Otáčkomě a tachometr
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 271
- Registrován: 17 bře 2012 23:23
- Bydliště: Kežmarok, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčkomě a tachometr
No či tie druhé boli z verzie bez/s ABS neviem, keď som ich kupoval netušil som že je v tom rozdiel, keď som kontroloval káble tak som ich premeriaval z dola z konektora ktorý ide do čidla a druhý koniec v konektore ktorý ide do budíkov čiže káble by mali byť v poriadku, keď som aj pozeral v oblasti prevodovky na tie káble nevidel som že by boli niekde poškodené. Spojka asi zatiaľ menená nebola ale vo veľmi blízkej dobe sa meniť bude musieť.
Čo sa týka imobilizéra vôbec netuším ako to má fungovať, ale podľa schémy som si našiel farby drôtov a tie som premeriaval (mal by to byť tuším sivo-červený), oproti kostre som tam nameral 12V po otočení kľuča do polohy kedy sa všetko rozsvieti. Meral som tak že minus som pripojil na kostru a plus som priložil na spomínaný drôt v konektore, ktorý sa pripája do budíkov (konektor bol z budíkov počas merania odpojený)
Viete niekto aký signál posiela to čidlo do budíkov? Ide mi o to, či neviem ten signál nejako umelo vytvoriť doma na stole, aby som vedel otestovať budíky.
Čo sa týka imobilizéra vôbec netuším ako to má fungovať, ale podľa schémy som si našiel farby drôtov a tie som premeriaval (mal by to byť tuším sivo-červený), oproti kostre som tam nameral 12V po otočení kľuča do polohy kedy sa všetko rozsvieti. Meral som tak že minus som pripojil na kostru a plus som priložil na spomínaný drôt v konektore, ktorý sa pripája do budíkov (konektor bol z budíkov počas merania odpojený)
Viete niekto aký signál posiela to čidlo do budíkov? Ide mi o to, či neviem ten signál nejako umelo vytvoriť doma na stole, aby som vedel otestovať budíky.
Frontera 3.2 V6 2003 + LPG
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Otáčkomě a tachometr
Trochu jsem polaboroval s budíkama, který mám vandaný z auta mám je napojený do takový improvizovaný zkušební stanice společně s řídící jednotkou a imobilízérem.
Zjistil jsem, že při zapnutým zapalování je na šedočerveném drátu kterej vede do pinu číslo 5 v budíkách což je propojení mezi tachometrem a imobilizérem napětí oproti kostře blížící se +12V (u mě bylo asi o 1V nižší, než napětí baterky)
Vstup do tachometru z čidla převodovky je u budíků na pinu číslo 2 a má barvu černofialovou. Tento vstup reaguje na impulzy oproti kostře, konkrétně mě se podařilo při cca 3 impulzech za vteřinu dosáhnout rychlosti dle tachometru 220Km/h. Pokud se spojí drát přímo s kostrou, tak jen na chvíli poskočí a vrátí se na 0Km/h, na +12V nereaguje vůbec.
Podle toho co píšeš a co jsem změřil, tak jsou buďto vadný budíky, nebo je problém u čidla na převodovce. Jestliže jsi ho měnil, pak bych ještě navrhoval kouknout na jeho napájení. Vedou k němu 3 dráty. na pinu 1 je hnědožlutý, což je výstupní signál z čidla, pin 2 je černý což je kostra a pin 3 hnědomodrý pak+12V
A jenom tak pro zajímavost aby bylo jasné jak se liší budíky pro verzi a ABS a bez ABS, tak jsem udělal trochu nepovedenou fotku, ale při přiblížení se dá poznat, že nahoře u verze pro ABS je na tachometru napsáno W=23400, kdežto dole u verze bez ABS je W=2680
Zjistil jsem, že při zapnutým zapalování je na šedočerveném drátu kterej vede do pinu číslo 5 v budíkách což je propojení mezi tachometrem a imobilizérem napětí oproti kostře blížící se +12V (u mě bylo asi o 1V nižší, než napětí baterky)
Vstup do tachometru z čidla převodovky je u budíků na pinu číslo 2 a má barvu černofialovou. Tento vstup reaguje na impulzy oproti kostře, konkrétně mě se podařilo při cca 3 impulzech za vteřinu dosáhnout rychlosti dle tachometru 220Km/h. Pokud se spojí drát přímo s kostrou, tak jen na chvíli poskočí a vrátí se na 0Km/h, na +12V nereaguje vůbec.
Podle toho co píšeš a co jsem změřil, tak jsou buďto vadný budíky, nebo je problém u čidla na převodovce. Jestliže jsi ho měnil, pak bych ještě navrhoval kouknout na jeho napájení. Vedou k němu 3 dráty. na pinu 1 je hnědožlutý, což je výstupní signál z čidla, pin 2 je černý což je kostra a pin 3 hnědomodrý pak+12V
A jenom tak pro zajímavost aby bylo jasné jak se liší budíky pro verzi a ABS a bez ABS, tak jsem udělal trochu nepovedenou fotku, ale při přiblížení se dá poznat, že nahoře u verze pro ABS je na tachometru napsáno W=23400, kdežto dole u verze bez ABS je W=2680
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 271
- Registrován: 17 bře 2012 23:23
- Bydliště: Kežmarok, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčkomě a tachometr
Takźe aj pôvodné aj druhé budíky ktoré som zohnal sú podľa čísel verzia bez ABS. Hneď ako budem mať trošku času skúsim to premerať podľa toho čo si napísal, zatiaľ ďakujem veľmi pekne za tieto dosť podstatné informácie
Frontera 3.2 V6 2003 + LPG
- Tonda_agronom
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 10 zář 2012 16:30
- Bydliště: Prostějov, Blansko Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčkomě a tachometr
Nazdar pánové,
potřebuu poradit, jak rozdělat palubovku. Podle všeho se zdá, že bude potřeba jen najít špatný kontakt a proletovat to. Ale nemůžu se do ní dostat. Mám strach, ať ju nedodělám nadobro.
Jak se do ní dostat? Můžu stáhnout ručičky budíků, než sundám tu horní folii? Ze zadní strany je tolik zacvakátek, že se mi to nedaří uvolnit a než něco ulomit.... poraďte. Díky T.
potřebuu poradit, jak rozdělat palubovku. Podle všeho se zdá, že bude potřeba jen najít špatný kontakt a proletovat to. Ale nemůžu se do ní dostat. Mám strach, ať ju nedodělám nadobro.
Jak se do ní dostat? Můžu stáhnout ručičky budíků, než sundám tu horní folii? Ze zadní strany je tolik zacvakátek, že se mi to nedaří uvolnit a než něco ulomit.... poraďte. Díky T.
Frontera B, 2,2 DTI 2004
Podvozek zvednutý o 7 cm, současné pneu Hancook Dynapro 245/70/16
připravuje se rampa... jinak žádné větší úpravy
Podvozek zvednutý o 7 cm, současné pneu Hancook Dynapro 245/70/16
připravuje se rampa... jinak žádné větší úpravy
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29 čer 2014 10:59
- Skype: Kondor a Nimrod
Re: Otáčkomě a tachometr
Zdravim. Nechci otevirat stare bolestive rany, ale presto bych se rad zeptal. Po prostudovani tohoto vlakna jsem opravil stycne plochy na konektoru palubni desky a otackomer se rozbehl. Teplota vody taky funguje. Tachometr ani pocadlo ale nejede a ukazatel stavu paliva se porad toci jen do prava az dobehne na horni doraz motorku. Nikdy se nevrati do nulove polohy. Je problem stale nekde v palubce nebo v cidle rychlomeru a plovaku? Diky moc...
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Otáčkomě a tachometr
Ahoj,
já mám Fróňu od března a na budíky jsem se ještě nedostal, ale už jsem vypozoroval, že zapnutím obrysovek zprovozním teploměr, palivoměr a otáčkoměr a zapnutím větráku topení zprovozním tachometr. Když zaprší a to nemusím ani jezdit, stačí že stojím venku, tak musím pustit ventilátor na vyšší otáčky, aby tachometr fungoval. Většinou první jízdu po dešti musím až na čtverku a pak postupně snižovat.
já mám Fróňu od března a na budíky jsem se ještě nedostal, ale už jsem vypozoroval, že zapnutím obrysovek zprovozním teploměr, palivoměr a otáčkoměr a zapnutím větráku topení zprovozním tachometr. Když zaprší a to nemusím ani jezdit, stačí že stojím venku, tak musím pustit ventilátor na vyšší otáčky, aby tachometr fungoval. Většinou první jízdu po dešti musím až na čtverku a pak postupně snižovat.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29 čer 2014 10:59
- Skype: Kondor a Nimrod
Re: Otáčkomě a tachometr
Tachometr se sam od sebe rozbehl po jizde do prudkeho kopce. Fungoval par dni a prestal fungovat, kdyz prselo. Po cca 30 km se zase rozbehl. S tim ventilatorem to musim odzkouset. To je dobry tip. Diky. Otackomer i teplota zatim facha bez problemu, nemusim ani rozsvitit svetla
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Otáčkomě a tachometr
Někdy na tachometr pomáhá i zabouchání dlaní na palubovku nad tachometrem. Z čehož doufám, že po rozebrání najdu ve vnitř najaký špatný spoj.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 25 led 2014 17:59
- Bydliště: Sloupnice okres Svitavy
Re: Otáčkomě a tachometr
Take mi zlobilo pak sli budiky ven coz neni zas tak slozity a prepajel jsem kontakty a pak par blbustek a dalsich spoju na desce tetka uz de paradne nezlobi ale musim mit aspon zapnuty obrysovky jestli to tak ma bejtnebo je jeste nekde chyba nevim ale neresim aspon nezapomenu zapnout svetla pac to hned poznam ze nejde tachometr a otackomer
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000
- Jokerrr83
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 207
- Registrován: 31 říj 2013 19:24
- Skype: jokerrr.
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčkomě a tachometr
nerikejte mi, ze u Opla tak dbajna bezpecnost, ze pokud nerozsvitis, neukaze se ti kolik jedes :D
Frontera A 2.0i Sport 4x4 (1996)-manualni AVM pevnostni,do terenu 31´na 11,5´ R15 Muzilla LT s diskem ET-35, predni tlumice Ironman, UP + 5 cm na podlozkach, vyhozena stabilka, koncovka Remus, naviják BESW12000, predni pevnostni naraznik
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Otáčkomě a tachometr
Tak jsem dnes zjistil, že to není přímo svázaný se světlama auta, ale s podsvícením budíků. Večer jsem si to chtěl ztlumit a jak jsem sjel do půlky, tak začla padat ručička otáčkoměru a reagovala na podsvícení.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Otáčkomě a tachometr
Pánové, .... z osobni zkušenosti mohu konstatovat, že se jedná o závadu na tišťáku přístrojové desky Doposud jsem se tu nesetkal ani s jedním případem jiné závady
Prostě rozebrat a proletovat. Délka doby po kterou vám to bude šlapat je přímo úměrná kvalitě vaši odvedené práce
Držím všem palečky
Prostě rozebrat a proletovat. Délka doby po kterou vám to bude šlapat je přímo úměrná kvalitě vaši odvedené práce
Držím všem palečky
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Otáčkomě a tachometr
No vidíš a já se tu jen dočetl, že nikdo neví jak to opravit a nejlepší je ty budíky vyměnit.
V je tam nějaké místo na které bych se měl zaměřit?
V je tam nějaké místo na které bych se měl zaměřit?
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- kuriatko
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 650
- Registrován: 01 bře 2011 19:54
- Bydliště: Prievidza SK
Re: Otáčkomě a tachometr
A toto alebo sa jedná o inu závadu.Nebojím sa tvrdiť že je to najčastejšia závada na fronterách.Tak to preletuj alebo autoelektrikár a máš po problémoch.Gryzly_cz píše:No vidíš a já se tu jen dočetl, že nikdo neví jak to opravit a nejlepší je ty budíky vyměnit.
V je tam nějaké místo na které bych se měl zaměřit?
viewtopic.php?f=2&t=1332&start=90 máš to tam krásne vyfotené
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Otáčkomě a tachometr
Psal sem už před Vokounem, že je potřeba rozdělat a přepájet studeňáky, ale vidím, že se to neodeslalo. V každym případě v tomhle Opel narozdíl od Isuzu udělal chybu, když si vymyslel vlastní přístrojovku.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI