanik333
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 127
- Registrován: 20 říj 2010 20:16
- Skype: mekanik331
- Bydliště: Americká 21,Teplice
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
dobrej nápad to vyzkoušet na starejch,zítra to prubnu
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
To jsou věci, to jsou věci
Taky to budu muset okouknout
Taky to budu muset okouknout
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
Tak dnes som mal kus casu a skusil som na tie zhaviace sviecky narezat zavit. Narezat sa ten zavit da bez problemov a neslo to nijak tazko, lebo ta špička zhavica je niejaka mozadz alebo bronz. Skusil som to na starom zhavici od BOSCH. Zavit M4. Prepacte kvalitu fotiek:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- Jokerrr83
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 207
- Registrován: 31 říj 2013 19:24
- Skype: jokerrr.
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
dobre vy funkcni tunning ....
Frontera A 2.0i Sport 4x4 (1996)-manualni AVM pevnostni,do terenu 31´na 11,5´ R15 Muzilla LT s diskem ET-35, predni tlumice Ironman, UP + 5 cm na podlozkach, vyhozena stabilka, koncovka Remus, naviják BESW12000, predni pevnostni naraznik
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
Niekomu sa to mozno zide, napr. aj mne ak tie rurkove konektory dosluzia tak to prerobim na očka a matice
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
Paráda , tak tohle je řešení pro více zdatné jedince Taky si to takhle překopu až stávající řešení doslouží
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
Tak narezat zavit zvladne aj menej zdatny hlavne je mat M4 zavitove očko
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: KONTAKTY ŽHAVIČEK aneb jeden z problémů se startováním
By ses divil, co je mezi lidma mamlasů
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...