různé závady spouštěčů

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Rosta

různé závady spouštěčů

Příspěvek od Rosta »

Chlapci a devcata,

mam dotaz. Uz zase mi muj drobecek prestal startovat. Normalne se rozsviti kontrolky a v 3ti poloze je videt pokles napeti, takze to nejakej odber nekam pere, ale starter se nehne ani o mm. Vubec zadny cvaknuti, proste nic. Stalo se nekomu neco podobnyho? Mam podezreni na starter, protoze spinacka podle toho odberu neco nekam spina. Nebo mam hledat nejakej pruser v elektrice?

PS: Uz se mi to stalo driv, ale vzdycky treba na 5ty pokus se to normalne rozebehlo jako nic. Az dneska jsem to za 20 minut nepresvedcil a musel jsem se plizit salinou :evil:

Dik za rady
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Startér

Příspěvek od Slaava »

Nazdar Rostislave,
taky se mi to párkrát stalo, ale v létě a u teplýho vozu. Vzpomínám si, že tyto moje příznaky někdo vyřešil redukcí příliš bujaré kabeláže - zkrátka vystřihnul asi půl metru příliš dlouhých hlavních plusových kabelů.
Šmuk

stávkující startování

Příspěvek od Šmuk »

Tohle už taky znám u mé 2,3TD z r.1992. Loni občas a náhodně totéž co popisuje Rosťa: ve 2.poloze klíčku svítí kontrolky, žhavení, otočím do 3.polohy a nic, vůbec nic,žádný zvuk, ani cvaknutí. Opakuju to třeba 5x, zakvedlám klíčkem, pak to najednou startuje. Potom několik dní dobrý, někam dojedu, koupím noviny, chci odjet a totéž -nic. Vždycky po několika opakovaných pokusech to najednou nastartovalo, ale bylo to častější. Ze zoufalství, že zůstanu někde neočekávaně viset a neodjedu, jsem koupil a nechal v servisu vyměnit elektrickou část spínací skříňky za víc jak 2tisíce, ale po 2 týdnech se to opakovalo. Pak jsem vysledoval, že záleží na poloze klíčku v zapalování. Když jsem ho při startování (otočení do 3.polohy) přitlačil do boku, tak vždycky nastartuje. Ještě jsem prošpíchl zámek védéčkem a od té doby dobrý. Ještě se mě to vyjímečně zopakuje, ale už vím kam klíček při startování přitlačit. Podle mě je asi prostor kolem klíčku ža ty roky vykvedlaný a někdy to nesepne. Šmuk
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Postřeh

Příspěvek od Slaava »

Hodnotnej postřeh - příště budu kvedlat!
Rosta

Příspěvek od Rosta »

dobre, zkusim kvedlat. Ale stejne asi pro jistotu rozdelam starter a podivam se jestli je OK. Protoze me to normalne ve treti poloze asisepne. Na budiku je videt, ze tam proudovy odber je - poklesne rucicka, ale nevim, kam se to ztraci, protoze se starter proste nehne....a to je mi divny, kdyby tam ten odber nebyl, tak jejasny, ze to nespina.
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Startér

Příspěvek od Nimrod »

Takže pánové, tento samí problém jsem měl také. Oprava je jednoduchá a nenáročná.

1. Je nutné vyndat startér a celý jej rozdělat a vyčistit, jelikož má velký odběr a jezasrán uhlíkovými částicemi s bahýnkem.

2. Na kotvě startéru dochází k velkému přechodovému odporu ve šroubovém spoji bateri x alternátor. Když to chytnete po chvíli provozu do ruky tak je to teplé. řešení je následující. Vyměnit a nebo posílit vedení mezi plusem baterie a kotvou, dále pak mezi kotvou a alternátorem a mezi alternátorem a plusem baterie.

Problémy se startováním pak jako mávnutím kouzelného proutku zmizí.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Startuere

Příspěvek od Slaava »

Zkrátka: "čistota půl zdraví"
Rosta

Příspěvek od Rosta »

Nimrode diky. Jsi zlato. Jdu cistit:)
Rosta

Příspěvek od Rosta »

...tak jsem to rozdelal. Byl to docela mazec. Samozrejme to bylo plny marastu z uhliku a oleje a buhviceho. Tak jsme to vycistili a zjistili, ze je jeden uhlik spatnej a druhej tesne pred smrti. Provizone jsme tam dali teda jakejsi ze Skodarny. Pak jsme taky zjistili, ze zadni lozisko je uplne zadreny, takze rozdelat, vycistit, brousit mazat. No a jeste cosi tam bylo v haji. Takze zitra jedu koupit novy uhliky a asi tam supnu i novy lozisko. Ted uz ten starter musi auto prezit.
Rosta

Příspěvek od Rosta »

...tak jsem byl nakupovat. Koupil jsem novy uhliky - cely ten komponent na plastikovm krouzku a taky takovou plastovou vidlicku, ktera taha cosi v civce a u ktere jsem mel ulomenek zobacek. Dohromady to stalo 781,- ... jen tak pro zajimavost :lol:
DobrotaCZ

Příspěvek od DobrotaCZ »

Zdarec Fšichni,
Mám k Vám takový dotaz je možné, že by mi fronterka přestala startovat pokud nenažhavím? A co dává podněk tomu aby začala žhavit? Díky za odpověď. Dobrota
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nimrod »

DobrotaCZ píše:Zdarec Fšichni,
Mám k Vám takový dotaz je možné, že by mi fronterka přestala startovat pokud nenažhavím? A co dává podněk tomu aby začala žhavit? Díky za odpověď. Dobrota
Pokud by jen nežhavili žhaviče tak by jsi nastartoval. Obvzlášť teď v létě, ale pokud je badné žhavící relé tak smolíček pacholíček, tak nenastartuješ.
pipi
Příspěvky: 10
Registrován: 30 bře 2006 16:42
Bydliště: Kladno

Příspěvek od pipi »

tak stim zhavenim . do toho relatka jde 30 stale napeti,15 plus po klicku,pak tam jde signal bud s cidla teploty motoru a nebo je to vyhodnocene ridici jednotkou podle jednotlivych udaju jako je teplota nafty teplota vzduchu a vody ale to zalezi jaky je to sistem podle rizeni motoru,pak tam vede jeste kontrolka zhaveni.relatka bud jsou dvou okruhove a nebo jedno a to zalezi na tom rizeni je to ruzne treba to zhavi jen kdyz sviti kontrolka zhavenia pak uz to nezhavi. pak je dalsi a to je ze to zhavi kdyz sviti kontrolka zhaveni a pak zhasne ale ono to zhavi dal i po nastartovani a je to pak vypnute az po dosazeni dane teploty motoru.
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

kde si bol doteraz Pipi ? :-)

Příspěvek od *pt* »

totiz, zda sa ze sa v elektrike vyznas...
vies mi povedat ci B-cko zhavi aj v lete? Totiz mechanik mi meral zhavenie a zistil ze to nezhavi, ale nikde som sa nedopatral ci to teraz zhavit vobec ma!? (v zime chytala bez problemov)
dik
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Návštěvník

Re: kde si bol doteraz Pipi ? :-)

Příspěvek od Návštěvník »

jednoduche reseni nech to vychladnout uplne a pak vem zkousecku adejto na zhavicku a at ti pak nekdo zapne klicek a az zhasne kontrolka tak at to natoci a pak to jeste mer tou zkouseckou jak dlouho to dozhavuje
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“