starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

farmář píše:a semotamo výměna zemnícího pásku od motoru dělá své.
kostrpáska je nová. mně jen neutáhne přívod spínací skřínky žhavení a starter dohromady. když odpojím relé žhavení,startuju :(
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

tak to vzdávám,montuju relé ke starteru. :( mám obnažený už všechny konektory na trase 60A pojistka - spínací skříňka - starter. překlemuji-li spoj,který se momentálně jeví jako málo vodivej při současným držení klíčku v poloze START,auto ihned po překlemování začne startovat.... nádhera. jenže druhý den musím to samé provést na uplně jiným spoji,protože mezi tím to na tom minulém už nepomáhá..... není tu na fóru nějakej opravdovej autoelektrikář ? jo ,naměřenej úbytek napětí v klidu je 0,2 V ( 13,6 na baterce,13,4 na sp.skř. )
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: starter 2,3td

Příspěvek od Slaava »

Nemá smysl dbát na původní konstrukci, když je tato kravsky vymyšlená. Žárovky RULEZZZZZZZZ :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

když já ty dodatky nějak nemám rád...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: starter 2,3td

Příspěvek od Slaava »

To já taky ne ale když to jinak nejde... :|
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od Janeš Petr »

ptal se mně matora, kam s tím relátkem. takže já ho napletl na příčku nad posilovač brzd. ve svazku, co tudy vede, je třeba najít drát WL ( BÍLÁ modrá )a střihnout ho. konec co vede od spínací skříňky, připojit na svorku 86 relé, druhej konec,co jde dál ke starteru (sv. 50 )připojit na sv. 87 relé. na další svorku relé přivést stálej proud (30) , a posledí sv.85 ukostřit... nic na tom není, jen pokud se rélé umístí až do motorového prostoru, tj. co nejblíž ke starteru, musí se ještě přezapojit relé ohřevu nafty, jinak auto po sepnutí čidla ohřevu začne startovat bez žhavení už v první poloze klíčku. radši sem dám opravené schémátko, než tu hodinu něco psát
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od Janeš Petr »

P1080486.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od George 3D »

Mám další postřeh při řešení popisovaný závady se startérem. Před nedávnem jsem pořídil Fronteru 2,5TDS a krom jiných závad měla problematický starty. Teda startér někdy točil až na několikátý otočení klíčku, přitom solenoid (relé startéru) normálně pastorek vysouval. Poprvé jsem měl startér rozbranej kolem vánoc a zjistil jsem že uhlíky nejsou v optimální kondici, prostě tam někdo nacpal takový co měl zrovna poruce. Bohužel tou dobou neměl žádnej místní obchod otevřeno, takže jsem to musel složit zpět se starejma uhlíkama, ale aspoň jsem celek startér vyčistil a promazal. Naprázdno točil dobře, ale po složení auta to zase začalo zlobit až přestal startér točit úplně. Takže zase ven a kdo ví jak je bezva řešenej přístup ke startéru u 2,5 TDS určitě ví že je to dostatečnej trest za předchozí spěch.
První problém byl sehnání náhradních uhlíků, protože všude se nabízí jen celý držák i s uhlíkama za cca 900,- Pak se mi podařilo objevit sadu uhlíků pod označením bsx157-1584 od firmy CARGO za 233,- Sedly dobře, jen je potřeba dát si pozor na správné osazení a připájení.
Po sestavení ale startér dál odmítal točit, tak jsem dal změřit kotvu do místního servisu BOSCH a byla v pořádku, takže jediná další možná závada padla na solenoid. To se bohužel potvrdilo, jenže sehnat nový solenoid za rozumnej peníz je nemožné. Nový od BOSCHe stojí 2500,- (pro zajímavost kotva je za 1700), neoriginál solenoid od CARGO je pak za 3000,- protože to překupujou od BOSCHe. Jelikož mi ty ceny přišly jako moc vysoký, tak jsem měl na výběr koupit starší startér s nejasnou budoucností, nebo zkusit napasovat solenoid podobných rozměrů. Tak jsem zkusil shánět po netu a u firmy Elán CAR mi nabídli jako možnou náhradu solenouid od firmy ZM S.A. typ ZM 973 určený pro Fiestu 1,4 Zetech za 780,-. Musl jsem trochu uzpůsobit díry pro šrouby na startéru, protože nový solenoid má rozteč o 1mm menší a pak jsem musel použít původní pístek s manžetou, protože nový byl kratší a bez manžety. Nicméně na autě to zatím funguje bezvadně, nijak se nehřeje tak uvidím jak dlouho to vydrží. Samozřejmě že by bylo asi nejlepší vzít starý solenoid a zkusit najít co nejvíc podobný někde přímo ve velkoobchodě, tu možnost jsem však neměl.

Omlouvám se za trochu obsáhlejší popis, ale šlo mi o popis další možné závady na startéru a její co nejlevnější odstranění.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: starter 2,3td

Příspěvek od Nimrod »

Janeš Petr píše:tak starter od milhause dostal nové uhlíky (asi 300,-/4ks )a už se vozí v autě. výsledek- točí dvakrát rychleji než ten muj starej,takže se dost zlepšily starty :grin: ale po zahřátí motoru to opět nestartuje :( asi už ten drát konečně vyměním,jen mě mrzí,že jsem nepřišel na to,kde je ucpanej
Na to nikdy nepříjdes. A drát zbytečně neměň. Přidej relé a natání od baterie přes relé nové vedení.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od Janeš Petr »

už se stalo :grin: jen mně při prvním mrazu pěkně vypeklo to ohřejvání nafty. už jsem to tu psal . je totiž kostřené přes sv. 50 ( ovládací kabel starteru ) takže starter začal sám startovat, kdykoliv sepnul ohřev nafty
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od vlado007 »

Oprasim tu tuto staru temu trochu. Zavada popisovana v nazve, sa da vyriesit uplne jednoducho aj ked nie najlacnejsie. Vybrat starter, dat zrepasovat a nahodit. A je po probleme. A to nehovorim o tom jak teraz toci. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od Janeš Petr »

vlado007 píše: Zavada popisovana v nazve, sa da vyriesit uplne jednoducho aj ked nie najlacnejsie. Vybrat starter, dat zrepasovat a nahodit. A je po probleme. A to nehovorim o tom jak teraz toci. :wink:
bohužel, pokud ti ke startéru lezou ze spínací skřínky jen volty ale ampéry se cestou ztratí, tvoje rada je k ničemu, já tam měl startery dva, oba zrepasované, bohužel, ani jeden to nevyřešil. od té doby, co tam mám relé a tou mizernou fronteráckou instalací ovládám jen cívku relátka, je opravdu po problému.
dokoncem jsem dlouhodobým výzkumem tenkrát přišel i na to, proč to startovalo až na druhej pokus. při prvním pokusu o start zůstávají pod proudem ještě ostatní elektrické obvody ( např. čerpadlo chladící kapaliny ), takže užírají část ampér a cívce starteru to nestačí. když se po neuskutečněném startu vrátí klíček do nulové polohy, a pokus o start se opakuje, zůstávaj ostatní obvody už odpojené a veškerá elektrika jde k ovládací cívce starteru. kdo nevěří, ať si to vyzkouší. stačí pustit ventilátor topení. při prvním pokusu o start běží větrák současně se starterem. když se start nepovede a zkusí se to znovu, při druhém pokusu větrák topení už nepoběží ... tak to je opel frontera :grin:
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od vlado007 »

Tak to je fakt zaujimave, lebo mne to prave robilo uz aj teraz v zime ze na az na druhy krat to startovalo. Jak som tam dal ten repasovany starter tak to startuje aj ked zapnem v aute vsetko mozne. Chalan co to robil mi tam vymenil vsetko co sa dalo. Vysvetlil som mu co to robilo a povedal ze trebalo tam dat novu tu cievku. Vraj sa to stava na vela starteroch ze ta cievka casom zacne tazsie chodit a potom proste pri slabsom napeti nevysune ju. Tak v mojom pripade to bolo tymto.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od Janeš Petr »

asi záleží na tom, jak moc jsou ty dráty ucpané, někomu pokles napětí vyřeší jen snížený odběr opraveného starteru, u mne už to nepomohlo :(
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku

Příspěvek od Slaava »

Mě to dělalo to samý co Petrovi, dokonce se mi dvakrát v létě stalo, že sem musel čekat až motor schladne a startér se chytne. Pomohlo vyčištění startéru a očištění kontaktů na startéru. V létě se mi ale už párkrát stalo, že se startér chytnul až napodruhý. Teď v zimě sem zkusil natočit během žhavení a chodu toho vodního čerpadýlka i se zapnutejma světlama, jednou vyhřívanou sedačkou a větrákem a šlo to.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“