různé závady spouštěčů

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Žigi

Hřeje solenoid?

Příspěvek od Žigi »

Čau pánové, řeším podobné problémy jako Vy... Zatím jsem vyčistil startér a související kontakty. Když jsem ho pak prudil v dílně na staré autobaterii (můj úplně první krok totiž byla nová baterka...), tak jsem si všiml, že se mi dost zahřívá solenoid - ten malý váleček nahoře. Pracoval při mém laborování dohromady asi minutu a měl teplotu "že se na něm ruka ještě udržela, ale za chvilku už ne" :) Je to normální, nebo ne? Zítra ho dám zpět a při dalším výpadku zkusím moje kabely bypasovat startovacími. Každopádně podezírám solenoid z požírání proudu zkratem, proto by mohl tak topit... Díky za postřehy
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Příspěvek od DAN »

To jako, ze ten solenoid byl minutu porad pod proudem ? Pokud
ano, tak si myslim, ze ta teplota odpovida :D
Žigi

Hřeje solenoid? II

Příspěvek od Žigi »

Tak už jsem to v hrubých rysech vyřešil... Když se mi příště nechtěl roztočit startér, tak jsem přicvaknul startovací kabel na plus od autobaterie a druhý konec přiložil na startér, tam kde je připojen kablík od spínací skříňky. Začalo to ihned v pohodě točit, ale zajímavé je, že to nechytlo, dokud mi kamarádka nepodržela klíček ve startovací poloze. Asi se tam musí ještě něco zapnout, aby to jelo, zkusím vylámat ze schématu, co. Při příštím výpadku - snad bude čas - proměřím, jestli je to uklepaný kabel nebo spínací skříňka...
Snezenkakyticka

Příspěvek od Snezenkakyticka »

Ahoj lidičky,
mám Frontici relativně krátkou dobu, ale zlobí startování podobným způsobem, jak popisujete. Opakuje se to hlavně ve vedrech,,,,,ale bylo mi řečeno, že je to možná pojistkami. Pravda je že když jsem všechny pojistky vyndala a znou vrátila zpět, šlo stratování hned. Ale behěm chvilky nešlo zase. Moc se v autech nevyznám, tak se mi moc nesmějte. :oops: Je to 2,5 TDS r.v 97, krásná tmavá kočka :lol:
Zkusím tedy to vyčištění a pak Vám řeknu....
Rosta

Příspěvek od Rosta »

zkontrolovat stav starteru, pak vymenit kably okolo za neco slusnyho a kontrola pojistek. Vic moznosti neni
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Startér

Příspěvek od Slaava »

Díkybohu, že není víc možností - dneska sem koukal na startér, jako na asi poslední věc, kterou sem nerozebral a položil sem si lakonickou otázku: kudy se do toho kurva leze!? Napovězte mi prosím - díky.
Rosta

Re: Startér

Příspěvek od Rosta »

Slaava píše:Díkybohu, že není víc možností - dneska sem koukal na startér, jako na asi poslední věc, kterou sem nerozebral a položil sem si lakonickou otázku: kudy se do toho kurva leze!? Napovězte mi prosím - díky.
az prijedu z Rise, tak na to nakouknu. Ted si nemuzu vzpomenout ...
Uživatelský avatar
Žigi
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 25 črc 2006 08:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér

Příspěvek od Žigi »

Slaava píše:Díkybohu, že není víc možností - dneska sem koukal na startér, jako na asi poslední věc, kterou sem nerozebral a položil sem si lakonickou otázku: kudy se do toho kurva leze!? Napovězte mi prosím - díky.
Jestli to je aspoň zhruba stejné, jako u 2.4 benzínu: Na protější straně těla startéru (takovém víčku), než kterou je připevněný k motoru jsou po stranách dva male vyhlížející šrouby s 6hrannou hlavou. Ty vedou celým startérem a po vyšroubování ho nechají rozložit na 3 kusy: přední posuvná část se solenoidem; tělo startéru - válec - vnější obal - vlastně stator s permanentními magnety zevnitř připevněnými; "víčko" s rotorem - na víčku jsou připevněné uhlíky. Dál už jsem to nepitval, na vyčištění mi takováhle rozborka přišla dostatečná. Rotor se mi od víčka nepovedlo oddělit, drží tam za své uložení, taková čepička na víčku rovněž na dva šroubky, z nichž jeden mi nešel povolit. Jsou to měkcí šmejdi, kteří se hned vykotlají.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

To Žigi

Příspěvek od Slaava »

Díky za radu, brácho! Už sem je našel - stačilo na příslušném místě oškrabat bahno, v kterým byl celej startér "zapouzdřen". :lol:
frontik

Příspěvek od frontik »

tak tenhle problem mam sem tam taky a to mam po generalce altiku i starteru a novou baterku bosh 74Ah
takze soudim ze je to vtech kabelech- povymenuju, pozkracuju dam nove svorky a pak uvidim jestli to nepomuzu tak uz nevim....
Zdeněk

startování

Příspěvek od Zdeněk »

Tenhle problém jsem kdysi řešil na Citroenu.Poté co sem vše postupně měnil a čistil (zbytečně),hledal v zelenozelených svazcích naprosto zelených drátů,tak sem nakonec dal relé před cívku a natáh přívod od baterky.Na sepnutí relé zbloudilci stačili a bylo po problému.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Stávkující startování, startér netočí nebo ani nereaguje

Příspěvek od Slaava »

Přesně jak píše Zdeněk - řešením je častokrát úprava původního zapjení doplněním relé (např. podle Petra Janeše):
Janeš Petr píše:...kam s tím relátkem. takže já ho napletl na příčku nad posilovač brzd. ve svazku, co tudy vede, je třeba najít drát WL ( BÍLÁ modrá )a střihnout ho. konec co vede od spínací skříňky, připojit na svorku 86 relé, druhej konec,co jde dál ke starteru (sv. 50 )připojit na sv. 87 relé. na další svorku relé přivést stálej proud (30) , a posledí sv.85 ukostřit... nic na tom není
Celá diskuze vedoucí k výměně reáltka je zde: viewtopic.php?f=31&t=1841
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
janoduch
Začínající diskutér
Příspěvky: 480
Registrován: 04 úno 2008 21:33
Bydliště: SLOVENSKO/GELNICA ---2,2/16V LTD benzin
Kontaktovat uživatele:

starter

Příspěvek od janoduch »

ahoj vsetkym
tak som zase tu.tentokrat ak by mal niekto zaujem pomoct, poradit tak by som bol rad ak nie tak sa nic nedeje prosim bez b... komentarou.
mam malicky problem zo startrom no nieje to cievka startra na 100%.
Mam dialkovy start : ak je velka zima to jest -15 a visie nechce startovat na dialku starter neuroby ani tuk a nejde ani klucom .no dorobil som kabel priamo od cievky startra s ktorym som dokazal nastartovat pri zapnutych kontrolkach samozrejme.ak je trosku teplejsie pod nejakych -15 startuje klucom niekedy postrajkuje dialkovy start. nikdy to predtym nerobilo.kabel od startra som stopoval sice nemeral . koncovky na ktorych je original spojeny ten drot su dve a tie su ako nove ,mam na mysli prechody(spoje) starter som mal v priebehu 2 hodin 5x von a dnu
s tym nemam problem ale na 99% viem ze starter je dobry dokonca uz som ho vymenil aj za drzhy a furt to iste. no zvikne robit aj to ze toci na prazdno ako uz to bolo pisane v druhej sekvcii STARTER . ale ako vravym cievka to nieje. viem ze je najednoduchsie vymenit kabel za iny no rad by som zistil preco to nefunguje ako ma.
zatim dik za rady aku budu nejake :!:
Milacik- B 2,2 /16V LTD -benzin/LPG,malicko zdvyhnuta, Body lift 5 cm,navijak 5,5t ,rosirena ,nove pneu EXTREME T3:*.skype bubo.ja,icq-431432153.janoduch@post.sk +421915897103/+421948001033
Uživatelský avatar
Franta44
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 806
Registrován: 30 led 2006 19:49
Bydliště: Svobodné Heřmanice, okr. Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Stávkující startování, startér netočí nebo ani nereaguje

Příspěvek od Franta44 »

tak OPRAVENO. no, nakonec jsme se dostali do pojistkové skříňky v motorovém prostoru kde je relé ke startéru,tak jsem říkal Janovi ať to relé vytáhne a vyčistí kontakty a vyskouší při startování jestli to relé spíná,tak zjistil že tam byly povolené nějaké svorky nebo kontakty.Říkal,že zatím to startuje. Ať to napíše přímo on.
Frontera B 2,2DTI - PRODÁNO ,nyní Hyundai Terracan 2,9 CRDi, SKYPE:franta.sima
magic_touch
Příspěvky: 5
Registrován: 17 kvě 2009 18:26

Re: Stávkující startování, startér netočí nebo ani nereaguje

Příspěvek od magic_touch »

Cafte, mal som presne taky isty problem, a pritom mi vypisoval kody P1612 a P1613, imobilizer zase B0007. Uz som volal svatych, ze ked treba menit imo, tak sa zblaznim...
Nakoniec sa to vyriesilo - asi zhnity kontakt v spinacej skrinke, poistka FC20 (co je poistka relatka starteru) nedostavala vobec stavu. Momentalne riesenie> cvak kabel, a relatko sa spina zvlast tlacidlom. Aspon to startuje, kym nerozoberem spinacku...
Frontera B, 1999, 2.2 DTi, nove cerpadlo :)
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“