ALTERNÁTOR

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Odpovědět
Dandy

ALTERNÁTOR

Příspěvek od Dandy »

Jak jste na tom s dobíjením za jízdy, kde máte ručičku ukazatele dobíjení ?
Já jí mám za jízdy 2mm pod středovou ryskou pří zapnutých světlech a pří dalších spotřebičích (blinkry, ventylátor,atd) ještě níže a docela dost často musím dobíjet baterii doma a to je úplně nová.Máte přehled, kolik má dávat altík při nastartováni na měřáku ? Chci si změřit kolik to dobíí, ale nevím jakou hodnotu to má mít.
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

multimetr

Příspěvek od vesmir »

Na ručičku se vyprdni. Kup si nějaký multimetr a změř napětí. Reguluje se zhruba na 14V. Nabitá baterka naprázdno má tak 12.3V.
Pokud naměříš za jízdy míň než 13.5V tak už je nějaký problém.
Dandy

Příspěvek od Dandy »

Dá se na altíku někde nastavit intenzita dobíjení ?
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Příspěvek od DAN »

Ja jsem byl zase prekvapenej, jelikoz jsem rucicku mel na predposledni carce. Bylo to tim, ze jsem koupil novou baterku- VARTA Silver a ta ma vyssi napeti - az 14,7 V. Tim se pak vysvetluje to zvyseni deklarovaneho vykonu o 30% :lol: - takhle se na to musi, to by nenapadlo ani soudruhy z NDR :shock:
Uživatelský avatar
pato
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 780
Registrován: 07 led 2007 11:21
Bydliště: Trnava,SR,Frontera A,2,2i16V,r.v.1997

Příspěvek od pato »

DAN myslíš soudruhy z NDR a umelé lyžičky-Pelíšky.Tak bacha aby nerostopilo Fronterku.Pato-Divoch :D :lol: :D
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

14,7

Příspěvek od Slaava »

DAN píše:Ja jsem byl zase prekvapenej, jelikoz jsem rucicku mel na predposledni carce. Bylo to tim, ze jsem koupil novou baterku- VARTA Silver a ta ma vyssi napeti - az 14,7 V. Tim se pak vysvetluje to zvyseni deklarovaneho vykonu o 30% :lol: - takhle se na to musi, to by nenapadlo ani soudruhy z NDR :shock:
No to zas na něco přišli :roll:
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Příspěvek od DAN »

Tak sem valil voci, udavaj sice 14,4 ale leze to az na tech 14,7.
Tak mi aspon pekne svitej zarovky - o tech 30% vic :lol: a mam tam obycejny :D
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Tak nachystej dost nových. :twisted:
Uživatelský avatar
vesmir
Začínající diskutér
Příspěvky: 162
Registrován: 24 led 2007 15:36
Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi

Leze

Příspěvek od vesmir »

"leze" - to znamená za jízdy - pak je to normální regulační napětí (v zimě regulátor drží skutečně až 15V)
nebo je to tam naprázdno - to by pak znamenalo, že normální regulátor co reguluje na nějakých 14V by takovou baterku ani nikdy nebyl schopen na 100% dobít.

Na otázku doladění napětí - u integrovaných regulátorů to možné není. Pokud regulují na výrazně jiné napětí, pak je něco špatně. Ale neviděl bych to hned na chybu v regulátoru. Co třeba ubytky na kabelech, svorky, uhlíky. Není některá dioda proražená.... těch možností je spousta. Chce to proměřit (nejlépe osciloskopem)
Dandy

Příspěvek od Dandy »

Altík už mám po kompletní GO a cena 2200kč. Po usazení nebyla znát žádna změna, tak jsem přemýšlel a přemýšlel a po sléze jsem přišel na to, že ti koumáci od kterých jsem PEPEHO koupil zapojily kostru na sylenblok napínáku. Tak to byla zbytečná investyce, ale zase jsem chytřejšíí :idea: Celá ta el. instalace tam dělá neplechu i na chodu motoru (čidel) a podobně. Holt kupujem staré šumky.
Uživatelský avatar
premek_k
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 05 úno 2007 13:46
Bydliště: Smilovice u Třince
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od premek_k »

ivnestice do repase alternátoru není zbytečná. Je to jedna z nejnámahanějších śoučástí motoru a má tu tendenci odejít vždy, když se to nejméně hodí....
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998

... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Dandy

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Dandy »

Zdravím vás Pánové : Jsem tady znovu s problémem, jak jste víše četli tak mám altík po GO a dobíjí na 14 V. Problém však je, že když zapnu světla klesne na 12,9V + vent.topeni 12V + stěrače a jsem na 11V. Za opravu mi ručí servis a "údajně" není problém v altíku. Prosím ::: kde ještě může být problém. Během 8-měs. mi to zlikvidovalo NOVOU baterii, tak,že mi uznali reklamaci. Děkuji za pomoc :cry: :cry: :cry:
Dandy

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Dandy »

No právě, že jsem to tam skoumal a jsem z toho na játru.Nemůže se někde to napěti v plusovém drátu strácet ? Kam vám vede plus . Přes rele ?
Uživatelský avatar
premek_k
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 05 úno 2007 13:46
Bydliště: Smilovice u Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od premek_k »

Je vadná dioda v alternátoru nebo volný řemen.
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998

... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Dandy

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Dandy »

Ahoj Přemo - může odrovnat diodu svařečka CO ? Normálni ano, to vím, ale to by kontrolka dobíjení svítila pořát.
Nicméně to brzo zjístim, už ve středu to budu reklamovat.
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“