vybíjí se baterka na A
- lolin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 srp 2007 20:43
- Bydliště: Háj ve Slezsku
- Kontaktovat uživatele:
vybíjí se baterka na A
Dobré odpoledne, teď v zimě se mi už opakovaně stalo, že se mi v autě vybila baterka, když jsem s nim pár dní nejezdil. Myslel jsem, že už je stará, koupil novou, fungovalo to líp, ale problém se mi stále opakuje, připadá mi, jako by v autě některý stálý okruh zkratoval nebo tak něco. Altík funguje dobře, protože stačí abych auto nahodil přes kabely, chvíli s ním jezdil a pak už startuje v pohodě. Zatím jsem se v tom nevrtal, jako docela jednoduché řešení mě napadlo do auta namontovat "vypínač baterky" (nevím, jak se tomu správně nadává).. Nemáte někdo s něčím podobným zkušenosti? Díky za rady, Honza.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: vybíjí se baterka na A
Odpojit baterku určitě jde. Nic to ale nemění na tom , že bys měl závadu najít a odstranit co nejdřív. Von takovej zkrat v autě není sranda. Zrovna teď jsem jeden hledal na svým. Plynař jak před rokem dělal plyn mě od spodu auta našrouboval šroubek přímo do kabelovýho svazku pod sedadlem řidiče. Sem tam mě vypadla pojistka na stahování oken. Dneska už nešla nahodit vůbec. Odhodil jsem kryty a šel po drátech až jsem uslyšel slabounký jiskření. Zkratoval tím šroubkem nejmíň 4 dráty teda jestli jsem něco nepřehlídl. Ten co to vyhazoval byl živej a šel přímo přez šroub na kostru.
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybíjí se baterka na A
zkus odpojit rádio (ne jenom vyndat čelní panel )
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: vybíjí se baterka na A
rádiem bych také začal. některá rádia, pokud nejsou zapojena přes ACC polohu klíčku, maj neskutečnej odběr proudu při vypnutém stavu, takže jestli jsi tam dával nějaké nové, je to jedna z možností. až budeš mít rádio odpojené, zkus mezi kabel a svorku na baterce vsadit ampermetr. něco tam vždycky poteče - běží ti v autě hodiny, dálkové ovládání, imobilizer a já nevím, co ještě ale pokud tam poteče velkej proud ( třeba přes 1 ampéru ) vyhazuj postupně pojistky, až odběr klesne. nezapomeň měřit při zavřených dveřích - stropní světlo je také žrout elekriky. dál už je to jasné. pokud nic nenajdeš, odpoj alternátor. přesto, že ti to dobíjí, může mít prošlehlou diodu a baterka se ti vybíjí přes něj
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
Re: vybíjí se baterka na A
Ta věc, co o ní píšeš se jmenuje odpojovač a byl kdysi součástí mnoha aut. Fungovalo to nějak jako imobilizér a když zloděj odpojovač nenašel, šel ukrást jiný auto.Do Frontéry se to ale nehodí. Už jen proto, že odpojením baterky (aspoň "B") ztratíš nastavení rádia a hodin. Pokud jsi originál rádio měnil, je možné, že jsi přehodil oba plusy do rádia a rádio je pořád zapnutý i když nic nesvítí. Dokonce ani ty jsi nic přehazovat nemusel a jen stačí zapojit oba eurokonektory do sebe a je to. Ta nejnovější ( povětšinou made in china ) rádia to mají prohozené. Dalším zdrojem problému může být i dveřní spínač, který se stal korozí "vodivý" i když světýlko nesvítí. Stačí i 100mA a spolehlivě vycucne baterku za 24hodin a nenastartuješ.Správná cesta k úspěchu je jak píše Petr Janešu s těma pojistkama. Ono se to nezdá, ale i když vyndáš klíček ze zapalování , je spousta spotřebičů stále pod napětím. Dokonce jsem jednou našel takového "darmožrouta" v houkačce, kde se připojuje minus, ale ona si potvora našla cestičku korozí přez šroub upevnění na kastli. Nakonec velmi vážně. Urychleně najdi příčinu ať nedopadneš jak ta krásná Frontéra na "mobile.de" za pár euráků. Zvenčí paráda - uvnitř torzo bez přístrojovky a sedaček. Dědek
- lolin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 srp 2007 20:43
- Bydliště: Háj ve Slezsku
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybíjí se baterka na A
Tak jsem se dneska po práci autu pověnoval chvilku a zjistil jsem zajímavou věc, pokud jsem měřil správně, tak auto mělo odběr 6-7A (nehažte po mě šutrama, kdyby to byl blábol, ale ampérmetr něco takového ukazoval). Prošel jsem všechny pojistky 2x a pořád beze změny, ale zjistil jsem, že mi nějak často cvaká černém v relé vedle chladiče u baterky (jsou tam dvě, tak to vlevo). Když jsem ho vytáhl z patice, ampérmetr byl okamžitě na nule. Patice byla celá zasviněná, tak jsem kontakty v rámci možností očistil a relé zasunul pořádně zpět a odběr stále na nule. K čemu tam to relé vlastně je? Tuším, že na benzínové čerpadlo, ale nejsem si jist.. Doma mám ještě 2 Vectry s tím samým motorem, tak jsem si říkal, že až bude chvilka o víkendu, tak bych vyměnil celou patici, ať je klid.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: vybíjí se baterka na A
7 AMPER ??? to ti věřím, že ti to baterku vycuclo raz dva tak teď víš, kde to hledat. je dost možné, že je na kontaktech relé pecka a zůstává ti spečené už po skončení jízdy. prostě někdy rozepne, někdy ne, nebo ti ho drží něco sepnuté - nějakej bludnej proud. to vyskoušíš proměřením na patici. ovládací kontakty by měly po vypnutí klíčku vykazovat 0 Voltů . to podezření na patici se mi nezdá. je to jen kus plastu, kde se jednotlivé konektory nemaj šanci mezi sebou dotknout a myslí, že bordel a mastnota nepřevede takové napětí, aby to ze silového vedení přešlo na ovládací a ještě to mělo sílu utáhnout cívku relé
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
Re: vybíjí se baterka na A
Pravděpodobně to 7A nebylo. To je šílený proud, který by zmiňovanou patici přivedl k ohni. To relé pro benzínovou pumpičku nebude. Tolik proudu si určitě nevezme a tam by měl jít proud až po otočením klíčku. Ovšem tipoval bych to na nějaký menší motorek (větrák chlazení?) , no něco tak 50-60W . On se třeba parchant zakousl a nebylo to vidět ,avšak přitom se stačily přismažit kontakty relé a proto ten proud, když budeme věřit, že máš pravdu. Nakonec i tohle by mělo být jištěný pojistkou , ale nevím není-li "uschována" s něčím jiným na jiném místě a ty jsi ji při hledání přehlédl.Každopádně relé vyměň. To bude K.O. Dědek
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 10 dub 2009 14:30
Re: vybíjí se baterka na A
můžeš mít proražené diody v alternátoru, napoj ampérmetr mezy baterku a alternátor
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: vybíjí se baterka na A
už jsi zjistil závadu ?lolin píše:Dobré odpoledne, teď v zimě se mi už opakovaně stalo, že se mi v autě vybila baterka, když jsem s nim pár dní nejezdil. Myslel jsem, že už je stará, koupil novou, fungovalo to líp, ale problém se mi stále opakuje, připadá mi, jako by v autě některý stálý okruh zkratoval nebo tak něco. Altík funguje dobře, protože stačí abych auto nahodil přes kabely, chvíli s ním jezdil a pak už startuje v pohodě. Zatím jsem se v tom nevrtal, jako docela jednoduché řešení mě napadlo do auta namontovat "vypínač baterky" (nevím, jak se tomu správně nadává).. Nemáte někdo s něčím podobným zkušenosti? Díky za rady, Honza.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/