starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td
kostrpáska je nová. mně jen neutáhne přívod spínací skřínky žhavení a starter dohromady. když odpojím relé žhavení,startujufarmář píše:a semotamo výměna zemnícího pásku od motoru dělá své.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td
tak to vzdávám,montuju relé ke starteru. mám obnažený už všechny konektory na trase 60A pojistka - spínací skříňka - starter. překlemuji-li spoj,který se momentálně jeví jako málo vodivej při současným držení klíčku v poloze START,auto ihned po překlemování začne startovat.... nádhera. jenže druhý den musím to samé provést na uplně jiným spoji,protože mezi tím to na tom minulém už nepomáhá..... není tu na fóru nějakej opravdovej autoelektrikář ? jo ,naměřenej úbytek napětí v klidu je 0,2 V ( 13,6 na baterce,13,4 na sp.skř. )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: starter 2,3td
Nemá smysl dbát na původní konstrukci, když je tato kravsky vymyšlená. Žárovky RULEZZZZZZZZ
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td
když já ty dodatky nějak nemám rád...
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: starter 2,3td
To já taky ne ale když to jinak nejde...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
ptal se mně matora, kam s tím relátkem. takže já ho napletl na příčku nad posilovač brzd. ve svazku, co tudy vede, je třeba najít drát WL ( BÍLÁ modrá )a střihnout ho. konec co vede od spínací skříňky, připojit na svorku 86 relé, druhej konec,co jde dál ke starteru (sv. 50 )připojit na sv. 87 relé. na další svorku relé přivést stálej proud (30) , a posledí sv.85 ukostřit... nic na tom není, jen pokud se rélé umístí až do motorového prostoru, tj. co nejblíž ke starteru, musí se ještě přezapojit relé ohřevu nafty, jinak auto po sepnutí čidla ohřevu začne startovat bez žhavení už v první poloze klíčku. radši sem dám opravené schémátko, než tu hodinu něco psát
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
Mám další postřeh při řešení popisovaný závady se startérem. Před nedávnem jsem pořídil Fronteru 2,5TDS a krom jiných závad měla problematický starty. Teda startér někdy točil až na několikátý otočení klíčku, přitom solenoid (relé startéru) normálně pastorek vysouval. Poprvé jsem měl startér rozbranej kolem vánoc a zjistil jsem že uhlíky nejsou v optimální kondici, prostě tam někdo nacpal takový co měl zrovna poruce. Bohužel tou dobou neměl žádnej místní obchod otevřeno, takže jsem to musel složit zpět se starejma uhlíkama, ale aspoň jsem celek startér vyčistil a promazal. Naprázdno točil dobře, ale po složení auta to zase začalo zlobit až přestal startér točit úplně. Takže zase ven a kdo ví jak je bezva řešenej přístup ke startéru u 2,5 TDS určitě ví že je to dostatečnej trest za předchozí spěch.
První problém byl sehnání náhradních uhlíků, protože všude se nabízí jen celý držák i s uhlíkama za cca 900,- Pak se mi podařilo objevit sadu uhlíků pod označením bsx157-1584 od firmy CARGO za 233,- Sedly dobře, jen je potřeba dát si pozor na správné osazení a připájení.
Po sestavení ale startér dál odmítal točit, tak jsem dal změřit kotvu do místního servisu BOSCH a byla v pořádku, takže jediná další možná závada padla na solenoid. To se bohužel potvrdilo, jenže sehnat nový solenoid za rozumnej peníz je nemožné. Nový od BOSCHe stojí 2500,- (pro zajímavost kotva je za 1700), neoriginál solenoid od CARGO je pak za 3000,- protože to překupujou od BOSCHe. Jelikož mi ty ceny přišly jako moc vysoký, tak jsem měl na výběr koupit starší startér s nejasnou budoucností, nebo zkusit napasovat solenoid podobných rozměrů. Tak jsem zkusil shánět po netu a u firmy Elán CAR mi nabídli jako možnou náhradu solenouid od firmy ZM S.A. typ ZM 973 určený pro Fiestu 1,4 Zetech za 780,-. Musl jsem trochu uzpůsobit díry pro šrouby na startéru, protože nový solenoid má rozteč o 1mm menší a pak jsem musel použít původní pístek s manžetou, protože nový byl kratší a bez manžety. Nicméně na autě to zatím funguje bezvadně, nijak se nehřeje tak uvidím jak dlouho to vydrží. Samozřejmě že by bylo asi nejlepší vzít starý solenoid a zkusit najít co nejvíc podobný někde přímo ve velkoobchodě, tu možnost jsem však neměl.
Omlouvám se za trochu obsáhlejší popis, ale šlo mi o popis další možné závady na startéru a její co nejlevnější odstranění.
První problém byl sehnání náhradních uhlíků, protože všude se nabízí jen celý držák i s uhlíkama za cca 900,- Pak se mi podařilo objevit sadu uhlíků pod označením bsx157-1584 od firmy CARGO za 233,- Sedly dobře, jen je potřeba dát si pozor na správné osazení a připájení.
Po sestavení ale startér dál odmítal točit, tak jsem dal změřit kotvu do místního servisu BOSCH a byla v pořádku, takže jediná další možná závada padla na solenoid. To se bohužel potvrdilo, jenže sehnat nový solenoid za rozumnej peníz je nemožné. Nový od BOSCHe stojí 2500,- (pro zajímavost kotva je za 1700), neoriginál solenoid od CARGO je pak za 3000,- protože to překupujou od BOSCHe. Jelikož mi ty ceny přišly jako moc vysoký, tak jsem měl na výběr koupit starší startér s nejasnou budoucností, nebo zkusit napasovat solenoid podobných rozměrů. Tak jsem zkusil shánět po netu a u firmy Elán CAR mi nabídli jako možnou náhradu solenouid od firmy ZM S.A. typ ZM 973 určený pro Fiestu 1,4 Zetech za 780,-. Musl jsem trochu uzpůsobit díry pro šrouby na startéru, protože nový solenoid má rozteč o 1mm menší a pak jsem musel použít původní pístek s manžetou, protože nový byl kratší a bez manžety. Nicméně na autě to zatím funguje bezvadně, nijak se nehřeje tak uvidím jak dlouho to vydrží. Samozřejmě že by bylo asi nejlepší vzít starý solenoid a zkusit najít co nejvíc podobný někde přímo ve velkoobchodě, tu možnost jsem však neměl.
Omlouvám se za trochu obsáhlejší popis, ale šlo mi o popis další možné závady na startéru a její co nejlevnější odstranění.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: starter 2,3td
Na to nikdy nepříjdes. A drát zbytečně neměň. Přidej relé a natání od baterie přes relé nové vedení.Janeš Petr píše:tak starter od milhause dostal nové uhlíky (asi 300,-/4ks )a už se vozí v autě. výsledek- točí dvakrát rychleji než ten muj starej,takže se dost zlepšily starty ale po zahřátí motoru to opět nestartuje asi už ten drát konečně vyměním,jen mě mrzí,že jsem nepřišel na to,kde je ucpanej
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
už se stalo jen mně při prvním mrazu pěkně vypeklo to ohřejvání nafty. už jsem to tu psal . je totiž kostřené přes sv. 50 ( ovládací kabel starteru ) takže starter začal sám startovat, kdykoliv sepnul ohřev nafty
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
Oprasim tu tuto staru temu trochu. Zavada popisovana v nazve, sa da vyriesit uplne jednoducho aj ked nie najlacnejsie. Vybrat starter, dat zrepasovat a nahodit. A je po probleme. A to nehovorim o tom jak teraz toci.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
bohužel, pokud ti ke startéru lezou ze spínací skřínky jen volty ale ampéry se cestou ztratí, tvoje rada je k ničemu, já tam měl startery dva, oba zrepasované, bohužel, ani jeden to nevyřešil. od té doby, co tam mám relé a tou mizernou fronteráckou instalací ovládám jen cívku relátka, je opravdu po problému.vlado007 píše: Zavada popisovana v nazve, sa da vyriesit uplne jednoducho aj ked nie najlacnejsie. Vybrat starter, dat zrepasovat a nahodit. A je po probleme. A to nehovorim o tom jak teraz toci.
dokoncem jsem dlouhodobým výzkumem tenkrát přišel i na to, proč to startovalo až na druhej pokus. při prvním pokusu o start zůstávají pod proudem ještě ostatní elektrické obvody ( např. čerpadlo chladící kapaliny ), takže užírají část ampér a cívce starteru to nestačí. když se po neuskutečněném startu vrátí klíček do nulové polohy, a pokus o start se opakuje, zůstávaj ostatní obvody už odpojené a veškerá elektrika jde k ovládací cívce starteru. kdo nevěří, ať si to vyzkouší. stačí pustit ventilátor topení. při prvním pokusu o start běží větrák současně se starterem. když se start nepovede a zkusí se to znovu, při druhém pokusu větrák topení už nepoběží ... tak to je opel frontera
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
Tak to je fakt zaujimave, lebo mne to prave robilo uz aj teraz v zime ze na az na druhy krat to startovalo. Jak som tam dal ten repasovany starter tak to startuje aj ked zapnem v aute vsetko mozne. Chalan co to robil mi tam vymenil vsetko co sa dalo. Vysvetlil som mu co to robilo a povedal ze trebalo tam dat novu tu cievku. Vraj sa to stava na vela starteroch ze ta cievka casom zacne tazsie chodit a potom proste pri slabsom napeti nevysune ju. Tak v mojom pripade to bolo tymto.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
asi záleží na tom, jak moc jsou ty dráty ucpané, někomu pokles napětí vyřeší jen snížený odběr opraveného starteru, u mne už to nepomohlo
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: starter 2,3td startuje až na druhé otočení klíčku
Mě to dělalo to samý co Petrovi, dokonce se mi dvakrát v létě stalo, že sem musel čekat až motor schladne a startér se chytne. Pomohlo vyčištění startéru a očištění kontaktů na startéru. V létě se mi ale už párkrát stalo, že se startér chytnul až napodruhý. Teď v zimě sem zkusil natočit během žhavení a chodu toho vodního čerpadýlka i se zapnutejma světlama, jednou vyhřívanou sedačkou a větrákem a šlo to.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra