ALTERNÁTOR
ALTERNÁTOR
Jak jste na tom s dobíjením za jízdy, kde máte ručičku ukazatele dobíjení ?
Já jí mám za jízdy 2mm pod středovou ryskou pří zapnutých světlech a pří dalších spotřebičích (blinkry, ventylátor,atd) ještě níže a docela dost často musím dobíjet baterii doma a to je úplně nová.Máte přehled, kolik má dávat altík při nastartováni na měřáku ? Chci si změřit kolik to dobíí, ale nevím jakou hodnotu to má mít.
Já jí mám za jízdy 2mm pod středovou ryskou pří zapnutých světlech a pří dalších spotřebičích (blinkry, ventylátor,atd) ještě níže a docela dost často musím dobíjet baterii doma a to je úplně nová.Máte přehled, kolik má dávat altík při nastartováni na měřáku ? Chci si změřit kolik to dobíí, ale nevím jakou hodnotu to má mít.
- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
multimetr
Na ručičku se vyprdni. Kup si nějaký multimetr a změř napětí. Reguluje se zhruba na 14V. Nabitá baterka naprázdno má tak 12.3V.
Pokud naměříš za jízdy míň než 13.5V tak už je nějaký problém.
Pokud naměříš za jízdy míň než 13.5V tak už je nějaký problém.
- DAN
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 212
- Registrován: 01 zář 2005 14:18
- Bydliště: HK
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
14,7
No to zas na něco přišliDAN píše:Ja jsem byl zase prekvapenej, jelikoz jsem rucicku mel na predposledni carce. Bylo to tim, ze jsem koupil novou baterku- VARTA Silver a ta ma vyssi napeti - az 14,7 V. Tim se pak vysvetluje to zvyseni deklarovaneho vykonu o 30% - takhle se na to musi, to by nenapadlo ani soudruhy z NDR
- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
Leze
"leze" - to znamená za jízdy - pak je to normální regulační napětí (v zimě regulátor drží skutečně až 15V)
nebo je to tam naprázdno - to by pak znamenalo, že normální regulátor co reguluje na nějakých 14V by takovou baterku ani nikdy nebyl schopen na 100% dobít.
Na otázku doladění napětí - u integrovaných regulátorů to možné není. Pokud regulují na výrazně jiné napětí, pak je něco špatně. Ale neviděl bych to hned na chybu v regulátoru. Co třeba ubytky na kabelech, svorky, uhlíky. Není některá dioda proražená.... těch možností je spousta. Chce to proměřit (nejlépe osciloskopem)
nebo je to tam naprázdno - to by pak znamenalo, že normální regulátor co reguluje na nějakých 14V by takovou baterku ani nikdy nebyl schopen na 100% dobít.
Na otázku doladění napětí - u integrovaných regulátorů to možné není. Pokud regulují na výrazně jiné napětí, pak je něco špatně. Ale neviděl bych to hned na chybu v regulátoru. Co třeba ubytky na kabelech, svorky, uhlíky. Není některá dioda proražená.... těch možností je spousta. Chce to proměřit (nejlépe osciloskopem)
Altík už mám po kompletní GO a cena 2200kč. Po usazení nebyla znát žádna změna, tak jsem přemýšlel a přemýšlel a po sléze jsem přišel na to, že ti koumáci od kterých jsem PEPEHO koupil zapojily kostru na sylenblok napínáku. Tak to byla zbytečná investyce, ale zase jsem chytřejšíí Celá ta el. instalace tam dělá neplechu i na chodu motoru (čidel) a podobně. Holt kupujem staré šumky.
- premek_k
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 591
- Registrován: 05 úno 2007 13:46
- Bydliště: Smilovice u Třince
- Kontaktovat uživatele:
ivnestice do repase alternátoru není zbytečná. Je to jedna z nejnámahanějších śoučástí motoru a má tu tendenci odejít vždy, když se to nejméně hodí....
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Re: ALTERNÁTOR
Zdravím vás Pánové : Jsem tady znovu s problémem, jak jste víše četli tak mám altík po GO a dobíjí na 14 V. Problém však je, že když zapnu světla klesne na 12,9V + vent.topeni 12V + stěrače a jsem na 11V. Za opravu mi ručí servis a "údajně" není problém v altíku. Prosím ::: kde ještě může být problém. Během 8-měs. mi to zlikvidovalo NOVOU baterii, tak,že mi uznali reklamaci. Děkuji za pomoc
Re: ALTERNÁTOR
No právě, že jsem to tam skoumal a jsem z toho na játru.Nemůže se někde to napěti v plusovém drátu strácet ? Kam vám vede plus . Přes rele ?
- premek_k
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 591
- Registrován: 05 úno 2007 13:46
- Bydliště: Smilovice u Třince
- Kontaktovat uživatele:
Re: ALTERNÁTOR
Je vadná dioda v alternátoru nebo volný řemen.
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Re: ALTERNÁTOR
Ahoj Přemo - může odrovnat diodu svařečka CO ? Normálni ano, to vím, ale to by kontrolka dobíjení svítila pořát.
Nicméně to brzo zjístim, už ve středu to budu reklamovat.
Nicméně to brzo zjístim, už ve středu to budu reklamovat.