svítí kontrolka motoru, nejde otáčkoměr - snímač otáček

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

svítí kontrolka motoru, nejde otáčkoměr - snímač otáček

Příspěvek od tirlin »

F BÉČKOVÁ NAFTA DLOUHÁ 2.2 RV 2001 DOPOSUD VŠE OK, VČERA PŘI CESTĚ DO CHORVATSKA PO ASI 700KM SPADLA RAFIKA OTÁČKOMĚRU, ROZSVÍTILA SE KONTROLKA MOTORU A PŘI VOLNOBĚHU OTÁČKY KOLÍSALY JAKO PŘI PROŠLAPOVÁNÍ PLYNU V PRAVIDELNÉM RYTMU. PO UJETÍ 600 KM JSEM VYPNUL A ZA 10 MINUTUJ JSEM NATOČIL, VŠE NORMÁLNÍ, POKUS JSEM OPAKOVAL NĚKOLIKRÁT A VŠE OK. PROSLÍM O RADU, MÁM TO DOMŮ 1300 KM A RÁD BYCH SE STÍM AUTEM NĚJAK VRÁTIL. MÁM OMEZENÉ MOŽNOSTI PŘÍSTUPU NA NET, TAK PROSÍM O KONKRÉTNÍ RADY A ZKUŠENOSTI, FAK TEĎ NEMÁM ČAS PROJÍŽDĚT FORA. JINAK POZNATEK JEŠTĚ, SPOTŘEBA BYLA NORMÁLNÍ, NĚCO KOLEM 110 LITRŮ A TO JSEM JEL 130 FURT, Z KOPCE TO VÍCE UŽ NEJELO A DO KOPCE TO TROCHU ZTRÁCELO VÝKON, JINAK TO BĚHEM JÍZDY POZNAT NEŠLO, JET TROŠKU LENIVĚJŠÍ. UŽ JSEM DOJEL ZA TMY, TAK JSEM DO TOHO NEČUMĚL, NIC BYCH POTMĚ NENAŠEL A KDYŽ NEVÍM, KDE HLEDAT, TAK JE TO HORŠÍ. VŠECHNY PROSÍM O NĚJAKÝ TIP NEBO RADU, ZÍTRA SE POKUSÍM ZASE PŘIPOJIT. PŘEDEM VŠEM DĚKUJI.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Janeš Petr »

no, že je v háji čerpadlo předpokládám asi slyšet nechceš, takže jsem ti trošku pohledal ( vyjímečně, že jsi v nouzi na cestě ) a našel jsem tohle vlákno - viewtopic.php?f=7&t=1726&start=0&st=0&sk=t&sd=a
pokud dobře čtu, Kvinda měl naprosto stejné příznaky, bohužel, jak už je na našem foru zvykem, neráčil už napsat, čím to nakonec bylo. někco tam řešil s čidlem otáček.
béčko nemám, takže ti toho k tomu moc nepovím. jediné, co pro tebe zkusím udělat, je kontaktovat Kvindu a zjistit, čím to nakonec bylo. zatim ti přeju hodně štěstí na cestě a určitě ti dám vědět
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Janeš Petr »

...takže kolego, teď jsem mluvil s Kvindou. opravdu měl ty samé příznaky, co popisuješ ty. vyměnil čidlo otáček a frontera se na týden uklidnila. za ten týden ujej zhruba 800km a auto začlo blbnout bohužel znova - diagnoza : čerpadlo v háji :( do servisu na výměnu čerpadla prý ještě ale dojel po vlastní ose, takže je možné, že by to ještě chvilku jezdilo.
předpokládám, že asi jsem tě moc nepotěšil ale pořád je tu možnost, že se jedná o uplně jinou závadu. pokud tam někde po cestě uvidíš servis opel, nech to napíchnout a oni ti už povědi, v čem je problém. někomu z fora už to takle v ,, Jugošce ,, také dělali, takže první nebudeš. jestli si dobře vzpomínám, dokonce byl s jejich servisem tenkrát spokojenej. mám dojem, že to byl sherpa ale jistej si nejsem. máš nějaké připojištění ? ABA, UAMK a pod. ? zkus, ať ti doma někdo něco sjedná, kdyby jsi ten odtah opravdu potřeboval a pošle ti to. to si myslím, že by pošta mohla stihnout doručit, než ti dovolená skončí. uzavírat pojištění někde po internetu z cesty by ti asi nemuselo projít - bylo by jim jasné, že se ti stal průser dřív, než ses pojistil.
takže zatím zlom vaz
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od farmář »

takže to co popisuješ je opravdu odcházející čerpadlo. Hodně to připomíná problém Camp, kdy na drátu na chcípák (elektrodynamická cívka na čerpadle co pouští do čerpadla naftu) je slabé napětí takže neotevře pořádně, auto pak je něco jako na volnoběh než se stane že napětí klesne tak, že už ani to ne.
To se dá zjistit a nouzově odstranit kusem drátu, tedy kablíku, kterej se natáhne z plus baterky na tu cívku, je tam jen jeden kabel s plus, mínus to bere kostoru-tělem.
chcípneš pak jeho odpojením z baterky.
Pokud to není tohle, (jinak se to zjistí multimetrem, musíš mít normálně to co je na baterce i na té cívce, při zapnutém klíčku....) tak v tom případě ti odešla elektronika čerpadla a máš jeden a půl tuny těžkého kačera na tahání.
Zlomvaz!
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Slaava »

Tady je ta oprava čerpadla v Jugošce: viewtopic.php?f=7&t=2422&st=0&sk=t&sd=a&start=120 - nic jinýho než kluky mě nenapadá. Držím palce.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Janeš Petr »

tak to byl PM, ne sherpa, holt všechno v hlavě neudržím :lol: sherpa má vlastně 3,2 benzín, nějak se mi to popletlo :oops:
v každém případě ti sem ještě od PM ocituju, kde se čerpadla spravujou - ,,...kompletní repasi u Bosche v Zágrebu výměnným způsobem. Prý to je jediné místo v Chorvatsku, které má povolení k repasování Bosch čerpadel ,,
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od majo »

Ahoj ! Je to jednoznačne snímač otáčok,resp. snímač polohy kľukového hriadeľa. Písané je o tom zdes viewtopic.php?f=7&t=3183 Chlapi ,nestrašte ho s čerpadlom. Pokiaľ mu nefunguje otáčkomer,tak je to snímač kľuky, ak by mu kolísali otáčky a otáčkomer by fungoval,tak je to snímač otáčok v čerpadle a to už je prúser. Samostatne ako diel nepredajné.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Slaava »

Majo, my sme jenom "Áčkaři". Dík, že si to sem napsal. 8)
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od farmář »

no říkal jsem si, 01, tomu by se srát nemělo ! :)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Janeš Petr »

Slaava píše:Majo, my sme jenom "Áčkaři". Dík, že si to sem napsal. 8)
přesně tak, béčko je pro mne též velká neznámá a ani se o jeho pochopení moc nesnažím. já jen volal Kvindovi, protože ten měl tu samou závadu, včetně padlého otáčkoměru, aby se pochlubil, jak to tenkrát u něj dopadlo.
to co napsal majo má svoji logiku a též bych se k tomu přikláněl a také jsem v tom smyslu dopsal včera chybějící rozuzlení Kvindovo příspěvku - ať si souvislost mezi čidlem otáček a čerpadlem každý domyslí jak chce
postrádám tu ale tirlina. buď s náma nemluví a čvachtá si někde, volná hlava, nohy v moři, nebo ho auto už k internetu nedovezlo
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od tirlin »

majo píše:Ahoj ! Je to jednoznačne snímač otáčok,resp. snímač polohy kľukového hriadeľa. Písané je o tom zdes viewtopic.php?f=7&t=3183 Chlapi ,nestrašte ho s čerpadlom. Pokiaľ mu nefunguje otáčkomer,tak je to snímač kľuky, ak by mu kolísali otáčky a otáčkomer by fungoval,tak je to snímač otáčok v čerpadle a to už je prúser. Samostatne ako diel nepredajné.
Včera jsem potřeboval jet, tak nastartovalo normálně, jezdilo cca 100 km a pak zase vypnul otáčkoměr, rozsvítil kontrolku motoru a na volnoběhu kolísaly otáčky, ale nechcíplo. Dojel jsem v pohodě, spotřeba normální. Dneska ráno jsem to zkusil zace cvičně natočit a jelo to v pohodě. Nevím ale , kolik km by to zvládlo. Co teď, pude stím dojet zpátky do ČR, třeba i s pauzama na sklidnění, až se to zase samo vzpamatuje? Je mi ale divné, že ráno to vždycky jede, jako by se to uklidnilo. Zatím všem děkuji.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od tirlin »

Zatím všem děkuji, pročet jsem všechno, co se tady dalo a z minulosti jsem našel. Vypadá to na čidlo otáček, takže by se stím dojet asi dalo. Pokud po cestě narazím na servis, tak je zkusím, zda to napíchnou a případně mají nové, pokud by to bylo ono. Kdy Vás ještě něco napadlo, tak předem děkuji.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od Slaava »

tirlin píše:Je mi ale divné, že ráno to vždycky jede, jako by se to uklidnilo.
Je možný, že jak se motor zahřeje, tak se změní odpor čidla (nebo i uklepanýho drátku k němu) a signál k řídící jednotce už nedorazí a ta začne zmatkovat.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od tirlin »

.... zatím to logicky vypadá na senzor otáček na klice, ještě možnost, kdybych tydy koupil, kde ho na najdu, předpokládám na bloku, ale starna, pravá, levá, jde to vrchem nebo vlézt pod auto. Je tady kolem dost servisů a prodejen Bosch, záleží, jaká je cena u nás a zda se to dá vyměnit na parkovišti nebo to chce servis. Kdyby mi někdo ještě napsal, kdo to měnil. Děkuji. A ještě jedna věc, podle mne by se stím mělo dát v pohodě dojet, nemělo by to mít žádný vliv, jen ten volnoběh, má někdo jiný názor nebo zkušenost? Děkuji všem.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: PROSÍM O RADU, JSEM MIMO ČR

Příspěvek od majo »

majo píše:V opelu stojí cez 2000SK.Ja som zohnal náhradu za 1000sk od známeho. Inak stojí náhrada cca 1300sk. Výmena je jednoduchá.Nachádza sa na bloku motora na vodičovej strane(čiže ľavej ) pod sacím potrubím. Je zastrčený do bloku a prichytený jednou skrutkou.Vychádza z neho asi 30cm kábel ukončený konektorom,ktorý je zastrčený do opačného konektoru na držiaku vedľa sacieho potrubia.
Asi si môj odkaz nečítal,tak som ti skopíroval časť môjho príspevku,aby som to nepísal znova. Vymeníš ho aj na parkovisku a najlepšie zo spodu ,alebo vyhevrovať auto za šasi, zhodiť dole koleso a vymeniť ho z boku. Ale lepší prístup je spod auta,len treba dať dole kryt motora. V odkaze sú aj fotky ako vyzerá. :wink: Domov by si na núdzový režim mal dôjsť,ale nieje to bohvie čo.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“